Raskaaksi 2020

Kyllä syy voi hyvin olla tuossa kaavinnassa. Se on kuitenkin kajoava toimenpide herkälle alueelle. Ei sinne ole tarkoitettu mentävän.. Vaikka sanotaan että on turvallista. Toiset ovat herkempiä, vaikka kaikki olisi mennyt hyvin. Itse pelkään kaavinnan haittoja, jos siihen joudun. Vähän epäilen että tää tyhjennys ei onnistunutkaan, kun vuotaa edelleen eli tänään jo kahdeksastoista päivä. Mullakin on ollut molemmilla kerroilla nopea tärppi. Mutta sehän ei iloa tuo, jos alkaa raskaudet mennä kesken. Jos ylipäätään raskaudun uudestaan.

Ompas pitkään kestänyt vuoto! Ettei vaan tulehdusta sinne aloita? En halua pelotella mutta itse sain joskus keskenmenon yhteyteen kohtuun tulehduksen. Siinä ensin se vuoto vaan kesti ja kesti, sitten tuli kivut ja kuume. Olethan yhteydessä pian lääkäriin jos ei vuoto rauhotu? Ja tietenkin jos kohtu ei olekkaan kokonaan tyhjentynyt niin sekin on vaarallista.. Itse pelkään just tota tulehdusta...:nailbiting:

Täällä mä dpo8 testaan ainoalla herkällä negaa :laughing002
Joo ei siinä mitään tosiaan näy, mutta miksi näkyisikään kun ei oo menkatkaan edes myöhässä eikä muutenkaan päiviä ole riittävästi :laughing001 on sitä ihminen kyllä hölmöläinen. Ehkä tän avulla jaksan taas oottaa ne 2pv ennen seuraavaa testiä, sitten ois dpo10 :hilarious:

Liitteet

• IMG_20200804_135630.jpg
    IMG_20200804_135630.jpg
    40.6 KB · Katsottu: 175
Kyllä syy voi hyvin olla tuossa kaavinnassa. Se on kuitenkin kajoava toimenpide herkälle alueelle. Ei sinne ole tarkoitettu mentävän.. Vaikka sanotaan että on turvallista. Toiset ovat herkempiä, vaikka kaikki olisi mennyt hyvin. Itse pelkään kaavinnan haittoja, jos siihen joudun. Vähän epäilen että tää tyhjennys ei onnistunutkaan, kun vuotaa edelleen eli tänään jo kahdeksastoista päivä. Mullakin on ollut molemmilla kerroilla nopea tärppi. Mutta sehän ei iloa tuo, jos alkaa raskaudet mennä kesken. Jos ylipäätään raskaudun uudestaan.

Täällä kanssa yksi joka ei saa kaavinnan vaikutusta edelleenkään mielestään, vaikka kaikki meni hyvin.
Toki mietin, että onko noi kaksi kemiallista kiinnittymisongelmia kaavinnan jälkeen.

Tietääkö kukaan että jos kaavinnasta tulee jonkinlaista haittaa/jälkeä kohtuun, niin voiko jollain hoidoilla/lääkkeillä edesauttaa raskautumista vai onko se sitten siinä? :sorry:

Ompas pitkään kestänyt vuoto! Ettei vaan tulehdusta sinne aloita? En halua pelotella mutta itse sain joskus keskenmenon yhteyteen kohtuun tulehduksen. Siinä ensin se vuoto vaan kesti ja kesti, sitten tuli kivut ja kuume. Olethan yhteydessä pian lääkäriin jos ei vuoto rauhotu? Ja tietenkin jos kohtu ei olekkaan kokonaan tyhjentynyt niin sekin on vaarallista.. Itse pelkään just tota tulehdusta...:nailbiting:

Ei haittaisi pelottelutkaan tässä vaiheessa, oon varautunut pahimpaan o_O Niinpä, enemmän tai vähemmän vuotelee vielä. Välillä tuhrua ja välillä veristä. Toivottavasti ei ole tulehdus tulossa tai istukkaa jäänyt sinne. Onneksi pääsen huomenna ultraan, vaikkakin joudun menemään yksityiselle. Kunnallisella puolella eivät tarkista, koska vuoto on kestänyt alle kolme viikkoa, eikä ole infektion merkkejä. En ole varma haiseeko vuoto, koska mun hajuaisti ei toimi normaalisti. Ensi viikolla verikoe (hcg). En usko, että se nollaantuu siihen mennessä. Uskon että huomenna sieltä löytyy istukan riekale tai jotain pahempaa. Tietenkin niin huono tuuri, kuten pelkäsin, että menee vituiks tää tyhjennys..

