Raskaaksi 2020

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joka ollut jo vuosia hyvässä hoitotasapainossa. Nyt kävin kuitenkin kontrollissa kun ajattelin, että tarkistutampa ettei siitä ole ainakaan raskautuminen kiinni.. noh hyvä että kävin, tsh arvo oli meinaan noussut kohdallani aika paljon, ollen jo 3,0 :wideyed: Raskautumisen kannalta kai olisi hyvä olla sen alle 2,5... taisi löytyä kohdalleni ainakin yksi selitys negoihin testeihin :sour: onneksi kuitenkin selvisi ja tästä viisastuneena päästään jatkamaan, huomenna lääkärin kanssa keskustelu vielä :)

Olen muihin verrattuna ihan ikäloppu, 43. En ikinä ajatellut, että tämänikäisenä vielä haaveilisin vauvasta. Ennemminkin kauhistelin vanhoja äitejä. Niin se mieli muuttui, kun viime syksynä tulin ihan yllättäen raskaaksi, mutta raskaus meni kesken. Siinä tajusin, että olisi ihana kerran vielä kokea kaikki lapsijutut. Meidän lapset on jo 13-, kohta 12- ja 9-vuotiaat ja täällä alkaa olla teinimeininki. Vauva toisi vähän tasapainoa. Yllättävän pian nuo muuttavat pois kotoakin jo. Sain esikoisen viikko 30-vuotissynttäreitteni jälkeen, keskimmäisen 31-vuotiaana ja kuopuksen 34-vuotiaana ja kaikista raskauduin heti ja raskaudet sujuivat ongelmitta. En kokenut millään olevani vanha äiti. Olin kaveriporukassani ensimmäinen, joka sai lapsia. Työkaveritkin ovat ovat lapsensa saaneet yli 30-vuotiaina ja yli 40-vuotiaana, niin minun kuplassani parikymppiset äidit ovat enemmän poikkeus. Hassua, että täällä ihan toisin.

Olen ymmärtänyt että yleensä terolutit estää ovulaation o_O:eek:

Näin minäkin kuvittelin mut ovislimat ja testit sanoo nyt muuta:hilarious: mut jos menkat kuitenkin alkaa ku terot loppuu niin taitaa tää kierto mennä hukkaan:banghead: ensi kierrossa odotan sen ovis plussan ja sit vasta alotan lääkkeet :hungover: jospa seuraava kierto alkaa sit heti :gen014

Olen muihin verrattuna ihan ikäloppu, 43. En ikinä ajatellut, että tämänikäisenä vielä haaveilisin vauvasta. Ennemminkin kauhistelin vanhoja äitejä. Niin se mieli muuttui, kun viime syksynä tulin ihan yllättäen raskaaksi, mutta raskaus meni kesken. Siinä tajusin, että olisi ihana kerran vielä kokea kaikki lapsijutut. Meidän lapset on jo 13-, kohta 12- ja 9-vuotiaat ja täällä alkaa olla teinimeininki. Vauva toisi vähän tasapainoa. Yllättävän pian nuo muuttavat pois kotoakin jo. Sain esikoisen viikko 30-vuotissynttäreitteni jälkeen, keskimmäisen 31-vuotiaana ja kuopuksen 34-vuotiaana ja kaikista raskauduin heti ja raskaudet sujuivat ongelmitta. En kokenut millään olevani vanha äiti. Olin kaveriporukassani ensimmäinen, joka sai lapsia. Työkaveritkin ovat ovat lapsensa saaneet yli 30-vuotiaina ja yli 40-vuotiaana, niin minun kuplassani parikymppiset äidit ovat enemmän poikkeus. Hassua, että täällä ihan toisin.
Musta tuntuu ihan samalta! Lapset tänä vuonna 12, 9 ja 7.

Itse toivoisin saavani ensimmäisen ennen 25 ikävuotta mutta voi tulla kiire, kun tuo 24 kolkuttelee jo ovella :hilarious: tuttavapiiristä löytyy molempia, 20 raskautuneita sekä 40 tienoilla raskaaksi tulleita. :) mut ehkä koulutus näkyy omassa kaveriporukassa siinä, että monikaan ei halua kesken amk- tai yo-opintojen raskaaksi, halutaan tehdä töitä hetki ja varmistella tulevaa, joten luonnollisesti myös ikä lähenee silloin 30 ensimmäisen kohdalla. Tosin minä haluan ehdottomasti ennen 30-vuotta lapsia, sen olen päättänyt, se on mulle liian "myöhään" :grin apua tätä ajatuksenjuoksua :laughing002

