Raskaaksi 2020

Yöllä minua hikoilutti kovasti. Aamuseksin jälkeen menin vessaan, kun alavatsaan koski NIIN kovasti. Sitten alkoi oksettaa, hikoiluttaa ja pyörryttää. Olin ehkä noin vartin sikiöasennossa lattialla viileä pyyhe otsallani, kunnes vähän helpotti. Koko päivän on kuitenkin ollut vähän heikko olo, ja vatsaan koskee niin kuin olisi vatsatauti.

Kävin sitten ostamassa apteekista herkän raskaustestin, jonka pitäisi näyttää tulos vähintään 4 pv ennen kuukautisten alkua. No, tänään on kp26/28-32, mutta taidan silti tehdä testin! Iiik! Uskaltaakohan jo?

Onks kellään muulla tämmöst ”ongelmaa”? Monet kärsii turhan kuivista paikoista, mut itel tuntuu olevan välillä turhan kosteena paikat ja mua ei tarvii ees koskettaa tai kiiihottaa:hilarious::facepalm: menkkojen jälkeen ehkä yks tai kaks kuivempaa päivää mut sit on taas täyskosteus päällä ja jatkuu oviksenki jälkee sinne menkkoihin asti.

Jaahas, negatiivinen testitulos. Ei hailuran hailuraa toisessa ikkunassa. Huoh. Raskas päivän muutoinkin. Voihan olla, että testasin liian aikaisin, joten katsotaan, alkavatko kuukautiset.

Onks kellään muulla tämmöst ”ongelmaa”? Monet kärsii turhan kuivista paikoista, mut itel tuntuu olevan välillä turhan kosteena paikat ja mua ei tarvii ees koskettaa tai kiiihottaa:hilarious::facepalm: menkkojen jälkeen ehkä yks tai kaks kuivempaa päivää mut sit on taas täyskosteus päällä ja jatkuu oviksenki jälkee sinne menkkoihin asti.

Mullon tää. Ollu sama "vaiva" niin kauan kuin muistan :rolleyes: Onhan se hienoo, että tosipaikan tullen on tavallaan "heti valmiina" :hilarious::hilarious: Mutta muulloin ei kauheen mukavaa oo. Mihinkään ei voi koskaan lähtee kotoa, ilman housunsuojaa :smiley-ashamed005

Onneksi testiviivan vahvuus tai pupuilukertojen määrä (onko 100 vai 90krt. Yhden viikon aikana :hilarious:) ei vaikuta mahdolliseen raskautumiseen.

Tasavahvat viivat testissä tai hymynaama, oikein ajoitetut yhdynnät ja ovulaation tapahtuminen taas on niitä asioita jotka vaikuttaa mahdolliseen raskautumiseen.

Älkää rakkaat kanssa siskot siis ottako paineita jos oma ovistestit pysyy vain tasavahvana (tämäkin on plussa! :dance008) eikä testiviiva vahvistu tummemmaksi. Samoin seksikertojen määrä, monet pohtii riittääkkö jos kahden päivän välein. Kyllä sen pitäisi riittää, toki sitä saa harrastaa niin paljon kuin haluaa, mutta seksikertojen määrä tuskin kovin vaikuttaa raskautumisen mahdollisuuksiin jos seksiä on muuten tarpeeksi tasaisesti. Raskautuminen ei vaadi kahdenkymmenen kerran määrää O+ jälkeen onnistuakseen :Heartpink
Eikä siihen taida myöskään vaikuttaa se millaista yhdyntä on (rajua vaiko rentoa). Toki stressi ja väkinäisyys varmasti syö.

Se on vähän kuun ja tähtien asennosta ja tietysti yksilöllisistä jutuista kiinni myös ns ”terveillä” pareilla :angel5

En tiedä mikä tämän viestin pointti oli, mutta toivoisin niin kaikille pysyvää plussatulosta ja tiettyä mielenrauhaa ! :Heartpink
Täällä on huippua porukkaa kirjoittelemassa !

Niinhän sitä sanotaan ettei ovisplussan jälkeen juuri hyödytä harrastella, koska todennäköisesti myöhäistä kun taas ennen ovista tallettelu olisi paras!

Mikäs päivä piinailijoilla pitäisi alkaa menkat? Täällä sunnuntaina, eli maanantaina olisivat virallisesti myöhässä!