Muokattu viimeksi:
Täällä kanssa yksi joka ei saa kaavinnan vaikutusta edelleenkään mielestään, vaikka kaikki meni hyvin.
Toki mietin, että onko noi kaksi kemiallista kiinnittymisongelmia kaavinnan jälkeen.

Tietääkö kukaan että jos kaavinnasta tulee jonkinlaista haittaa/jälkeä kohtuun, niin voiko jollain hoidoilla/lääkkeillä edesauttaa raskautumista vai onko se sitten siinä? :sorry:

Mä ainakin ajattelisin että kaikki limistä vahvistava ravinto ja kohdun alueen verenkiertoa edistävä liikunta auttaisi just kaavinnan (ja tavallisen km:n) jälkeen jotta alkaisi palautua. Eli siis vehnänalkioöljy, avokadot, tyrni, jooga ja pilates (heh, kuulostan hihhulilta :wink). Kemiallisissa kuitenkin ajattelisi että usein se limis on just haaste.

Tein tänään aptec puikon ja kyllä se kahden päivän takainen rfsu oli täysin virheellinen. Ihan uskomatonta viivaa antaa. Aptec puikkoon saan myös sen viivanpaikan ja kyllä jo mietityttää miten ihmeessä mä onnistun tässä aina o_O. Pitäisi laittaa mies tekemään, tuleeko sillekkin :laughing002. Mä yritän käydä keskustan apteekissa nyt kun lähden teinien kanssa ostoksille. Jos pääsen apteekkiin ilman poikia niin haen sieltä apteekin oman. Siellä pitäisi olla.

Tässä vielä kuva aamun testistä ja alla sama testi vain kontrastia väännettynä. Se viivanpaikka näkyy ilman testin purkamista kyllä.

Muokattu viimeksi:

En minäkään halua pelotella, mutta kaavinta voi aiheuttaa kiinnikkeitä ja arpeutumista. Ja jos tulee jotain vaurioita, niin ne eivät välttämättä parane millään konstilla, varsinkaan jos imettää synnytyksen jälkeisen kaavinnan jälkeen, koska silloin estrogeenitasot ovat alhaalla ja estrogeeni juuri auttaa limakalvoa paranemaan. Löysin mielenkiintoisen artikkelin netistä. https://www.duodecimlehti.fi/duo99173.

Toivottavasti meillä kaikilla kuitenkin limikset kunnossa :happy:

Muokattu viimeksi:
En minäkään halua pelotella, mutta kaavinta voi aiheuttaa kiinnikkeitä ja arpeutumista. Ja jos tulee jotain vaurioita, niin ne eivät välttämättä parane millään konstilla, varsinkaan jos imettää synnytyksen jälkeisen kaavinnan jälkeen, koska silloin estrogeenitasot ovat alhaalla ja estrogeeni juuri auttaa limakalvoa paranemaan. Löysin mielenkiintoisen artikkelin netistä. https://www.duodecimlehti.fi/duo99173.

Toivottavasti meillä kaikilla kuitenkin limikset kunnossa :happy:

No nyt voin sanoa ensimmäistä kertaa, että onneksi en imettänyt! laughing7

Mulla menkat tuli oisko ollut 5 viikkoa synnytyksestä ja oli tosi runsaat.
Huojentavaa tossa artikkelissa oli, että jos kuukautiset tulee normaaleina niin ilmeisesti pahaa vauriota ei ainakaan ole tapahtunut?
:smiley-angelic001

No nyt voin sanoa ensimmäistä kertaa, että onneksi en imettänyt! laughing7

Mulla menkat tuli oisko ollut 5 viikkoa synnytyksestä ja oli tosi runsaat.
Huojentavaa tossa artikkelissa oli, että jos kuukautiset tulee normaaleina niin ilmeisesti pahaa vauriota ei ainakaan ole tapahtunut?
:smiley-angelic001

Hyvä merkki on, että kuukautiset tulee, ahdistava artikkeli kyllä :smiley-bounce012 Toivottavasti molemmat raskaudutaan pian ja pysyvästi!

