Raskaaksi 2020

Joo osalla estrotasot menee tosi alas synnytyksen ja keskenmenon jälkeen. Siitä sitten tulee kaikenmaailman ikäviä oireita, mulla mm. todella vaikee pms- nykyään ja välillä tiputtelen. Ennen raskautta näin ei ollut. Pitäisi kuitenkin palautua itsekseen vuoden sisällä ja jos ei palaudu niin keltarauhasta ja estrotasoja voidaan tukea lääkkeillä..Joo pitkä aika venailla, varsinkin jos sitä plussaa ei ala kuulua :mad: Mut tää sama ilmiö selittää myös sen, miksi osa ei raskaudu heti km jälkeen uudestaan tai menee se vuosi, koska ne hormonitasot ei ole riittävät vielä, kun keho palautuu edellisestä. Kaikilla ei tätä tapahdu ja, vaikka monesti annetaan ymmärtää, että heti km jälkeen on tosi helppo raskautua, niin olen tosi paljon lukenut siitä, miten ihmisillä on kierto ihan hukassa ja sekaisin johtuen juuri tästä.
Mutta siis tuskin on hätää sun tilanteessasi :)

Joo, tämä on vasta yk 2 keskenmenon jälkeen, enkä ole varma ovuloinko ensimmäisessä, n. 3 viikkoa keskenmenon jälkeen oli kyllä ovulaatiotestissä tasavahvat viivat, mutta sellainen oikein räikyvä plussa jäi ainakin näkemättä.

Onneksi meillä on lapsettomuustutkimuksien ensikäynti julkisella puolella lokakuun alussa, jospa siellä selviäisi tämä kierron palautuminenkin :)

Tää nyt ei varsinaisesti liity yrittämiseen, mutta tuossa lukiessa keltarauhasesta ym. Tuli vastaan tällänen tutkimus
"Raskaana oleville naisille tehtiin yhdysvaltalais-suomalaisessa, vuonna 1973 julkaistussa tutkimuksessa, seitsemännen raskausviikon alkaessa laparotomia, jossa joko poistettiin keltarauhanen ja sidottiin munanjohtimet (n = 18) tai ainoastaan sidottiin munanjohtimet (n = 6). Naisista, joilta poistettiin keltarauhanen, osa (7/18) sai toimenpiteen jälkeen päivittäin progesteronipistoksen. Progesteronipistoksen saaneista tai heistä joilta keltarauhasta ei poistettu, kukaan ei saanut keskenmenoa. Sen sijaan keltarauhasensa ilman tätä progesteronikorvaushoitoa menettäneistä yhdestätoista naisesta seitsemän sai keskenmenon ja lopuilla neljälläkin oli uhkaava keskenmeno: kohtu supisteli ja kohdunsuu kypsyi (6)."

Kukakohan oikeesti suostuu tuollasiin tutkimuksiin :bored: kai sellanen joka ois keskeyttänyt muutenkin raskauden. Jotenkin hullua et raskaana olivien kans tehty tuollasia tutkimuksia..

Tää nyt ei varsinaisesti liity yrittämiseen, mutta tuossa lukiessa keltarauhasesta ym. Tuli vastaan tällänen tutkimus
"Raskaana oleville naisille tehtiin yhdysvaltalais-suomalaisessa, vuonna 1973 julkaistussa tutkimuksessa, seitsemännen raskausviikon alkaessa laparotomia, jossa joko poistettiin keltarauhanen ja sidottiin munanjohtimet (n = 18) tai ainoastaan sidottiin munanjohtimet (n = 6). Naisista, joilta poistettiin keltarauhanen, osa (7/18) sai toimenpiteen jälkeen päivittäin progesteronipistoksen. Progesteronipistoksen saaneista tai heistä joilta keltarauhasta ei poistettu, kukaan ei saanut keskenmenoa. Sen sijaan keltarauhasensa ilman tätä progesteronikorvaushoitoa menettäneistä yhdestätoista naisesta seitsemän sai keskenmenon ja lopuilla neljälläkin oli uhkaava keskenmeno: kohtu supisteli ja kohdunsuu kypsyi (6)."

Kukakohan oikeesti suostuu tuollasiin tutkimuksiin :bored: kai sellanen joka ois keskeyttänyt muutenkin raskauden. Jotenkin hullua et raskaana olivien kans tehty tuollasia tutkimuksia..