Ei edelleenkään mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Olisiko oireettomuus oire? On tää vaan hullua:laughing021

Sunnuntaina pitäisi alkaa! :)

Juu! Varsinkin raskausaikana oli ihan vetistä ja välillä luulin lapsivedeksi. Kyllä se sitä loppuaikana olikin kun synnärille mentiin eikä lapsivettä ollut jäljellä.

Mullon tää. Ollu sama "vaiva" niin kauan kuin muistan :rolleyes: Onhan se hienoo, että tosipaikan tullen on tavallaan "heti valmiina" :hilarious::hilarious: Mutta muulloin ei kauheen mukavaa oo. Mihinkään ei voi koskaan lähtee kotoa, ilman housunsuojaa :smiley-ashamed005
No välil kyl haitaks asti vaiks tota housunsuojaa ei oo tarvinnu. En oo varmaa ikin mikää kuiva kuiva ollu, mut tän nykysen kumppaninkaa kyl oikee extra kostee:hilarious:

Eilen kävi nopea pahoinvoinnin aalto, ja meinasin oksentaa. Ja nyt tässä sohvalla istun ja mietin, pitäisikö mennä tervehtimään posliinia :depressed:
Menkkojen pitäisi alkaa vasta reilun viikon päästä, joten en usko olevan oireita siitä mistä toivon. Kunhan ei joku vatsapöpö

Mä en hirveesti oo tässä kirjoitellut ja monta sivua taaemmas joku kyseli yleisesti miten täällä kukin voi. Aattelin vastata vähän myöhässä, nyt kun ehdin :rolleyes:

Eli en oo nyt kp:tä edes laskenut, enkä muutakaan tän asian eteen tehnyt. Ensimmäiset verkkoseminaarit oon selvittänyt liittyen opintoihin ja 4 kurssia saanut valmiiksi. Sitten oon syönyt tätä toista valmistetta tähän mun sairauteen ja näyttää auttaneen paremmin eli vointi ollut nyt suht koht ok. Mä oon vielä tän viikkoa kunnolla lomalla, ensi viikolla sitten käynnistyy opinnot ihan täysipäiväisesti. Yritän vieroittua vatsalääkkeestä, jotta saisin vähän purettua tätä lääkekomboa. Katsotaan onnistuuko. Toinen lääke onkin varmaankin lähes elinikäinen. :bag:

No se siitä. Nyt ollaan pakkailuhommissa, eka muuttokuorma viedään jo perjantaina ja ensi viikolla loput. Jännittää, miten sitä sopeutuu uuteen paikkaan, vaikka onkin ennestään meille hyvin tuttu :nailbiting: Paljon on vielä tekemättä, kuten remppailut ja pari muuta käytännön asiaa järjestettävänä. Tää viekin aikaa sen verran, että ajatukset on olleet vähän muualla kun tässä vauva-asiassa. :happy3

Lisäksi nyt taas jälleen kerran särkee päätä sillä tavoin, että mietin jopa voisiko ovulaatio olla tuloillaan :smiley-angelic006 mutta tikku aika hailu, tosin nuo onkin niitä surkeita one step tikkuja. Toisaalta samapa tuo, kun oon menossa sinne hammaslääkäriin ens tiistaina ja ennen sitä en toivoisi ovista, koska operoidaan ja kuvaillaan, niin ei kovin terveellistä varmastikaan siinä vaiheessa olis :smiley-ashamed008
Mut katsotaan vähän fiiliksen mukaan, että jaksaako tässä kierrossa yrittää ja ovuloinko edes :confused005 vaatisi ainakin luteaalivaiheeseen sit sen lääkkeenvaihdon ja siihen en nyt ihan hirveen myötämielinen olis, kun sitä toista valmistetta saa oikein kauhoa napaan, että auttaa.. Mut voihan se mieli vielä muuttua :confused1

Joka tapauksessa mulle sopii paremmin tää rennompi tyyli, ei se ajoitettu sekstailu oo meidän juttu. Ja niin kun joku muukin täällä sanoi, niin ei se raskaaksi tuleminen aina vaadi aikatauluja, vaan sen oikean hetken ja sitähän me ei aina itse voida tietää. Siksi jaksan uskoa, että joskus vielä onnistuisi, ainahan tähän liittyy jonkinverran tieteen tietämättömyyttä, kuten aiemminkin sanoin eli jotain mitä ei lääketiedekään pysty todistamaan. :)

