Raskaaksi 2020

Allohalle onnea vielä omastakin puolesta :)

Mulla on ihan henkisesti menkka olo ollut, sellanen että nyt ei tosiaan oo onnistunut. Eilen oli oli dpo10 ja testasin negan iltapisusta. Olin jotenkin helpottunut kun ajattelin että seuraavaan kiertoon eikä tässä mtn. :/ en tajua miksi mä aina tuhlaan rahani jo ennen menkkojen poisjääntiä testeihin:hungover: en oo missään raskaudessa malttanut.

Noh...:angelic: nyt aamulla kun pc:n paketissa on kaksi testiä niin päätin että vielä kerran ja sitte loppuu. Mies on töissä ja oli hetki aikaa (en ees kehtaa enää sanoa sille että testaan kun sekin huomannut että turha testaaminen vain stressaa minnuu)

Onko teistä tässä jotain nähtävää? :meh: luonnossa vaaleanpunaista väriä löytyy mutta ei hirveästi kokemusta kyseisestä testistä ja kaveri sanoi että näy tää nykyään viivanpaikkoja

Mun testaus loppui tähän, hohhoijaa :excited001

ihan selvä positiivinen, ei epäilystä :smiley-bounce013

Joku sieltä pilkistää ja mun noi tikutukset näytti samalta alussa

täytyy yrittää nyt maanantaihin odotella, jos vain malttaa :laughing001. Silloin jos jotain tällaista saa niin sitten toiveet vähän paremmat. Mä saan tähän aina tuollaisen näkyviin.

Voi höh.. :sad001 Voihan se tulla myöhemminkin.. Toivottavasti tulee. Varmaan ainakin todennäköisemmin tulee sulle kuin mulle.

Mullakin on kp14 keskenmenon jälkeen ja verinen vuoto alkoi eilen uudestaan seksin jälkeen :sad001:bored: Veikkaan että mulle ei tule ovista tai tulee vasta 12.8. Veikkaan 40pv kiertoa kuten synnytyksen jälkeen. Eipä tällä menolla oo limakalvoa mihin tarttua kun vuotaa, niin sinällään en sillä oviksella tee kai mitään. Meniköhän koko tyhjennys pieleen.. Vaikka ei ovista tulisi, niin vois ainakin loppua tää tyhmä vuoto ja koko tyhjennysruljanssi.. Vaan kun ei..

Mulla tuli kans tuossa pari päivää sitten seksin jälkeen veristä vuotoa, et tähän kiertoon tuskin panostetaan kauheasti :sad001 on tää nii raskasta henkisesti, kun ei yhtään tiedä miten oma keho toimii tällä hetkellä :sorry:
Tsemppiä sulle, toivottavasti toivut nopeasti (fyysisesti ja psyykkisesti) ja pääset yrittämään uutta raskautta ❤️

Täällä dpo 13 ja toivon, että alkaisi nyt vaan se vuoto, niin pääsisi seuraavaan kiertoon. Olen kyllä yrittänyt nyt nauttia siitä, että ei tarvitse stressata lasillista viiniä tai sitä, että pitäisi talleteltu, kun mies on ollut kaikki illat ja puolet yöstä ajelemassa vuokraamallaan moottoripyörällä. Tässä kohtaa kiertoa nega testattuna on paineet vähimmillään. Olisi kyllä järkevää ottaa koko ajan yhtä rento asenne, mutta en osaa vaan mietin tarkkaan optimaalisia päiviä, terveellistä syömistä, oikeanlaista liikuntaa, vitamiineja yms. Olen lukenut ihan liikaa kaikesta hedelmöittymisen ja kiinnittymisen optimoinnista ynnä muusta yrittämiseen liittyvästä.

Mulla tuli kans tuossa pari päivää sitten seksin jälkeen veristä vuotoa, et tähän kiertoon tuskin panostetaan kauheasti :sad001 on tää nii raskasta henkisesti, kun ei yhtään tiedä miten oma keho toimii tällä hetkellä :sorry:
Tsemppiä sulle, toivottavasti toivut nopeasti (fyysisesti ja psyykkisesti) ja pääset yrittämään uutta raskautta ❤️

Aijaa sullakin tuli vuotoa vielä :sad001 Kuinka pitkä kierto sulla yleensä on? Mulla ennen synnytystä ja keskenmenoa oli 31 päivää. Eli ovulaatio olisi normaalisti parin päivän sisällä. Nyt siis kp15.

Raskasta on joo. Varsinkin kun luulin jo vuodon loppuvan. Monta päivää oli enää pientä tuhrua ja sitten alkoi verinen vuoto. Nyt ehkä vähän taas laantuu. Tsempit sinnekin.. :Heartred

Ei täälläkään tiedetä yritetäänkö tässä kierrossa edes vaikka tulisikin ovulaatio. Pitäisi ainakin ultrassa käydä jos meinaa, niin tietäisi onko siellä limakalvoa nimeksikään tai onko jotain jäänyt jumiin kenties..

