Raskaaksi 2020

Heipähei :smiley-angelic003

Aattelin tässä liittyä teidän mukaan nyt kun yrityshommat on virallisesti pistetty käyntiin:happy:

Täällä siis tämmönen 29v naikkonen keski-suomesta. Pari viikkoa sitten tanssittiin häitä miehen kanssa ja mulla yks poika 5,5v ennestään :)

Poika aikanaan sai alkunsa clomeilla, joten ihan helppoa tulosta en lähde alkujaan odottelemaan :sorry: tosin, mistäpä sitä tietää - elämä on heittänyt kaiken uusiksi tässä välissä :wacky: Uskalsin nyt jättää pillerit pois heinäkuussa, miehellä vauvakuume ja itsellä varovainen toive asian suhteen :angelic:

Nyt siis aluillaan yk1, kp3, ja siis hervoton mitkä kivut ja vuodon määrä! :nailbiting: Mieliala on matalaakin matalampi, väsyttää ja ahdistaakin kaiken kukkuraksi :bored: Nämä on jotenkin tupanneet unohtumaan, kun ehkäsyä pari vuotta tässä syöty ilman menkkoja. Kaipa tämä alakulo ja väsymys tästä helpottaa? :shy:
Hei tervetuloa! Itsellä tuoreeltaan kokemusta useamman vuoden ehkäisystä ja menkattomuudesta. Oli aikas shokki kaikkine ”oireineen” ja hämmästyttävää miten paljon erilaisia tuntemuksia ehkäisyttömissä kierroissa on eri vaiheissa. Valitettavasti huomannut varsinkin loppukierrosta, että moni ”raskausoire” onkin ihan vaan lähestyviä pms oireita. Toivotaan sinne pikaista tärppiä!

Menkkaraivo tekee selvästi tuloaan :shifty:
Niitä tuttuja puuskia kun kaikki ärsyttää, ilman mitään syytä. Huomaa purevansa hampaita yhteen ja jännittävänsä leukoja, ja tulee lapsille kivahdettua välillä ihme asioista :sorry:
On tää naisen elämä välillä syvältä :mad:

Ja sitten se itkuisuus siitä, että ne tutut pms-oireet on täällä taas...

Dpo11. Eli onko luteaalivaihe silloin 11päivää vai 12? Mä en ole varma mistä se lasketaan. Munasolun irtoamisesta, vai päivä sen jälkeen?

Mutta ei se jokatapauksessa ihannepituinen ole. :sad001

Nyt on varma tieto, kun oviksenkin tikutin...

Mä ajattelin, että laihtuminen auttaisi enemmän varsinkin kun se 9 kiloa on poissa, mutta eikai se auta kuin odottaa että paino laskee entisestään.. :smiley-angelic001

Niin ja ferritkin pitäisi saada kuntoon.:smiley-angelic006

Eli ovisplus on dpo -1 ja se varsinainen ovulaatiopäivä dpo0. Jos vuoto alkaa dpo 11, niin luteraalivaihe on 10 päivää, koska se 11 päivää ei tullut täyteen. Mulla esim luteraalivaihe on 14 pv mikä tarkoittaa, että vuoto alkaa aina dpo 15.

ON: Tämä kierto on mennyt jotenkin todella hitaasti, vaikka ovisplus oli jo kp 11. Nyt menossa kp 18/ dpo 6. Pientä nipistelyä munasarjoissa, kuten joka kierrossa. Töissä ihan kamala stressi ja kiire. Viimeksi kun oli tällainen tilanne, niin tuli kemiallinen.

Nyt aukes hanat kunnolla, eli kohti Yk6.
Aika menee niin nopsaan, enkä voi uskoa että kohta jo puoli vuotta yritystä takana.

Mies on nyt ruennut käymään töissä ja minä olen pojan kanssa kotona. Katsoin mun poikaa tänään monta kertaa ja olen vain ja ainoastaan älyttömän kiitollinen että hänet on mulle suotu vaikka epätodennäköistä ja vaikeaa olikin.