Muuttolaatikoita pakkaillessa löysin paljon säästöön menneitä mieheni vanhoja leluautoja ja muita sellaisia, jotka halusi säästää sitten joskus tulevaan, omaa lasta varten. Keväällä kaiholla, itkulla ja raivolla niitä siivosin laatikkoihin, miettien myytäisiinkö kaikki vaan pois. Tänään mietin, että ehkä nuo tavarat voi muuttaa mukanamme, eihän sitä ikinä tiedä. Voidaanhan me miettiä joskus vaikka adoptiota tai sijaisvanhemmuutta, joten eiköhän niille joku paikka löydy :hug013

Eli täällä toistaiseksi muuttohommissa, ei ihmeempiä. :happy119

Mä en hirveesti oo tässä kirjoitellut ja monta sivua taaemmas joku kyseli yleisesti miten täällä kukin voi. Aattelin vastata vähän myöhässä, nyt kun ehdin :rolleyes:

Eli en oo nyt kp:tä edes laskenut, enkä muutakaan tän asian eteen tehnyt. Ensimmäiset verkkoseminaarit oon selvittänyt liittyen opintoihin ja 4 kurssia saanut valmiiksi. Sitten oon syönyt tätä toista valmistetta tähän mun sairauteen ja näyttää auttaneen paremmin eli vointi ollut nyt suht koht ok. Mä oon vielä tän viikkoa kunnolla lomalla, ensi viikolla sitten käynnistyy opinnot ihan täysipäiväisesti. Yritän vieroittua vatsalääkkeestä, jotta saisin vähän purettua tätä lääkekomboa. Katsotaan onnistuuko. Toinen lääke onkin varmaankin lähes elinikäinen. :bag:

No se siitä. Nyt ollaan pakkailuhommissa, eka muuttokuorma viedään jo perjantaina ja ensi viikolla loput. Jännittää, miten sitä sopeutuu uuteen paikkaan, vaikka onkin ennestään meille hyvin tuttu :nailbiting: Paljon on vielä tekemättä, kuten remppailut ja pari muuta käytännön asiaa järjestettävänä. Tää viekin aikaa sen verran, että ajatukset on olleet vähän muualla kun tässä vauva-asiassa. :happy3

Lisäksi nyt taas jälleen kerran särkee päätä sillä tavoin, että mietin jopa voisiko ovulaatio olla tuloillaan :smiley-angelic006 mutta tikku aika hailu, tosin nuo onkin niitä surkeita one step tikkuja. Toisaalta samapa tuo, kun oon menossa sinne hammaslääkäriin ens tiistaina ja ennen sitä en toivoisi ovista, koska operoidaan ja kuvaillaan, niin ei kovin terveellistä varmastikaan siinä vaiheessa olis :smiley-ashamed008
Mut katsotaan vähän fiiliksen mukaan, että jaksaako tässä kierrossa yrittää ja ovuloinko edes :confused005 vaatisi ainakin luteaalivaiheeseen sit sen lääkkeenvaihdon ja siihen en nyt ihan hirveen myötämielinen olis, kun sitä toista valmistetta saa oikein kauhoa napaan, että auttaa.. Mut voihan se mieli vielä muuttua :confused1

Joka tapauksessa mulle sopii paremmin tää rennompi tyyli, ei se ajoitettu sekstailu oo meidän juttu. Ja niin kun joku muukin täällä sanoi, niin ei se raskaaksi tuleminen aina vaadi aikatauluja, vaan sen oikean hetken ja sitähän me ei aina itse voida tietää. Siksi jaksan uskoa, että joskus vielä onnistuisi, ainahan tähän liittyy jonkinverran tieteen tietämättömyyttä, kuten aiemminkin sanoin eli jotain mitä ei lääketiedekään pysty todistamaan. :)

Muuttolaatikoita pakkaillessa löysin paljon säästöön menneitä mieheni vanhoja leluautoja ja muita sellaisia, jotka halusi säästää sitten joskus tulevaan, omaa lasta varten. Keväällä kaiholla, itkulla ja raivolla niitä siivosin laatikkoihin, miettien myytäisiinkö kaikki vaan pois. Tänään mietin, että ehkä nuo tavarat voi muuttaa mukanamme, eihän sitä ikinä tiedä. Voidaanhan me miettiä joskus vaikka adoptiota tai sijaisvanhemmuutta, joten eiköhän niille joku paikka löydy :hug013