Anteeksi nyt tulee pitkä vuodatus, mutta saatava ajatukset pihalle :wideyed:
Kuulkaa tajusin just, että mulla ollut tää ylikunto jo viime kesänä, kun vedettiin miehen kanssa pitkiä pyörälenkkejä (20-30km) 3-4 kertaa viikossa, lisäksi lihashuolto ja arkiliikunta. Sitten minä hullu juoksinkin välillä 7km päälle.. Ihme, ettei kuukautiset jääneet tuolloin kokonaan tulematta (viime keväänä jäi pois, mut tasottui ilman hormonia, kun tajusin olla treenaamatta vahingossa, kun en ehtinytkään töiden vuoksi), mutta ongelmaa hormoneissa oli, sillä kierto heitti miten sattui ja plussaa ei luontaisesti alkanut kuulua. No nyt kun km. plussa tuli, niin se tuli pitkän sairasloman aikana eli just sillon kun treenimäärä oli olematon :think005 eli keho ei mulla vastaanota tässä tilassa raskautta, koska se olisi liian rankka koettelemus tähän hetkeen. Miten tyhmä voi aikuinen ihminen olla :confused004
Kyllähän mä ihmettelin niitä kaikkia oireita, mut et selitys olikin urheilussa. Mietin sillonkin kun aloitettiin yritys sitä, että miksi ovisplussat on niin haaleita ja ovisoireista esim. Halut oli mulla yksi tuntematon, vaikka ovuloin kuitenkin, vaikkakin vähän heikosti- no tässä taitaa olla syy, tuossa kierrossa missä raskauduin ovisplussa oli todella selkeä ja vahva, oireet myös valtavat. Mulla on taipumusta tähän matalahormonisuuteen, mutta vain siksi, että liikun liikaa ja syön liian vähän sekä yksipuolisesti. Pisin aika, kun oon omalla toiminnalla pysäyttänyt menkat taisi olla 3kk eli sen verran oli poissa enkä edes ollut kovin huolissani.
Huh hoi, nyt taitaa oikeesti olla paikallaan vaan olla, yhtään ei tee mieli liikkua, päinvastoin. Onko joku muu treenannut itsensä piippuun, niin et kierto seonnut? Vai oonko yksinäinen hölmö :grin kestävyysjuoksua mä treenaan siis, mulla syntyy siihen todella helposti addiktio :smiley-angry003
Plussaa tarvii odottaa siis vasta sitten, kun liikuntamäärät kohtuullisia tai lähinnä siis, että ei näin rankkoja. Eli pitää varmaan olla taas pakollisella saikulla, jotta saa plussan :laughing002

Onks tää ny vieläkään plussa? Alin tältä päivältä. Tänään kp 13 ja ovis tuntemuksia ollu jo 5 päivää ainakin :hilarious:

Liitteet

• IMG_20200209_132901.jpg
    IMG_20200209_132901.jpg
    14.5 KB · Katsottu: 192
Onks tää ny vieläkään plussa? Alin tältä päivältä. Tänään kp 13 ja ovis tuntemuksia ollu jo 5 päivää ainakin :hilarious:
Boris ei varmaan ihan vielä. Tässä mun värisuora ja tuosta plussasta ei voi kyllä erehtyä. Tuli ihan heti näkyviin ennen kontrolliviivaa.

Liitteet

• 3C89A013-5129-4A56-B428-9DD8FEC59EA9.jpeg
    3C89A013-5129-4A56-B428-9DD8FEC59EA9.jpeg
    31.8 KB · Katsottu: 203
Boris ei varmaan ihan vielä. Tässä mun värisuora ja tuosta plussasta ei voi kyllä erehtyä. Tuli ihan heti näkyviin ennen kontrolliviivaa.

Huh, mulla ei ikinä ole ollut tuollainen viiva! :eek: pitäiskö olla huolissaan, ovuloinkohan edes:grin  o_O

Mutta siis tästä sun ovisplussasta ei kyllä voi erehtyä :hilarious: mäkin sanoisin borikselle, ettei ihan vielä, mutta ehkä tallettelisin varmuuden vuoksi, kun ikinä ei voi tietää :grin

Ihanteellistahan on se, että lapset saa sillon kun omaan elämäntilanteeseen sopii. Yksillä se on parikymppisenä ja toisilla kolmekymppisenä. Mulle kolmekymppisenä äidiksi tuleminen oli juuri sopiva. Ehdin matkustaa, olla vaihdossa, pitää hauskaa kavereiden kanssa, opiskella jne. ja olin ihan valmis siihen omasta ajasta ja vapaudesta luopumiseen kun esikoinen syntyi. Tosin tapasin nykyisen miehenikin vasta 28-vuotiaana. Häntä ennen ei kenenkään kanssa ollut sellaista tunnetta, että lapsia haluaisi.

