Raskaaksi 2020

Viime yönä heräsin kun kuopus huutelee peittelemään. Ja sänky aivan märkänä! Tyynyä myöten kaikki pissassa :banghead: Ei ole aikoihin pisssannut sänkyyn, vahingot sattuneet aina päivällä vessan lattialle, kun ei ole ihan kerinnyt.
Eihän se auttanut kun viedä poika pesulle ja meidän sänkyyn nukkumaan, repiä lakanat pois ja peitto ja tyyny koneeseen aamua odottamaan (en kyllä jaksanut pestä yöllä, ja rivitalossa meidän äänekästä pesukonetta ei ehkä arvostettaisi klo.3 aamuyöllä).
Aamulla sitten ensimmäisenä lasten aamupalan jälkeen höyrypesurilla patjan kimppuun.

Ja silti vaan mietin, että pääsispä siihen vaippavaiheeseen ja lakanoiden melkein päivittäiseen pesuun pian uudestaan :hilarious:
Täytyy ihmisen vähän masokisti olla.

Osaanottoni Heydi ja Junibea isovanhemman poismenon johdosta. :Heartred

Paljon ehti viestejä tulla muutaman päivän piinailuloman aikana! Itsellä on nyt dpo6, ja monia oli palstalla suunnilleen samoissa päivissä. Jännittävää!

Milloin aiotte testailla? Itse kuulun (liian) aikaisen testailun koulukuntaan, sillä myös kemialliset häipyvät haamut kiinnostavat. Km-raskaus näkyi jo dpo 7-8 roskishaamuna, mutta muistaakseni rinnoissa oli silloin jotain tuntemuksia jo dpo 6, eli kiinnittyminen oli todella aikainen. Nyt on melkoisen oireeton olo, mutta maanantaina aion testata silti! :smiley-angelic002

Tsemppiä piinailuun, odotattepa ovulaatiota tai testaamista (tai ehkäpä jo vauvaa, vaikkette sitä vielä tiedä).

Meitä on myös monta juuri keskenmenon kokenutta kuumeilijaa, ja kiinnostaisi onko teillä samoja ristiriitaisia ajatuksia:
Toisaalta toivon koko ajan, että tulisi samoja tuntemuksia kuin viime kierrossa, koska silloinhan tulin raskaaksi, eli samat tuntemukset = hyvä.
Toisaalta toivon että tuntuisi jotenkin erilaiselta kuin viimeksi, koska sehän päättyi keskenmenoon, eli samat tuntemukset = huono.

Päätä siinä sitten mitä ajatella. Kaiken lisäksi kun suuri osa kaikista fiiliksistä näillä dpo:illa on joka tapauksessa kuvittelua. :laughing001

Mulla oli viime raskaudesta ihan normaalit oireet: väsytti, etova olo, huimaus, rinnat arat, vessassa sai juosta.
Eli joo, toivon samoja oireita. Kunhan pysyisi se tiputteluvuoto poissa ja se vahva olo, että tämä ei tule kestämään.
Totta kai pelottaa keskenmeno taas. Mutta ei voi saada sitä lasta ollenkaan, jos ei edes yritä
:)

Mulla oli viime raskaudesta ihan normaalit oireet: väsytti, etova olo, huimaus, rinnat arat, vessassa sai juosta.
Eli joo, toivon samoja oireita. Kunhan pysyisi se tiputteluvuoto poissa ja se vahva olo, että tämä ei tule kestämään.
Totta kai pelottaa keskenmeno taas. Mutta ei voi saada sitä lasta ollenkaan, jos ei edes yritä
:)

Joo kyllä mä myös haluaisin noita oireita. Tai no, kova pahoinvointi ei must.

Muokattu viimeksi:
Meitä on myös monta juuri keskenmenon kokenutta kuumeilijaa, ja kiinnostaisi onko teillä samoja ristiriitaisia ajatuksia:
Toisaalta toivon koko ajan, että tulisi samoja tuntemuksia kuin viime kierrossa, koska silloinhan tulin raskaaksi, eli samat tuntemukset = hyvä.
Toisaalta toivon että tuntuisi jotenkin erilaiselta kuin viimeksi, koska sehän päättyi keskenmenoon, eli samat tuntemukset = huono.

