Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voih, paljon voimiaEn jaksanut enää maanantaina enempiä tänne kirjoitellä, mutta pari tuntia tekstistä eteenpäin tuli kaikkinensa pihalle, varmaan kyseessä tuulimuna raskaus/keskeytynyt keskenmeno joka vihdoin tyhjeni, onneksi ennen ens viikon np ultraa. Kamalampi olisi sielä tajuta ettei vauvaa tuu. Näin se on paljon inhimillisempää, kun luonto itekseen hoitaa, tai mun mielestä ainakin näin.
Mutta tässä taas huomas sen oman vaiston tärkeyden. Sillon kun rv 6 kyselin täältä clearbluen viikko digistä kun näyttää vaan edelleen 2-3 vaikka olisi pitänyt näyttää jo se 3+ koska hedelmöittymisestä oli sillon jo yli 3 viikkoa.
Jos Olisin luottanut vaan vaistooni että joku vialla, olisin ehkä mennyt ar ultraan, toisaalta saipa olla ees kesän ajan ilman tyhjennysvuotoa, mikä olisi pilannut meidän pidemmän kesälomareissun. Puolensa kaikessa. Lisäksi tässä mulla ei lämmöt ollut oikein koholla. Hetkellisesti plussan aikaan oli 37.1 mut laski 36.5-36.8 mikä oli musta outoa, edellisessä raskaudessa oli koko raskauden 37.0 vähintään. Mutta jotenki halus luottaa että kaikki menis hyvin. Mut olihan nää kaks selkeitä merkkejä.
Viime keskenmenon syy oli todennäköisesti se lievä kohtutulehdus, poskionteloista jotenkin verenkierron tms levinnyt kohtuun, epäilys siis tästä lääkärillä. Sillon mulla nousi heti pahimman vuodon jälkeen maito rintoihin rv10, mutta nyt ei ole sitä tapahtunut, koska kroppa on jo ennemmin tajunnut ettei oo mitään vauvaa. Sillon mun kroppa luuli että olin synnyttänyt. Eli sillon alkio oli varmaan lähtenyt kehittymään oikein, mitä tällä kertaa ei oo tapahtunut. Koska raskaustestikin jo haalistunut paljon, on varmasti haalistunut jo ennen vuotoa.
Voimia @Milalai !
Mullakin tässä viimeisessä keskenmenossa oli kyllä kokoajan sellainen fiilis ettei kaikki ole kunnossa. Viivat vahvistui hitaasti ja raskausoireet puuttui. Mutta siinä jouluna keskenmenneessä ei kyllä ollut mitään aavistusta ja tuli ihan yllätyksenä ultrassa, että sykettä ei löytynyt. Toisaalta alkio vastasi viikkoja kuitenkin, että ehkä kaikki oli silloin ollut Ok tuohon saakka enkä siksi aavistanut mitään.
En jaksanut enää maanantaina enempiä tänne kirjoitellä, mutta pari tuntia tekstistä eteenpäin tuli kaikkinensa pihalle, varmaan kyseessä tuulimuna raskaus/keskeytynyt keskenmeno joka vihdoin tyhjeni, onneksi ennen ens viikon np ultraa. Kamalampi olisi sielä tajuta ettei vauvaa tuu. Näin se on paljon inhimillisempää, kun luonto itekseen hoitaa, tai mun mielestä ainakin näin.
Mutta tässä taas huomas sen oman vaiston tärkeyden. Sillon kun rv 6 kyselin täältä clearbluen viikko digistä kun näyttää vaan edelleen 2-3 vaikka olisi pitänyt näyttää jo se 3+ koska hedelmöittymisestä oli sillon jo yli 3 viikkoa.
Jos Olisin luottanut vaan vaistooni että joku vialla, olisin ehkä mennyt ar ultraan, toisaalta saipa olla ees kesän ajan ilman tyhjennysvuotoa, mikä olisi pilannut meidän pidemmän kesälomareissun. Puolensa kaikessa. Lisäksi tässä mulla ei lämmöt ollut oikein koholla. Hetkellisesti plussan aikaan oli 37.1 mut laski 36.5-36.8 mikä oli musta outoa, edellisessä raskaudessa oli koko raskauden 37.0 vähintään. Mutta jotenki halus luottaa että kaikki menis hyvin. Mut olihan nää kaks selkeitä merkkejä.