Jos raskaudun ja tulee uusi keskenmeno tänä vuonna, niin sitten yritetään uudestaan aikaisintaan huhti-toukokuussa.. Tai jos en tule tänä vuonna enää raskaaksi, niin pidetään alkuvuosi breikkiä. Kyllähän tässä ruljanssissa menee kuukausia aikaa, niin eipä kerettäisikään enää tänä vuonna. Edellisistä oikeista kuukautisista jo kohta 3kk.

Harmittaa vietävästi, ois ollut niin ihanaa saada lapset mahdollisimman pienellä ikäerolla. Ois tullut vuoden ikäero, jos tää raskaus olisi onnistunut.. Suututtaa :angry4

Tein tänään aptec puikon ja kyllä se kahden päivän takainen rfsu oli täysin virheellinen. Ihan uskomatonta viivaa antaa. Aptec puikkoon saan myös sen viivanpaikan ja kyllä jo mietityttää miten ihmeessä mä onnistun tässä aina o_O. Pitäisi laittaa mies tekemään, tuleeko sillekkin :laughing002. Mä yritän käydä keskustan apteekissa nyt kun lähden teinien kanssa ostoksille. Jos pääsen apteekkiin ilman poikia niin haen sieltä apteekin oman. Siellä pitäisi olla.

Tässä vielä kuva aamun testistä ja alla sama testi vain kontrastia väännettynä. Se viivanpaikka näkyy ilman testin purkamista kyllä.

No niimpäs näkyykin! Aika erikoista :wideyed: Mut mä jotenkin mietin et voisko tässä olla joku sama homma, kun niillä ketkä saa ovulaation aikana r.testiin haamulaisia eli se keltarauhanen toimii jotenkin niin kovin aktiivisesti, että ottaa jotain häiriötä välillisesti sitten näihin raskaustesteihin näyttäen sitä väärää posia. :think005
Ite luulisin, että johtuis just korkeista hormoniarvoista, etenkin keltarauhasesta. :bag:

Mutta mä toivoisin, että tää sun viivailu muuttuis posiksi :smiley-angelic001

Muoks. Tässä vielä tää oma dpo8 heti dipattuani, alin siis r. testi ja toisessa ketjussa joku oli jo näkevinään jotain, vaikka itse en nää yhtään mitään :hilarious:

Liitteet

• r testi dpo8.jpg
    r testi dpo8.jpg
    36.6 KB · Katsottu: 161
Siis RFSU normipunanentikku antaa niiiin törkeitä viivanpaikkoja ilman raskautta etten ikinä enää koske siihen testiin !!!!

Joku varmaan muistaa mun viimekierrosta sen viestin jossa oli kuva kyseistä testistä ja siinä oli ihan värillinen toinen viiva :meh::meh::meh::meh:
Kaikki muut näytti siihen mennessä negaaa...
Ja menkat tuli ihan ajallaan seuraavana päivänä.

No voi nyt hitto! :eek: Haamu! Kp 28/32 dpo noin 11 ja about tunnin pidätyksellä. Mutta, kuten LyytiManta tossa totesi, rfsu 25ug helppo&nopea testi ei sitten ehkä se luotetuin.. Tuli kyllä testiajalla. :wideyed: Jessus, että jännittää. Huomenna aamulla uusiksi! Erilaisia alamahan repäisytuntemuksia ollut ajoittain, mutta oon ne ignoorannut ajatellen ettei se mitään merkkaa, mutta ei sellaista ole aiemmissa kierrossa kyllä ikinä ollut eikä hormoneja ole ollut käytössä vuosiin.

