Raskaaksi 2020

Ihanaa kuulla, että rautalisä on auttanut :dance008

Itse suunnittelin, että kävisin ostmassa Puhdilta sen labrapaketin raskaana oleville tai raskautta suunnitteleville, niin saisin nähdä onko jotain häikkää niissä.

Sitä puhtia mäkin olen katellut sillä silmällä, että jos jokin epäilyttää niin käyn sillä arvoja testauttaan. Vaikka hintaa onkin niin saapahan mielenrauhan nopeasti. :happy:
 
Ihanaa kuulla, että rautalisä on auttanut :dance008

Itse suunnittelin, että kävisin ostmassa Puhdilta sen labrapaketin raskaana oleville tai raskautta suunnitteleville, niin saisin nähdä onko jotain häikkää niissä.
Mä ostin ton just. Ens viikolla meen labraan. Olo on välillä sellainen ettei jaksa edes hengittää ja tappoväsy iskee aina iltapäivästä vaikka olis miten nukkunut. Loma loppui just ja olisin ihan valmis uudelle lomalle. Itkettää kun ajattelee kun syksyn velvollisuuksia (työt, lasten koulujutut, harrastuskuskaukset) ja nyt vielä muuttoasioita ja kireitä hetkiä miehen kanssa siihen päälle :sad001 voisko vaan mennä peiton alle viikoksi..
 
Viimeks ku ferritiini otettiin niin oli 22 ja tuolloin oli jo hirmu väsyny ja aneeminen. Toki mulla hg on aina ollu alhainen. Huitelee 87-110 :hilarious: täytyy harkita rautalisää jossei nyt plussaa tämän vuoden puolella tule :happy: tänään dpo1 ja ovilaatiosta asti väsynyt. Taas matelee päivät kierron loppuun.
 
Tein äsken ovulaatiotestin ja siihen pamahti plussa. Siis häh, kp10. Onkohan tämä nyt jo liian aikaisin? Jos limakalvo ei ole vielä tarpeeksi paksu. Tosin vuoto kesti vain 4 päivää ja siitäkin kaksi viimeistä lähinnä tuhrua.

Kuvassa eilinen ja tämänpäiväinen testi. Ainakin on äkillinen nousu. Onneksi eilen talleteltiin.
 

Liitteet

  • F9CE23DE-2702-4203-9172-818D5932A4C9.jpeg
    F9CE23DE-2702-4203-9172-818D5932A4C9.jpeg
    73.2 KB · Katsottu: 132
Ööö.. Täällä jo kp26 ja klo 10.30 tehty ovistesti on haalea. Illalla oli paljon enemmän väriä. Nyt ei tainnut tullakaan yk1 tyhjennyksen jälkeen, ei ainakaan ovulaation puolesta. Ei ole tuntemuksia munasarjoissa. Limoja kyllä on, mutta nyt meni usko ovikseen. Onko kellään tullut ovis näin myöhään eli kp26 tai myöhemmin? Kauheen paljon vaihdellut nuo viivojen tummuudet neljän päivän aikana. Ei ole tullut puikkotestiin tasavahvoja. Lähimpänä oli sunnuntaina illalla muistaakseni. Ennen edellistä raskautta kuitenkin sain tasavahvat viivat ja silloin raskauduin, niin uskon että testit näyttää oikein. Ellei sitten nyt irronnut munis vähemmällä hormonilla ja ilman kipuja.. En kyllä usko :joyful: Testannutkin olen tiuhempaan kuin viimeksi, niin en usko että olisi ohi mennyt.. Pitkä kierto tulossa joka tapauksessa. Ehkä tsekkaan kohta mitä sylkiovistesti näyttää. Sekin unohtunut tässä hötäkässä :grin:joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Ööö.. Täällä jo kp26 ja klo 10.30 tehty ovistesti on haalea. Illalla oli paljon enemmän väriä. Nyt ei tainnut tullakaan yk1 tyhjennyksen jälkeen, ei ainakaan ovulaation puolesta. Ei ole tuntemuksia munasarjoissa. Limoja kyllä on, mutta nyt meni usko ovikseen. Onko kellään tullut ovis näin myöhään eli kp26 tai myöhemmin? Kauheen paljon vaihdellut nuo viivojen tummuudet neljän päivän aikana. Ei ole tullut puikkotestiin tasavahvoja. Lähimpänä oli sunnuntaina illalla muistaakseni. Ennen edellistä raskautta kuitenkin sain tasavahvat viivat ja silloin raskauduin, niin uskon että testit näyttää oikein. Ellei sitten nyt irronnut munis vähemmällä hormonilla ja ilman kipuja.. En kyllä usko :joyful: Testannutkin olen tiuhempaan kuin viimeksi, niin en usko että olisi ohi mennyt.. Pitkä kierto tulossa joka tapauksessa. Ehkä tsekkaan kohta mitä sylkiovistesti näyttää. Sekin unohtunut tässä hötäkässä :grin:joyful:

Mulla on ollut sama homma, haaleana pysynyt ovistestin viiva, mitään tuntemuksia ei ovikseen viitaten ole, kp 26 menossa.. Et sillain mielenkiinnolla odotan koska menkat alkaa jne
 
En halua olla lannistava, itselle tuli tälläinen raskauskeijun OneStep testipuikkoon. Ymmärtääkseni ikäänkuin sama testi, mutta hieman eri tuote. Ja en tosiaan ollut raskaana. Tuo 'viivanpaikka' tuli testiajalla ja punersi. En kyllä tiedä, mikä tuossa testissä oli vikana. Ja jotain hailuroita olen joskus niihin liuskoihinkin saanut, mutta vauvaa ei vielä ole näköpiirissä. Itse olen päättänyt siirtyä toisiin testeihin.
Kannattaahan se kuitenkin testata muutaman päivän päästä uudelleen:happy: Eihän sitä tiedä vaikka saisit selkeämmänkin viivan.
Mulla tuli tommonen maanantaina apteekin ultraa mut en saanu noin hyvin kuvattua:shifty:
 
Täällä kp 35/ 32-35 eikä menkat ole vielä alkaneet. Tosin joskus kierto on venynyt kp 37 saakka mutta aina se täti on tullut kylään (paitsi sen yhden ainoon kerran, kun esikoisesta tärppäs).
Muuten lompsisin r-testin ostoon mutta kun oon flunssassa ja koronakaranteenissa, enkä saa mihinkään lähteä, ennen kuin testi näyttää negaa. :shifty::rolleyes::arghh:
Että melkoiset piinapäivät edessä, jos korona testi valmistuu vasta perjantaina!
 
Täällä kp2 ja vuotaa kyl sil viisii, ettei toiveita mistää valemenkoista:arghh: aamulämmöt edelleen hyvin korkeelta, mikä on outoo ku yleensä heti romahtanu sinne tosi alas ku vuoto alkanu. Ehkä sit jotain pienen pientä kesänuhaa ku niin vetämätön oloki ollu viimepäivinä.
 
Mulla on ollut sama homma, haaleana pysynyt ovistestin viiva, mitään tuntemuksia ei ovikseen viitaten ole, kp 26 menossa.. Et sillain mielenkiinnolla odotan koska menkat alkaa jne

Joo aika mysteerejä nämä jutut.. Ollaan sitten kohtalotovereita o_O Mulla tosin oli ihan tosi lähellä jo tasavahvoja sunnuntaina ja limat edelleen ja nippailuja eiliseen asti. Nyt ei enää. Odottavan aika on pitkä :facepalm::bored::bored: Oviksen pitäis tulla viimeistään viikonloppuna, jos meinaa menkat tulla kuuden viikon päästä tyhjennyksestä.. Luteaalini on käsittääkseni min 14 päivää.. Ellei mene sekaisin.. Tai raskaus tietty kävisi myös..
 
En jaksanut enää maanantaina enempiä tänne kirjoitellä, mutta pari tuntia tekstistä eteenpäin tuli kaikkinensa pihalle, varmaan kyseessä tuulimuna raskaus/keskeytynyt keskenmeno joka vihdoin tyhjeni, onneksi ennen ens viikon np ultraa. Kamalampi olisi sielä tajuta ettei vauvaa tuu. Näin se on paljon inhimillisempää, kun luonto itekseen hoitaa, tai mun mielestä ainakin näin.
Mutta tässä taas huomas sen oman vaiston tärkeyden. Sillon kun rv 6 kyselin täältä clearbluen viikko digistä kun näyttää vaan edelleen 2-3 vaikka olisi pitänyt näyttää jo se 3+ koska hedelmöittymisestä oli sillon jo yli 3 viikkoa.
Jos Olisin luottanut vaan vaistooni että joku vialla, olisin ehkä mennyt ar ultraan, toisaalta saipa olla ees kesän ajan ilman tyhjennysvuotoa, mikä olisi pilannut meidän pidemmän kesälomareissun. Puolensa kaikessa. Lisäksi tässä mulla ei lämmöt ollut oikein koholla. Hetkellisesti plussan aikaan oli 37.1 mut laski 36.5-36.8 mikä oli musta outoa, edellisessä raskaudessa oli koko raskauden 37.0 vähintään. Mutta jotenki halus luottaa että kaikki menis hyvin. Mut olihan nää kaks selkeitä merkkejä.
Viime keskenmenon syy oli todennäköisesti se lievä kohtutulehdus, poskionteloista jotenkin verenkierron tms levinnyt kohtuun, epäilys siis tästä lääkärillä. Sillon mulla nousi heti pahimman vuodon jälkeen maito rintoihin rv10, mutta nyt ei ole sitä tapahtunut, koska kroppa on jo ennemmin tajunnut ettei oo mitään vauvaa. Sillon mun kroppa luuli että olin synnyttänyt. Eli sillon alkio oli varmaan lähtenyt kehittymään oikein, mitä tällä kertaa ei oo tapahtunut. Koska raskaustestikin jo haalistunut paljon, on varmasti haalistunut jo ennen vuotoa.
 