Päätä siinä sitten mitä ajatella. Kaiken lisäksi kun suuri osa kaikista fiiliksistä näillä dpo:illa on joka tapauksessa kuvittelua. :laughing001

Olen huomannut että tahtoa raskautua on tullut enemmän km jälkeen.. Joka aihettaa malttamattomuutta esim. Testailujen suhteen :oops:
Mulla on kaikista km ollut eri tuntemukset, välillä ei tuntemuksia ollenkaan. Kkm oli pahin. Mut silti sitä aina jollain kumman innolla ajattelee, olen raskaana ja onnellinen niin kauan kunnes toisin todistetaan. Tota mantraa hoen itselleni kun pelottaa.
Onnea meille kaikille yritykseen, kyllä se oma vuorokin joskus tulee, tavalla tai toisella❤️

Moikka pitkästä aikaa:)
Osanottoni kaikille läheisen menettäneille.
Ja onnea plussanneille ja tsemppiä meille piinailijoille:Heartred

mulla menossa kp 24, dpo 11.. ajattelin odottaa vielä ennen testiä.. ehkä ti-to akselilla testaan, jos ei menkat ala.. Jännää:smiley-bounce013

Onneks mulla on tälläkin hetkellä sylissä ”vauva”:wink itseään pienenä pitävä 7kk vanha, 29kg pitbull poika:laughing002:smiley-angelic003

ihanaa vkloppua!!

Joo, tuttua!
Tässä viimeisimmässä raskaudessa mulla ei ollut oikein mitään oireita ennen testiä tai sen jälkeen. Siksi tuntui koko ajan, että jokin on pielessä. Sen sijaan jouluna keskeytyneessä raskaudessa, mulla oli paljon oireita ennen plussaa ja siis meillä ei silloin ollut yritys edes päällä, päinvastoin. Testasin vasta kun menkat oli 10 päivää myöhässä, kun en millään uskonut sitä ennen että olisin raskaana (ehkäisy olinollut käytössä), mutta vahvat oireet sai testaamaan. Noihin oireisiin olen verrannut sitten kaikkia yrityskiertoja, vaikka raskaus päättyi keskenmenoon. Mutta se oli jotenkin raskautena normaalimpi kuin tämä kesä-heinäkuinen oireeton raskaus, jossa viivat vahvistui hitaasti.

Mulla nyt kp 13 dpo2 ja aika menee piinaavan hitaasti. Luulisi, että menisi nopeammin, kun ovulaatio oli niin aikaisin. Talleteltiin dpo-2, -1, ja 0, joten hyödynnetty on.Mitenhän sitä saisi nyt ajatukset muihin asioihin reiluksi viikoksi...

Muokattu viimeksi:
Osaanottoni Heydi ja Junibea isovanhemman poismenon johdosta. :Heartred

Paljon ehti viestejä tulla muutaman päivän piinailuloman aikana! Itsellä on nyt dpo6, ja monia oli palstalla suunnilleen samoissa päivissä. Jännittävää!

Milloin aiotte testailla? Itse kuulun (liian) aikaisen testailun koulukuntaan, sillä myös kemialliset häipyvät haamut kiinnostavat. Km-raskaus näkyi jo dpo 7-8 roskishaamuna, mutta muistaakseni rinnoissa oli silloin jotain tuntemuksia jo dpo 6, eli kiinnittyminen oli todella aikainen. Nyt on melkoisen oireeton olo, mutta maanantaina aion testata silti! :smiley-angelic002

Tsemppiä piinailuun, odotattepa ovulaatiota tai testaamista (tai ehkäpä jo vauvaa, vaikkette sitä vielä tiedä).
Täällä kanssa Dpo6! Testaan vasta Dpo9 ja ai että päivät matelee... :rolleyes:

Nyt kaikki piinailijat plussailemaan! :Heartred

Moikka pitkästä aikaa:)
Osanottoni kaikille läheisen menettäneille.
Ja onnea plussanneille ja tsemppiä meille piinailijoille:Heartred

mulla menossa kp 24, dpo 11.. ajattelin odottaa vielä ennen testiä.. ehkä ti-to akselilla testaan, jos ei menkat ala.. Jännää:smiley-bounce013

Onneks mulla on tälläkin hetkellä sylissä ”vauva”:wink itseään pienenä pitävä 7kk vanha, 29kg pitbull poika:laughing002:smiley-angelic003

ihanaa vkloppua!!

Mä tulkitsin sun viestin väärin ja siis oikeasti kuvittelin, että sun sylissä on 7kk vauva, joka painaa 29kg. :laughing001

Voi hyvä luoja mun kanssa!

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! :Heartred Toivotaan paljon plussia kaikille!

