Raskaaksi 2020

Piti laittaa oikein kuvaa. Ei ole vielä ovulaatioplussa, mutta mulla ei ikinä ole näin aikaisin kierrossa ollut noin vahva viiva. Tää on päiväpissasta 30min pidätyksellä.

Toiveet heräsi, että ovulaatio ois tulossa aiemmin. :eek:
Pitäisi olla vasta ensiviikon sunnuntaina!

IMG_20200731_093755.jpg

Onnea morsiamelle Agnes ❤️❤️

Reggiellä niiiiiiiin selvä ovisplussa, kipinkapin kellistelemään!

Jes, jes, jes! Ekat (ja toivottavasti vikat!!) menkat synnytyksen jälkeen, eilen tuhrutteli koko päivän ja herättelin jo toiveita kiinnittymisvuodosta kun sain viime perjantaina ovisplussan! Luteaalivaihe jäi lyhyeksi, mut annetaan anteeksi kun kierto vasta starttasi! Latasin flon ja reilun viikon päästä pääsee taas ovismetsälle!

Käytättekö jotain kiertoappiä tms?!?

Mä tein eilen dpo 11 negatestin. Ainahan se harmittaa, vaikka en tähän kiertoon ollut ladannut suuria odotuksia, kun kroppa on vielä keskenmenosta toipumassa. Mulla ei normaalisti ole juurikaan pms-oireita, mitta nyt olen ollut useamman päivän itkuherkkä ja muutenkin tunteet vetää vuoristorataa. Jomotuksia ja alaselkäkipua on ollut pari päivää jo, vaikka yleensä ne tulee vasta kun menkat alkaa. Menkkojen pitäisi alkaa maanantaina, jos menee kuin normikierrossa. Mutta koska on vasta keskenmenon jälkeinen kierto, niin en tiedä toimiiko kroppa normiaikataululla.

Tein rfsu herkän testin. Ei mitään. Ei edes pientä haamua.
Ehkä se on vaan todettava, ettei tästä tule mitään ilman hoitoja.

Onnea morsiamelle Agnes ❤️❤️

Reggiellä niiiiiiiin selvä ovisplussa, kipinkapin kellistelemään!

Jes, jes, jes! Ekat (ja toivottavasti vikat!!) menkat synnytyksen jälkeen, eilen tuhrutteli koko päivän ja herättelin jo toiveita kiinnittymisvuodosta kun sain viime perjantaina ovisplussan! Luteaalivaihe jäi lyhyeksi, mut annetaan anteeksi kun kierto vasta starttasi! Latasin flon ja reilun viikon päästä pääsee taas ovismetsälle!

Käytättekö jotain kiertoappiä tms?!?
Mä käytän Flo ja Mia -appeja. Molemmat on ihan toimivia. Muassa tykkään siitä, että se antaa päivittäisiä neuvoja kiertoon liittyen. Se on auttanut ymmärtämään kehoa paremmin. Esim tänään se sanoo, että Kp 26 korkeat keltarauhashornonit saattavat aiheuttaa heikotusta ja väsymystä. Siihen voi auttaa säännöllinen unirytmi ja alkoholin ja kofeiinin välttäminen.

Mä käytän Flo ja Mia -appeja. Molemmat on ihan toimivia. Muassa tykkään siitä, että se antaa päivittäisiä neuvoja kiertoon liittyen. Se on auttanut ymmärtämään kehoa paremmin. Esim tänään se sanoo, että Kp 26 korkeat keltarauhashornonit saattavat aiheuttaa heikotusta ja väsymystä. Siihen voi auttaa säännöllinen unirytmi ja alkoholin ja kofeiinin välttäminen.

Kokeilin tota Mia sovellusta äsken ja se antaa ovulaation ihan eri päivälle kuin Flo! Laitoin siis oikean kierron pituuden ja kuukautisten keston siihenkin.

Mia antoi oviksen jo ensiviikon tiistaille ja Flo vasta ensiviikon sunnuntaille.

Toki Flo on kerännyt enemmän tietoja, mutta saattaahan miakin olla oikeassa. :eek:

Flo on muutenkin vähän sekaisin nyt, kun olen kirjannut sinne ne kaksi kemiallista...

