Raskaaksi 2020

Onnea plussanneille ja tsempit ja voimahalit pettyneille ja piinailijoille:Heartblue:Heartpink:Heartred

Itellä loppui menkat just, sit vaan odottamaan se pari viikkoa josko ovis tulisi ja yk6 käyntiin... Nyt pukkaa flunssaa, ei kiva... No parempi että nyt, eikä sitten oviksen aikoihin :angelic:

Mä tuolla ylempänä kirjoittelinkin, että ovista en testannut tästä kierrosta mutta tänään menossa jo kp 36, aamulla testattu nega. Enää en usko, että tästä kierrosta on mitään tarttunut. Kohti yk 11, jos ne menkat sieltä ensin edes tulisi..

Joku kysyi, onko muita joilla ensi viikon aikana pitäisi kuukautisten alkaa. Ja mullakin laskujen mukaan ti-to välillä pitäis alkaa, ellei keho päätä toisin ja alkaakin jo aikasemmin - parempi ku ei alkais ollenkaan ja olis tärpänny:rolleyes:

Mä tässä oon miettiny, että mitä muita keinoja on olemassa kivun lievitykseen kuukautisten aikana? :bookworm:
Perus särkylääkkeet ei auta, käytössä miranax mutta siitäkin sain kahta ohjetta saako vaiko ei saa käyttää jos haluaa raskautua kun on niin tujua tavaraa ja sitäkin pitäisi ottaa ennakoiden jo 2 päivää ennen kuukautisten alkua että tehoaa...
Kauratyynyä ja kuumia suihkuja harrastan, sikiöasento kyljellään tai persus pitkällä polvien päällä makoilua tulee tehtyä :"D Joogaamaan en pysty kiinnikekipujen takia kuukautisten aikana mutta muuten onnistuu! Vähäsokerinen ja vähä hiilarinen ruokavalio menkkojen aikana auttaa suolistokramppeihin hitusen verran. Onko kellään kokemuksia TENS-laitteen käytöstä kuukautisten aikana?

Mä tein tänään mun viimeisen testin ja se näyttää vahvistuneen toissapäiväisestä :happy: Nyt vaan täytyy toivoa, että kolmas kerta toden sanoo ja me vihdoin saataisiin meillekin oma vauva :Heartred

View attachment 92930
Onnittelut:Heartbigred

Mä testailin tänää kp10 jo mielenkiinnosta minkä vahvusta viivaa antaa ovistesti. Tuli jo suht näkyvää. Saapi nähdä onko tässä kierrossa ovis+ jo aiemmin kuin kp18 vai kettuileeko testit vaa:scratch

Mä tein tänään mun viimeisen testin ja se näyttää vahvistuneen toissapäiväisestä :happy: Nyt vaan täytyy toivoa, että kolmas kerta toden sanoo ja me vihdoin saataisiin meillekin oma vauva :Heartred

View attachment 92930

Onneksi olkoon!!! :hug013

Mä niin pidän händyt ristissä, että kaikki menis tällä kertaa maaliin saakka mallikkaasti :smiley-angelic001 :Heartred

Tää oli niin ihana juttu, kaiken sen teidän kokeman surun jälkeen :Heartpink

Täällä kp14 ja iski migreenikohtauksen tänään töissä, mietin kans et onko ovis ovella. Yritä siinä asiakkaita palvella ku toista ohimoa porataan.. pisin vika vartti duunia ikinä. Kotia ja lääke naamaan, nukuin pari tuntia ja nyt onneks enää vaimee kipu jäljellä. Oon miettiny vaikuttaako noi migreenilääkkeet ovikseen tai hedelmöittymiseen, piti tänään tutkiaki asiaa, mutta ei uskalla ruutua tuijottaa kauaa kerralla :meh:

tsemppiä muuttoon! mulla kulkee edelleen mukana mun yli 20v vanhat leluhevoset, jos prinsessan joskus saisi. Mun prinssit ei innostunu niistä :confused: kyllä teidänkin vuoro vielä tulee :Heartred

Kiitos tsemppailusta :Heartred:smiley-angelic003

Tää muutto on kyllä yksi sanonko mikä :hilarious:hirveesti kamaa... Mistä tätä on oikein kertynyt näiden vuosien mittaan :grin

Voimiksia sullekin päänsärkyyn :Heartred
Mulla onneksi meni ohitse, vähän tuntuu jotenkin silmien takana, mut niskat kyllä aikamoisen jumissa :confused1
Mulla ovistesti alkoi jo vähän reagoimaan, että varmaan olis kohta ihan lähellä, mutta oloja ei vielä ole, saa nähdä tapahtuuko mitään :think005 en kyllä nyt jaksa stressata asiasta yhtään.

