Raskaaksi 2020

Mut saa taas herättää seuraavaksi tulevana sunnuntaina. Miten voi ihminen olla malttamaton:rolleyes:
Voi mikä pettymys jos ei nytkään nappaa:sorry: kuitenkin nyt varma o+ ym ym ym.

Ihan samaa mieltä. Lisäks vielä nää kaikki oireet mitä mulla on ollu dpo5 lähtien. Outo olo mahassa ja pinkeet tissit. Vilunväreitä ja tänään aamulla uus; huimaus.
Kyllä niin tulee suuri pettymys, jos onkin vaan menkkaoireita.

Tunnin pidätyksellä ja piirty tohon heti :wideyed: Itku tuli, vaikken ihan luotakaan vielä mutta silti! Pelkkää negaa tähän asti ja ny haamuilee :smiley-angelic001 Voisko se pliis olla ........

Liitteet

• D9770192-8C56-4AFF-AF27-4D2FC96FF7D7.jpeg
    D9770192-8C56-4AFF-AF27-4D2FC96FF7D7.jpeg
    53.2 KB · Katsottu: 198
Kuulostaa tutulta, mä lisäksi unohtelen esim nimiä, syntymäaikoja, töissä miettiä että öö mistä napista sain jonkun asian vaikka olin sen just tehny. Pyykkien nosto narulle tms väsyttää. oon nyt rautatablettikuurilla. Syön rauta+C+foolihappo- tabletteja. Seurailen muuttuuko tilanne, koska täällä tämmöset "pikkujutut" on lääkärien mukaan trendisairauksia.. kuten kuulemma kilpirauhasen vajaatoiminta muutama vuos sitten oli. Toinen vaihtoehto noille oireille on masennus, joka on sitte epämieluisampi.. masennuslääkkeitä tuntuu taas saavan liian helposti ja haluan olla varma missä se vika on, ennenkuin mihinkään isompaan ryhdyn. Varastoraudoissa on se gagga juttu, että osalla ei lisät imeydy tarpeeksi tehokkaasti, jollon ne varastoarvot ei nouse ja kroppa käyttää sieltä, kun normaalisti ihmisen pitäis saada tarvittava määrä ruuasta jne, jottei varastot hupenis. Suoraan suoneen toinen vaihtoehto, on muute yksityisellä hintava keissi :meh: aika jämynä saa olla julkisella, mutta mä kirjotan aina listan mitä oireita on ja annan sen lääkärille, sillon se "kuuntelee" paremmin kun on muistilappu:joyful: tsemppiä, nuo olot on iha perseestä, toivottavasti raudasta ois apua:thumleft

Hei! Mulla ihan samoja fiiliksiä. Toi unohtelu on tuttua ja vaippojen lisäämisestäkin joutuu mies sanoa kokoajan, kun en muista. Onneksi soitin tänään, niin vastasi mukava hoitaja ja kun kuuli verenvuodosta niin sanoi, että ferrien mittaaminen on tosi hyvä idea ja laittoi lähetteen samoin tein. Kerron sitten perjantaina, jos saan tulokset että mitä ne oli. Toivoisin, että saisin toki suoraan suoneen, mutta varastojen täytyy varmaan olla ihan nollissa että sitä edes harkitaan...:oops:

Mulla tulee kummallisina piikkeinä tää vauvakuume. Tai koko ajan se on, mutta tulee semmosia aaltoja, jolloin se on x100. Ja nyt on semmonen hetki. Tahdon plussan heti, tahdon vauvan heti tai vaikka kolme. Pienet itkut vedin, kun instagramissa tuli vauvamasuja vastaan ja kun telkkarissa joku synnytti. Voi kun olisi joku kristallipallo, joka näyttäisi, että tuleeko sitä vauvaa meille ikinä :sorry:

Mä halusin testata pregcheckin ovistikkuja ihan sillä, että pitääkö omat laskut paikkansa oviksen suhteen, eli oikea ovis pitäs olla loppuviikosta. En oo koskaan tikutellu, mut tää hailura ilmeisesti vois kertoa, et se ovis on tulossakokö? jos näin, niin sitten kierto ei ookkaan häiriintyny sen pahemmin. huomenna on kierukan poisto ja sitte on saluunan ovet auki :woot:

Liitteet

• IMG_20200720_174109.jpg
    IMG_20200720_174109.jpg
    25.8 KB · Katsottu: 110
Mä halusin testata pregcheckin ovistikkuja ihan sillä, että pitääkö omat laskut paikkansa oviksen suhteen, eli oikea ovis pitäs olla loppuviikosta. En oo koskaan tikutellu, mut tää hailura ilmeisesti vois kertoa, et se ovis on tulossakokö? jos näin, niin sitten kierto ei ookkaan häiriintyny sen pahemmin. huomenna on kierukan poisto ja sitte on saluunan ovet auki :woot:

Mulla tulee tuommosta hailuraa ympäri kierron ja sit oviksen aikaan se tummenee selkeästi yli tuon kontrollin.

Hei! Mulla ihan samoja fiiliksiä. Toi unohtelu on tuttua ja vaippojen lisäämisestäkin joutuu mies sanoa kokoajan, kun en muista. Onneksi soitin tänään, niin vastasi mukava hoitaja ja kun kuuli verenvuodosta niin sanoi, että ferrien mittaaminen on tosi hyvä idea ja laittoi lähetteen samoin tein. Kerron sitten perjantaina, jos saan tulokset että mitä ne oli. Toivoisin, että saisin toki suoraan suoneen, mutta varastojen täytyy varmaan olla ihan nollissa että sitä edes harkitaan...:oops:

Onpa kiva kuulla, että asia otettiin noin hyvin tutkintaan ja työn alle heti. :)

Mulla tulee tuommosta hailuraa ympäri kierron ja sit oviksen aikaan se tummenee selkeästi yli tuon kontrollin.
no kun tätä mietin ja täytyy tikutella säännöllisesti niin näkee miten käyttäytyy. Aiemmista kokemuksista testit ei koskaan ole näyttäny väärin, ei edes haamuja raskaustesteissä, mutta noita ovistikkuja kun ei oo testannu niin saa nähdä jatkuuko siinä sama linja vai käykö noin, että antaa haaleeta pitkin kiertoa:scratch

no kun tätä mietin ja täytyy tikutella säännöllisesti niin näkee miten käyttäytyy. Aiemmista kokemuksista testit ei koskaan ole näyttäny väärin, ei edes haamuja raskaustesteissä, mutta noita ovistikkuja kun ei oo testannu niin saa nähdä jatkuuko siinä sama linja vai käykö noin, että antaa haaleeta pitkin kiertoa:scratch

Joo tommosta yleensä tuleekin, pakkauksessakin se näyttää että tuo on negatiivinen. Joillakin se vähän vahvistuu oviksen lähestyessä, mutta mulla ei ollut oikeastaan eroa. Päivittäin kun testaa ja vertailee niin sillä näkee kuinka se menee :happy:

Loistavaa, että sait näin nopsaa ajan! ferrissä on se raja-arvo melko alhainen, tiedän että osa ei oo saanu hoitoa koska viitearvojen sisällä, mutta onhan se selvä ettei matalilla arvoilla pitkälle pötkitä. Riippuu varmasti tulkitsevasta lääkäristä, mutta jos on tablettikuuri käyty eikä arvot nouse niin infuusio sitte ainakin seuraava, ja tietenkin jos on todella painavat syyt. Saa nähdä millon Suomessa aletaan ottaa tosissaan tuo.