Dpo5 eikä mitään tee mieli syödä. Tässä kierrossa ei ollut migreeniä ovulaation tienoilla. Nukun yli 12h yöunia heittämällä, mutta oikein mitään muuta oiretta ei ole :confused005
Nenä tukossa kylläkin nukkuessa ja kuolaan kun koira :shifty:
Alavatsalla ei mitään tuntemuksia nyt, rinnatkaan ei ole kun hellät, ei juurikaan kipeät, niin kuin viime kierrossa. Eikä ole unettomuutta nyt.
Iho ollut vaikeena ja sen vuoksi ollut näitä urtikarisia turvotuksia.
Aika perusmeininki siis. Erilaisia nämä kierrot kyllä, eipä näistä oireista mitään pysty päättelemään :think005 paitsi, että raivosin eilen miehelleni kaikesta ihan turhasta. :gen014 Niin ja näyttää siltä, ettei tää kierto mene itkeskellessä, ellei dpo2 itkukohtausta lasketa (yleensä siis itken yhtä jos toista läpi luteaalin).

Nyt se olo, että voisin koittaa kepillä jäätä ja lähteä juoksulenkille tonne metän keskelle :smiley-ashamed004

Onneksi sentään viiva haalenee hieman.. Ylhäältä alas kp11, 13, 15 ja viimeinen kuva kp13 ja kp15 vierekkäin.

20200801_100252.jpg

Onnittelut plussanneille ja meille muille tsemppiä koitokseen.

Täällä oli pari päivää sitten runsaat eggikset. Nyt vv muuttunu paksuksi ja vähän kellertävää seassa. Olen yrittäny kellistää ukkoa useamman päivän mut häntä on kiinnostanut vain ulkohommat pihalla. Sit eilen saatiin riita aikaiseksi, kun ei petihommat osunut kohdilleen hedelmöittymisen kannalta. Yritä siinä sit selittää ukkelille, et se ovulaatio voi tapahtua milloin vain, ei siihen ole tarkkaa kello lyömää tietoa, paitsi jos haluaa ovista tikuttaa ja sekään ei takaa, että ovis tapahtuu.

Täälläkin pitäis hammastarkastuksessa käydä. Viimeksi ollut 2018 keväällä hampitarkastus.

On nämä keskenmenot niin pitkiä prosesseja :/
Mulla on nyt kulunut 2 kuukautta tyhjennyksestä ja keho on ihan sekaisin.

Dpo 2-3 veritiputtelua, kauheita hormonisekoiluja koko ajan, nyt taas dpo 11 tiputtelua. Saa nähdä alkaako kuukautiset jo nyt, vai mitä niiden kanssa tapahtuu. Eilen dpo 10 oli testi ainakin nega. Olo on väsynyt ja huono kaikinpuolin.

Ensimmäinen ovulaatio keskenmenon jälkeen yritti tulla 3 viikkoa keskenmenosta, mutta taisi jäädä yritykseksi.

Aijaa sullakin tuli vuotoa vielä :sad001 Kuinka pitkä kierto sulla yleensä on? Mulla ennen synnytystä ja keskenmenoa oli 31 päivää. Eli ovulaatio olisi normaalisti parin päivän sisällä. Nyt siis kp15.

Raskasta on joo. Varsinkin kun luulin jo vuodon loppuvan. Monta päivää oli enää pientä tuhrua ja sitten alkoi verinen vuoto. Nyt ehkä vähän taas laantuu. Tsempit sinnekin.. :Heartred

Ei täälläkään tiedetä yritetäänkö tässä kierrossa edes vaikka tulisikin ovulaatio. Pitäisi ainakin ultrassa käydä jos meinaa, niin tietäisi onko siellä limakalvoa nimeksikään tai onko jotain jäänyt jumiin kenties..

Kp 15 menossa nyt, normaalisti kierto 30päivää, eli näinä päivinä pitäisi ovulaation tapahtua. Eli aika samassa mennään. Mulla ei nyt pariin päivään ole ollut vuotoa, mut siitä kun vuoto alkoi, niin ihan näihin päiviin kesti, enemmän ja vähemmän vuoti. Mun pitäisi ensi viikon alussa mennä mittaan hcg verestä, tarkistetaan että on lähtenyt laskeen.

Tietääkö joku, mistä nämä oireet kertovat?
-Ovulaatiotestissä selvä +kp 16
-Heti kp 17 kauhea masennustila päällä, ihan kuin PMS
-Dpo 2-3 veritiputtelua

Olisiko nuo kertoneet nopeasta estrogeenipudotuksesta?