Täällähän on ollut vilkasta keskustelua! Taitaa olla aika kaksijakoista, toiset haluaa heti parikymppisenä ja toiset sit 30+. Itsekin ajattelin alun perin et ennen 30 vuotta olis eka, mut ei vaan mennyt niin.

Tänään tällänen hailura haamu (luonnossa vähän tummempi) dpo 13-14 ja päivällä alko tuhru. Ootellaan miten käy.

Liitteet

• 20200209_141229.jpg
    20200209_141229.jpg
    27.7 KB · Katsottu: 203
Näin minäkin kuvittelin mut ovislimat ja testit sanoo nyt muuta:hilarious: mut jos menkat kuitenkin alkaa ku terot loppuu niin taitaa tää kierto mennä hukkaan:banghead: ensi kierrossa odotan sen ovis plussan ja sit vasta alotan lääkkeet :hungover: jospa seuraava kierto alkaa sit heti :gen014

Mulla oli just viime kierto eka terolut kierto. Ovulaatio oli 2 päivää terolutien aloittamisen jälkeen, bongasin sen oireista ja testillä varmistin. Sainkin sit selkeen haamun raskaustestiin, joka ei lähtenyt tummumaan vaan hiljalleen hiipui pois. Nyt kp2 menossa.

Hieman olen ihmeissäni kun en tämän enempää tullut surulliseksi haamun haihtumisesta. Epäilen sen johtuvan siitä, et aattelin etten edes ovuloisi saati "raskautuisi" terolutien aikana. Joten jotain positiivista edes. Mut nyt intoa hihkuen alan ovismetsälle, jahka vielä saan sen greippimehun jostain kaupasta ostettua :smiley-angelic001

Mä olisin halunnut saada lapset jo ennen kun olen 22v. Sopiva isimies vaan asteli mun elämään hieman myöhemmin, joten esikoisen sain 26 vuotiaana. Kuopus syntyi kun oli 30, ja olen kyllä tyytyväinen tähän miten omalla kohdalla on mennyt. Vaikka vakityötä ei ole, niin on muut asiat kunnossa.

Täällähän on ollut vilkasta keskustelua! Taitaa olla aika kaksijakoista, toiset haluaa heti parikymppisenä ja toiset sit 30+. Itsekin ajattelin alun perin et ennen 30 vuotta olis eka, mut ei vaan mennyt niin.

Tänään tällänen hailura haamu (luonnossa vähän tummempi) dpo 13-14 ja päivällä alko tuhru. Ootellaan miten käy.

Tää rfsu puikko valitettavasti antaa useinkin tollasia viivoja tai jopa punasia, ilman että on raskaana :( Kannattaa kokeilla muun merkkisiä testejä :)

Mulla oli just viime kierto eka terolut kierto. Ovulaatio oli 2 päivää terolutien aloittamisen jälkeen, bongasin sen oireista ja testillä varmistin. Sainkin sit selkeen haamun raskaustestiin, joka ei lähtenyt tummumaan vaan hiljalleen hiipui pois. Nyt kp2 menossa.

Hieman olen ihmeissäni kun en tämän enempää tullut surulliseksi haamun haihtumisesta. Epäilen sen johtuvan siitä, et aattelin etten edes ovuloisi saati "raskautuisi" terolutien aikana. Joten jotain positiivista edes. Mut nyt intoa hihkuen alan ovismetsälle, jahka vielä saan sen greippimehun jostain kaupasta ostettua :smiley-angelic001

Mä olisin halunnut saada lapset jo ennen kun olen 22v. Sopiva isimies vaan asteli mun elämään hieman myöhemmin, joten esikoisen sain 26 vuotiaana. Kuopus syntyi kun oli 30, ja olen kyllä tyytyväinen tähän miten omalla kohdalla on mennyt. Vaikka vakityötä ei ole, niin on muut asiat kunnossa.