Joo tommosta yleensä tuleekin, pakkauksessakin se näyttää että tuo on negatiivinen. Joillakin se vähän vahvistuu oviksen lähestyessä, mutta mulla ei ollut oikeastaan eroa. Päivittäin kun testaa ja vertailee niin sillä näkee kuinka se menee :happy:

noni eli voin sitte vertailla vähän vahvistuuko lähipäivinä :bookworm: toivotaan parasta. Kaikki muut ovisoireet kyllä on niinkun ennenkin läsnä :grin

Kävin lukemassa omakannassa synnytyksen jälkeisiä toimenpiteitä ja laboratoriotuloksia, eikä ferreistä lukenut mitään eikä rautainfuusioitakaan oltu annettu vaikka hemoglobiini kävi todella alhaalla. :eek:

Kävin lukemassa omakannassa synnytyksen jälkeisiä toimenpiteitä ja laboratoriotuloksia, eikä ferreistä lukenut mitään eikä rautainfuusioitakaan oltu annettu vaikka hemoglobiini kävi todella alhaalla. :eek:

Kai sitä rautaa tuli sitten niiden veripussien mukana.

Ha, ja tajusimpa tuossa etten kattonu paperiohjeesta viivoja, vaan nettisivuilta ja siellä esimerkkikuvassa ei ollu hailuran selitystä, vasta tekstissä maininta :grin ihmekään jos piti hetki miettiä. Oppia ikä kaikki. Ens kerralla luen ehkä sen paperin sit :shy:

Tänää on kyllä ollu ihmeellinen vauvakuume-päivä, ajatukset vaan raskautumisjutuisss ja mieskin hymyilly ku hangon keksi ja tuumas vaan kädellä mun mahaa koskettaen, ettei malta odottaa :hug003

En tiiä johtuuko mun herkkyys vaan menkoista, mutta otin taas vähän itseeni. Kaverin kanssa juttelin ja sanoin, kuinka hyvä, että jos ei syyskuuhun mennessä oo tärpännyt niin on se lääkäri sitten ja jospa sitten saisi apuja. Kaverin kommentti oli, että ei tässä mitään hätää ole, kun olen vielä nuori ja pitää vaan stressaaminen lopettaa niin onnistuu. Tiedän, ettei kaveri mitään pahaa tarkoita ja haluaa vain lohduttaa, mutta silti ketuttaa. Mun mielestä toi on vaan niin vähättelevää ja syyllistävää sanoa noin. Ärsyttää, itkettää ja raivostuttaa.

Kukaan mun läheisistä kavereista ei ole siis saanut lapsia/halua lapsia/suunnittele lapsia tms niin tuntuu, ettei kukaan ymmärrä.

En tiiä johtuuko mun herkkyys vaan menkoista, mutta otin taas vähän itseeni. Kaverin kanssa juttelin ja sanoin, kuinka hyvä, että jos ei syyskuuhun mennessä oo tärpännyt niin on se lääkäri sitten ja jospa sitten saisi apuja. Kaverin kommentti oli, että ei tässä mitään hätää ole, kun olen vielä nuori ja pitää vaan stressaaminen lopettaa niin onnistuu. Tiedän, ettei kaveri mitään pahaa tarkoita ja haluaa vain lohduttaa, mutta silti ketuttaa. Mun mielestä toi on vaan niin vähättelevää ja syyllistävää sanoa noin. Ärsyttää, itkettää ja raivostuttaa.

Kukaan mun läheisistä kavereista ei ole siis saanut lapsia/halua lapsia/suunnittele lapsia tms niin tuntuu, ettei kukaan ymmärrä.

Toi on ärsyttävää, kun sanotaan että ''lopeta vaan stressaaminen''. Esimerkiksi nyt kohta Yk5 ja ei miehen kanssa oviksen aikoihin stressata yhtään mistään ja nautitaan vaan, eli ei meidän kohdalla pidä paikkaansa että stressi vaikuttais.

Syyskuuhun on vielä aikaa!!! Kai nyt herranen aika siinä ajassa toivoisi, että tärppäisi eikä odota hoitoja. :Heartred

Takaisin