Raskaaksi 2020

Onnea plussanneet :Heartred

Vihdoin saatiin kierukka pois ja oli kyllä tiukassa, auuuuts:sad010

Joten nyt uskalsin lisätä itseni tuohon listaan ja pääsen piinailemaan mukaan teidän kanssa :smiley-angelic003

Nyt siis yk1 ja kp5 :angelic:

Nennu ihanaa!!! Harmi, että sattui pois ottaminen, mutta hyvä että kierukka löytyi. :Heartbigred

käsittääkseni hemoglobiini voi heitellä ilman, että sillä on kytköstä kuitenkaan ferritiinin varastoarvoihin. Äkilliset muutokset saattaa tilapäisesti laskea hemppaa mutta korjaantuu nopeasti sitten, kun taas varastot tyhjenee ja tyhjenee jos ei muualta saa lisää rautaa.
Joo harvoin meillä ainakaan vuotopotilaille rautaa tiputetaan. Lähinnä jos kieltäytyvät verituotteista, niin silloin. Tai jos vuoto on ollut pitkä aikaista (viikkoja, kuukausia).

Kiitos teille infosta! On varmaankin mahdollista, että ferrit ois sitten ihan ok. :happy:
Muistinkin nyt, että synnytyksen jälkeen ne sai veripusseilla hemoglobiinin nousemaan ihan hyväksi, mutta oli tipahtanut jälkitarkastukseen mennessä 10 ''yksikköäkö se on''? Vaikka söin rautaa. :confused:

Pyörin taas oman napani ympärillä mutta siis! Mun menkat tais kestää vaan kolme päivää ja oon hämmennyksissä. Perjantaina tuli vähän punaista vessassa käydessä, tätä en laskenut vielä menkoiksi. Lauantaina ja sunnuntaina ihan normi vuotoo, sunnuntaina jo niukempaa. Eilen tuli lähinnä vaan tuhrua vessassa käydessä ja nyt ei enää mitään. Eli melkein vaan kaks päivää. Mitä ihmettä tämä on ja mitä mun kropassa tapahtuu? Voiko tämä nyt olla merkki matalista estrogeenitasoista ja huonosta kohdun limakalvosta ja mistä vielä? :sad010

Pyörin taas oman napani ympärillä mutta siis! Mun menkat tais kestää vaan kolme päivää ja oon hämmennyksissä. Perjantaina tuli vähän punaista vessassa käydessä, tätä en laskenut vielä menkoiksi. Lauantaina ja sunnuntaina ihan normi vuotoo, sunnuntaina jo niukempaa. Eilen tuli lähinnä vaan tuhrua vessassa käydessä ja nyt ei enää mitään. Eli melkein vaan kaks päivää. Mitä ihmettä tämä on ja mitä mun kropassa tapahtuu? Voiko tämä nyt olla merkki matalista estrogeenitasoista ja huonosta kohdun limakalvosta ja mistä vielä? :sad010

Ei ole välttämättä mitään hätää Reggie.
Mulla oli tossa yhdessä välissä pienet parin päivän menkat ja nääkin näyttäis tukahtuneen aika hyvin, vaikka vasta kolmas päivä menossa. Mulla ainakin menkat on välillä vähän niukemmat ja välillä vuodan hirveen paljon, niinkuin viimeksi se 6 päivää. :love7

Mulla oli tossa yhdessä välissä pienet parin päivän menkat ja nääkin näyttäis tukahtuneen aika hyvin, vaikka vasta kolmas päivä menossa. Mulla ainakin menkat on välillä vähän niukemmat ja välillä vuodan hirveen paljon, niinkuin viimeksi se 6 päivää. :love7

Mullakin siis 2 edellistä päivää kunnon vuotoa ja nyt laimeaa.

Sori kun quotaan kokoajan uuden viestin, kun painan väärä nappia. :hilarious:

Meh. Ihan puhdas nega oli herkkä rfsu.

Mulla raskauden aikana putoo hb aina todella alas. Hb oli 58 alimmillaan. Sain sen kuitenkin nousemaan syömällä ihan *elvetisti kaikkea mikä sisältää rautaa ja nestemäisellä lisällä. Ei tarvittu rautatiputusta. Ferritiiniä ei oo kuitenkaan koskaan mitattu :confused005

Toivottavasti olisi siis normaalia. Musta vaan tuntuu, että mun menkat on niukentuneet koko ajan. Yleensä ne kestä 4-5 päivää niin heti kehittelen kauhukuvia tästäkin...