Ihmeitä tapahtuu joka päivä ja jonain päivänä se osuu niidenkin kohdalle, jotka on toivonsa menettäneet. :Heartbigred

Mä niin toivoisin, ettei kenekään tarvitsisi käydä läpi tällaisia vaikeuksia. Tiedän että tää ryhmä on pullollaan maailman ihanimpia ihmisiä, jotka ansaitsisi sen nyytin monen monta kertaa.

:love7

:Heartbigred Tsemppiä uuteen kiertoon!

Ei näy ovista täällä vielä. Tikut kyllä tummentunu pikkuhiljaa, digi anto tänään negaa sekä aamupäivällä että illasta. Viime kierrossa oviksen ja uuden kierron väliin jäi 13 päivää, nyt näyttää kierto pidentyvän oletetusta 28:sta sinne 30een veikkaan tikkujen perusteella :think005 ei se auta ku ootella ja talletella, hellulla huomenna yövuoro joten jos tikku huutaa tulevaa ovista huomenna niin tänään vissiin pitäs kaiken selkäsäryn ja väsymyksen keskellä alkaaki vielä jollekin :happy8 aamupäivällä muksut on koulussa, mutta me ei olla aamuseksi-ihmisiä, ennemmin juuaan kahvia rauhassa ja heräillään kunnolla :laughing021jännä että voi tämmöne väsyeikiinnosta tulla tässä vaiheessa kiertoa :wtf eilen väsytti ja ois silti halunnu, mutta eilinen oli välipäivä että simpat on teräskunnossa tänää :laughing001

ON: kp 15, alavatsajomoa edelleen, nyt tosiaan selkäsärkyäkin. Viime kierto oli kosteampi :think005

Kp32, testit negaa:sad001
Nyt on tilattu geleet, maca kapseleina ja foolihapot! Luulisi alkavan tulla jo tulosta pikku hiljaa:grin

Nyt aukes hanat kunnolla, eli kohti Yk6.
Aika menee niin nopsaan, enkä voi uskoa että kohta jo puoli vuotta yritystä takana.

Mies on nyt ruennut käymään töissä ja minä olen pojan kanssa kotona. Katsoin mun poikaa tänään monta kertaa ja olen vain ja ainoastaan älyttömän kiitollinen että hänet on mulle suotu vaikka epätodennäköistä ja vaikeaa olikin.

Ihmeitä tapahtuu joka päivä ja jonain päivänä se osuu niidenkin kohdalle, jotka on toivonsa menettäneet. :Heartbigred

Mä niin toivoisin, ettei kenekään tarvitsisi käydä läpi tällaisia vaikeuksia. Tiedän että tää ryhmä on pullollaan maailman ihanimpia ihmisiä, jotka ansaitsisi sen nyytin monen monta kertaa.

:love7

hö no voi harmistus :sad001 supertsempit tähän kiertoon:Heartred

tuosta olen samaa mieltä, että ihmeitä tapahtuu joka päivä, jokaiselle on se oma ihmeiden aika :Heartred

Itsekin mietin kun lapsiani katson, että paljon olen jo saanut ja kuinka kiitollinen sitä on. Lisää rakkaita tottakai mahtuisi syliin, mutta aika näyttää sen sitten, pelkällä tahdonvoimalla kun ei sitä aikaa saa itse valita :happy119

Onnea vahvistuneista plussaviivoista ja peukkuja piinailijoille! kuten myös tsemppihalit uuden kierroksen alottaneille :Heartpink

Moikka.
Täällä alkoi YK 2, kp 2:bored:
Todella positiivisesti yllätyin siitä että kierto on kalenterin tarkka, vaikka kierukan poistosta on 1,5 kk vasta aikaa:happy:
Ei kun uuteen kiertoon ja viikon päästä oviksen metsästykseen:smiley-bounce013 viimeksi ovisplussa kp 12..

