Raskaaksi 2020

Kuinkahan pian oviksen jälkeen voi alkaa tuntea oireita jos on tärpännyt? Piinapäivät alkaa nyt kun tänää tosiaan laskennallisesti olis ovis ja peitto on heilunutkin tiuhaan, on tää kyllä jännää aikaa! :smiley-ashamed004

Täällä yks ovulaatiohurmalainen! Ensimmäinen ovulaatio melkein puoleentoista vuoteen käsillä! Ehkä huomenna totaaliplussa, nyt on viiva ihan hintsun kontrollia haaleampi! Kirjaimellisesti EN KESTÄ HOUSUISSANI! Toissapäivänä talleteltu ja mies tulee vasta huomenna kotiin, pakko onnistua kaatopuuhissa!!!!

Ja ovisoireita on ollut pari päivää, limat, jomot ja armoton pa) €tus!

Sori omanapailu, oon niiiiiiiin fiiliksissä et näyttää siltä et päästään oikeesti yrittämään raskautta!!

Monstera, kyllä siellä toinen viiva on helposti nähtävillä, vahvistumista!

Lapsettomuus on varmaan aika yksilöllistä... Itse kuumeilen (jo) neljättä vauvaa, mut koen vahvasti kokeneeni lapsettomuutta. Ensimmäinen tärppäsi helposti, toisen kanssa saatiin jo kunnallisella apuja reilun vuoden yrittämisen jälkeen. Kolmosta yritettiin yksityisen kautta parin vuoden ajan tuloksetta. Lopulta luomuplussa viiden!! vuoden yrityksen jälkeen! Ja silti tässä toivon pikaista luomuplussaa vaikka kierto ei virallisesti ole edes alkanut!

Liitteet

• _20200723_170009.JPG
    _20200723_170009.JPG
    6.5 KB · Katsottu: 142
On tämä piinallista aikaa. Minä jännitän alkavatko ne menkat vai jäävätkö ne oikeasti pois:smiley-angelic001 tänään kp29/30. En oo testiä eilisten vahvojen plussien jälkeen tehnyt, cb ajattelin ensi viikolla tehdä jos menkkoja ei näy.

Kohdun kohdalla outoa "työntelyä" nipistelyä ja puristusta :grin just ajattelin että tänään ollut vähemmän oireita niin alkoikin nuo.

Puuuh.. menispä nämä päivät ja viikot joutuin.

Kuinkahan pian oviksen jälkeen voi alkaa tuntea oireita jos on tärpännyt? Piinapäivät alkaa nyt kun tänää tosiaan laskennallisesti olis ovis ja peitto on heilunutkin tiuhaan, on tää kyllä jännää aikaa! :smiley-ashamed004

Hmm.. minulla taisi muutama pv mennä. Täytyykin selata tätä ketjua taaemmas, että mitä olen höpissyt heti oviksen jälkeen :grin dpo9 oli tosi kovaa juilintaa ja ajattelen että olisiko kiinnittyminen ollut, mene ja tiedä.

Tsemppiä sinne, toivotaan tärpin käyneen! :smiley-angelic001

Periaatteessa oikeita oireita voi tulla vasta kun on kiinnittynyt eli aikaisintaan dpo 5-6 eteenpäin. Sitä ennen ei erity mitään hormonia, joka kertoisi tärpistä eikä sitä lukemani mukaan mistään muusta voi tuntea.

Täällä ovulaatio ihan näillä näppäimillä myös. En fiilisten pohjalta usko, että ihan tänään vielä, mutta ehkä huomenna. Flo ennustaa tälle päivää. Lempeä on jaeltu sopivasti. :joyful: Kp 16 tänään ekaa yk:ta. Rauhallisin mielin eteenpäin, vaikka en voi kieltää etten olisi huhtikuista jo mielessäni miettinyt. Jatkaisi hyvin sisarussarjaa, kun ovat toukokuussa ja kesäkuussa syntyneet.