ON: Minua harmittaa todella kun menin näin aikasin kokeilemaan raskaustestejä, tein siis 4 päivää ennen kun menkat edes pitäis alkaa.. viivathan tuli testeihin, mutta jotenkin olo että jää kemialliseksi vain. Miksi piti näin aikasin mennä testaamaan o_O eikö vois testata vasta kun menkat myöhässä.. nyt turhaa jännitystä ja iloitsemista ja saa taatusti pettyä kun menkat saapuu. Tämän vuoksi minun ei pitänyt testata....tein uuden onestepin ja minusta oli haaleampi mitä eilen tai ei ainakaan vahvistunut(tein kyllä eriin aikaan testin). en tee enää yhtään testiä,vasta jos menkat myöhästyy:pompus:

Muokattu viimeksi:
Meh. Ihan puhdas nega oli herkkä rfsu.

Mulla raskauden aikana putoo hb aina todella alas. Hb oli 58 alimmillaan. Sain sen kuitenkin nousemaan syömällä ihan *elvetisti kaikkea mikä sisältää rautaa ja nestemäisellä lisällä. Ei tarvittu rautatiputusta. Ferritiiniä ei oo kuitenkaan koskaan mitattu :confused005

Oliko sinulla vasta dpo10 nyt? Kyllä se vielä + muuttuu, uskotaan niin :smiley-angelic001

Kuulostaa tutulta, mulla oli kans edelliset menkat, jotka kesti 2,5 päivää. Kaks ekaa päivää suht normi vuotoa ja kolmas päivä ne oli jo käytännössä loppu kun tuhrutti vaan. Toki vv:tä holvas vielä lisänä todella reippaasti. Todennäköisesti yksittäinen hormonihärö tai jotain. En olisi yhdestä kerrasta huolissani vielä :happy:

Oliko sinulla vasta dpo10 nyt? Kyllä se vielä + muuttuu, uskotaan niin :smiley-angelic001

Joo on. Jotenkin olin vaan ihan tosi varma, että kyllä siihen joku viiva jo tulee :help
No odottelen pari päivää ja teen sitte. Lauantaina pitäis mullakin menkkojen alkaa.

Äläkä sä maalaile piruja seinille :gen045 nyt pelkkiä positiivisia ajatuksia ja rauhassa odottelet.
Hyvä mun silti sanoo :laughing025

• Tykkään
Reaktiot: Jem
Joo on. Jotenkin olin vaan ihan tosi varma, että kyllä siihen joku viiva jo tulee :help
No odottelen pari päivää ja teen sitte. Lauantaina pitäis mullakin menkkojen alkaa.

Äläkä sä maalaile piruja seinille :gen045 nyt pelkkiä positiivisia ajatuksia ja rauhassa odottelet.
Hyvä mun silti sanoo :laughing025

On kyllä niin hikinen olo, ennen menkkoja aina kuuma, joten tämä kyllä sopii että ne sieltä on tulollaan o_O vaikka muitakin oireita on... noh, nyt ei auta kuin odotella. Tosiaan viiva ei ollu vahvistunut, toki tein eriin aikaan ja erittäin herkän jonka luulis antavan tuloksia, mutta ei.

Mutta eihän tässä muuta voi, uuteen kiertokseen :grin minä tuun ainakin hulluksi jos testailen koko ajan, olisi pitänyt alun alkaenkin odottaa kunnes menkat myöhässä... :rolleyes:

Mutta tsempit! Jäämme odottelemaan!

On kyllä niin hikinen olo, ennen menkkoja aina kuuma, joten tämä kyllä sopii että ne sieltä on tulollaan o_O vaikka muitakin oireita on... noh, nyt ei auta kuin odotella. Tosiaan viiva ei ollu vahvistunut, toki tein eriin aikaan ja erittäin herkän jonka luulis antavan tuloksia, mutta ei.

Mutta eihän tässä muuta voi, uuteen kiertokseen :grin minä tuun ainakin hulluksi jos testailen koko ajan, olisi pitänyt alun alkaenkin odottaa kunnes menkat myöhässä... :rolleyes:

Mutta tsempit! Jäämme odottelemaan!

Haha, mulla niin päin, et tuun hulluks, jos en testaa :biggrin
En enää viitti ees koittaa huijat itteeni sanomal, et teastaan sit vast, jos menkat on myöhässä. Ei tuu onnistuu kuitenkaa :angel4
Ja kiitos! Tsemppiä sinne kans!

ON: Minua harmittaa todella kun menin näin aikasin kokeilemaan raskaustestejä, tein siis 4 päivää ennen kun menkat edes pitäis alkaa.. viivathan tuli testeihin, mutta jotenkin olo että jää kemialliseksi vain. Miksi piti näin aikasin mennä testaamaan o_O eikö vois testata vasta kun menkat myöhässä.. nyt turhaa jännitystä ja iloitsemista ja saa taatusti pettyä kun menkat saapuu. Tämän vuoksi minun ei pitänyt testata....tein uuden onestepin ja minusta oli haaleampi mitä eilen tai ei ainakaan vahvistunut(tein kyllä eriin aikaan testin). en tee enää yhtään testiä,vasta jos menkat myöhästyy:pompus:
Ei ne päivässä tai puolessa päivässä vahvistukaan. Oon lukenut vähän ristiriitaista tietoa hcg:n tuplaantumisesta, mutta 48-72h välein pitäisi tuplaantua, joten noin lyhyessä ajassa ei voikaan näkyä vielä mitään muutosta. Yritä olla huolehtimatta liikaa,vaikka tiedän että on vaikeaa :Heartred