-Nyt dpo 11 taas veritiputtelua

Keltarauhanen/progesteroni vai estrogeeni syynä? Onkohan ovulaatiota edes tapahtunut? Vai onko keltarauhanen jäänyt hyvin heikoksi?

Tietääkö joku, mistä nämä oireet kertovat?
-Ovulaatiotestissä selvä +kp 16
-Heti kp 17 kauhea masennustila päällä, ihan kuin PMS
-Dpo 2-3 veritiputtelua

Olisiko nuo kertoneet nopeasta estrogeenipudotuksesta?

-Nyt dpo 11 taas veritiputtelua

Keltarauhanen/progesteroni vai estrogeeni syynä? Onkohan ovulaatiota edes tapahtunut? Vai onko keltarauhanen jäänyt hyvin heikoksi?

Voi olla molempia, mahdoton näin kotitohtorina sanoa kummasta kyse, kun yleensä nuo ovuloimisongelmat nähdään tarkasti vain ultrassa tai verikokeiden avulla. Kannattaa näistä mainita, kun aloitatte hoidon. Tiputteluhan voi johtua just tuosta keltarauhasen puutteesta tai toimimattomuudesta, mutta ei aina ja kaikkiin vuotohäiriöihin ei löydy selkeää syytä. Joskus voi käydä tosiaan niin, että rakkula kasvaa, muttei puhkea tai puhkeaa, mutta on jotenkin raakile tai ei kasva eikä puhkea. Nää on monimutkaisia juttuja :bag:

Hei missä vaiheessa muut täällä vetelee? :grin

Täällä tosiaan dpo5 ja vatsa meni sekaisin :nailbiting: mitään tuntemuksia ei tosiaan oikeestaan ole, paitsi nyt on alkanut palelemaan ja turvotukset jostain syystä laantui niin, että oon pärjännyt kaksinkertaisella lääkityksellä (tätä ei oo tapahtunut ihan hetkeen o_O)...

Niin piinaavat päivät taas edessä :nailbiting:

Voi olla molempia, mahdoton näin kotitohtorina sanoa kummasta kyse, kun yleensä nuo ovuloimisongelmat nähdään tarkasti vain ultrassa tai verikokeiden avulla. Kannattaa näistä mainita, kun aloitatte hoidon. Tiputteluhan voi johtua just tuosta keltarauhasen puutteesta tai toimimattomuudesta, mutta ei aina ja kaikkiin vuotohäiriöihin ei löydy selkeää syytä. Joskus voi käydä tosiaan niin, että rakkula kasvaa, muttei puhkea tai puhkeaa, mutta on jotenkin raakile tai ei kasva eikä puhkea. Nää on monimutkaisia juttuja :bag:

Täytyy ottaa nämä joo puheeksi ensikäynnillä. Ennen tätä viimeistä keskenmenoa ei ollut koskaan mitään välivuotoja, tiputteluja tms. :/

Hei missä vaiheessa muut täällä vetelee? :grin

Täällä tosiaan dpo5 ja vatsa meni sekaisin :nailbiting: mitään tuntemuksia ei tosiaan oikeestaan ole, paitsi nyt on alkanut palelemaan ja turvotukset jostain syystä laantui niin, että oon pärjännyt kaksinkertaisella lääkityksellä (tätä ei oo tapahtunut ihan hetkeen o_O)...

Niin piinaavat päivät taas edessä :nailbiting:

Kp17 täällä

Täällä Kp2 ja vuoto kunnolla käynnissä. Pahimmasta pettymyksestä päästy yli taas ja uutta kiertoa päin...

Kp 15 menossa nyt, normaalisti kierto 30päivää, eli näinä päivinä pitäisi ovulaation tapahtua. Eli aika samassa mennään. Mulla ei nyt pariin päivään ole ollut vuotoa, mut siitä kun vuoto alkoi, niin ihan näihin päiviin kesti, enemmän ja vähemmän vuoti. Mun pitäisi ensi viikon alussa mennä mittaan hcg verestä, tarkistetaan että on lähtenyt laskeen.

No, samassa veneessä ollaan :sad001 Aika parantanee haavat.. Ootko kokeillut tehdä raskaustestiä, että millaista viivaa näyttää? Mulla on verikoe reilun viikon päästä.

Kp32 ja dpo13. Ajattelin testata tiistaina, jos menkat eivät siihen mennessä ala. Pieni toivonkipinä, jos vaikka sittenkin :smiley-angelic001

Mulla ei normaalisti ole mitään oireita ennen kuin ihan muutama tunti ennen menkkojen alkua. Alavatsaa on nippaillu pari päivää ihan kunnolla ja päätä särkee. Lämmöt ovat edelleen +0,4

Takaisin