Eli täällä toistaiseksi muuttohommissa, ei ihmeempiä. :happy119

Täällä kp14 ja iski migreenikohtauksen tänään töissä, mietin kans et onko ovis ovella. Yritä siinä asiakkaita palvella ku toista ohimoa porataan.. pisin vika vartti duunia ikinä. Kotia ja lääke naamaan, nukuin pari tuntia ja nyt onneks enää vaimee kipu jäljellä. Oon miettiny vaikuttaako noi migreenilääkkeet ovikseen tai hedelmöittymiseen, piti tänään tutkiaki asiaa, mutta ei uskalla ruutua tuijottaa kauaa kerralla :meh:

tsemppiä muuttoon! mulla kulkee edelleen mukana mun yli 20v vanhat leluhevoset, jos prinsessan joskus saisi. Mun prinssit ei innostunu niistä :confused: kyllä teidänkin vuoro vielä tulee :Heartred

voi hitsi, mulla kävi viime kierrossa sama. ensin vaan vähän rusehtavaa ja kivut, sit otin ibuprofeenin ja kaduin heti et pitikö se nyt jo ottaa... mutta mulla ne menkat tulikin sieltä. eikä se yks ibuprofeeni nyt oikeasti maailmaa kaada! miten siellä kävi? alkoiko vuoto vai jännäätkö vielä? :)

En ole siis yksin, se helpottaa, kiitos!

Täällä on ollut aikamoista vuoristorataa koko päivä. Tähän mennessä (~36h kipujen alusta) siteeseen asti on tullut pari tippaa. Pyyhkiessä tulee edelleen enemmän ja vähemmän ruskeaa, kerran vessassa käydessä enemmän kuin se eilinen kolikko. Kunnon verta ei vieläkään siis, mutta voi mitkä kivut. Päivällä taas koski niin kovasti ja oli just vessassa käydessä jäänyt isompi määrä paperiin, joten otin lisää särkylääkettä ajatellen, että nyt ne sit alkaa ihan kunnolla. Mutta ei, ei vaan ala. Ehkä huomenna. Toki tää kierto jäi lyhyeksi kun vasta lauantaina olis pitänyt alkaa, että ehkä sen takia vuoto lisääntyy hitaasti. Yleensä mulla on kovat kivut ekana päivänä, mut sit parin lääkkeen jälkeen helpottaa. Jotenkin kipuihin nähden vuoto on ollut tosi vähäistä.

Jos siellä jotain elämää olisikin ollut, niin en kyllä jaksa uskoa että tuollaisten supistusten jälkeen mikään pysyy kiinni ja vähintäänkin nyt ne särkylääkkeet on tehneet siitä selvän :sad001

Jospa ne sit huomenna alkais kunnolla ja pääsee ajatuksissa eteenpäin.

Mutta joo, muutakin kuin omaa napaa... Täällä on vuorokauteen tapahtunut taas vaikka kuinka paljon! Pahoittelut Milalaille vastoinkäymisistä, toivottavasti asiat järjestyy pian! Ja sormet ristissä Pauliinalle että kontrollissa olisi kaikki hyvin, varmasti pitkä odotus, sympatiat siitä!

Kaikille piinaajille pitkää pinnaa! :smiley-angelic003

Onnea nennu!! :Heartbigred

Täällä aivan sekaisin ajatukset. Pahinta peläten. Eli varhaisultrassa käyty ja näkyi vain raskauspussi. Liekö syytä olettaa että on tuulimuna. Erittäin vahva oli eilen edelleen r testi. Sain viikon päähän uuden ajan. Mies on sitä mieltä että aivan turhaan stressaan ja kyllä siitä vauva tulee. Näillä viikoilla kun pitäisi näkyä jo muutakin (6) ellei nyt sitten hedelmöittyninen tapahtunut myöhemmin. Jaa a:sad001
Sori pessimistisyys!! Kemiallisia on vaan takana ja ei jaksais lähteä yk 11:sta:wacky:

Jokatapauksessa kaikille piinailijoille edelleen tsemppiä. Mukava lukea dpo oire päiväkirjoja:Heartbigred
Voimia, tiedän tuon fiiliksen :sad001
Toivottavasti seuraavassa ultrassa kaikki hyvin ja sikiö kasvaa normaalisti ❤️ nyt vaan positiivisia ajatuksia.. itsellä valitettavasti kävi toisin ja oli keskeytynytkeskenmeno :sorry: mut noin varhaisilla viikoilla vielä kaikki on mahdollista.

