Raskaaksi 2020

No nyt on kyllä ovis hyödynnetty täältä juurta jaksain:hilarious::facepalm: jos sit olis vähän lepopäivää välissä. Innolla odottelen tulosta jo toivon totisesti sen olevan positiivinen:angelic: nautiskeltu kanatortilloja (minä salaatti versiona ilman lätttyjä) ja pari lasia punkkua.

Tiedättekö, että voiko olla tai onko jollain ollut sellaista tilannetta, että on saanut positiivisen ovulaatiotestin, muttei kuitenkaan ole ovuloinut? Eli lh on noussut, muttei ovulaatio ole tapahtunut. Kun mulla ollut sellaista vatsan kutinaa vasemmalla puolella ovulaatiosta saakka (jota oli myös niissä kierroissa, kun keltarauhanen on ollut jotenkin heikko tai ollut muuta häikkää esim. kun tiputtelin + silloin kun keskenmeno tapahtui, juuri ennen vuotoa kutisi samoin..)
Oireetkin on aika erit, kun viime kierrossa ja mielialaoireetkin tosi paljon hankalammat kuin viimeeksi. :facepalm:
Positiivinen ovulaatiotesti ei kerro tapahtuuko ovulaatio oikeasti. Se vain osoittaa lh-huipun, joka yleensä edeltää ovulaatiota. Mulla oli tässä yksi kierto, jolloin epäilen ettei ovulaatiota tapahtunut, vaikka sain vahvat viivat testiin. Ovuloimattomuutta epäilin siitä, että kierto venähti muutamalla päivällä, vaikka muuten mulla on aina luteraalivaihe 14 vrk.

Loppukierron hullu testilaboratorio avattu. :laughing001Olkaa hyvä. Dpo ehkä 7 parin tunnin iltapissasta dipattu Rfsu liuska. Ei voi näillä päivillä olla muuta kuin viivanpaikka, mutta melkoinen sellainen. :wtf:
Muoks. 5min dippaamisesta ja ei filttereitä. Huono vain valaistus vessassa.

Kävin tänään lääkärillä uusimassa rokotuksia, kun oli vierähtänyt yli 10v edellisestä kerrasta, ja ajattelin hoitaa kuntoon ennen mahdollista raskautta. Kyselin siinä sitten samalla, että onko mitään muuta rokotteita mitä raskautta yrittävälle tai raskaana olevalle suositellaan täällä (en siis asu Suomessa), ja kuulemma hepatiitti B rokote pitäisi olla. Lääkäri oli sitä mieltä, että toi rokote annetaan yleisesti jo aivan lapsille ja meinasi, että mullakin se varmaan on jo, vaikka mun rokotekortti ei sitä listaakkaan. Testaavat kuulemma vasta-aineet viimeistään sitten jos raskaaksi tulee (olisi voinut tarkistuttaa jo nytkin), ja rokottavat jos tarvii, mutta ajattelin siis kysyä täällä, että rokotetaanko Suomessa nykyään lapsia hepatiitti B:tä vastaan, tai tietääkö kukaan, onko meitä 80-luvun lapsia rokotettu silloin aikanaan? Toki asia mulle selviää aikanaan verikokeista, jos niin pitkälle päästään, mutta heräsi uteliaisuus. On jännä tutustua näihin eri maiden käytäntöihin niinkin perus asiassa kuin raskaus ja vauvat...

Kävin tänään lääkärillä uusimassa rokotuksia, kun oli vierähtänyt yli 10v edellisestä kerrasta, ja ajattelin hoitaa kuntoon ennen mahdollista raskautta. Kyselin siinä sitten samalla, että onko mitään muuta rokotteita mitä raskautta yrittävälle tai raskaana olevalle suositellaan täällä (en siis asu Suomessa), ja kuulemma hepatiitti B rokote pitäisi olla. Lääkäri oli sitä mieltä, että toi rokote annetaan yleisesti jo aivan lapsille ja meinasi, että mullakin se varmaan on jo, vaikka mun rokotekortti ei sitä listaakkaan. Testaavat kuulemma vasta-aineet viimeistään sitten jos raskaaksi tulee (olisi voinut tarkistuttaa jo nytkin), ja rokottavat jos tarvii, mutta ajattelin siis kysyä täällä, että rokotetaanko Suomessa nykyään lapsia hepatiitti B:tä vastaan, tai tietääkö kukaan, onko meitä 80-luvun lapsia rokotettu silloin aikanaan? Toki asia mulle selviää aikanaan verikokeista, jos niin pitkälle päästään, mutta heräsi uteliaisuus. On jännä tutustua näihin eri maiden käytäntöihin niinkin perus asiassa kuin raskaus ja vauvat...