• Tykkään
Reaktiot: Jem
Ei ne päivässä tai puolessa päivässä vahvistukaan. Oon lukenut vähän ristiriitaista tietoa hcg:n tuplaantumisesta, mutta 48-72h välein pitäisi tuplaantua, joten noin lyhyessä ajassa ei voikaan näkyä vielä mitään muutosta. Yritä olla huolehtimatta liikaa,vaikka tiedän että on vaikeaa :Heartred

Kiitos tästä, helpotti hieman :Heartpink Ja toisaalta stressaaminen ei auta suuntaan eikä toiseen tässä vaiheessa, siellä joko on joku tai sitten ei, no can do. Yritin itse lukea myös hgc:n noususta mutta tuli jo tietoähky.. minulla nyt siis dpo12 kp 27/29-30. Eilen dpo11 tuli plussat kolmeen testiin tai selkeät viivat.. kuten aiemmun kirjoitin, meillä on "rentoa" yritystä tulee jos tulee, mutta meinaa nousta seuraavalle tasolle kun tilaan testejä joka lähtöön ja oireita on myös:laughing002

Täälä testiin aamusta Vahva haamu taas One stepin puikolla, tein myös PC liuskan joka nega. Täti tuli ryminällä kylään just, joten heitän noilla samperin one stepin puikoilla vesilintua!! Eli täälä kp1 yk7 :sorry: Ei tästä tuu mitään :sad010

Mulla on tässä kevään aikana suunilleen joka toinen kierto ja vuoto ollut tuollaine ja osa sitten vähän pidempi ja runsaampi vuoto. Silti kaksi kertaa raskaus alkanut vaikka tulikin sitten kemiallinen ja km.

Tänään oli ihana yllätys neuvollassa. Hoitaja kysyi meiltä, että onko suunnitelmissa toinen lapsi ja sanoin, että ehkäisy ollut poissa jo jonkin aikaa. Hoitaja sanoi, että hyvissä ajoin vuoden kohdalla tulette sitten kysymään apuja ja selvittelyjä, että vauva saadaan.

Olin järkyttynyt, kun yksityisellä manattiin tästä ylipainosta ja siitä kuinka se estää hoidot. Sanoin sitten hoitajalle, että mullahan on hirveesti ylipainoa, että eikös se estä hoidot? Vastasi mulle, että kun olen kerran tässä laihduttanut jo vähän niin voin hyvin päästä tutkimuksiin ja hoitoihin. Sitä paitsi jokainen tapaus käydään yksittäisenä läpi, eikä paino kaikkea suoraan estä.

Melkeen itkettää, kun on noin ihana vastaanotto kerrankin, vaikka BMI sanoo muuta. :Heartbigred

Täälä testiin aamusta Vahva haamu taas One stepin puikolla, tein myös PC liuskan joka nega. Täti tuli ryminällä kylään just, joten heitän noilla samperin one stepin puikoilla vesilintua!! Eli täälä kp1 yk7 :sorry: Ei tästä tuu mitään :sad010

Siis mä en ymmärrä, mikä One Step puikkoja nykyään vaivaa, kun mulla haamuilee pitkin kiertoa. Tuntuu, että niitä ei saisi 20 sekunttia pidempään kattoa, kun tulee jo viivanpaikka.

Silloin kun alun perin tilasi kuukausia sitten, niin ei puhettakaan turhista viivanpaikoista ja nega oli aina nega.
*askaa on kyllä sanon suoraan. :smiley-angry016:smiley-angry007

Taisin taas vain hätäillä ja tein samaan aikaan testin mitä eilen ja viiva oli tuommonen. Kemiallinen pelottaa edelleen, mutta sillekkös ei mitään voi.. ja niin minähän en aikonut testata :grin en usko itsekään omiin kirjoituksiin enää..

Onhan tämä lapsen saaminen yhtä stressaamista..ensiksi pohtii uskaltaako yrittää, kun yrittää pelkää että eikö tärppää, oviksen tikuttelua ja miettimistä että talleteltiinko tarpeeksi. Sitten vasta piinailu alkaa,kaikki oireet on raskauteen liittyviä, tiiraillaan haamuja ja joko petytään tai yllätytään. Sitten stressataan uutta kiertoa tai raskautta, eteneekö hyvin jne jne elämä yhtä stressaamista:grin huuh.

Lopetan ketjun spämmäyksen. Kirjoitan kun oikeasti on asiaa:rolleyes:

Liitteet

• 20200721_121956.jpg
    20200721_121956.jpg
    8.3 KB · Katsottu: 154
Takaisin