En ole siis yksin, se helpottaa, kiitos!

Täällä on ollut aikamoista vuoristorataa koko päivä. Tähän mennessä (~36h kipujen alusta) siteeseen asti on tullut pari tippaa. Pyyhkiessä tulee edelleen enemmän ja vähemmän ruskeaa, kerran vessassa käydessä enemmän kuin se eilinen kolikko. Kunnon verta ei vieläkään siis, mutta voi mitkä kivut. Päivällä taas koski niin kovasti ja oli just vessassa käydessä jäänyt isompi määrä paperiin, joten otin lisää särkylääkettä ajatellen, että nyt ne sit alkaa ihan kunnolla. Mutta ei, ei vaan ala. Ehkä huomenna. Toki tää kierto jäi lyhyeksi kun vasta lauantaina olis pitänyt alkaa, että ehkä sen takia vuoto lisääntyy hitaasti. Yleensä mulla on kovat kivut ekana päivänä, mut sit parin lääkkeen jälkeen helpottaa. Jotenkin kipuihin nähden vuoto on ollut tosi vähäistä.

Jos siellä jotain elämää olisikin ollut, niin en kyllä jaksa uskoa että tuollaisten supistusten jälkeen mikään pysyy kiinni ja vähintäänkin nyt ne särkylääkkeet on tehneet siitä selvän :sad001

Jospa ne sit huomenna alkais kunnolla ja pääsee ajatuksissa eteenpäin.

Mutta joo, muutakin kuin omaa napaa... Täällä on vuorokauteen tapahtunut taas vaikka kuinka paljon! Pahoittelut Milalaille vastoinkäymisistä, toivottavasti asiat järjestyy pian! Ja sormet ristissä Pauliinalle että kontrollissa olisi kaikki hyvin, varmasti pitkä odotus, sympatiat siitä!

Kaikille piinaajille pitkää pinnaa! :smiley-angelic003

Kovasti tsemppiä, kuulostaa tosi ikäviltä noi kivut :sad001:Heartred

Mitäs ihmettä tää nyt on? Vähäistä ruskeaa vuotoa, vaikka vuodon pitäis alkaa vasta ensi viikon lopulla?! :wideyed:

Mä tein tänään mun viimeisen testin ja se näyttää vahvistuneen toissapäiväisestä :happy: Nyt vaan täytyy toivoa, että kolmas kerta toden sanoo ja me vihdoin saataisiin meillekin oma vauva :Heartred

38608184-3676-4601-97AD-33D448C7B10E.jpeg

ON: dpo6 ja lämmöt droppas aamulla. näin on käyny ennenkin, mutta se on tapahtunu lähempänä ovista (dpo3-4). saapa nähdä merkitsikö mitään. alavatsajomoja on ja rinnoissa pientä aristusta. näitäkin on ollu ennenkin :rolleyes: pitkä on tämä piina vaan :bounce

tsemppiä kaikille kanssapiinailijoille! useat taitaa olla vähän mua edellä, jännityksellä ootellaan ens viikon uutisia :excited001

Menkat pitäisi alkaa lauantaina, tänään tuli jotain pyyhkyvuotoa. Miten masentavaa :sad010 Ei auta kuin valmistautua uuteen kiertoon ja yritykseen.

Menkat pitäisi alkaa lauantaina, tänään tuli jotain pyyhkyvuotoa. Miten masentavaa :sad010 Ei auta kuin valmistautua uuteen kiertoon ja yritykseen.

Täälläkin tulee tuhrua. Kai ne menkat siitä alkaa.
Dpo 11 ja testi nega. :sorry:

Onnittelut täältä plussanneille ja lämpimät tsempit piinailijoille!
Eiköhän me kaikki aikanaan se plussa saada. :love7

Muokattu viimeksi:
Takaisin