Raskaaksi 2020

Täällä alko menkat! Lyhyeks jäi kierto ,vaan 25 päivää (yleensä 26-30) mut jotenkin helpottavaa taas päästä elämässä eteenpäin. Soitin miehelle että hakee kaupasta greippimehua .

Harmi kuulla muiden huonoista uutisista! :sorry:
Nyt menossa kp 16/31
Ovulaatio tikutettu kp 14 ja peitto heilui kp 9, 11 ja13. Tänään ei enää antanut plussaa mutta huomenna vielä heilutellaan. laughing7

Syksyllä kun raskauduin, heiluteltiin peittoa päivä ennen oletettua ovista ja tärppäsi, toivottavasti tärppäisi nytkin. :love7

Täällä alko menkat! Lyhyeks jäi kierto ,vaan 25 päivää (yleensä 26-30) mut jotenkin helpottavaa taas päästä elämässä eteenpäin. Soitin miehelle että hakee kaupasta greippimehua .

Täältä meidän kylän yhdestäkään ruokakaupasta (joita on huimat 2 kappaletta) ei saanu greippimehua! Viereisenkään kunnan kaupan valikoimassa ei sitä ollut :eek: maanantaina suunnaksi kaupunki ja supermarketit :grin

Itse en henkilökohtaisesti ole mitään apua taikka hyötyä saanut greippimehusta.
Enkä sitä ajatellu nytkään käyttää, limat katosi täysin niissä kierrossa missä tätä juonut.

Royal gelee ei auttanut, loppujen lopuksi avun toi vaan lapsettomuushoidot.

Ehkä jossai kohtaa käyn yksityiseltä kyselemässä letrozolia kokeiluun, vaikka sekään ei kasvattanut folleja yhtään 2018 helmi-huhtikuu kolme kiertoa niitä söin silloin, mutta sitten tehtii päätös että aloitetaan pistoshoidot.

Täytyy yksityistä varten säästää rahaa sivuun.

Alinah kp 9/30-32. Menkat kesti 7 päivää.

Itse en henkilökohtaisesti ole mitään apua taikka hyötyä saanut greippimehusta.
Enkä sitä ajatellu nytkään käyttää, limat katosi täysin niissä kierrossa missä tätä juonut.

Royal gelee ei auttanut, loppujen lopuksi avun toi vaan lapsettomuushoidot.

Ehkä jossai kohtaa käyn yksityiseltä kyselemässä letrozolia kokeiluun, vaikka sekään ei kasvattanut folleja yhtään 2018 helmi-huhtikuu kolme kiertoa niitä söin silloin, mutta sitten tehtii päätös että aloitetaan pistoshoidot.

Täytyy yksityistä varten säästää rahaa sivuun.

Alinah kp 9/30-32. Menkat kesti 7 päivää.
Ette vissiin ole oikeutettuja enää julkisen puolen hoitoihin, kun löytyy jo kaksi biologista lasta? Julkisella tuo kaks lasta rajana, mihin ei lasketa esim km. Meillä kaksi raskautta, mutta yksi lapsi kotona eka raskaus päättyi kohtukuolemaan vielä yhen lapsen verran saataisiin HUS apua, kun ollaan valmiita siihen hommaan uudelleen.

Mulla oli kummallinen kierto viimeksi. Vuotoa niihin aikoihin, kun mahdollinen kiinnittyminen olisi ollut. Ei ollut sitä tavallista menkkaraivoa, vaan olin itkuinen. Tissit oli kipeät paljon aikaisemmin kuin normaalisti, ja menkkanäpyt naamaan ilmeistyi vasta menkkojen alkaessa.
Mä luulen, että oli kiinnittymisyritys. Se olis sit jo toinen varhainen keskenmeno tässä yrityksessä :sorry:
Ensimmäisen testailin liian aikaisin ja sillä tavaöla siitä tiesin. Tätä en ees testannut, mutta oli niin erilaiset olot kuin normaalisti niin oon aika varma.