Mutta lähti raskaustestit tilaukseen. Lähinnä sitä varten että saan sen negan joskus, mutta ehkä sitä vielä joskus olis raskaana. En tiedä, tällä hetkellä tuntuu ajatus hirveän oudolta.
 
Ei viturainen.. Nyt mun ferritiini on enää 39 :sad010 Vissiin johtuu tuosta keskenmenovuodosta ja siitä että rauta on ollut tauolla ehkä 2kk :meh: Hb vain 132. Mulla normaalisti noin 140. Muistaakseni toukokuussa ferritiini oli 80. Nyt sitten rautaa ikeniin taas.. Varmasti virkistyy olo entisestään, kun se nousee.. Heti vetäisin 200mg omppumehun kanssa :sad001
 
Muokattu viimeksi:
En jaksanut enää maanantaina enempiä tänne kirjoitellä, mutta pari tuntia tekstistä eteenpäin tuli kaikkinensa pihalle, varmaan kyseessä tuulimuna raskaus/keskeytynyt keskenmeno joka vihdoin tyhjeni, onneksi ennen ens viikon np ultraa. Kamalampi olisi sielä tajuta ettei vauvaa tuu. Näin se on paljon inhimillisempää, kun luonto itekseen hoitaa, tai mun mielestä ainakin näin.
Mutta tässä taas huomas sen oman vaiston tärkeyden. Sillon kun rv 6 kyselin täältä clearbluen viikko digistä kun näyttää vaan edelleen 2-3 vaikka olisi pitänyt näyttää jo se 3+ koska hedelmöittymisestä oli sillon jo yli 3 viikkoa.
Jos Olisin luottanut vaan vaistooni että joku vialla, olisin ehkä mennyt ar ultraan, toisaalta saipa olla ees kesän ajan ilman tyhjennysvuotoa, mikä olisi pilannut meidän pidemmän kesälomareissun. Puolensa kaikessa. Lisäksi tässä mulla ei lämmöt ollut oikein koholla. Hetkellisesti plussan aikaan oli 37.1 mut laski 36.5-36.8 mikä oli musta outoa, edellisessä raskaudessa oli koko raskauden 37.0 vähintään. Mutta jotenki halus luottaa että kaikki menis hyvin. Mut olihan nää kaks selkeitä merkkejä.
Viime keskenmenon syy oli todennäköisesti se lievä kohtutulehdus, poskionteloista jotenkin verenkierron tms levinnyt kohtuun, epäilys siis tästä lääkärillä. Sillon mulla nousi heti pahimman vuodon jälkeen maito rintoihin rv10, mutta nyt ei ole sitä tapahtunut, koska kroppa on jo ennemmin tajunnut ettei oo mitään vauvaa. Sillon mun kroppa luuli että olin synnyttänyt. Eli sillon alkio oli varmaan lähtenyt kehittymään oikein, mitä tällä kertaa ei oo tapahtunut. Koska raskaustestikin jo haalistunut paljon, on varmasti haalistunut jo ennen vuotoa.

Se on kyllä jännä se oma vaisto. Itse muistan myös, että kesken menneessä raskaudessa oli jo aikaisessa vaiheessa olo, ettei kaikki ole hyvin. Hcg nousi ja raskaustestin tuli jopa 3+, mutta joku sisällä sanoi, ettei kaikki ole hyvin. Sitten alkoikin rusehtava vuoto ja pahaolo jäi yhden päivän jälkeen pois, joten se riitti varmistuksen. Vaikka kaikki raskaana oleet kaverit sanoivatkin, että vuoto alussa on normaalia, ei tule veristä vuotoa.

Tsemppiä hurjasti :Heartred:Heartred
 
Minkä testin ootte kokenut parhaimmaksi näyttämään raskauden ajoissa? :bookworm:

Paras on mun mielestä First Response. Mitään ei ole mulle siihen ilmestynyt jos en ole ollut raskaana ja olen kuullut todella paljon positiivista siitä miten ajoissa näyttää. :grin

Ai niin! Oviksesta sain kylläkin positiivisen tuloksen koska on niin herkkä testi, mutta jos ei ole oviksen aika niin negaa näyttää. :eek:

On mun käsittääkseni markkinoiden herkin.
 