Minulla myös Flo käytössä ja toiminut ihan ok mielestäni. Tänään se näyttää että menkat 1 pv myöhässä! Ja testit negatiivisia :bored: Outoa koska kierrot ollut kokoajan säännöllisiä. Neljän päivän ajan on tuntunut jo menkka juilintaa. Mutta eikö se niin ole että niin pitkää kun ei menkkoja näy, on toivoa :angelic:

Mulla on käytössä Clue ja Flo. Clue on ollut nyt jo joku 4-5 vuotta, osaa ennustaa paremmin kuin tämän vuoden alussa otettu Flo. Eipä se ero niissä ovispäivissä sovellusten välillä ole kuin kaksi päivää, mutta osaa paremmin luottaa Cluen antamaan. Ennusteitahan ne vaan on joka tapauksessa :happy:

Minulla myös Flo käytössä ja toiminut ihan ok mielestäni. Tänään se näyttää että menkat 1 pv myöhässä! Ja testit negatiivisia :bored: Outoa koska kierrot ollut kokoajan säännöllisiä. Neljän päivän ajan on tuntunut jo menkka juilintaa. Mutta eikö se niin ole että niin pitkää kun ei menkkoja näy, on toivoa :angelic:

Tosta menkkajuilinnasta tuli mieleen oma raskautuminen esikoisen kanssa. Hän ei siis ollut suunniteltu mutta toki tiesin, että raskaaksi voin tulla, kun ei käytetty ehkäisyä. Tulee jos on tullakseen ajateltiin miehen kanssa.

Mulla oli selkeesti kiinnittymisvuotoa. Kierto on 32-35 pv. Joskus voi olla 37pv mut aina ne menkat on sieltä tulleet. Mulla menkkakivut alkaa muutamaa päivää ennen vuotoa. Näin oli raskautumiskierrostakin. Vatsaa jomotteli oikein kunnolla. Otin jopa särkylääkettäkin. Kipu vaan paheni. Kp 37 tuli ja meni, ei vuotoa. Kp 38 kävin aamulla apteekissa ja tein raskaustestin, joka oli selkeä plussa. Ainut vaan, et kivut jatku ja oli ihan hirveet! Itkin lattialla kippurassa. Oli pakko soittaa terveyskeskukseen ja käydä näytillä. Siellä lääkäri epäili heti kohdun ulkoista ja lähetti sairaalaan lisätutkimuksiin. Otettiin verikokeita ja gyne ultrasi. Diagnoosina mahdollinen kohdunulkoinen raskaus. Sain uuden ajan parin viikon päähän ja kiellon matkustaa mihinkään, jos munasarja repeäisi tms.
No, parin viikon päästä uusintakäynnillä selvis, et olikin ihan normaaliraskaus.

Mutta siis kokemuksesta voin sanoa, et alkuraskauden kivut voi olla todella kovatkin.

Muokattu viimeksi:
Onnea Alloha :smiley-bounce016!

Täällä kp 21/27 dpo ehkä 7. Tässä miettii miten pystyisi olla testaamatta ennen kuin menkat myöhässä. Onneksi ei ole testin testiä kotona. Ei kyllä ole oireitakaan. Eilen ja tänään närästänyt, joka toki johtuu varmaan siitä, että oon niin hyvä syömään :laughing002. Muuten on kyllä liian tavallinen fiilis.

Kävin tosiaan eilen labroissa. Laitoin tuonne nelikymppisten pulinaketjuunkin, mutta laitan tännekin jos joku osaa mua rauhoitella. Hengittelen täällä paperipussiin tuosta PRL arvosta, kun näyttää menevän postmenopaussin viitearvoihin.
AMH ei ole vielä tullut. Testien otto oli aamulla kp31 dpo12
PROG 23,37
PRL 337
TSH 1,74
T4-V 18,27

Kp25 ja dpo14, ei oo vielä muuttunu tiputtelu isommaksi mutta kipuja kyllä on varsinkin tänään ollu, et varmaan ne menkat kohta alkaa kunnolla.