Liitteet

• C3034952-4E6B-448B-BDFB-B678ABF91E80.jpeg
    C3034952-4E6B-448B-BDFB-B678ABF91E80.jpeg
    14.5 KB · Katsottu: 218
Siis RFSU normipunanentikku antaa niiiin törkeitä viivanpaikkoja ilman raskautta etten ikinä enää koske siihen testiin !!!!

Joku varmaan muistaa mun viimekierrosta sen viestin jossa oli kuva kyseistä testistä ja siinä oli ihan värillinen toinen viiva :meh::meh::meh::meh:
Kaikki muut näytti siihen mennessä negaaa...
Ja menkat tuli ihan ajallaan seuraavana päivänä.

No siinä se tuli mitä epäilenkin! :shifty:

No niimpäs näkyykin! Aika erikoista :wideyed: Mut mä jotenkin mietin et voisko tässä olla joku sama homma, kun niillä ketkä saa ovulaation aikana r.testiin haamulaisia eli se keltarauhanen toimii jotenkin niin kovin aktiivisesti, että ottaa jotain häiriötä välillisesti sitten näihin raskaustesteihin näyttäen sitä väärää posia. :think005
Ite luulisin, että johtuis just korkeista hormoniarvoista, etenkin keltarauhasesta. :bag:

Muoks. Tässä vielä tää oma dpo8 heti dipattuani, alin siis r. testi ja toisessa ketjussa joku oli jo näkevinään jotain, vaikka itse en nää yhtään mitään :hilarious:

Mä en tiiä minkälaiset nää mun silmät on mutta kyllä mäki olevinaan näen tuos r-testis jotai viivanpaikkaa/haamulaista :grin ja ihan ilman zoomia ....
Voiku sulla tulis selkee plussa pian :smiley-angelic002

No voi nyt hitto! :eek: Haamu! Kp 28/32 dpo noin 11 ja about tunnin pidätyksellä. Mutta, kuten LyytiManta tossa totesi, rfsu 25ug helppo&nopea testi ei sitten ehkä se luotetuin.. Tuli kyllä testiajalla. :wideyed: Jessus, että jännittää. Huomenna aamulla uusiksi! Erilaisia alamahan repäisytuntemuksia ollut ajoittain, mutta oon ne ignoorannut ajatellen ettei se mitään merkkaa, mutta ei sellaista ole aiemmissa kierrossa kyllä ikinä ollut eikä hormoneja ole ollut käytössä vuosiin.
Selkeä haamu! :) Vahvistumisia sinne :smiley-bounce012

Haamuhan se siinä! Nyt vaan vahvistumisia. :grin

Mulle on tehty kaavinta.
Enkä tietty imettänyt sen jälkeen kun vauva syntyi kuolleena.
Tämän jälkeen alkanut neljä raskautta. Niistä kaksi km/kkm ja kaks jaksoi loppuun saakka. En tiä onko kaavinnalla jotain vaikutusta näihin.
En edes muistanut tota kaavintaa ennen kun täällä oli siitä puhetta.

Mäkin nään haamun! Vahvistumista!

Dpo 4 täällä. Tylsiä päiviä. Koitan neutraalilla mielellä mennä. Ilonaiheita päivään, et pääsin ajoteoriakokeen läpi! Loppukuusta olis sitte inssi läpästävä! Huh kun helpottunu olo et ton sai pois alta. Kovast siihen harjottelinkin kyllä.

Minä en kyllä yleensä viivoja nää mutta onhan tuossa r-testissä toinenkin viiva:wideyed: ei tarvitse edes kuvitella vaan näkyy siinä:happy093.nyt tarrasukkia,vahvistumisia mitä ikinä!

Piti oikein tehdä kuva kollaasi siitä kahden päivän takaisesta. Eli ylin 3min dippaamisesta eli testiajalla. Keskimmäinen heti testiajan päätyttyä ja alin aika lailla tasan tunti testiajan jälkeen. En vieläkään käsitä miten se voi näyttää näin :dontknow. Hieman tulee oikeasti turhia toiveita. Varsinkin kun olen aiemmin plussatessani huomannut että viiva tummuu vielä yleensä testiajan jälkeen vähän. Paska testi... saako tehdä reklamaation :BangHead

Takaisin