Onnea plussanneille:Heartpink

Hei onko jollain muullakin ovulaation tienoilla kahvin himoa? Tai jotain muuta himoa (liittyen ruokaan ei seksiin :grin)

Mulla siis ollut näitä ruokahommeleita ennenkin, nyt on kahvi taas jotenkin erityisen hyvänmakuista ja mulla on jostain syystä vahva tunne siitä, että tässä kierossa ovuloin näistä lääkkeistä huolimatta :wideyed: :playful:

Muistan nimittäin, että siitä kierrosta, josta raskauduin kahvin himo oli mieletön ja vaikkei raskaana sitä pitäisi juoda lainkaan tai vähemmän kun yleensä, niin himosin sitä hurjana :bag: sillon oli kyllä myös vuosisadan migreeni ovulaation aikaan.

Mielenkiinnolla jään odottamaan tilanteen kehitystä :hilarious: jospa antais odotuttaa itseään, ettei toi hammaslääkäri ihan hirveesti sotkis suunnitelmia. :bag: Toisaalta mä oon nyt näistä muutto jutuista niin kuollut, etten jaksa mitään :smiley-ashamed004

Neljä vuorokautta ovulaatiosta, ja edelleen alavatsa kipuilee. Miten määrittäisitte ovulaatiopäivän, kun kovat vatsakivut ja oletettu ovulaatio su-ma -yönä puolen yön jälkeen? Onko maanantai dpo0 vai dpo1?

Niin monta piinaajaa ja sitten niin monta meitä joilla dpo 11 muuttui kp1. Kaikille soisi toiveiden täyttymisen, mutta kiitollinen olen että löytyy vertaistukea :smiley-angelic003

Pingviiniemo, Juliet92 taisi ainakin olla samassa veneessä, oliko muitakin? Miten pitkät kierrot teillä on yleensä? Mietin vaan että ollaanko me samassa tahdissa ensi kuussakin?:laughing002 Mun kierto on kaikkea väliltä 25-30 päivää, tämä siis 26kp:llä hieman normia lyhyempi. Olen alkanut vähän epäillä, että en ehkä ovuloi ollenkaan niissä pidemmissä kierroissa, kuten toissa kierrossa, joten on mielenkiintoista testata ovulaatiota taas tästä kierrosta. Toivottavasti ovuloisin, muuten alkaa mennä hankalaksi kun noita lyhyitä kiertoja on n. 1/3. Vai miten muuten lasketaan kierto, jos menkat alkaa tuollaisella kahden päivän tuhrulla? Lasketaanko ne viime kiertoon vai uuteen kiertoon? Tänään siis täälläkin alkoi kunnon vuoto, ja itse ajattelin että tänään olis kp2, kun se eka tuhrupäivä oli niin älyttömän vähäistä. Mut olisko tää vasta kp1 vai jo kp3? :think005 Ei ole mulla normaalisti tällaista ollut, sillä siis uusi kyselyikä :laughing001

Uutta kiertoa kohden siis! Ostin tänään geleet myös, en tiedä onko heistä apua, mutta ei kai haittaakaan?

Sormet edelleen ristissä teille ketkä vielä piinailevat! :happy093.

Mielenkiinnolla jään odottamaan tilanteen kehitystä :hilarious: jospa antais odotuttaa itseään, ettei toi hammaslääkäri ihan hirveesti sotkis suunnitelmia. :bag: Toisaalta mä oon nyt näistä muutto jutuista niin kuollut, etten jaksa mitään :smiley-ashamed004

Hammaslääkäri ei ole yleensä este raskaana, saako kysyä mitä sulle tehdään? Puudutteet käy myös raskaana olijoille ja nykyisin myös jos on välttämätöntä, niin pieniä röntgenkuvia voi ottaa (saman verran säteilyä tulee oleskelemalla 2 päivää ulkona), isoa koko suun ja leukojen kuvaa ei suositella.