Tsemppiä kaikille piinailuihin, oviksen metsästykseen ja tylsiin menkkoihin. Lueskelen kyllä juttuja, mutta vähän tullut kirjoiteltua. :oops:

Vitsi mikä väsy.. Vaikuttaa muihinkin tällänen harmaa ilma mieleen? Onneksi samaan aikaan saatiin pojan kanssa päikyt otettua:hilarious:

^^ Kyllä! Nuokkunu sohvalla koko päivän.. harmillisesti tuo 6-vee ei enää nuku. Lasken tunteja että päästään yöunille:grin

Tällä hetkellä lasken tunteja myös yöuniinkin :hilarious:

:grin onneksi voitonpuolella tämäkin päivä. Päiväunet on kyllä semmoset mitkä maistuu, varsinkin kun palelee niin mikäs sen mukavampaa kun uinahtaa peiton alle. Ja kyllä nämä ilmatki tekee tämän fiiliksen, tuntuu ettei innosta mikään. Haluais omassa 'pikku-kuplassa' mökkihöperöityä:grin
Minulla käy iltaisin monesti niin että kun lapsi vihdoin nukahtaa niin ei itse maltakaan nukkua, mukava touhuta omia = eli räplätä puhelinta :grin

Kesäflunssa iski tänne vuorostaan. Tän siitä saa kun kipeitä lapsia tuodaan hoitoon :mad: eli saikulla oon ja töissä tosi huono tilanne, huono omatunto tuli. Nukuin yli 3h päiväunet, mitenköhän ens yönä uni maistuu.

Liityin juuri mukaan tänne teidän joukkoonne. Oma tilanteeni on hieman erilainen kuin valtaosalla. Minulla on yksi lapsi edellisestä liitosta ja nyt toivon tulevani raskaaksi mieheni kanssa, joka kärsii siittiöiden puuttumisesta. Ikää meillä molemmilla on jo 40+ joten tilanne ei näytä kovin lupaavalta. Silti toive raskaudesta on suuri, sillä mieheni on koko ikänsä toivonut biologista lasta ja kärsii suuresti sen puutteesta. Onko täällä ketään, joka olisi vastaavassa tilanteessa, eli lapsettomuus johtuisi siittiöiden vähyydestä/puuttumisesta? Olisi kiva kuulla kokemuksia, onko raskaus onnistunut lopulta ja minkälaisten vaiheiden kautta.

Liityin juuri mukaan tänne teidän joukkoonne. Oma tilanteeni on hieman erilainen kuin valtaosalla. Minulla on yksi lapsi edellisestä liitosta ja nyt toivon tulevani raskaaksi mieheni kanssa, joka kärsii siittiöiden puuttumisesta. Ikää meillä molemmilla on jo 40+ joten tilanne ei näytä kovin lupaavalta. Silti toive raskaudesta on suuri, sillä mieheni on koko ikänsä toivonut biologista lasta ja kärsii suuresti sen puutteesta. Onko täällä ketään, joka olisi vastaavassa tilanteessa, eli lapsettomuus johtuisi siittiöiden vähyydestä/puuttumisesta? Olisi kiva kuulla kokemuksia, onko raskaus onnistunut lopulta ja minkälaisten vaiheiden kautta.
Tervetuloa! :Heartred Minulla ikää on 40+ ja yksi aikuinen lapsi löytyy edellisestä liitosta. Varmasti foorumin eri ketjuista löytyy kokemusta myös siittiöiden puuttumisesta. Kannattaa tsekata ainakin Lapsettomuus -osasto https://forum.vau.fi/forums/lapsettomuus.141/

Olet lämpimästi tervetullut myös meidän vähän vanhempien foorumilaisten joukkoon tuonne https://forum.vau.fi/forums/nelikymppisten-ja-sitä-iäkkäämpien-nurkka.1249/ jossa aktiivisin ketju löytyy puolestaan täältä https://forum.vau.fi/threads/pulinaketju.1597685/

Tervetuloa ToiveitaJaUnelmia. Itselläni ei ole kokemusta kuvailemastasi tilanteesta mutta endoa on epäilty itselläni monta vuotta. Mitään ei ole kuitenkaan vielä löytynyt.

Mitä tulee noihin ovisoloihin, niin itelläni oli vahvat ovisoireet ennen synnytystä. Tiesin kyllä tasan koska ovis oli. Oviksen aikoihin tuli usein vaaleanpunaista vuotoa/limaa ja munasarjoihin juili aina jommalta kummalta puolelta.
Synnytyksen jälkeen noi oireet hävis ja ainoastaan ovislimoista tiedän oviksen ajan olevan meneillään.

