Raskaaksi 2020

Dpo9 ja lämmöt täällä edelleen tavanomaista korkeemmat. Myös alamahassa tapahtuu paljon, mut muut oireet ollu vähemmällä. Muutama päivä pitäis viel jaksaa... tähän mennessä menkat on aina alkanu viimeistään dpo13.
Tsemppiä piinailuun!

Täällä aamun jo perinteeksi muodostuneet testailut suoritettu. Puhdasta negaa näytti jälleen, vaikka tuntuu, että mulla on kaikki maailman oireet. :sorry: Kirjasin eilen vähän listaa oireista ja niiden perusteella ei kyllä voi erehtyä ja siksi tää negatiivinen testitulos hämmentää kovasti. Nyt aion pitää testaustauon ens torstaihin, jolloin vuodon pitäis alkaa. Toivottavasti pysyn päätöksessäni, ihan vaan oman mielenterveyden vuoksi :happy093

Mulla tuli nyt edellisellä kerralla plussa vasta 14 dpo. Tosin siinä raskaudessa ei hormoni arvo lähtenyt normaalisti nousuun (tehtiin verikoe hoitojen takia ja arvo oli aivan liian alhainen 17 dpo) ja se menikin kesken. Esikoisen kanssa luulen, että plussa olisi näkynyt n. 11-12 dpo, mutta testasin ekan kerran vasta 14 dpo lomamatkan takia. Joka tapauksessa, pointti oli, että kärsivällisyyttä vaan! Mitä oireita sulla on?

Täällä kateltiin Flota vähän tarkemmin ja kovasti ihmetyttää, miten mun luteaalivaihe on alkanut lyhenemään joka kuukausi.
Lähti 14päivästä ja nyt on vaan 10 päivää...
En ymmärrä, kun elämäntaparemonttikin tuottanut tulosta, niin tilanne vaan pahenee...:sad001

Täällä kateltiin Flota vähän tarkemmin ja kovasti ihmetyttää, miten mun luteaalivaihe on alkanut lyhenemään joka kuukausi.
En ymmärrä, kun elämäntaparemonttikin tuottanut tulosta, niin tilanne vaan pahenee...:sad001

Jokasen kroppa toimii eritavalla :Heartred vaikka elämäntaparemontti on hyvästä, keho voi mennä sekaisin silti ja kestää normalisoitua. Toivottavasti palaa kierto tutumpaan suuntaan pian :Heartbigred:smiley-angelic001

Piinapäiville valmistaudun pikkuhiljaa, ja nyt tieteen nimissä tikutin aamulla ja digeilin :grin

eilen digi hymyili iltapäivällä viiden aikoihin, nyt, 16h myöhemmin hymyilee edelleen, ja ovistikku on hitusen eilistä vielä vahvempi. Nyt voi sanoa testiviivan olevan jopa tummempi kuin kontrolliviiva. Vähän huolehdin ehtiikö tässä mukaan, mutta näkyy on nurkalla vasta nyt :happy093
Eilen talleteltu ja voi että mä rakastan mun miestä, hän tuli illalla myöhään töistä kotiin ja hymyili ku hangon keksi, ihan vaan koska ovistesti näytti hymyä :hug003

Liitteet

• IMG_20200823_093315.jpg
    IMG_20200823_093315.jpg
    20.2 KB · Katsottu: 122
Eilen talleteltu ja voi että mä rakastan mun miestä, hän tuli illalla myöhään töistä kotiin ja hymyili ku hangon keksi, ihan vaan koska ovistesti näytti hymyä :hug003

Ihana mies :love7

Voi että, tsemppiä, toivottavasti se lähtisi taas pitenemään! Jospa tosiaan hormonit ovat vain vielä hieman sekaisin iha niiden elämäntapamuutosten takia? Vaikka hyviä muutoksia ovatkin. Ja eikös luteaalivaihetta pysty jollakin lääkkeellä pidentämään tarvittaessa.

Hei Toivelias täällä taas! Yk1 käynnissä ja ya 2.8.2020. Nyt dpo 12 ja menkat pitäisi alkaa keskiviikkona suunnilleen normaali kierron mukaan. Jännitän paljon tuleeko menkkoja vai olisiko heti tärpännyt! :) rinnat olleet turvonneet ovulaatiosta asti normaalia enemmän ja alavatsassa tuntemuksia myös. Limojakin ollut ovulaation jälkeen tähän asti. Yritän malttaa ens viikon loppupuolelle ennen testailuja ettei turhaan tulisi pettymystä jos liian aikaisin testailee! Jännittävää ja kutkuttavaa!

onnea jo plussanneille ja tsemppiä piinailuihin! :)

ON: Mulla on ollut maanantaista asti runsasta vetistä vv niin olen jo tässä tovin odotellut ovista saapuvaksi :happy7 Tänään kp 14 vihdoin tuli kunnon plussa! Senkin puoleen oon tosi iloinen, että tämä kierto näyttäisi olevan hieman normaalia lyhyempi (jos luteaali vaan pysyy saman mittaisena, mulla se on ollut tasaisesti 13 päivää).

