Raskaaksi 2020

Pakko päästä avautumaan jonnekkin!
Kuinka moni kokee kateutta/ahdistusta/surua siitä, että lähipiirissä tai tutut saavat vauvoja ja itse joudut odottamaan että tulisit raskaaksi? :sad010Etenkin kun yksi tm koettu lokakuussa, tuntuu raastavalta että kierto kierron perään testit näyttävät negatiivista. :smiley-angry017
On se jännä, että täällä palstalla kun ihmiset laittavat plussakuvia, näitä tunteita ei tule. Enemmänkin iloa toisen puolesta. Onko muilla sama vai muita fiiliksiä?:salut

Oon harkinnu et irtisanoudun kaikista näistä ryhmistä, jotkut lopettaa ehkäisyn vinkuuvat täällä 2-3 viikkoa joka päivä ,hätäileevät kun eivät plussaa, sit kuitenkin saavat plussan ekasta kierrosta ja sit kehtaavat jäähä tähän ketjuun roikkumaan:finger: ja nyt kun kirjoitin tämän tänne niin mut varmaan lynkataan:laughing001

Semmoiset fiilikset. :banghead::wtf:

Pakko päästä avautumaan jonnekkin!
Kuinka moni kokee kateutta/ahdistusta/surua siitä, että lähipiirissä tai tutut saavat vauvoja ja itse joudut odottamaan että tulisit raskaaksi? :sad010Etenkin kun yksi tm koettu lokakuussa, tuntuu raastavalta että kierto kierron perään testit näyttävät negatiivista. :smiley-angry017
On se jännä, että täällä palstalla kun ihmiset laittavat plussakuvia, näitä tunteita ei tule. Enemmänkin iloa toisen puolesta. Onko muilla sama vai muita fiiliksiä?:salut

Ei oikeastaan aiemmin näin pahasti tuntunut, mut tän km jälkeen raskausuutiset toisinaan ahdistaa, mutta olen silti kyllä vilpittömästi iloinen toisten raskauksista. Kaupungilla näkee nykyään enemmän vauvamahoja, kuin ennen :hilarious: se on alkanut välillä tuskastuttaa, mutta toisaalta en koe, että muiden raskaus on itseltä pois. Ja ymmärrän, että myös ne vauvamahat, joihin törmään ovat voineet joutua käymään kivisen tien äitiyden saavuttamiseksi - näin en koe kateutta. On meillä kyllä yksi tuttava pariskunta, joilla 5 lasta ja kaikki lapset tulleet suunnittelematta, suurin osa läpi ehkäisyn ja silloin kun keskenmenosta kerroin varovasti niin vastaus oli, että ei se kerro vielä mitään, sellasta sattuu. Sillon kyllä meinas taju lähteä, ajattelin että huh hoi mikä kommentti, kun raskaudet hänellä onnistuneet hyvin - silloin kieltämättä ajattelin, että ihmeellisesti heillä onnistuu ja meillä ei :hungover:

Kp5 vuoto loppui jo ennen ku alko. Mul on muuten edelleen lämmöt koholla?! Ei siis oo dippi käynyt et olis menkkojen eka päivä tullut mut mul on kyl ollu flunssa. Nyt hengästyn joka asiasta ja väsyttää ja sit on vähän etova olotila mut ne on mun tyyliin ensi viikolla tapahtuvan ovulaation oireita jo varmaan. Tyhmää.

Km mä en oo osannut käsitellä. En vain osaa avautua tai puhua niitä oikeita tunteita...

Jesbe, oletko varma, ettet ole raskaana? En ole ehtinyt tai muistanut lukea tilannettasi. Teitkö testin jo :nailbiting:

Mulla myös dpo5-6 ja tissit turpoaa, vähän aristaa, alavatsalla ajoittain vihlontaa, huimaa ja väsyttää. Yhtenä aamuna oli kovat krampit alavatsalla ja mies hihkui innosta... Yhtään en kuumeile en. :rolleyes:

Mirkku2020, sisarus sai vauvan juuri kun selvisi että mulla olikin ilmeisesti vaan kemiallinen. Olihan se kova paikka vaikka tietysti on iloinen toisen puolesta.