Ei kuulu Suomessa rokoteohjelmaan niin lapsilla kuin aikuisillakaan. Suositellaan vahvasti ulkomaille matkustaville, sekä esim. terveydenhoitotyötä tekeville, mutta varmaan myös poliiseille ym. ammattiryhmille. Sekä tietty i.v huumeiden käyttäjille, seksityntekijöille ym. Eli tuskinpa tietämättäsi automaattisesti sitä missään vaiheessa olet Suomessa saanut.

Kp14 km jälkeen, olen tikuttanut ovista, mut viivojen haaleuden perusteella semmoista ei taida olla näköpiirissä :sorry: joko tulee pitkä kierto tai ovista ei tapahdu tästä kierrosta :sad001:shifty:

Voi höh.. :sad001 Voihan se tulla myöhemminkin.. Toivottavasti tulee. Varmaan ainakin todennäköisemmin tulee sulle kuin mulle.

Mullakin on kp14 keskenmenon jälkeen ja verinen vuoto alkoi eilen uudestaan seksin jälkeen :sad001:bored: Veikkaan että mulle ei tule ovista tai tulee vasta 12.8. Veikkaan 40pv kiertoa kuten synnytyksen jälkeen. Eipä tällä menolla oo limakalvoa mihin tarttua kun vuotaa, niin sinällään en sillä oviksella tee kai mitään. Meniköhän koko tyhjennys pieleen.. Vaikka ei ovista tulisi, niin vois ainakin loppua tää tyhmä vuoto ja koko tyhjennysruljanssi.. Vaan kun ei..

Muokattu viimeksi:
Onnea kovasti plussareille! Niin hienoa, oon onnellinen puolestanne ja toivon parasta! :joyful:laughing6 Superliimaa matkaan!

Turvotus on ihan uskomaton, mieskin jo kyseli että onko jotain jääny kertomatta :grin tissit ihan järkyttävän kipeät ja repäisyjä ja jomoja on ollut ihan huolella. Vähän jotenkin on semmonen raskausfiilis kyllä, mutta katotaan. Ettei sitä nyt vaan tippuisi kauhean korkealta :rolleyes: nää tuntemukset on vaan niin voimakkaat verrattuna aiempaan, että tuntuisi ihan hassulta että olisi tyhjä kierto:grin

Meistä tuli muuten just kummit! Sisko miehensä kanssa kysäisi että miten ois niin sanottiin että sopii oikein hyvin :happy:

Positiivinen ovulaatiotesti ei kerro tapahtuuko ovulaatio oikeasti. Se vain osoittaa lh-huipun, joka yleensä edeltää ovulaatiota. Mulla oli tässä yksi kierto, jolloin epäilen ettei ovulaatiota tapahtunut, vaikka sain vahvat viivat testiin. Ovuloimattomuutta epäilin siitä, että kierto venähti muutamalla päivällä, vaikka muuten mulla on aina luteraalivaihe 14 vrk.

Kiva kun vastasit :) joo mä luulen et mullakin tänä vuonna useampi ovuloimaton, mutta katsotaan tilannetta :smiley-angelic006
Taitaa ultra ja/tai verikokeet olla ne varmimmat mistä sen huomaa onko ovulaatio tapahtunut.

Täällä kuitenkin aika kovia vatsajomoja ollut ja turvottelua, ei muuta. Nyt dpo4 ja oikeestaan ensi kierrossa mennään muutenkin rennommin, kun hoidatan hampaat kuntoon ja rempataan.