Ainoa, mitä mä nyt toivoisin sydämeni pohjasta olis se, että tää ihosairaus päättyis yhtä nopeasti kun on tullutkin. Tänään ollut vähän hankalampi olo ja näkyy heti fiiliksissä, eilen oli parempi. :bag:

Muoks. Tää kierto siitä erilaisempi, että se maahan painava masennus on alkanut kaikkoamaan, nyt on siis kaikkiaan erilainen olo. Eilenkin vaan naureskelin peilin edessä, kun kaikki vaatteet ei mahtuneet mun päälle ja mies sanoi, et tissit kasvaneet mukavasti :smiley-ashamed004 viime kierrossa tähän aikaan itkin tätä asiaa... Lisäksi mun vuosien rytmihäiriöt on olleet tänä kesänä vähemmällä, kun 3 vuoteen, kiitos tästä allergialääkkeille ja annoksen nostolle. Että tarttee vähän miettiä välillä asioiden oikeita mittasuhteita. Mieluummin oon vähän painavampi, ilman päivittäistä yli 100 rytmihäiriötä, kun hoikka ja ton ongelman kanssa :bag:

Muokattu viimeksi:
Nyt aukes hanat kunnolla, eli kohti Yk6.
Aika menee niin nopsaan, enkä voi uskoa että kohta jo puoli vuotta yritystä takana.

Mies on nyt ruennut käymään töissä ja minä olen pojan kanssa kotona. Katsoin mun poikaa tänään monta kertaa ja olen vain ja ainoastaan älyttömän kiitollinen että hänet on mulle suotu vaikka epätodennäköistä ja vaikeaa olikin.

Ihmeitä tapahtuu joka päivä ja jonain päivänä se osuu niidenkin kohdalle, jotka on toivonsa menettäneet. :Heartbigred

Mä niin toivoisin, ettei kenekään tarvitsisi käydä läpi tällaisia vaikeuksia. Tiedän että tää ryhmä on pullollaan maailman ihanimpia ihmisiä, jotka ansaitsisi sen nyytin monen monta kertaa.

:love7

Mitenhän kun mun ferritiini on vaan 34, voikohan se olla mahdollinen syy siihen miksi en ole raskautunut? :confused004 Kertokaa viisaammat:anyone

Ihanat viivat, amandatt!

Sympatiaa tädin kohdanneille ja tuhruttelijoille...

Dpo2, imettävä tissi (vauva ei oo suostunut syömään toisesta noin kuukauteen.. Ja kyllä. Se on todella surkastunut tissiraasu nyt..) kipeytyi eilen.
Muistaakseni ennenkin on tissit tullu tosi kipeeks oviksen jälkeen ja "parantuneet" just ennen menkkoja. Tolla toisella nahkapussilla ei vissii tee mitään kun ei hormonitoimintaankaan reagoi.

Ostin tänään raskaustestejä jemmaan, ens perjantaina voisi aikaisintaan testata, silloin dpo10, tosin viime kierrossa luteaalivaihe oli vaan 7 vrk..

Nyt aukes hanat kunnolla, eli kohti Yk6.
Aika menee niin nopsaan, enkä voi uskoa että kohta jo puoli vuotta yritystä takana.

Mies on nyt ruennut käymään töissä ja minä olen pojan kanssa kotona. Katsoin mun poikaa tänään monta kertaa ja olen vain ja ainoastaan älyttömän kiitollinen että hänet on mulle suotu vaikka epätodennäköistä ja vaikeaa olikin.

Ihmeitä tapahtuu joka päivä ja jonain päivänä se osuu niidenkin kohdalle, jotka on toivonsa menettäneet. :Heartbigred

Mä niin toivoisin, ettei kenekään tarvitsisi käydä läpi tällaisia vaikeuksia. Tiedän että tää ryhmä on pullollaan maailman ihanimpia ihmisiä, jotka ansaitsisi sen nyytin monen monta kertaa.

:love7
Voi höh, täällä jännittelin sun puolesta. Millä dpo:lla sulla nyt sit muuttu kp1? Onks sullakin lyhyttä luteliaalia?

Voi höh, täällä jännittelin sun puolesta. Millä dpo:lla sulla nyt sit muuttu kp1? Onks sullakin lyhyttä luteliaalia?

Dpo11. Eli onko luteaalivaihe silloin 11päivää vai 12? Mä en ole varma mistä se lasketaan. Munasolun irtoamisesta, vai päivä sen jälkeen?