Me mennään aika samoilla dpo:lla, mulla 4-5. Mieletön väsymys! Kohdussa kuplintaa ja vihlontaa. Ens keskiviikkona jos testais. Mulla jo parit liuskat ja digit valmiina:pompus:

• Tykkään
Reaktiot: Sen
Jesbe, oletko varma, ettet ole raskaana? En ole ehtinyt tai muistanut lukea tilannettasi. Teitkö testin jo :nailbiting:
En mä oo testannut kun kerta menkat tuli. Ja ne kyllä rytinällä tuli mut yks päivä oli ku härän kurkusta mut ruskeaa vuotoa ja liki mustaa. Seukki päivänä tosi vähän ja kolmantena loppu ku seinään ja eilen kp4 oli kauheita kipuja alavatsalla ja tuntu et nyt se kunnon vuoto alkaa mut ei.. ja sit outoja tuntoja ollu mut ei oo käynyt mielen vieressä et olisin raskaana ku olo on ihan ok, ainut et rinnat edelleen kipeet ja kipeytyi vasta kp2. Hengästyttää ja sit hajuherkkyys mitä mä nyt yhdistän et ois tulevan oviksen oireita. Nyt pakko mennä ostaan testi ja tehdä nega ihan vaan ku heitit tommosen. Mut en mä kyl usko että mitään on, sen verran kai olis viikkoja et pitäis olla oireitakin jo... Uskon että oireet on flunssa ja se ku ovis viikon päästä tuloo nii siks oireilee näin.. PMS kyl jäi tulematta et sais useammin tulla noin. Olis kyl aika outoo jos sen mun vuotaminen jälkeen plussa tulis... Ehkä maltan vielä.. jos nyt rupee oikein oireilla niin sit mut kyl se vuoto ja kipuilu oli melko hurjaa ekana päivänä

Mut nyt vähän kyl tos kaverille totesin että onpa outo ku edelleen rinnat kipeet ja oikealla puolella jomottaa edelleen ja hän oli eilen mukana kun käveltiin ja sit menin ihan kaksin kerroin kivusta ja tuumin että nyt tulee se loppuvuoto. Hyvin outoa olisi että plus tulis, mut ihmeen nopeasti ovulaation oireet alkais kyllä. Oon ollut hengästynyt ja sit semmonen väsy ja syönyt koko ajan jotakin pientä ettei iske huono olo... Noh, jos nyt ei oo raskaus vaan ihan normi flunssa mut toki kuume on kova aina

En mä oo testannut kun kerta menkat tuli. Ja ne kyllä rytinällä tuli mut yks päivä oli ku härän kurkusta mut ruskeaa vuotoa ja liki mustaa. Seukki päivänä tosi vähän ja kolmantena loppu ku seinään ja eilen kp4 oli kauheita kipuja alavatsalla ja tuntu et nyt se kunnon vuoto alkaa mut ei.. ja sit outoja tuntoja ollu mut ei oo käynyt mielen vieressä et olisin raskaana ku olo on ihan ok, ainut et rinnat edelleen kipeet ja kipeytyi vasta kp2. Hengästyttää ja sit hajuherkkyys mitä mä nyt yhdistän et ois tulevan oviksen oireita. Nyt pakko mennä ostaan testi ja tehdä nega ihan vaan ku heitit tommosen. Mut en mä kyl usko että mitään on, sen verran kai olis viikkoja et pitäis olla oireitakin jo... Uskon että oireet on flunssa ja se ku ovis viikon päästä tuloo nii siks oireilee näin.. PMS kyl jäi tulematta et sais useammin tulla noin. Olis kyl aika outoo jos sen mun vuotaminen jälkeen plussa tulis... Ehkä maltan vielä.. jos nyt rupee oikein oireilla niin sit mut kyl se vuoto ja kipuilu oli melko hurjaa ekana päivänä

Ei ollut tarkoitus hätäilyttää tai pelotella! :hilarious: mutta mulla tuli juuri tuollasta vuotoa koko tän edellisen raskauden ajan ja ajattelin noin niinkun säkin, mut järkytys oli suuri kun tajusin olevani raskaana - iloinen sellainen - mutta käytännössä vuosin sen raskauteni ajan noin ja en siksi heti tajunnut, että olin niin pitkällä raskaana. Selvisi kuitenkin tutkimuksissa, että raskaus oli alkanut jo aiemmasta kierrosta eli en enää luota menkkoihin ja testaan nyt niidenkin jälkeen. :grino_O