IMG_20200823_100435.jpg

Mun kierto on nyt ollut monta kertaa 34 päivää ja silloin luteaalivaihe on 12päivää.
Nyt tuli 32 päivän kierto, missä luteaalivaihe oli sen 10 päivää ja näitäkin tosiaan sattuu välillä. :confused:

Mulla myös muuttui perjantaiaamuna dpo 12 (tai 11) -> kp1, eli samoissa mennääm monen teistä kanssa, ainakin Pigviiniemo, Juliet, Aloy! Normaalisti mun luteaali on 14pv, joten oletan että haamu dpo 10 ja etuajassa alkanut vuoto saattoi olla kemiallinen.

Se saattaa olle selitys osalle muidenkin lyhyistä luteaaleista: useammalla tutulla ja myös muutamalla keskustelupalstalaisella luteaali on keskimäärin lyhentynyt kun yritys kumin jälkeen on alkanut.

Mä luulen että syyskuu on meidän kuukausi!

Ihanaa kannustusta täällä!
Kiitos kaikille. :Heartred

Mulla myös muuttui perjantaiaamuna dpo 12 (tai 11) -> kp1, eli samoissa mennääm monen teistä kanssa, ainakin Pigviiniemo, Juliet, Aloy! Normaalisti mun luteaali on 14pv, joten oletan että haamu dpo 10 ja etuajassa alkanut vuoto saattoi olla kemiallinen.

Se saattaa olle selitys osalle muidenkin lyhyistä luteaaleista: useammalla tutulla ja myös muutamalla keskustelupalstalaisella luteaali on keskimäärin lyhentynyt kun yritys kumin jälkeen on alkanut.

Mä luulen että syyskuu on meidän kuukausi!

En ihmettelisi vaikka kemialliset vaikuttaisi, kun niitä nyt jostain syystä ollut ainakin se kaksi.
Rautavarastoja nyt vaan kasvattelen niin vois jotain kiinnittyäkkin. :grin

Mulla on myös joku outo uusiutuva haava infektio, jonka vuoksi olen käynyt lääkärissä usein.
Olen saanut siihen antibiootteja, kun epäilevät stafylokokki aureusta, mutta maanantaina soitan kun antibiootit ei ole tehonneet vaikka kaksi kuuria olen jo syönyt.

Takaraivossa kolkuttaa, että kyseessä olisi antibiooteille resistentti bakteeri todennäköisimmin mrsa.
Onko kenelläkään kokemusta Stafylokokki aureuksen ja mrsa:n hoidosta? :sorry:

Haluisin jo tästäkin vaivasta eroon...:sad010

Hellou. Täällä ois toista yrittävä kp21 (dpo6?) oon Flo:n avulla koittanut päästä kartalle et millonka se ovis ois ollu mut kaikki ovis tuntemukset oli kp 10-12 ja Flo näyttää että se ois kp15 eli en nyt tiiä millon sit ollu kun en ovista tikutellu :shifty: vaan peittoa on heiluteltu ahkeraan ja yk1 siis meneillään. Tuntemuksia on ja tissit kippeet ja väsyttää aivan järkyttävästi. En oikee keksi et millon vois alkaa tikuttaa :sorry:

Esikoisen kohdalla en uskonut et tuun ekasta yrityksestä raskaaksi niin plussailin joskus 3vkoa myöhässä olevista menkoista.. Joten tää on stressaavaa tää tämmönen odotus :wideyed:

Hurjasti tsemppii ja jarrusukkia ja viivoja jokaiselle :love017

Hellou. Täällä ois toista yrittävä kp21 (dpo6?) oon Flo:n avulla koittanut päästä kartalle et millonka se ovis ois ollu mut kaikki ovis tuntemukset oli kp 10-12 ja Flo näyttää että se ois kp15 eli en nyt tiiä millon sit ollu kun en ovista tikutellu :shifty: vaan peittoa on heiluteltu ahkeraan ja yk1 siis meneillään. Tuntemuksia on ja tissit kippeet ja väsyttää aivan järkyttävästi. En oikee keksi et millon vois alkaa tikuttaa :sorry:

Esikoisen kohdalla en uskonut et tuun ekasta yrityksestä raskaaksi niin plussailin joskus 3vkoa myöhässä olevista menkoista.. Joten tää on stressaavaa tää tämmönen odotus :wideyed:

Hurjasti tsemppii ja jarrusukkia ja viivoja jokaiselle :love017

Heipparallaa :hello tikuttelun aloitukseen vaikuttaa oman kierron pituus. Jos ei tiedä kierron pituutta, niin suositus alotella kp11.