Niimpä.. On kyllä aikamoiseen tutkimukseen jotkut osallistuneet ja tosiaan ajatella että tollasta testiä tehty raskaana oleville. :sad001

Heippa, me ollaan oltu koko perhe reissuissa niin vähän vähemmälle taas vaihteeksi jäänyt kirjoittelu. Tässä istuu 5 tuntia autossa kohta kotona, ajattelin tulla kirjoittelee kuulumisia.

Edelleen odotellaan menkkoja, kp57 menossa. Tässä alkaa tulla hulluksi!

Mitäpä tänne muille kuuluu?

Heippa, me ollaan oltu koko perhe reissuissa niin vähän vähemmälle taas vaihteeksi jäänyt kirjoittelu. Tässä istuu 5 tuntia autossa kohta kotona, ajattelin tulla kirjoittelee kuulumisia.

Edelleen odotellaan menkkoja, kp57 menossa. Tässä alkaa tulla hulluksi!

Mitäpä tänne muille kuuluu?

Mulle kuuluu ainakin ihan hyvää! Keskiviikkona keräsin rohkeuteni ja kävin katsomassa mammaani jota en ole nähnyt melkein 20 vuoteen.. Alku viikosta kuulin hänen siirtyneen osastolle saattohoitoon. Syy miksi emme ole nähneet niin asia edelleen pimennossa ja kyllä sitä nuorempana mietti mitä olen tehnyt väärin ettei halunnut minua nähdä. Paljon pyöritin asiaa menenkö vai en, mutta lopulta päätin ja hyvä niin.
Hoitovapaalle jäi viime viikolta töistä ja työt kutsuu taas ensi vuonna. Keikkaa kuitenkin ajattelin mennä välillä heittämään:). Säät sais parantua niin hyvä ois:hilarious:

Onnea kaikille plussanneille!
Täällä kesälomaa vietetty hyvillä mielin. Kp 26, tänään järkyttävä turvotus ja piereskelyä, tyypillistä menkkaoireilua :grin tää kiertoha meni sinällää pyllyllee kun oviksen aikaan olin reissussa ilman miestä ja huomasin bakteerivagin, toivottavasti ei tuu uudestaan luulen kyllä saaneeni helpotusta maitohapoilla mitä hain.. toivotaan onnea uuteen kiertoon kaikille asianomaisille, toivottavasti saadaan kevätvauvoja :wink

Mä oon täällä opiskellut nyt väkivaltatyötä koko illan, tehnyt pian kaksi esseetä ja vielä olis yks tentti :grin sit ois tää kurssi taputeltu. Enää ois tää loppurutistus, mut oon jo ihan poikki. Voisin vaa nukkua ja syödä :hilarious:

Muuten mulla jostain syystä rinnat tummuneet, nännit lähinnä :grin:grin:grin joskus ennenkin tainnut olla näin ovulaation aikaan, mut kusettaa kans sikana.. Mut se todennäköisesti johtuu siitä, että oon ollu niin hiilenä ja stressaantunut näistä koulujutuista koko päivän et kortisolitasot varmaan aika korkeella :oops:

Okei, en ainakaan oo tylsistynyt opiskeluun kun täällä mä taas teen jotain kokovartaloskannausta ja akateemista pohdintaa biologisista perustoiminnoista :laughing002

Onnea plussanneille

Voisin kuvitella et elellään ovisaikoja, en ole tikuttelut tässä kierrossa. Saatiin onneksi puuhaa seuraavaksi kuukaudeksi muuttojuttujen takia niin ei ehdi analysoida olojaan kauheasti. Mut näitä ovisoloja ei pysty ohittaakaan. Voisin syödä miehen elävältä, se näyttää niin hyvältä et vaan tuijotan ja kuolaan ja ujutan kättä sen housuihin koko ajan :rolleyes::p:angelic::smiley-angelic006:hug003:laughing002

Kp 13 siis meneillään täällä.