Ei kuulu Suomessa rokoteohjelmaan niin lapsilla kuin aikuisillakaan. Suositellaan vahvasti ulkomaille matkustaville, sekä esim. terveydenhoitotyötä tekeville, mutta varmaan myös poliiseille ym. ammattiryhmille. Sekä tietty i.v huumeiden käyttäjille, seksityntekijöille ym. Eli tuskinpa tietämättäsi automaattisesti sitä missään vaiheessa olet Suomessa saanut.

Kiitos Siija, näin arvelinkin asian olevan. Noh, maassa maan tavalla, eli eiköhän tuo sitten ajallaan hoidu (toivottavasti sinne asti päästään) :love017

Samalla käynnillä kysäisin myös mielenkiinnosta, että miten täällä toi äitiyshoito on oikein järjestetty, kun ei ole ollut sellaista ystävää kenen kanssa aihe olisi ollut niin läheinen, niin selvisi sekin ero, että täällä yleiseen sairaanhoitoon kuuluu kaksi ultraa: varhaisultra viikkojen ja raskauden sijainnin varmistamiseksi ja rakenneultra. Geneettinen seulonta ultra viikon 12 tienoilla tehdään ilmeisesti vain tietyillä syillä, kuten äidin yli 35v ikä, mikä siis itselläni olisi syynä. Jännää, että Suomessa tehdään nimenomaan se nt ultra kaikille (käsittääkseni?) ja varhaisultraa ei sitten taas välttämättä tehdäkään julkisella puolella.

Pidän täällä varpaita ja sormia ristissä, niin monella on jännät päivät menossa! Innolla jään odottamaan päivityksiä testauksista :thumleft

Loppukierron hullu testilaboratorio avattu. :laughing001Olkaa hyvä. Dpo ehkä 7 parin tunnin iltapissasta dipattu Rfsu liuska. Ei voi näillä päivillä olla muuta kuin viivanpaikka, mutta melkoinen sellainen. :wtf:
Muoks. 5min dippaamisesta ja ei filttereitä. Huono vain valaistus vessassa.

Joku sieltä pilkistää ja mun noi tikutukset näytti samalta alussa

Allohalle onnea vielä omastakin puolesta :)

Mulla on ihan henkisesti menkka olo ollut, sellanen että nyt ei tosiaan oo onnistunut. Eilen oli oli dpo10 ja testasin negan iltapisusta. Olin jotenkin helpottunut kun ajattelin että seuraavaan kiertoon eikä tässä mtn. :/ en tajua miksi mä aina tuhlaan rahani jo ennen menkkojen poisjääntiä testeihin:hungover: en oo missään raskaudessa malttanut.

Noh...:angelic: nyt aamulla kun pc:n paketissa on kaksi testiä niin päätin että vielä kerran ja sitte loppuu. Mies on töissä ja oli hetki aikaa (en ees kehtaa enää sanoa sille että testaan kun sekin huomannut että turha testaaminen vain stressaa minnuu)

Onko teistä tässä jotain nähtävää? :meh: luonnossa vaaleanpunaista väriä löytyy mutta ei hirveästi kokemusta kyseisestä testistä ja kaveri sanoi että näy tää nykyään viivanpaikkoja

Mun testaus loppui tähän, hohhoijaa :excited001

Liitteet

• IMG_20200801_073313.jpg
    IMG_20200801_073313.jpg
    8.8 KB · Katsottu: 248
  • IMG_20200801_073140.jpg
    IMG_20200801_073140.jpg
    4.6 KB · Katsottu: 239
  • IMG_20200801_073218.jpg
    IMG_20200801_073218.jpg
    6.5 KB · Katsottu: 252

Mulla on ihan henkisesti menkka olo ollut, sellanen että nyt ei tosiaan oo onnistunut. Eilen oli oli dpo10 ja testasin negan iltapisusta. Olin jotenkin helpottunut kun ajattelin että seuraavaan kiertoon eikä tässä mtn. :/ en tajua miksi mä aina tuhlaan rahani jo ennen menkkojen poisjääntiä testeihin:hungover: en oo missään raskaudessa malttanut.