En ole nyt pariin päivään päivittänyt tänne omaa tilannetta, kun vähän jännittää miten tässä oikein käy.. Silloin dpo 8 illalla tuli se hyvin selkeä haamu/viiva (josta laitoin kuvan aiemmin), mutta seuraavana päivänä missään testissä ei aamulla näkynyt mitään, ei edes viivanpaikkoja tai roskishaamuja. :shifty: Eilen dpo 10 aamulla näkyi taas hyvin hyvin haalea viiva, paljon haaleampi kun se dpo 8 iltainen mutta erottui kuitenkin. Olen jo aikalailla menettänyt toivon tämän kierron osalta, mutta pieni toivo pysyy yllä niin kauan kunnes menkat alkaa, koska toisessa keskustelussa muutamakin sanoi, että heillä oli näin aikaisilla dpo:lla aina vahvempi viiva iltaisin kun aamuisin. Tämä oli minulle ihan uutta, että näinkin voi olla :shy:

Saa nähdä miten käy, että oliko se dpo 8 haamu vain kiinnittymisyritys vai mikä. Tänään on dpo 11 ja en testaa uudestaan ennen kun/jos menkat on myöhässä. Sen tässä ainakin opin, että en enää ikinä aloita testaamaan näin aikaisin, koska tässä on ollut aikamoista tunteiden vuoristorataa viime päivät!

Hahahahaaa, skimpba! Mä kans hetken mietin sun "jättivauvaa", oma 7kk kun on just ja just 8 kg. Mut ihan mahtava mielikuva:biggrin

Peukut piinailijoille, testikuvia odotellaan!!

Oho, onkin jo Kp 16, tänään on ollut jo vähän ovismaista tunnelmaa, tänään en oo vielä tikuttanut. Onneksi heti aamusta oli talletushetki ja samalla mietittiin missä kaikkialla uudessa kodissa "voidaan tehdä SE" :hug013

Heippa kaikille!:smiley-bounce013

Pakko tulla itsekin kuumeilemaan, kun alkaa olla piinapäivien piinapäivät.
Toissapäivänä testattu negaa, ei edes roskishaamuja. Tän aamun testeissä roskishaamuina tälläset? Tiedän ettei oo luottamista, kun tulee testiajan jälkeen, mutta onko muilla näistä testeistä kokemuksia, että antaako herkästi roskishaamua, vaikkei olis raskaana?
Apteekin ultraan saanut kyl ennenki harmaata viivanpaikkaa. Mut toa CB early detectionista ei oo aiempaa kokemusta. Paitsi siis toissapäivänä kun siinä ei näkynyt mitään.

Mitä sanotte? Varmaan tyhmää analysoida näitä kun ohjeetkin sanoo ettei saa testiajan jälkeen katsoa. Mutta kun ei malta olla tutkimatta :smiley-angry026 niin ja nythän on vasta dpo9:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008

Liitteet

• IMG_20200815_130602.jpg
    IMG_20200815_130602.jpg
    18.4 KB · Katsottu: 222
  • IMG_20200815_130547.jpg
    IMG_20200815_130547.jpg
    16.9 KB · Katsottu: 213
Jännä kuinka nopeasti mieli haluaa uutta raskautta, en oo vielä päässy ees ultraan asti, tiistaina vasta saa tietää kohdun tilanteen. Epäilen kyllä että on jo ihan tyhjä. Mutta tänään on vauvan kaipuu ollu suuri. En kuitenkaan oo vielä kokenut sitä suruaikaa keskenmenosta, mikä on outoa. Harmittaa keskenmeno mutta se raivo suru ei oo tullu vieläkään. Tiedän että sekin tulee, mut ilmeisestikin pääkoppa on ny täysin jumissa. Jotenkin suren viime keskenmenoa "enemmän" , kun meillä olis n. kuukauden ikäinen vauva, jos olis se raskaus mennyt loppuun asti.

Ei oo enää sellasta oloa että odottaa ennen ku alkaa yrittää tai ettei enää ees yrittäis, vaan ootan vaan että olis jo ovulaatio että pääsis tekee raskaustestejä :rolleyes: kai se suru iskee sitten ekan negatiivisen testin jälkeen.

Minäkin liityn piinailijoiden joukkoon. Tänään dpo2 ja oikeastaan eka kerta koko kesänä kun ollaan sekstailtu oikeasti oikeaan aikaan ovulaatioon nähden vaikka yritys aloitettu toukokuussa. Joten tämä on oikeesti eka piinailu, josta vois tulla jotain :happy:. Mut toisaalta semmonen olo että ei kai se nyt ekasta kierrosta tärppää. Mutta ihana kumminkin fiilistellä :woot:

Heippa kaikille!:smiley-bounce013

Pakko tulla itsekin kuumeilemaan, kun alkaa olla piinapäivien piinapäivät.
Toissapäivänä testattu negaa, ei edes roskishaamuja. Tän aamun testeissä roskishaamuina tälläset? Tiedän ettei oo luottamista, kun tulee testiajan jälkeen, mutta onko muilla näistä testeistä kokemuksia, että antaako herkästi roskishaamua, vaikkei olis raskaana?
Apteekin ultraan saanut kyl ennenki harmaata viivanpaikkaa. Mut toa CB early detectionista ei oo aiempaa kokemusta. Paitsi siis toissapäivänä kun siinä ei näkynyt mitään.