Jep, juuripa näin arvelinkin että voi käydä, et viiva haalistuu pois ja menkat alkaa. Eli en testaile turhan aikaseen vaan jään odottamaan vuotoa!:signs001

Minäkin olisin halunnut lapset jo kauan sitten, elämä ei vain mennyt niin.. mutta nyt ois kaikki valmiina vauvaa varten jospa pian tärppäis:smiley-angelic001 yritystä takana syyskuusta asti, nyt eka terolut kierto menossa jospa näillä kierto säännöllistyy :smiley-bounce013 nyt kp 20 eli terolutteja syöty 5/10 ja nyt alkaa ovis testit tummua :eek: voiko käydä tärppiä? Vai käynnistääkö teroluttien lopettaminen menkat joka tapauksessa?
Voi kun tietäisi etukäteen missä kierrossa tapahtuu ovis, niin aloittaisi terot vasta oviksen jälkeen:shifty: muilla kokemusta terolutista?
Terot estää ovulaation aikas hyvin eli vasta ovulaation jälkeen ottaa. Ei se kaikilla estä aina mutta pääsääntöisesti terolut myös käytetään ehkäisevänä lääkkeenä..

Täällä 30 v. nainen joka nuorena tyttönä kuvitteli olevansa äiti ja vaimo 22 vuotiaana.. Kaikki ei mee kuitenkaan niinku toivoo, vaimo kyllä olen mutta lasta ei ole tämän 10 vuoden aikana kuulunut. Nyt aloitettiin tutkimukset ja katsotaan kuinka tästä edetään kun verikokeet valmistuu.. Enää en haaveile tai toivo missä iässä tapahtuu mitäkin, kunhan vaan saan vielä joskus olla äiti.. ❤️

Tää rfsu puikko valitettavasti antaa useinkin tollasia viivoja tai jopa punasia, ilman että on raskaana :sad001 Kannattaa kokeilla muun merkkisiä testejä :)

Jahas. Edellisessä ei ollu mitään pari päivää sitten. No testailen taas parin päivän päästä, jos ei menoiksi muutu :rolleyes:

minäkin käytin aiemmissa kierroissa näitä testejä eikä koskaan tullut kunnon plussaa. Nyt käytössä clearbluen digitesti, suosittelen tätä kaikille niin ei tarvitse epäillä ja miettiä milloin varmasti ovuloi. Minulla tuli kaksi päivää putkeen hymynaama ja sitten ei mitään. :wink

Mä päääti aikoinaan että ennen 30v olen lapseni tehnyt. 27v olinkin 3 lapsen äiti ja tyytyväinen. Kunnes 30v iski hirveä vauvakuume, ja pieni syntyikin 9kk sen jälkeen.
Nyt haaveilen 5. ja ikää on melkein 33v, kriiseilen olenko liian vanha, mietin aina minkäsikäinen olen kun lapsi menee kouluun, pääsee ripiltä ja muuta pinnallista
Mä olen nyt alkanut miettiä minkä ikäinen mä olen missäkin vaiheessa lasten elämää. Vanhin lapsista täyttää 11, toinen on 9, kolmas 7, neljäs 6 ja tää nuorin 6 kk. Mulla ikää on nyt 36. Oon miettinyt sitäkin että mä olen nyt sen ikäinen kuin mun äiti oli saadessaan mut ja mä olen sisarussarjan vanhin.

Tänne ei mitään uutta. Ei plussaa mutta ei menkkojakaan. En mä niitä kaipaisikaan vielä mutta tietäis ainakin suunnilleen missä vaiheessa kiertoa oltais menossa jos ne ensin alkais. Kivut saa jäädä tulematta kokonaan.

Itse toivoisin saavani ensimmäisen ennen 25 ikävuotta mutta voi tulla kiire, kun tuo 24 kolkuttelee jo ovella :hilarious: tuttavapiiristä löytyy molempia, 20 raskautuneita sekä 40 tienoilla raskaaksi tulleita. :) mut ehkä koulutus näkyy omassa kaveriporukassa siinä, että monikaan ei halua kesken amk- tai yo-opintojen raskaaksi, halutaan tehdä töitä hetki ja varmistella tulevaa, joten luonnollisesti myös ikä lähenee silloin 30 ensimmäisen kohdalla. Tosin minä haluan ehdottomasti ennen 30-vuotta lapsia, sen olen päättänyt, se on mulle liian "myöhään" :grin apua tätä ajatuksenjuoksua :laughing002