Heippa pitkästä aikaa:Heartredoon pitänyt täällä aika matalaa profiilia kun on ollut niin kiire kahden työn välillä rampatessa. Viime kierrossa sain haamun Dpo10 vielä, joka päätyi kemialliseksi menkkojen rynnättyä päälle ja starttasi YK7. Satsasin tässä kierrossa yksityiselle klinikalle tarkistusajan, sillä luteraalivaiheen on välillä vaan jopa 9 päivää:laughing5

Tarkastuksessa kaikki oli hyvin, mutta sain terolut-kuurin dpo2-12 syötäväksi luteraalivaihe tota tukemaan. Nyt on Dpo8 menossa ja jännittää kamalasti pitääkö 10mg terolut menkat kaukana. Tänään sain taas haamu laisen r-testiin :Heartpink
e7GpwP

Niin monta piinaajaa ja sitten niin monta meitä joilla dpo 11 muuttui kp1. Kaikille soisi toiveiden täyttymisen, mutta kiitollinen olen että löytyy vertaistukea :smiley-angelic003

Pingviiniemo, Juliet92 taisi ainakin olla samassa veneessä, oliko muitakin? Miten pitkät kierrot teillä on yleensä? Mietin vaan että ollaanko me samassa tahdissa ensi kuussakin?:laughing002 Mun kierto on kaikkea väliltä 25-30 päivää, tämä siis 26kp:llä hieman normia lyhyempi. Olen alkanut vähän epäillä, että en ehkä ovuloi ollenkaan niissä pidemmissä kierroissa, kuten toissa kierrossa, joten on mielenkiintoista testata ovulaatiota taas tästä kierrosta. Toivottavasti ovuloisin, muuten alkaa mennä hankalaksi kun noita lyhyitä kiertoja on n. 1/3. Vai miten muuten lasketaan kierto, jos menkat alkaa tuollaisella kahden päivän tuhrulla? Lasketaanko ne viime kiertoon vai uuteen kiertoon? Tänään siis täälläkin alkoi kunnon vuoto, ja itse ajattelin että tänään olis kp2, kun se eka tuhrupäivä oli niin älyttömän vähäistä. Mut olisko tää vasta kp1 vai jo kp3? :think005 Ei ole mulla normaalisti tällaista ollut, sillä siis uusi kyselyikä :laughing001

Uutta kiertoa kohden siis! Ostin tänään geleet myös, en tiedä onko heistä apua, mutta ei kai haittaakaan?

Itsellä on nyt ”jo” kp11. Oviksen metsästystä. Riippunee oviksista sitten, kuinka samoissa mennään.

Juliet92 kiitos! Ehkä se on tosiaan tää ”ensimmäinen kierron alku” pitkästä aikaa, joka saa todella hämilleen, vaikka luulis nämä muistavan:hilarious: Tsemppiä oviksen metsästykseen! :smug:

Flikka tsempit pms oireiden kanssa!:smiley-angelic003

marcipa, tsempit työkiireisiin ja -stressiin! Koita saada työpäivien jälkeen levätyksi edes vähän, tasapainottaa sitä stressiä ees hieman. :smiley-angelic003

zarar_ muuttotouhut vie kyllä mehut! Saa nähdä koska meillä tiedossa - asunto on turhan pieni meille ja lemmikeille :bag: tsemppiä!

Unicornflakes varovaiset onnittelut:smiley-angelic003

aloy, itse oon laskenut kp1 vasta sen kun vuotoa tulee kunnolla, ei vain tuhrua. :happy:

On.
Vuoto näköjään lähenee loppuaan:wideyed: laskin kepeesti, että vois hyvinkin vuotaa 5pvää, mut ei ainakaan nyt näy kuin tuhrua. :rolleyes: Miehelle yritettävä vauva olis nyt ensimmäinen, ja pitihän sitä selventää sit jo vähän miten kierto lasketaan :grin Vielä en aatellu ottaa ovistestejä käyttöön, saa nähdä miten kierto asettuu (asettuuko ollenkaan) nyt näin alkuun :p
Töihin pitäis palata maanantaina, outo olo kun ei ole enää häiden jälkeen järjesteltävää vaan nyt vois vaan elellä ja tehdä töitä :joyful: elämäntaparemontti alkaakin sit kuun vaihteessa, jospa se veis ajatuksia hyvällä tapaa muualle ettei ala vallan ressiä ottaa yrittämisestä. Takaraivossa kolkuttaa ne edelliset hyvinkin hankalat yritysajat, vaikkei pitäisi :sour:

kp4 ja mieliala alkaa vihdoin oieta :smiley-ashamed004

Kuumeilevat

Kaakkuri
/ 33-35v pari / ensimmäinen / ya 6/20, km 7/20, yk2

Pingviiniemo/ 23v pari / toinen / ya 3/20 / yk5

Sofia2016m / 26v/ toinen / ya 6/19/ kkm 2/20 /yk6 kkm jälkeen

Vauvakuume:Heartred /25v / kolmas / tjot 3/20, ya 6/20 /

Zarar_ / 24v / esikoinen / ya 7/19, km. 1/20/ kierrot sekaisin km jäljiltä.

Miss_M / 32v / ensimmäinen / ya 03/20

Aloy /36v / ensimmäinen/ tjot 6/10, ya 7/20/ yk 2

Maiconii / 32v / toinen / ya 01/20

RouvaKettunen / 38 / 4. / yk1

Agnés / 30 / toinen / ya 6/20

Juliet92 / 27/ ensimmäinen / pillerit lopetettu 01/20 ya 03/20

Heydi / 33v / kolmas / ya 8/20 / yk1

Reggie / 27v / ensimmäinen / tjot 01/2020, kunnon yritys 06/2020 / km 06/2020

Mamiliksi / 30 / toinen / Ya 5/2020/ La 2/21, tuulimuna/kkm 07/20 rv 8+1, tyhjennys 9+1.
Uusi ya 8/2020

Siena / 30 / ensimmäinen / ya 4/20

Unelma_ / 34/ toinen/ ya 9/18, kkm 3/20 km 7/20

Skimba / n36 m23 / toinen / ya 7/20 / yk 1

PK / 33 / ensimmäinen / tjot 1/20, kemiallinen(?) 3/20 ja kkm 7/20, tjot jatkuu kun kroppa palautuu

move88 / 32 / toinen / ya 4/20

Naala / 25 / toinen / ya 5/20

Mirri / 29 / toinen / ya 3/20

Kanelinen / 26 / ensimmäinen / ya 5/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 / yk5.

Citrus90 / 30 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

Tirlitan / 32 / toinen / kkm 02/18 / ya 7/20

Tirrinen / 27 / neljäs / kemiallinen 7/20 / tjot 12/19 / ya 3/20

Merelda / 35/toinen/ ya 7/20/ yk 1

Tammenterho91 / 29 / toinen / ya 7/20 / yk1

Plussanneet:

-Nennu-
/ 32 / yk1/ seitsemäs / plussa 16.8

Amandatt / 28v / ensimmäinen / ya 7/18 / kkm 05/19, km 03/20 / LA 4/21

Mun kierto on nyt ollut monta kertaa 34 päivää ja silloin luteaalivaihe on 12päivää.
Nyt tuli 32 päivän kierto, missä luteaalivaihe oli sen 10 päivää ja näitäkin tosiaan sattuu välillä. :confused:

Heippa pitkästä aikaa:Heartredoon pitänyt täällä aika matalaa profiilia kun on ollut niin kiire kahden työn välillä rampatessa. Viime kierrossa sain haamun Dpo10 vielä, joka päätyi kemialliseksi menkkojen rynnättyä päälle ja starttasi YK7. Satsasin tässä kierrossa yksityiselle klinikalle tarkistusajan, sillä luteraalivaiheen on välillä vaan jopa 9 päivää:laughing5

Tarkastuksessa kaikki oli hyvin, mutta sain terolut-kuurin dpo2-12 syötäväksi luteraalivaihe tota tukemaan. Nyt on Dpo8 menossa ja jännittää kamalasti pitääkö 10mg terolut menkat kaukana. Tänään sain taas haamu laisen r-testiin :Heartpink
e7GpwP

Näkyy tänne pikku haamu!
Toivottavasti vahvistuu! :smiley-angelic001:Heartred

Takaisin