Mitä sanotte? Varmaan tyhmää analysoida näitä kun ohjeetkin sanoo ettei saa testiajan jälkeen katsoa. Mutta kun ei malta olla tutkimatta :smiley-angry026 niin ja nythän on vasta dpo9:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008

Clearblue earlysta ei ole itsellä kokemusta, mutta mun mielestä siihen on joillakin tullut herkästi viivanpaikka.
Toisaalta toi viiva sinertää ihan hyvin, eli voi todellakin olla raskaus ja vasta Dpo9.
Lupaavalta näyttää ja nyt tsempit sinne! :smiley-angelic001:Heartred

Näppejä polttelee jo kun haluan niin testata!!! Täytyy malttaa tiistaihin. :bounce

Mulla on semmonen fiilis, että kun rupea testaileen ajoissa ja tulee negaa niin jotenkin osaa valmistautua niihin menkkoihin paremmin. Sitten taas jos testaa vasta menkkojen jälkeen niin ei tule tuhlattua testejä, mutta pettymys on paljon kovempi, kun vuoto alkaa yllättäen...

Onko muilla näin vai eri tavalla? :happy:

Näppejä polttelee jo kun haluan niin testata!!! Täytyy malttaa tiistaihin. :bounce

Mulla on semmonen fiilis, että kun rupea testaileen ajoissa ja tulee negaa niin jotenkin osaa valmistautua niihin menkkoihin paremmin. Sitten taas jos testaa vasta menkkojen jälkeen niin ei tule tuhlattua testejä, mutta pettymys on paljon kovempi, kun vuoto alkaa yllättäen...

Onko muilla näin vai eri tavalla? :happy:

Mulla on ollut kahdessa viime kierrossa juuri niin, että olen itkenyt pettymysitkut jo kun olen testannut negat parina päivänä ennen menkkojen alkua. Sitten kun ne menkat on oikeasti alkanut, niin olen ottanut ne jotenkin paremmin vastaan, kun olen kokenut että olen jo käsitellyt pettymyksen. Toki se aina harmittaa kun ne oikeasti alkaa (kai sitä vaan toivoo että negatesteistä huolimatta olisi raskaana, huoh), mutta pahin pettymys on jo takana päin.

Mä en varmaan ikinä pääse ihan siihen, etten testaa ollenkaan ennen kun menkat on myöhässä, mutta en kyllä varmana enää ikinä aloita niin aikaisin kun nyt (dpo 8) aloitin! :hilarious:

Mullon menossa jotenkin uskomattoman optimistinen kierto menossa. Tässä kierrossa on tehty kaikki ajallaan ja enemmän kuin yleensä, niin saattaa olla myös siitä. Lämmötkin dippas ja nousi uudelleen dpo 7. Mieli on hyvä, johtunee myös tuosta auringosta! Edes lomautuksen jatkuminen ei saanut mieltä masentumaan. Syksyä kohden ja esikoisen 4v synttäreitä suunnitellen meen tän kuun eteenpäin :angelic::smug:

Mitä sinulle kuuluu?
Pidän peukkuja! Jospa nyt tärppäsisi! Onko ihan teema zempalot tulossa? :love7

Hyvää vaan mulle. Ootella nt-ultraan aikaa ja toivoa, että pieni ois matkassa. :)

Ootko hiljattain lopettanu jonkun hormonaalisen ehkäisyn? onko pcos vaivaa tms?

Mulla ei ole hormonaalista ehkäisyä moneen vuoteen. Ei pcos:sää. Endo epäilyä on kyl ollut mut ei mitää vahvistettua. Stressiä on kyl ollut

Ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä, eikä myöskään mitään epäilyjä mihinkään vaivaan. Edellinen gynekäynti ollut vähän yli vuosi sitten ja silloin kaikki ok. Keskenmeno 9/19, jonka jälkeen kk olleet epäsäännölliset. Nyt kyllä ollut stressiä ja painoa tullut km jälkeen 9kg, joten se varmasti vaikuttaa myös asiaan.

Takaisin