Noh...:angelic: nyt aamulla kun pc:n paketissa on kaksi testiä niin päätin että vielä kerran ja sitte loppuu. Mies on töissä ja oli hetki aikaa (en ees kehtaa enää sanoa sille että testaan kun sekin huomannut että turha testaaminen vain stressaa minnuu)

Onko teistä tässä jotain nähtävää? :meh: luonnossa vaaleanpunaista väriä löytyy mutta ei hirveästi kokemusta kyseisestä testistä ja kaveri sanoi että näy tää nykyään viivanpaikkoja

Minusta tuo kyllä ihan viivalta näyttää ja kyllä tuosta värin huomaa! Testaa muutaman päivän päästä uudestaan :wink

Onhan tossa nähtävää! Selvä haamu haamunen:cheers

Edit. Jos tää on pc liuska niin joo siinä näkyy haaleesti viivanpaikka jo ennen kuin testaa, mutta testattuna sitä ei oikein n näy. Tässä näkyy selvästi muu kuin viivan paikka

Aivan jäätävät menkkajomot jo toista päivää :inpain:
Nyt kp17. Tiiä sit mistä johtuvat, minä kun en sen tarkemmin ole tutustunut tähän naisen ihmeelliseen kuukautiskiertoon :joyful:
Mut ainaski ollaan oltu ahkeria vauvantekohommissa; kp6,kp10,kp13,kp14 ja kp16 tähän mennessä :happy:

Yhdyn muiden kommentteihin!
Toi on ihan oikea viiva!
Tarrasukkia ja vauvaliimaa täältä! :happy093:Heartred

Näkyy tosi selkeästi! :happy: Ei varmaan tuollainen voi enää viivanpaikka olla..? Varovaiset onnittelut! :smiley-bounce012

Ei rokoteta. Ollaan lapsille ja itselle otettu twinrix ( A ja B hepatiitti) rokotteet oma kustanteisesti matkustelun takia.

Pauliina, on selkeä viiva! Nyt vahvistumista :Heartred

Eilen tuli iltapäivällä vielä vahvempi o+. Ei silloin pystytty kuitenkaan hyödyntämään, kun oltiin lähdössä miehen sukulaisten luo. Riita saatiin tästä jo aikaiseksi ja olin varma, että siinä meni sekin mahdollisuus. Nukkumaan mennessä onneksi sain miehen kellistettyä, vaikka aika kauan sai maanitella :sex :love022 sitä ahdisti se, että saman katon alla oli muitakin. Minä lähden tänään jo kotiin ja mies jää vielä tänne, niin toivotaan että nämä talletelut riittää :love017 testaan vielä kotona mitä ovistesti näyttää

Näkyy ihan selvästi! Mä en kaikkia viivoja todellakaa nää, mut tuon näki ilman tihrustamistakin! Vauvalimaa vaan sinne:Heartbigred
Pauliina, on selkeä viiva! Nyt vahvistumista :Heartred

Eilen tuli iltapäivällä vielä vahvempi o+. Ei silloin pystytty kuitenkaan hyödyntämään, kun oltiin lähdössä miehen sukulaisten luo. Riita saatiin tästä jo aikaiseksi ja olin varma, että siinä meni sekin mahdollisuus. Nukkumaan mennessä onneksi sain miehen kellistettyä, vaikka aika kauan sai maanitella :sex :love022 sitä ahdisti se, että saman katon alla oli muitakin. Minä lähden tänään jo kotiin ja mies jää vielä tänne, niin toivotaan että nämä talletelut riittää :love017 testaan vielä kotona mitä ovistesti näyttää
etteköhän tehneet parhaanne ja nyt kädet vaan ristiin, että tuottaa tulosta! Aika samoilla mennään taas:wink täällä nyt dpo1. Dpo 12 annan itselleni luvan vasta testailla jos ei menkat pamahda ennen sitä. Viimeks kun olin dpo 11 aamul testaamas ni menkat oli just alkanu:meh:

Takaisin