Viime keskenmenon syy oli todennäköisesti se lievä kohtutulehdus, poskionteloista jotenkin verenkierron tms levinnyt kohtuun, epäilys siis tästä lääkärillä. Sillon mulla nousi heti pahimman vuodon jälkeen maito rintoihin rv10, mutta nyt ei ole sitä tapahtunut, koska kroppa on jo ennemmin tajunnut ettei oo mitään vauvaa. Sillon mun kroppa luuli että olin synnyttänyt. Eli sillon alkio oli varmaan lähtenyt kehittymään oikein, mitä tällä kertaa ei oo tapahtunut. Koska raskaustestikin jo haalistunut paljon, on varmasti haalistunut jo ennen vuotoa.
Siis hetkinen! Eikös toi meinaa että sulla on ovulaatio!
Mahtavaa!
Eikö se oikeesti puikoissa näy, vaan tuossa sylkitestissä pelkästään!?
Ennenkuulumatonta.
Julkiselle pääsette ja se on paljon edullisempaakin. Yksityisellä homma hoituu toki nopeammin, mutta hintalappu on moninkertainen. Itse olin yhteydessä ihan omaan tk lääkäriin, jonka jälkeen kävin hänen vastaanotollaan perus tutkimuksessa ja labroissa, mutta koska suppeissa tutkimuksissa ei syytä löytynyt, hän laittoi lähetteen naistenpolille. Jono oli n. 3kk ja enää reilu kuukausi kyseiseen aikaan.Hei, täällä yksi surullinen ja epätoivoinen raskautumista kovasti toivova...
Olemme jo hieman yli vuoden mieheni kanssa yrittäneet raskautumista. Nyt olisi aika etsiä apua.. miten tässä kohtaa kuuluu edetä? Kannattaako mennä yksityiselle vai julkiselle? Millaisia hinnat ovat yksityisellä, entä julkisella? Terveystaloa ja mehiläistä katsoin mutta melko kalliilta vaikuttaa.
Terveystalolla on hedelmällisyysneuvontaa, mutta se lienee väärä palvelu tässä tilanteessa.
Olen turhautunut ja monen monta kertaa itkenyt, kun aina ne kuukautiset vain alkavat. Huolestuttaa, että emme voi saada lasta.
Kiitos arvokkaasta avustanne!
Kyllä näkyyMä alotin taas testaamaan ihan liian aikasin ja sain tänään dpo 8 iltapäivällä reilu tunnin pidätyksellä tällaisen haamulaisen:
View attachment 92768
Mä mietin myös sen ensimmäisen keskenmenon jälkeen, että miten kaikki sanoo, että aavistivat jotain olevan vinossa. Kun mulla ei oikeasti yhtään ollut mitään fiilistä siihen suuntaan ja raskausoireet oli vahvat. Mutta ehkä tosiaan mikään ei ollutkaan vialla kuin vasta juuri edellisenä päivänä ennen ultraa, koska yöllä heräsin kovaan alaselkäkipuun, joka meni ohi aamuin mennessä. Ja seuraavana päivänä tosiaan ultrassa löytyi täysin viikkoja vastaava sikiö, mutta ei sykettä.Hei kiitos tästä ajatuksesta, mä olen tämän toisen keskenmenon jälkeen ollut itselleni välillä vihainen, että miten mun vaistot saattoi pettää niin pahasti, etten tajunnut jonkin olevan vinossa. Kun ensimmäisessä keskenmenossa (kkm) mulle tuli vahva tunne, että jokin on huonosti ja kehitys olikin reilu viikkoa aiemmin jo loppunut. Mutta tässä toisessa vauva oli ihan viimeiseen asti elossa vaikka keskenmeno oli jo käynnissä, niin voisiko olla että vaistot ei sen takia hälyttäneet vaan yritin viimeiseen asti uskoa, että kaikki on hyvin?
Voi tehdä ja varmaan näkyy jos on näkyäkseen. Parin tunnin pidätys pitäisi olla riittävä.Voiko raskaustestin tehdä illalla jos tänään olis pitäny menkat alkaa..? Miten monta tuntia pitäis pidättää? Mä en enää pysty olemaan tekemättä ja en varmaan saisi yöllä untakaan mulla on siis apteekin raskaustesti, ei mikään herkkä vaan ihan normaali käsittääkseni