raskauskeijulta löyty viitteellinen lista :)
Kierron pituus Testin aloittaminen
21 päivää päivä 6
22 päivää päivä 6
23 päivää päivä 7
24 päivää päivä 7
25 päivää päivä 8
26 päivää päivä 9
27 päivää päivä 10
28 päivää päivä 11
29 päivää päivä 12
30 päivää päivä 13
31 päivää päivä 14
32 päivää päivä 15
33 päivää päivä 16
34 päivää päivä 17
35 päivää päivä 18
36 päivää päivä 19
37 päivää päivä 20
38 päivää päivä 21

Eilen tuli juhlittua miehen kanssa ensimmäistä vuosipäivää. Tehtiin hyvää ruokaa ja otettiin rennosti. Ja aamusta nautittiin toisistamme:wink en oo vielä tänään tikutellut, saapa nähdä minkä vahvuista viivaa tulee. Onkos kellään muuten tietoa/kokemusta vaikuttaako edellisenä päivänä nautittu alkoholi ovistesteihin?

@Unicornflakes onnittelut:Heartbigred

Hmm. Aika vahvaa viivaa tuli. Pitäsköhän vielä illalla seittemä aikaa testata.

Liitteet

• D0F49226-68DA-4E93-86A9-F05709CA6E04.jpeg
    D0F49226-68DA-4E93-86A9-F05709CA6E04.jpeg
    18.4 KB · Katsottu: 129
Moni ollaan samassa tilanteessa:happy:
Mulla just menossa kp4.. odotan niin kovasti ens viikkoa alkavaksi, sitte talletellaan ja alkaa taas ihana odotus ja jännitys:wink Henk.koht voin sanoa odottavani sitä vaikka moni täällä on kyllästynyt siihen odotteluun tai odottaa vain että olisi päivä jolloin voi testata tai menkat alkaa... ymmärrän myös tämän.
Tsemii kaikille!

Oltiin mökillä viikonloppu ja mulla ei ollu testejä mukana. Eli äsken juoksin kotiin kahden tunnin pidätyksellä ja vedin kauheet itkut kun ei piirtynyt selkeetä viivaa. Kuitenkin kun tarkastelin testiä lähemmin niin siinä näkyy jotain! Eli tosiaan dpo11 menossa, lyhyen luteaalin takia testasin jo tänään kun huomenna on kp29 jollloin yleensä menkat alkaa. Mitä mieltä?

edit: kuva testistä kuivana (kukkamekko)

Liitteet

• 1DCD500E-244C-4C1D-A69D-FF36F1BA2A59.jpeg
    1DCD500E-244C-4C1D-A69D-FF36F1BA2A59.jpeg
    36 KB · Katsottu: 189
  • CE20976F-5232-4BC9-B52C-86D8742A6F18.jpeg
    CE20976F-5232-4BC9-B52C-86D8742A6F18.jpeg
    35.4 KB · Katsottu: 179
Muokattu viimeksi:
Moni ollaan samassa tilanteessa:happy:
Mulla just menossa kp4.. odotan niin kovasti ens viikkoa alkavaksi, sitte talletellaan ja alkaa taas ihana odotus ja jännitys:wink Henk.koht voin sanoa odottavani sitä vaikka moni täällä on kyllästynyt siihen odotteluun tai odottaa vain että olisi päivä jolloin voi testata tai menkat alkaa... ymmärrän myös tämän.
Tsemii kaikille!

Hyvä, että osaat suhtautua noin tuohon odotteluun!

Itse odottelen täällä, että menkat alkaisi (nyt taitaa olla kp 20). En tiedä onko tässä kierrossa ollenkaan ovista, kun oli km ja hcg:n laskussa on kestänyt odotettua pidempään. Tänään tein negatiivisen testin, joten aletaan vihdoin olla lähtöruudussa. Harvoin negan näkemisestä tulee iloiseksi, mutta nyt oli kyllä todellakin toivottu tulos.

Onnea plussanneille❤️ Ja tsemppiä muille uuteen kiertoon❤️❤️ Täällä ei oo perinteistä menkkojomoa tai särkyjä. Rinnat on hiukan arat muttei muuta. Tänään flo ennustaa menkkoja ja kävin jo siteitä ostamassa. Eilen aamulla oli nega ja tänään en ole vielä testannut kun ollut vieraita. Kp35/35-37 dpo12

Oltiin mökillä viikonloppu ja mulla ei ollu testejä mukana. Eli äsken juoksin kotiin kahden tunnin pidätyksellä ja vedin kauheet itkut kun ei piirtynyt selkeetä viivaa. Kuitenkin kun tarkastelin testiä lähemmin niin siinä näkyy jotain! Eli tosiaan dpo11 menossa, lyhyen luteaalin takia testasin jo tänään kun huomenna on kp29 jollloin yleensä menkat alkaa. Mitä mieltä?

Näen haamun! Toivottavasti olisi pikkuinen matkassa❤️

Mun mielestä voi hyvinkin olla plussa, on vaan vielä aikaista. Testaisin uudelleen parin päivän päästä. Toivotaan parasta!

Takaisin