Moni sanoo myös, et kuukautiskivut helpotti synnytyksen jälkeen. Mulla ei näin ollut. Vaan kivut paheni ja nykyään menkkojen aikaan sattuu myös suolen puolelle number twolla käydessä
Siskoni kertoi myös, ettei ennen synnytystä tiennyt mitä kk-kivut ovat. Nyt kuulemma tietää.

Tervetuloa ToiveitaJaUnelmia. Itselläni ei ole kokemusta kuvailemastasi tilanteesta mutta endoa on epäilty itselläni monta vuotta. Mitään ei ole kuitenkaan vielä löytynyt.

Mitä tulee noihin ovisoloihin, niin itelläni oli vahvat ovisoireet ennen synnytystä. Tiesin kyllä tasan koska ovis oli. Oviksen aikoihin tuli usein vaaleanpunaista vuotoa/limaa ja munasarjoihin juili aina jommalta kummalta puolelta.
Synnytyksen jälkeen noi oireet hävis ja ainoastaan ovislimoista tiedän oviksen ajan olevan meneillään.

Moni sanoo myös, et kuukautiskivut helpotti synnytyksen jälkeen. Mulla ei näin ollut. Vaan kivut paheni ja nykyään menkkojen aikaan sattuu myös suolen puolelle number twolla käydessä
Siskoni kertoi myös, ettei ennen synnytystä tiennyt mitä kk-kivut ovat. Nyt kuulemma tietää.

Mulla räjähti endo ihan kunnolla synnytyksen jälkeen. Juurikin noi vessakäynnitkin oli välillä yhtä tuskaa. :sorry:

Piinapäivät myös täällä käsillä, kun ovis oli joko eilen tai tänään laskennallisesti. Oi voi, ajattelin, että yritän olla stressaamatta ja ajattelematta koko asiaa eli olla "cool as a cucumber". Hyvinpä tuntuu onnistuvan... :laughing021

Piinapäivät myös täällä käsillä, kun ovis oli joko eilen tai tänään laskennallisesti. Oi voi, ajattelin, että yritän olla stressaamatta ja ajattelematta koko asiaa eli olla "cool as a cucumber". Hyvinpä tuntuu onnistuvan... :laughing021

Joo siis mulla oli vähän sama ajatus että "sen näkee sitten, turha stressata etukäteen.." mutta kokoajan tuo asia pyörii mielessä.

Tänää vessassa käydessä pyyhkiessä liman seassa oli ohut veri viiru, mitä sekin sitten lie tarkottaa, sitäkin aloin jo stressaamaan.
Mä oon ihan tietämätön näistä kun ei ole tarvinut ovista aijemmin pongailla, oon tullut raskaaksi niin herkästi.

Joo siis mulla oli vähän sama ajatus että "sen näkee sitten, turha stressata etukäteen.." mutta kokoajan tuo asia pyörii mielessä.

Tänää vessassa käydessä pyyhkiessä liman seassa oli ohut veri viiru, mitä sekin sitten lie tarkottaa, sitäkin aloin jo stressaamaan.
Mä oon ihan tietämätön näistä kun ei ole tarvinut ovista aijemmin pongailla, oon tullut raskaaksi niin herkästi.

Mulla tuli viime kierrossa oviksen aikana vv mukana veriviirua. Ennen ei ole sellaistakaan ollut. Nyt tas ei tullut mtn o+

Eikös tuo tiputtelu/ruskea vuoto ennen kuukautisia voi liittyä heikkoon keltarauhaseen? :sour: Mulla on sitä ollut joissakin kierroissa myös.

Mies varasi tänään ajan spermanäytteeseen :grin:grin Pitää olla molempien labrat katsottu, ja miehen sperma ennen ensikäyntiä lapsettomuusklinikalla.
Kyllä olen itse myös näin lukenut. Mutta monessa kohdassa myös kuvaillaan, että on normaalia. Joten... Jos raskaus ei ala voi olla hyvin syy sille.

Mulla räjähti endo ihan kunnolla synnytyksen jälkeen. Juurikin noi vessakäynnitkin oli välillä yhtä tuskaa. :sorry:
No hyvä tietää etten oo ainut, jolla endo riehaantunut synnytyksen jälkeen. Mut on ne kivut vaan menkka aikaan karseeta kestettävää. Toivotaan, että tärppää nopsaa, niin ei tarvi taas vähään aikaan menkoista kärsiä kipuineen kaikkineen.

Takaisin