Vähän pakostakin alkaa miettiä, vaikuttiko syksyn kaavinta raskautumiseen. Toinen lääkäri sanoi kaapivalle lääkärille, että ei liikaa ota. Tuskin siinä mitään vahinkoa tapahtui, mutta liikaa ehtii miettiä kun ei tärppää o_O

Epäilys alkanut hiipiä mieleen. Jaksetaanko me se kolmas? Kestääkö parisuhde? Pystytäänkö vastaamaan isompien lasten tarpeisiin? Pärjätäänkö taloudellisesti?

Vähän puhuttiin eilen, jos ehkäistäisiin tämä kevät ainakin. Kuopuskin olisi jo melkein 4v jos nyt tärppäisi, joten sitä mun toivomaa pientä ikäeroa ei ole tulossa kuitenkaan. Sama kai se olisi, jos olisi sitten isompi. Voisin olla kotona kun esikoinen aloittaa eskarin ja koulun :)
Ehtisin valmistua toiseen ammattiin ja ehkä työskenneläkin vähän. Saisin isommat rahat :hilarious:

Totta kai se mörkö kuiskii, että jos ei alakaan sen jälkeen raskaus, menee "hukkaan" ne kuukaudet mitä ei yritetä.

Nyt miettinyt, jos yrittäisi vielä tän kierron. Jättäisi päätöksen universumille :hilarious: Jos alkaa nyt niin tarkoitettu niin, jos ei niin pidetään taukoa.

Sori pitkä kirjoitus, ei oo tullut tähän ketjuun kirjoiteltua aikoihin. Ei näytä muuten ilmoituksiakaan viesteistä

Täällä hyvin samankaltaisia mietteitä tilanteesta. :hilarious: Viimeeksi tänään miehen kanssa juteltiin, mitä tehdään, kun täälläkin koulu kesken ja itsellä ollut taas vähän terveydellisiä huolia. Mieshän nyt tuntuu olevan valmis heti tositoimiin ja tuntuu odottavan uutta raskautta kovin innoissaan, mutta tietysti ymmärtää nämä taustalla olevat käytännön asiat (opinnot, asumisen, fyysisen terveyden yms.)
Mäkin mietin, että mitäs jos ei plussaakaan, jaksetaanko jos taas sattuu, mikä tilanne työelämässä/opinnoissa, mitä jos raskaus osoittautuukin liian raskaaksi kun aiempaakin häikkää kropassa.. Äh tätä jahkailun määrää :grin
Jospa nyt yrittäis vaan saada itsensä mahdollisimman hyvään kuntoon, että sais nää ylimääräset kivut ja vaivat hoidettua - huolehtisi terveydestä vähän kevyemmin (treenit mulla nyt sattuneesta syystä olleet varmaan vähän liian kovia ja keho ylitti sietokykynsä) :facepalm: :dead:
Joku puutostilakin varmaan iskenyt tässä samalla. :blackeye: Kun sais tän villiintyneen kehon rauhoittumaan, olis jo helpompi suunnata ajatukset yritykseen uudestaan.
Mutta tsemppiä sinne, mihin päätökseen ikinä tulettekaan :)

Ette vissiin ole oikeutettuja enää julkisen puolen hoitoihin, kun löytyy jo kaksi biologista lasta? Julkisella tuo kaks lasta rajana, mihin ei lasketa esim km. Meillä kaksi raskautta, mutta yksi lapsi kotona eka raskaus päättyi kohtukuolemaan vielä yhen lapsen verran saataisiin HUS apua, kun ollaan valmiita siihen hommaan uudelleen.

Joo ei olla oikeutettuja tosiaan saamaan enää julkisella hoitoja. Mikä on ihan todella syvältä, olen lukenut että jossain toisella paikkakunnalla ei ole edes rajoitettu millään tapaa julkisen puolen lapsettomuushoitoja. HUS saisi ottaa mallia!