Mä käytän Ovia-sovellusta. En jotenki päässy sisään Flo’hun niin toi jäi käyttöön, ku oli ekankin yrityksen aikana. Ihan ok käyttö ja toiminnalisuudet.

Mulla on käytössä Flo ja Fertility Friend. Flosta pidän muuten, mutta FF on mielestäni kätevämpi lämpöjen seurantaan niin käytän näitä rinnakkain.

Kävin mittauttamassa progesteronin ja nyt saakin jännittää tulosta olenko ovuloinut vai en, kun se on ollut hieman epäselvää. Ovistestissä oli ainakin tällä kertaa vahva plussa, mutta kummallisen myöhäiseksi venyi ovulaation ajankohta. :confused: Sormet ristissä, että ovulaatio on tapahtunut ja pääsen ensi viikolla testailemaan. :smiley-angelic001

Onnittelut vielä Allohalle ja erittäin onnellista hääpäivää Agnesille!

Minä olen tähän mennessä käyttänyt vain Fitbitin appista kierron seuraamiseen, mutta viime kierrosta otin käyttöön Flo:n, kun sitä niin monet tuntui käyttävän. Sitä mietin että muuttaakohan se ennustetta niiden kirjattujen oireiden perusteella (eikä vain menkkojen perusteella), eli siis kirjaatteko joka päivä eri tuntemukset? Itse kirjailin viimeksi kierron lopun oireita, mutta en ole nyt alkukierron tuntemuksia lisännyt ollenkaan. Tuntuu, että erilaisia vatsan ja rintojen tuntemuksia on harva se päivä, niin hirmuinen kirjaaminen olisi niissä :laughing002

Täällä tänään kp8/27 ja eilen aloitin (ekan kerran elämässäni) oviksen testaamisen. Tänään testissä näkyi ensimmäinen vilkkuva hymy. Yllätyin kuinka tyytyväiseksi itseeni olin jo pelkästä vilkkuvasta hymystä: oli kiva nähdä, että oma keho toimii jollakin tavalla odotetusti, vaikka eihän se edes vielä tarkoita, että ovulaatio edes tapahtuu. Mutta nyt siis mies hommiin, kysyikin jo aiemmin viikolla, että milloinkas pitäis :laughing021:love017

Onnea Alloha! :love7Täällä dpo1, äh tylsää aikaa... Nyt pitäis vaan yrittää saada ajatukset muualle... On ainakin hyödynnetty ovista nyt mutta liekö se mihinkään tulokseen johtaa :sign17 No onneks vasta yk5...

dpo8. Ei mitää oireita enää. Tosin, aiemmissakaan ei ollu kun vasta joskus monen viikon päästä. Joten tiedä sitte. vv kyllä pukkaa taas reippaasti :think005 ajatukset vähän muualla nyt.

Vähän mieli maassa meinaa olla, ukkia kävin sairaalassa kattomassa ja lähtölaskenta on alkanu. Ei tuo halua oikein syödäkään enää, haluaa itsekin jo pois. Toivon, että saa lähteä nukkuessa rauhassa :Heartred Itkuhan siinä tuli, ukki on mun supersankari :sad010

Tiedättekö, että voiko olla tai onko jollain ollut sellaista tilannetta, että on saanut positiivisen ovulaatiotestin, muttei kuitenkaan ole ovuloinut? Eli lh on noussut, muttei ovulaatio ole tapahtunut. Kun mulla ollut sellaista vatsan kutinaa vasemmalla puolella ovulaatiosta saakka (jota oli myös niissä kierroissa, kun keltarauhanen on ollut jotenkin heikko tai ollut muuta häikkää esim. kun tiputtelin + silloin kun keskenmeno tapahtui, juuri ennen vuotoa kutisi samoin..)
Oireetkin on aika erit, kun viime kierrossa ja mielialaoireetkin tosi paljon hankalammat kuin viimeeksi. :facepalm:

Kp14 km jälkeen, olen tikuttanut ovista, mut viivojen haaleuden perusteella semmoista ei taida olla näköpiirissä :sorry: joko tulee pitkä kierto tai ovista ei tapahdu tästä kierrosta :sad001:shifty:

Takaisin