Pieni galluppi tähän väliin. Miten usein pöllyttelette niitä peittoja miehen kanssa ns normitilanteessa vs nyt vauvan yritys aikaan?
Meillä melko tuore suhde, vajaa 2v oltu yhdessä mutta mun lapsethan pyörii kuvioissa, eli koko aikaa ei kuherrella kahdestaan sentään. Mut sanoisinko et 2-6 kertaa viikossa oli normi ennen vauvaprojektia ja se on normi nytkin, tosi vaihtelevaa. Keskimäärin ehkä 3-4 krt viikossa touhutaan :love022 tykätään siitä ja toisistamme niin paljon :love7:biggrin

Onnea plussanneille

Voisin kuvitella et elellään ovisaikoja, en ole tikuttelut tässä kierrossa. Saatiin onneksi puuhaa seuraavaksi kuukaudeksi muuttojuttujen takia niin ei ehdi analysoida olojaan kauheasti. Mut näitä ovisoloja ei pysty ohittaakaan. Voisin syödä miehen elävältä, se näyttää niin hyvältä et vaan tuijotan ja kuolaan ja ujutan kättä sen housuihin koko ajan :rolleyes::p:angelic::smiley-angelic006:hug003:laughing002

Pieni galluppi tähän väliin. Miten usein pöllyttelette niitä peittoja miehen kanssa ns normitilanteessa vs nyt vauvan yritys aikaan?
Meillä melko tuore suhde, vajaa 2v oltu yhdessä mutta mun lapsethan pyörii kuvioissa, eli koko aikaa ei kuherrella kahdestaan sentään. Mut sanoisinko et 2-6 kertaa viikossa oli normi ennen vauvaprojektia ja se on normi nytkin, tosi vaihtelevaa. Keskimäärin ehkä 3-4 krt viikossa touhutaan :love022 tykätään siitä ja toisistamme niin paljon :love7:biggrin

Hyvin usein, päivittäin jos työvuorot ja jaksaminen antaa myöten. Kolmatta vuotta ollaan yhdessä. Ei oo vauvahommat vaikuttanu paitsi eilinen extempore ettei vaa mee ovis ohi, just ja just ehdittiin ennenku miehen piti juosta yövuoroon :oops: normaalisti on enemmän aikaa ku muksut nukkuu ja illat (yöt) vapaat. Joskus on taas niin hirveitä työputkia, että saattaa tulla se 4-6päivän tauko ja kumpiki silmät puoliummessa tinkaa sängyssä jaksaako ei jaksa kannattaako pitäs nukkuaki mutta.. :grin auta armias semmosina päivinä ku toine hiplailee ohimennessä tai heittää flirttiä :shifty: ollaan alusta asti oltu tällasia, meillä on kestohuuma :laughing025

Onnea plussanneille

Tosi vaihtelevasti kyllä. Toisinaan joka päivä ja toisinaan voi olla viikonkin tauko. Yleisesti vois kuitenkin sanoa, et 2-3 kertaa viikossa. Olis varmaan useemminkin, jos miehen ei tarvis herätä niin pirun aikasin arkiaamuina. Oon kuitenkin tyytyväinen ja niin on mieskin. Ja tää on pysynyt aika samana tän yrityksenkin aikana. Toki oviksen aikaan useammin.

Onnea plussanneille! :joyful:

Mukava ja ikävä kuulla, että teilläkin on samanlaista ruskeaa vuotoa kuukautisten alussa, Tuulenviemää ja tikutaku! Punaiseksi muuttui kyllä vuoto minulla jo ekana päivän. Masentavaa, että taas on kuukautiset.

Ostin uuden kuukautiskupin, se on hieno violetti kuppi! Edellistä oli tullut käytettyä yli 10 vuotta. Aivan loistava keksintö! Ainut hankaluus on se, että hormonit hyrräävät jostain syystä juuri kuukautisten aikaan, ja sitten joutuu vekslaamaan kupin ja desinfioimisen kanssa :happy:

Yritän miettiä, miksi on hyvä, etten ole vielä raskaana, mutta en keksinyt muuta kuin sen, että taloudellinen tilanne on epävarma. Vaikka onhan se iso asia. Biologinen kello vain ei katso lompakkoa...

Vauvantekopuuhissa puuhaillaan 3-4 päivän välein ja muulloin maksimissaan kerran viikossa :hilarious: esikoisen jälkeen oli pitkään hiljaisempaakin. En muista et koskaan oltais pupuiltu erityisen tiuhaan, alussakaan tuskin ees joka toinen päivä :bored: nyt menossa 14. vuosi yhdessä jo :bag: tämä nykyinen on sopiva tahti meille, mies joskus hiljaisempina aikoina on toivonut enemmän - toivottavasti lapsiluvun täytyttyä päästäis hormonaalisesta ehkäisystä joka selvästi vie mun halut.