Oon yhtenä hetkenä varma, että nyt ois tauon paikka. Ja toisena lähes pakkomielteisesti ajattelen vauvoja :rolleyes:

Oon ihan tosissani miettinyt, miten paljon tästä on rehellistä kaipuuta lapsesta, miten paljon ikäkriisiä pelkoineen siirtyä uuteen vaiheeseen elämässä. En oo oikein muutakaan tehnyt kuin ollut lasten kanssa kotona. Opiskelin kauan, työkokemusta ei oo ehtinyt paljon kertyä ennen kuin lapset saatiin. Nyt opiskelen taas toiselle alalle.
Mutta toisaalta pelottaa lähteä ottamaan selvää loppuuko vauvakuume kun en ookaan enää niin kiinni lapsista ja kodista lasten kasvaessa.
Että jos vauvakuume ei häviäkään ja jos en enää myöhemmin saakaan lasta.
Se maaginen 30 lähenee koko ajan :nailbiting:
Haluan lapseni ennen kuin täytän 30v. Ei oo enää montaa vuotta aikaa :eek:

Enkä siis sano, ettei yli 30v olisi hyvä tehdä lapsia. Mulle itselleni se vaan on sellainen raja, kun esikoiseni oon nuorena (22v) saanut

Flikka, ehkäpä se siitä nyt selkiytyy vielä - mulla hyvin sama ajatus tuosta, että yhtenä hetkenä hetimmiten vauvat kehiin ja toisena pohdin hyvin syvästi tilannettamme sekä sitä, mikä olisi just nyt järkevää :hilarious:

Mä sain nyt päälle ylikunnon, ollut kai jo jonkin aikaa, en vaan oo tajunnut (aiemmin ollut sama tilanne ainakin kahdesti ja en vaan opi! :shifty:) ja tällä kertaa rysähti tosissaan rytinällä päälle. Hormoneihin oli jo aiemmin kesällä vaikuttanut, muttei kovin radikaalisti - useammin oon saanut menkat loppumaan tällä menolla, joten katsotaan mitä tässä kierrossa tapahtuu.. :facepalm:
Mä nyt oon purkanut treeniin tän ahdistuksen keskenmenosta ja elämästä yleensä, niin tässä tulos :help tehoja lisäsin liiaksi, vaikka keho oli jo tarpeeksi kovilla kaiken jälkeen.. Nyt sitten en voikaan tehdä muuta kun lihaskuntoa ja rauhallista kävelyä, kivut selässä törkeät, vetää toiseen jalkaan. Oon koko ajan kipeän oloinen, flunssainen, törkeän väsynyt, mut en saa unta, elohiiret nykii lähinnä pohkeissa, pakaroissa (etenkin iskiaksen puoleisessa jalassa) sekä koko kehossa vähän väliä, mikään ei huvita, jatkuva nälkä, vatsaoireita ja ties mitä kaikkea muuta :wtf:
Mun on siis pakko levätä :sleep011viimeeksi tilannetta korjattiin useampi kuukausi, toivottavasti nyt menisi pian ohi.

Plussatuulia muille! :hug013

Joo ei olla oikeutettuja tosiaan saamaan enää julkisella hoitoja. Mikä on ihan todella syvältä, olen lukenut että jossain toisella paikkakunnalla ei ole edes rajoitettu millään tapaa julkisen puolen lapsettomuushoitoja. HUS saisi ottaa mallia!
Voi ei :sad001 just tuo kahden lapsen sääntö vieläpä koskee teillä. Oon kuullut, että TAYS:issa on kans tuo kahden lapsen rajoitus ja annettaan 3krta per yks hoito muoto. OYS ja muusta en tiedä sitten....

Ite kans oon aina haaveilut ja haaveilen edelleen, että koko perhe tehtynä suht nuorena. Voi keskittyä isompiin lapsiin työssä ollessa ja työelämää luoda katse eteenpäin ja muihin haasteisiin siis jos tuo haave toutetuisi. Eka raskaus oli, kun olin 20v vauva jos ois selvinnyt eikä raskauspäättynyt niin kuin päättyi tytär ois nyt 3v. Nyt poika 16pvä täyttää 11kk ja täytän jo 24v huimaa :sad001

kiva kuulla näitä mitä ihmiset on päätäneet et milloin haluaa lapset ja miten erilaisia ne ovat.
minä päätin jo hyvin nuorena, että minulla on ensimmäinen lapsi viimeistään kun olen 29v ja luojalle kiitos se tärppäsikin heti ja neiti syntyi 3kk ennen kolmekymppisiäni.
nyt sitten vain toivotaan ettei tässä toisessa kestäis liian kauaa :Heartred

kp10 /29

Mulla on kierto yleensä 28-32, mut viime vuonna tuli 24, 25 ja 26 päivän kiertoja ja seuraava saattoi olla 32. En osaa sanoa, mistä johtuivat nuo lyhyemmät.