Ei ollut tarkoitus hätäilyttää tai pelotella! :hilarious: mutta mulla tuli juuri tuollasta vuotoa koko tän edellisen raskauden ajan ja ajattelin noin niinkun säkin, mut järkytys oli suuri kun tajusin olevani raskaana - iloinen sellainen - mutta käytännössä vuosin sen raskauteni ajan noin ja en siksi heti tajunnut, että olin niin pitkällä raskaana. Selvisi kuitenkin tutkimuksissa, että raskaus oli alkanut jo aiemmasta kierrosta eli en enää luota menkkoihin ja testaan nyt niidenkin jälkeen. :grino_O
Mä oon kaverin kanssa puhellut että on outo kun niin hengästyneenä joka asiasta ja sit pulssi on korkea. Joku outo tunne mul on ollu täs (kirjoitin toiseen ryhmään) et jotenki olo että kaikki ei ole ihan kohdillaan ja nytkin oudoksuttaa tuo vv joka on niinku ennen menkkoja, jatkuu vaan ja jomoilu oikealla puolella.. kipuja ollut mut enemmän luulin et oli mun toi reuma joka paheni entisestään yhtäkkiä, eli turposi kädet ja jalat ja maha nyt tosta jatkuvasta napostelusta. Mut kyllä mä ihmettelin ku se vuoto oli vaan 3 päivää ja kuitenkin niin pitkään panttasi vuotoa.. tosin on mulla ollu tippa verta mun menkat mut hyvähän se raskaus on poissulkea. Hirveä jano mua on kyllä vaivannut ja nämä kaikki voi olla ihan muita oireita kuten flunssa ja lähestyvä ovulaatio.. mut oon mä kyl viime ajat useamman päivän vuotanut eikä sillee et kaksi päivää ns vanhaa verta. Toivottavasti kaikki olis kunnossa jos olisin. En tosin usko mut mä päivitän kyl kumpaa testi näyttää eli onko nega vai nega ;)

Mutta vielä sanon että tämä todennäköisesti johtuu siitä että kierto jokseenkin sekaisin ja ovulaatio tulossa joskus puolentoista viikon päästä ja oireilen paljon pieniin muutoksiin. Nyt on kyllä moni oire osunut päällekkäin ja voi antaa illuusion raskauteen liittyen vaikka sitten onkin muusta monesta eri syystä johtuvaa

Mirkku2020 mulla asiaan ristiriitaisia fiiliksiä, varsinkin kun omaa yritystä ei niin kauaa ole takana.
Yks kaveri on nyt noin rv13-14, yrittäneet lasta viisi vuotta ja pitkien hoitojen, pettymysten ja surun kautta pääsi tähän; olen mielettömän onnellinen heidän puolestaan!
Sitten yksi superärsyttävä puolituttu päivitti someaa samana päivänä kun itse vedin tyhjennyslääkkeet keskenmenon takia, niin kyllä v*tutti!! Ja yhä edelleen kun postailee raskauden etenemisestä, en tiiä miksi. Eihän se kuitenkaan multa pois ole :confused005

Täällä ei mitään ihmeellistä. Tarkistusaikaa siirsin loppuviikolle - perjantaille, kun sillon vapaapäivä ja menkat alkaa onnellisesti olla kohta puoliin ohitse. :)
Järjetön väsymys on nyt hurahtanut päälle, vois vaan nukkua. Ei kai ihmekään, kun lähes 3 viikkoa vuotanut miltein putkeen. Nyt lähinnä sellainen olo, että mikään ei kiinnosta, eikä huvita. Noh, tänään sitten vaan lepäilen. :sleep002

Onko kellään kokemusta apteekissa myytävistä ferti-Lily hedelmöityskupeista?

Just oon pari päivää miettiny mikähän sen nimi oli. Oisko tää joku merkki. Siis joskus viime vuonna täällä joku sanoi tilanneensa, mutta en millään muista kuka. Olis kiva kysyä toimiko. En löydä haullakaan :( Pitäiskö tilata..ihmettelen vain miksi lukee että se on lääkinnällinen ja voi käyttää 6 kiertoa? Ja kuuluuko siis ensin seksiä ja sitten purkki sisään vai siittiöt purkkiin ja sitten purkki sisään?

Just oon pari päivää miettiny mikähän sen nimi oli. Oisko tää joku merkki. Siis joskus viime vuonna täällä joku sanoi tilanneensa, mutta en millään muista kuka. Olis kiva kysyä toimiko. En löydä haullakaan :sad001 Pitäiskö tilata..ihmettelen vain miksi lukee että se on lääkinnällinen ja voi käyttää 6 kiertoa? Ja kuuluuko siis ensin seksiä ja sitten purkki sisään vai siittiöt purkkiin ja sitten purkki sisään?

En oo kyseistä tuotetta käyttänyt ja tää on mutua, mut sanoisin et ensin normaali seksi. Jotenkin en usko että ne pääsisi siitä kupista sitten enää mihinkään. Eikös jotkut käytä myös ihan kuukuppiakin. Ja aikarajasta, että se on varmaan enemmän sen tuotteen käyttöikä? Eihän samaa kuppiakaan saa loputtomasti käyttää? En toki tiedä, voihan tästä olla apua, mutta jannn, sanoisin silti, että tähdet ja kuu. Sori välistä huutelu:happy:

Takaisin