Onnea plussanneille! :joyful:

Mukava ja ikävä kuulla, että teilläkin on samanlaista ruskeaa vuotoa kuukautisten alussa, Tuulenviemää ja tikutaku! Punaiseksi muuttui kyllä vuoto minulla jo ekana päivän. Masentavaa, että taas on kuukautiset.

Ostin uuden kuukautiskupin, se on hieno violetti kuppi! Edellistä oli tullut käytettyä yli 10 vuotta. Aivan loistava keksintö! Ainut hankaluus on se, että hormonit hyrräävät jostain syystä juuri kuukautisten aikaan, ja sitten joutuu vekslaamaan kupin ja desinfioimisen kanssa :happy:

Yritän miettiä, miksi on hyvä, etten ole vielä raskaana, mutta en keksinyt muuta kuin sen, että taloudellinen tilanne on epävarma. Vaikka onhan se iso asia. Biologinen kello vain ei katso lompakkoa...

Taloudelliseen tilanteeseen täytyy sanoa, että itsellä ei oo yhtään vakityötä ollut, tai edes osa-aikasta aiemmissa raskauksissa tai lasten ollessa pieniä. Olen ollut opiskeleva "yh" kun erosin lasten isästä, lapset on silti saaneet sen mitä tarvitsee vaikkei hulppeita tuloja olekaan ollut. Tällä hetkellä opiskelen ja teen pikkutunneilla siinä ohessa, vakityö tosin, mutta nytkin on suunnitelmissa, että mies vaihtaa alaa ja lähtee opiskelemaan, vaikka haikaraa on tilailtukin. Viimevuonna ostettiin oma koti, joten ei mikään kevyt päätös, mutta tarkkaan on laskettu ja puntaroitu miten pärjätään, ei se mahdottomuus ole, humputteluun ei tietenkään ole samalla tavalla varaa, mutta käytiin viimevuonnakin perhelomalla ulkomailla kun vähän kerättiin puskuria :grin suomessa tilanne on sellanen, ettei tiedä elpyykö työ ja taloustilanne vielä vuosiin, ehkä tai sitten ei, mutta oon ajatellu niin, että rakkautta ei voi mitata rahassa :Heartred

Meillä on muuten hyvä seksielämä, keskimäärin 3-4 kertaa viikossa, mutta oikeasti näin pitkän yrityksen jälkeen ovulaation aikoihin tuntuu kyllä työlle eikä kumpaakaan innostaisi :shifty: Tässäkin kierrossa tökkäsi dpo-1 tai dpo0, sen jälkeen ei enää onnistunut kummaltakaan vaikka olisi kannattanut vielä jatkaa. Jospa tuo riittäisi :angelic:

Onnea plussanneille

Me ollaan nyt 7 vuotta pöllytelty peittoja lähes jokapäivä. Nyt vähentynyt, kun kärsin kovasta väsymykysestä ja voimattomuudesta. Vauvan syntymän ja episotomian jälkeen, musta tuntuu että nautin aivan eritavalla touhuiluista kuin ennen. Lähes joka kerta miehen lisäksi mäkin tuun pelkästä normaali yhdynnästä.

Sori jos TMI. :hilarious::hilarious::hilarious: Nyt mua nolottaa...

Onko muita joilla episotomia tai synnytys on lisännyt nautintoa?

Onnea plussanneille :dummy1::dummy:

meillä on tosi kausittaista ja vauvan yrityksen ulkoouolella ehkä kerta viikkoon.

testasin tänään cb:n herkällä ihan puhtaan negan dpo11 28/31 et eiköhän sitten odotella vaan tätiä kylään :sad001

Onnea plussanneille

Näin kun yritetään vauvaa peitto heiluu 3-5x/vkossa:grin mutta muuten fiiliksen mukaan 1-2x/vkossa.

Dpo14 ni onks tää nyt oikein? Vai kuuluisko olla jo 2-3?
Ainakin rfsu on vahvistunu hyvin eilisestä, et pitäs varmaan olla vähän rauhallisemmin mielin.

Liitteet

• 20200725_071923.jpg
    20200725_071923.jpg
    11 KB · Katsottu: 220
  • Collage 2020-07-25 07_32_09.jpg
    Collage 2020-07-25 07_32_09.jpg
    21.9 KB · Katsottu: 218
Takaisin