Mä päääti aikoinaan että ennen 30v olen lapseni tehnyt. 27v olinkin 3 lapsen äiti ja tyytyväinen. Kunnes 30v iski hirveä vauvakuume, ja pieni syntyikin 9kk sen jälkeen.
Nyt haaveilen 5. ja ikää on melkein 33v, kriiseilen olenko liian vanha, mietin aina minkäsikäinen olen kun lapsi menee kouluun, pääsee ripiltä ja muuta pinnallista :hilarious:
Mutta minkä sitä ihminen kuumeilleen voi. :oops:

Ps. Kyllä olikin pitkät 10pvä vetää noita primoja, josko nyt alkaisi menkat:smiley-angelic001

En muista, olenko jo kommentoinut lasten saanti-ikään, mutta olisin siis halunnut lapsen jo 23v. Mies ei suostunut kuin vasta monta vuotta myöhemmin. Takaraja oli mulla 30v, silloin olisin viimeistään äiti. No toinenkin ehti syntyä, kun olin 30v. Kolmas sitten 33v. Takaraja kaikille oli 35 ja toiveena neljä. Elämä kuitenkaan ei mene aina suunnitelmien mukaan ja tässä sitä kohta nelikymppisenä kuumeillaan. Nuorena ajattelin, että olen tässä iässä tosi vanha :grin Vaan perspektiivi muuttuu vanhetessa ja olenkin vielä ihan nuorekas ainakin, jos en jopa nuori :hilarious:

Kp26/28-32.

Mies sai tiistaina diagnoosin nodulaarinen Hodginsin lymfooma eli imusolmukesyöpä. Aivoista otettiin uudet kuvat ja ystävänpäivänä koepalan otto. Muutamia muita avoimia kysymyksiä vielä, joten odotellaan.

Flunssa iski eskarilaiselle ja mulle. Jäätävä kurkkukipu päällä kolmatta päivää :banghead: Rasittavaa odotella menkkoja, kun ei pysty mitään tekemään. Ugh :inpain:

Niin ja kysyin joskus mun oppilailta, yläkoululaisilta, että mikä ikä heidän mielestä on paras ja milloin on vanha. 22 on paras ikä kuulemma ja 30 on ikäloppu :hilarious:

Minäkin olisin halunnut lapset jo kauan sitten, elämä ei vain mennyt niin.. mutta nyt ois kaikki valmiina vauvaa varten jospa pian tärppäis:smiley-angelic001 yritystä takana syyskuusta asti, nyt eka terolut kierto menossa jospa näillä kierto säännöllistyy :smiley-bounce013 nyt kp 20 eli terolutteja syöty 5/10 ja nyt alkaa ovis testit tummua :eek: voiko käydä tärppiä? Vai käynnistääkö teroluttien lopettaminen menkat joka tapauksessa?
Voi kun tietäisi etukäteen missä kierrossa tapahtuu ovis, niin aloittaisi terot vasta oviksen jälkeen:shifty: muilla kokemusta terolutista?

Minäkin olisin halunnut lapset jo kauan sitten, elämä ei vain mennyt niin.. mutta nyt ois kaikki valmiina vauvaa varten jospa pian tärppäis:smiley-angelic001 yritystä takana syyskuusta asti, nyt eka terolut kierto menossa jospa näillä kierto säännöllistyy :smiley-bounce013 nyt kp 20 eli terolutteja syöty 5/10 ja nyt alkaa ovis testit tummua :eek: voiko käydä tärppiä? Vai käynnistääkö teroluttien lopettaminen menkat joka tapauksessa?
Voi kun tietäisi etukäteen missä kierrossa tapahtuu ovis, niin aloittaisi terot vasta oviksen jälkeen:shifty: muilla kokemusta terolutista?

Olen ymmärtänyt että yleensä terolutit estää ovulaation o_O:eek:

Takaisin