Anteeksi nyt tulee pitkä vuodatus, mutta saatava ajatukset pihalle :wideyed:
Kuulkaa tajusin just, että mulla ollut tää ylikunto jo viime kesänä, kun vedettiin miehen kanssa pitkiä pyörälenkkejä (20-30km) 3-4 kertaa viikossa, lisäksi lihashuolto ja arkiliikunta. Sitten minä hullu juoksinkin välillä 7km päälle.. Ihme, ettei kuukautiset jääneet tuolloin kokonaan tulematta (viime keväänä jäi pois, mut tasottui ilman hormonia, kun tajusin olla treenaamatta vahingossa, kun en ehtinytkään töiden vuoksi), mutta ongelmaa hormoneissa oli, sillä kierto heitti miten sattui ja plussaa ei luontaisesti alkanut kuulua. No nyt kun km. plussa tuli, niin se tuli pitkän sairasloman aikana eli just sillon kun treenimäärä oli olematon :think005 eli keho ei mulla vastaanota tässä tilassa raskautta, koska se olisi liian rankka koettelemus tähän hetkeen. Miten tyhmä voi aikuinen ihminen olla :confused004
Kyllähän mä ihmettelin niitä kaikkia oireita, mut et selitys olikin urheilussa. Mietin sillonkin kun aloitettiin yritys sitä, että miksi ovisplussat on niin haaleita ja ovisoireista esim. Halut oli mulla yksi tuntematon, vaikka ovuloin kuitenkin, vaikkakin vähän heikosti- no tässä taitaa olla syy, tuossa kierrossa missä raskauduin ovisplussa oli todella selkeä ja vahva, oireet myös valtavat. Mulla on taipumusta tähän matalahormonisuuteen, mutta vain siksi, että liikun liikaa ja syön liian vähän sekä yksipuolisesti. Pisin aika, kun oon omalla toiminnalla pysäyttänyt menkat taisi olla 3kk eli sen verran oli poissa enkä edes ollut kovin huolissani.
Huh hoi, nyt taitaa oikeesti olla paikallaan vaan olla, yhtään ei tee mieli liikkua, päinvastoin. Onko joku muu treenannut itsensä piippuun, niin et kierto seonnut? Vai oonko yksinäinen hölmö :grin kestävyysjuoksua mä treenaan siis, mulla syntyy siihen todella helposti addiktio :smiley-angry003
Plussaa tarvii odottaa siis vasta sitten, kun liikuntamäärät kohtuullisia tai lähinnä siis, että ei näin rankkoja. Eli pitää varmaan olla taas pakollisella saikulla, jotta saa plussan :laughing002

Ymmärrän niin hyvin sinua. Itselläni on aina ollut höyry päällä kaiken suhteen ja vuosien saatossa ollut ihan loppu...silti sinnitellyt, tehnyt hulluja työvuoroja, painanut menemään, reenannut ihan jäätävästi...koska on oltava huippu kunnossa ja lihaksikkaampi ja voimakkaampi ja paras...
Muutama vuosi sitten menin reenaamisesta ihan järkyttävään ylikuntoon jonka vuoksi pikkuhiljaa myös joutunut lopettamaan kaikki harrastukset mutta toki syy myös 16 v. kestäneissä hermosärkykivuissa ja lopen kaikki lähtenyt lapsuudesta ja nuoruudesta ja siten tämä masennus, traumaperäinen stressiteaktio, paniikkikohtaukset yms.
Mutta siis nykyään elimistöni on samantapaisessa kunnossa kuin "ylikunto" vaikkakin nyt sen on aiheuttanut stressi ja psyyke yms.
Olen loistava uimari mutten ole jaksanut edes uida moneen kuukauteen..
Käyn vain lillumassa uimahallissa koska koko keho on niin jäykkä.

Noh...paljon olisi asiasta sanottavaa...syitä ja analyyseja pää pullollaan...
Mutta se mitä haluaisin sanoa on että huolehtikaa itsestänne armollisesti...kuunnelkaa kehoanne. Kyllä se kertoo teille mitä tarvitsette jos vain rauhassa hengitätte ja keskitytte.

Itseäni on auttanut nyt oikeasti niin "yksinkertainen" asia kuin Hengittäminen...
Hengittävää...syvään...niin että se tuntuu kurkussa, palleassa ja lantiolihaksissa.
Kaikenlaiset meditaatiot ja vaikka chakrojen tasapainottamis videot YouTubesta ja hetki itsellesi aikaa..

Takaisin