En jaksanut enää maanantaina enempiä tänne kirjoitellä, mutta pari tuntia tekstistä eteenpäin tuli kaikkinensa pihalle, varmaan kyseessä tuulimuna raskaus/keskeytynyt keskenmeno joka vihdoin tyhjeni, onneksi ennen ens viikon np ultraa. Kamalampi olisi sielä tajuta ettei vauvaa tuu. Näin se on paljon inhimillisempää, kun luonto itekseen hoitaa, tai mun mielestä ainakin näin.
Mutta tässä taas huomas sen oman vaiston tärkeyden. Sillon kun rv 6 kyselin täältä clearbluen viikko digistä kun näyttää vaan edelleen 2-3 vaikka olisi pitänyt näyttää jo se 3+ koska hedelmöittymisestä oli sillon jo yli 3 viikkoa.
Jos Olisin luottanut vaan vaistooni että joku vialla, olisin ehkä mennyt ar ultraan, toisaalta saipa olla ees kesän ajan ilman tyhjennysvuotoa, mikä olisi pilannut meidän pidemmän kesälomareissun. Puolensa kaikessa. Lisäksi tässä mulla ei lämmöt ollut oikein koholla. Hetkellisesti plussan aikaan oli 37.1 mut laski 36.5-36.8 mikä oli musta outoa, edellisessä raskaudessa oli koko raskauden 37.0 vähintään. Mutta jotenki halus luottaa että kaikki menis hyvin. Mut olihan nää kaks selkeitä merkkejä.
Viime keskenmenon syy oli todennäköisesti se lievä kohtutulehdus, poskionteloista jotenkin verenkierron tms levinnyt kohtuun, epäilys siis tästä lääkärillä. Sillon mulla nousi heti pahimman vuodon jälkeen maito rintoihin rv10, mutta nyt ei ole sitä tapahtunut, koska kroppa on jo ennemmin tajunnut ettei oo mitään vauvaa. Sillon mun kroppa luuli että olin synnyttänyt. Eli sillon alkio oli varmaan lähtenyt kehittymään oikein, mitä tällä kertaa ei oo tapahtunut. Koska raskaustestikin jo haalistunut paljon, on varmasti haalistunut jo ennen vuotoa.

:sad001:Heartred
 
En jaksanut enää maanantaina enempiä tänne kirjoitellä, mutta pari tuntia tekstistä eteenpäin tuli kaikkinensa pihalle, varmaan kyseessä tuulimuna raskaus/keskeytynyt keskenmeno joka vihdoin tyhjeni, onneksi ennen ens viikon np ultraa. Kamalampi olisi sielä tajuta ettei vauvaa tuu. Näin se on paljon inhimillisempää, kun luonto itekseen hoitaa, tai mun mielestä ainakin näin.
Mutta tässä taas huomas sen oman vaiston tärkeyden. Sillon kun rv 6 kyselin täältä clearbluen viikko digistä kun näyttää vaan edelleen 2-3 vaikka olisi pitänyt näyttää jo se 3+ koska hedelmöittymisestä oli sillon jo yli 3 viikkoa.
Jos Olisin luottanut vaan vaistooni että joku vialla, olisin ehkä mennyt ar ultraan, toisaalta saipa olla ees kesän ajan ilman tyhjennysvuotoa, mikä olisi pilannut meidän pidemmän kesälomareissun. Puolensa kaikessa. Lisäksi tässä mulla ei lämmöt ollut oikein koholla. Hetkellisesti plussan aikaan oli 37.1 mut laski 36.5-36.8 mikä oli musta outoa, edellisessä raskaudessa oli koko raskauden 37.0 vähintään. Mutta jotenki halus luottaa että kaikki menis hyvin. Mut olihan nää kaks selkeitä merkkejä.
Viime keskenmenon syy oli todennäköisesti se lievä kohtutulehdus, poskionteloista jotenkin verenkierron tms levinnyt kohtuun, epäilys siis tästä lääkärillä. Sillon mulla nousi heti pahimman vuodon jälkeen maito rintoihin rv10, mutta nyt ei ole sitä tapahtunut, koska kroppa on jo ennemmin tajunnut ettei oo mitään vauvaa. Sillon mun kroppa luuli että olin synnyttänyt. Eli sillon alkio oli varmaan lähtenyt kehittymään oikein, mitä tällä kertaa ei oo tapahtunut. Koska raskaustestikin jo haalistunut paljon, on varmasti haalistunut jo ennen vuotoa.

Otan osaa suruun ja pettymykseen :sad001:oops: Tosi surullista :sad001 Halauksia :Heartred

Mullakaan ei muuten digi näyttänyt 3+ oikeaan aikaan.
 
Takaisin
Top