Mutta ei se jokatapauksessa ihannepituinen ole. :sad001

Nyt on varma tieto, kun oviksenkin tikutin...

Mä ajattelin, että laihtuminen auttaisi enemmän varsinkin kun se 9 kiloa on poissa, mutta eikai se auta kuin odottaa että paino laskee entisestään.. :smiley-angelic001

Niin ja ferritkin pitäisi saada kuntoon.:smiley-angelic006

Dpo11. Eli onko luteaalivaihe silloin 11päivää vai 12? Mä en ole varma mistä se lasketaan. Munasolun irtoamisesta, vai päivä sen jälkeen?

Mä ajattelin, että laihtuminen auttaisi enemmän varsinkin kun se 9 kiloa on poissa, mutta eikai se auta kuin odottaa että paino laskee entisestään.. :smiley-angelic001

Mullakaan ei kyllä ole tietoa, että miten tuo lasketaan. Mullahan muuttu dpo11 kans nyt viimeks kp1. Itsekin toivoisin että painon tippuminen auttaisi ja toki vielä voi kierto ja hormonitoimintakin hakea monen vuoden ehkäisyn jälkeen paikkaansa. Toivotaan, että maltti on valttia ja onnistaisi näistä kierroista:angelic:

mulla on kanssa ollu n.11 päivän mittainen luteaali ja gyne sanoi että alle 10 on huono ja kaikki siitä ylöspäin on ok. Tiedä sitten, tästäkin tuntuu olevan paljon mielipiteitä joka suuntaan!

Dpo8 tänään, testit polttelee mutta oon päättänyt odottaa sunnuntaihin jolloin olisi dpo11. Sillä tavalla nyt jännä kierto että oviksen tunsin sellaisena pienenä nippaisuna, jonka jälkeen lähinnä oireillut on tuo toinen munasarja jossa oli/on kysta. Tissit eivät ole kipeytyneet ollenkaan oviksen jälkeen, kuivaa kautta ei ole tullut ja muutenkin turvotukset oviksen jälkeen ovat olleet poissa. Eilen yöllä tunsin sellaista perhostykyttelyä tuolla ovuloineessa munasarjassa joka tosin oli hyvin pientä ja vaimeaa. Tänään on tuikannut muutaman kerran kohdun seudulle vihlovasti sekä nännit ovat vähän arat. Saas nähdä olisiko tärpännyt, fingers crossed! Pidän tätä oireettomuutta nyt hyvänä asiana koska joka kerta kun tissit ovat kipeytyneet tyyliniin dpo2-4 eteenpäin Ja munasarjoissa on muilinut en ole plussannut. Joten ehkä nyt :smiley-angelic001

Heipähei :smiley-angelic003

Aattelin tässä liittyä teidän mukaan nyt kun yrityshommat on virallisesti pistetty käyntiin:happy:

Täällä siis tämmönen 29v naikkonen keski-suomesta. Pari viikkoa sitten tanssittiin häitä miehen kanssa ja mulla yks poika 5,5v ennestään :)

Poika aikanaan sai alkunsa clomeilla, joten ihan helppoa tulosta en lähde alkujaan odottelemaan :sorry: tosin, mistäpä sitä tietää - elämä on heittänyt kaiken uusiksi tässä välissä :wacky: Uskalsin nyt jättää pillerit pois heinäkuussa, miehellä vauvakuume ja itsellä varovainen toive asian suhteen :angelic:

Nyt siis aluillaan yk1, kp3, ja siis hervoton mitkä kivut ja vuodon määrä! :nailbiting: Mieliala on matalaakin matalampi, väsyttää ja ahdistaakin kaiken kukkuraksi :bored: Nämä on jotenkin tupanneet unohtumaan, kun ehkäsyä pari vuotta tässä syöty ilman menkkoja. Kaipa tämä alakulo ja väsymys tästä helpottaa? :shy:

Joku kysyi, onko muita joilla ensi viikon aikana pitäisi kuukautisten alkaa. Ja mullakin laskujen mukaan ti-to välillä pitäis alkaa, ellei keho päätä toisin ja alkaakin jo aikasemmin - parempi ku ei alkais ollenkaan ja olis tärpänny:rolleyes:

Mä tässä oon miettiny, että mitä muita keinoja on olemassa kivun lievitykseen kuukautisten aikana? :bookworm:
Perus särkylääkkeet ei auta, käytössä miranax mutta siitäkin sain kahta ohjetta saako vaiko ei saa käyttää jos haluaa raskautua kun on niin tujua tavaraa ja sitäkin pitäisi ottaa ennakoiden jo 2 päivää ennen kuukautisten alkua että tehoaa...
Kauratyynyä ja kuumia suihkuja harrastan, sikiöasento kyljellään tai persus pitkällä polvien päällä makoilua tulee tehtyä :"D Joogaamaan en pysty kiinnikekipujen takia kuukautisten aikana mutta muuten onnistuu! Vähäsokerinen ja vähä hiilarinen ruokavalio menkkojen aikana auttaa suolistokramppeihin hitusen verran. Onko kellään kokemuksia TENS-laitteen käytöstä kuukautisten aikana?

Mulla auttaa lämpötyyny, sellainen sähköl toimiva. Itse otan myös panadolia joka vie kovimman terän kivulta ja miranaxia, kun vuoto alkaa.

Kuumeilevat

Kaakkuri
/ 33-35v pari / ensimmäinen / ya 6/20, km 7/20, yk2

Pingviiniemo/ 23v pari / toinen / ya 3/20 / yk5

Amandatt / 27v / ensimmäinen / ya 7/18 / kkm 05/19, km 03/20

Sofia2016m / 26v/ toinen / ya 6/19/ kkm 2/20 /yk6 kkm jälkeen

Vauvakuume<3 /25v / kolmas / tjot 3/20, ya 6/20 /

Zarar_ / 24v / esikoinen / ya 7/19, km. 1/20/ kierrot sekaisin km jäljiltä.

Miss_M / 32v / ensimmäinen / ya 03/20

Aloy /36v / ensimmäinen/ tjot 6/10, ya 7/20/ yk 2

Maiconii / 32v / toinen / ya 01/20

RouvaKettunen / 38 / 4. / yk1

Agnés / 30 / toinen / ya 6/20

Juliet92 / 27/ ensimmäinen / pillerit lopetettu 01/20 ya 03/20

Heydi / 33v / kolmas / ya 8/20 / yk1

Reggie / 27v / ensimmäinen / tjot 01/2020, kunnon yritys 06/2020 / km 06/2020

Mamiliksi / 30 / toinen / Ya 5/2020/ La 2/21, tuulimuna/kkm 07/20 rv 8+1, tyhjennys 9+1.
Uusi ya 8/2020

Siena / 30 / ensimmäinen / ya 4/20

Unelma_ / 34/ toinen/ ya 9/18, kkm 3/20 km 7/20

Skimba / n36 m23 / toinen / ya 7/20 / yk 1

PK / 33 / ensimmäinen / tjot 1/20, kemiallinen(?) 3/20 ja kkm 7/20, tjot jatkuu kun kroppa palautuu

move88 / 32 / toinen / ya 4/20

Naala / 25 / toinen / ya 5/20

Mirri / 29 / toinen / ya 3/20

Kanelinen / 26 / ensimmäinen / ya 5/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 / yk5.

Citrus90 / 30 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

Tirlitan / 32 / toinen / kkm 02/18 / ya 7/20

Tirrinen / 27 / neljäs / kemiallinen 7/20 / tjot 12/19 / ya 3/20

-Nennu- / 32 / seitsemäs / ya 7/20

Merelda / 35/toinen/ ya 7/20/ yk 1

Plussanneet:

Nostin ylös, toiv. oli viimeisin

Kuumeilevat

Kaakkuri

Amandatt / 27v / ensimmäinen / ya 7/18 / kkm 05/19, km 03/20

Vauvakuume:Heartred /25v / kolmas / tjot 3/20, ya 6/20 /

Mamiliksi / 30 / toinen / Ya 5/2020/ La 2/21, tuulimuna/kkm 07/20 rv 8+1, tyhjennys 9+1.
Uusi ya 8/2020

PK / 33 / ensimmäinen / tjot 1/20, kemiallinen(?) 3/20 ja kkm 7/20, tjot jatkuu kun kroppa palautuu

Plussanneet:

-Nennu-
/ 32 / yk1/ seitsemäs / plussa 16.8 / LA 4/21

Muokattu viimeksi:
Kuukautiset alkoivat. Kierto vain 26 päivää, joten tuntuu keskenmenolta, kun yleensä on 28-32 päivää. Masentaa. Sain leikkiä ihanan koiranpennun kanssa, ja nyt mietin, pitäisikö hankkia sellainen paijattavaksi, vaikken ole koskaan halunnut eläimiä.

Kuumeilevat

Kaakkuri

Vauvakuume:Heartred /25v / kolmas / tjot 3/20, ya 6/20 /

Uusi ya 8/2020

Plussanneet:

-Nennu-
/ 32 / yk1/ seitsemäs / plussa 16.8