Raskaaksi 2020

Samaa pohdiskelen vaikka menossa yk 2 ja edellinen oli kemiallinen (sillon mietin et voiko edes käydä näin helposti). Nyt taas tuntuu että tärppääkö sitä ikinä. Tiedän, nauratte mut pihalle. Onko muilla pitkiä yrityksiä?

Meillä meni tähän ekaan puoli vuotta ja se menikin kesken, että kyllä itse ainakin olen malttamaton, mutta haluan ajatella, että ei kiirettä.. Vaikka vaikeaa se onkin, kun vauvoja näkee kaikkialla, jopa omassa työssä :hilarious:
Mun luteaalivaihe vaikuttaa oikeasti tosi lyhyeltä, nyt näytti olevan vain 10 tai 11 päivää, mutta kierto nyt voi olla sekaisin tän keskenmenon jäljiltä..
Tuskastuttaa yritys, mutta tietysti olen toiveikas - pelottaa jonkin verran ja mietittiin pidetäänkö kuukausi kokonaan taukoa, et rauhoittuis keho ja mieli. Miehelle täysin Ok, mut mä toisaalta haluan nyt heti ja en ollenkaan - vauvan tietysti haluan, mutta jotenkin tämä keskenmeno vei hetkeksi pohjan kaikelta yritykseltä, haluilta ja innolta. Kuitenkin tahdon käsitellä tämän asian nyt, se ei saa jäädä tulevaan peloksi elämää kohtaan. Surun aika on nyt, jotta voi päästä eteenpäin, voimistua ja kasvaa ihmisenä - puheiden aika tulee myöhemmin. Siispä mietitään vielä pidetäänkö mekin pieni kuukauden tauko ja jatketaan sitten.

Mä oon tän työpäivän jäljiltä ihan raato, mutta haluan toivottaa tsempit kaikkiin tilanteisiin - toivon kovasti niitä plussia teille! :wink
Menkat ei vaikuta täällä normaalia kivuliaammilta, on mahakipua (sitä melkein aina on) ja pientä päänsärkyä. Lisäksi selkäsärkyjä ja väsymys painaa, mut tänään olikin mammuttimainen päivä töissä :hungover:
Jännään hengessä mukana :nailbiting:

Toivottavasti tänne tulisi plussauutisia!

Kuukautiset alkoivat pe todella runsaasti ja jatkui lauantain, eilen ja tänään vain tuhrua. Yleensä minulla kestää vuoto 3-4 päivää ja tiputtelee.. no katsotaas tärppäiskö tästä kierrosta :sorry:

Moikka,

Meillä ensimmäisen vauvan toive ollut kohta vuoden. Menkat alkoi taas eilen ja uskomatonta miten voikin olla näin epäonnistunut olo kierrosta toiseen.:sorry: Oli pakko tulla hakemaan vähän vertaistukea :)meillä työpaikalla naiset sikiää aivan hirveetä vauhtia ja omalle kohdalle ei vaan osu:sad001

Mulla tulee taukoa hoitojen takia ja myös kun nyt ei olla samassa maassa edes. Silti hyörin palstalla vaikka tiedän että täs kierrossa ei plussaa mulle satele

Mulla tulee taukoa hoitojen takia ja myös kun nyt ei olla samassa maassa edes. Silti hyörin palstalla vaikka tiedän että täs kierrossa ei plussaa mulle satele
No mutta! Hyvä se on hoitaa alta pois jos on jotain hoitoja :nailbiting: sit paremmin mielin voi koittaa vauvaa jälkeenpäin.

Meillä meni tähän ekaan puoli vuotta ja se menikin kesken, että kyllä itse ainakin olen malttamaton, mutta haluan ajatella, että ei kiirettä.. Vaikka vaikeaa se onkin, kun vauvoja näkee kaikkialla, jopa omassa työssä :hilarious:
Mun luteaalivaihe vaikuttaa oikeasti tosi lyhyeltä, nyt näytti olevan vain 10 tai 11 päivää, mutta kierto nyt voi olla sekaisin tän keskenmenon jäljiltä..
Tuskastuttaa yritys, mutta tietysti olen toiveikas - pelottaa jonkin verran ja mietittiin pidetäänkö kuukausi kokonaan taukoa, et rauhoittuis keho ja mieli. Miehelle täysin Ok, mut mä toisaalta haluan nyt heti ja en ollenkaan - vauvan tietysti haluan, mutta jotenkin tämä keskenmeno vei hetkeksi pohjan kaikelta yritykseltä, haluilta ja innolta. Kuitenkin tahdon käsitellä tämän asian nyt, se ei saa jäädä tulevaan peloksi elämää kohtaan. Surun aika on nyt, jotta voi päästä eteenpäin, voimistua ja kasvaa ihmisenä - puheiden aika tulee myöhemmin. Siispä mietitään vielä pidetäänkö mekin pieni kuukauden tauko ja jatketaan sitten.

Mä oon tän työpäivän jäljiltä ihan raato, mutta haluan toivottaa tsempit kaikkiin tilanteisiin - toivon kovasti niitä plussia teille! :wink
Menkat ei vaikuta täällä normaalia kivuliaammilta, on mahakipua (sitä melkein aina on) ja pientä päänsärkyä. Lisäksi selkäsärkyjä ja väsymys painaa, mut tänään olikin mammuttimainen päivä töissä :hungover:
Jännään hengessä mukana :nailbiting:

Ikävää että teilläkin käynyt noin. :oops:
Ite pohdiskelin km kanssa samoja juttuja ja päätin ihan henkisen puolen takii antaa kierron jäädä väliin ennen uutta yritystä ja nyt oon siitä hyvin onnellinen. Tuntuu että uusi raskaus ei tulis vanhan surun keskelle.

Ja lisäks seuraavat menkat oli niin oudot ja runsaat että en tie oliks se myös kropallekin hyväks. :hungover:

Tsemppiä! :thumleft

Samaa pohdiskelen vaikka menossa yk 2 ja edellinen oli kemiallinen (sillon mietin et voiko edes käydä näin helposti). Nyt taas tuntuu että tärppääkö sitä ikinä. Tiedän, nauratte mut pihalle. Onko muilla pitkiä yrityksiä?
Meillä yk10 nyt käynnissä, kp2. Endometrioosi todettiin kesällä ja sanoivat silloin naistenklinikalla että vuosi on "rajapyykki". Mut onhan se turhauttavaa kun ei vaan raskaudu..

Kuopusta tehtiin yli 4 vuotta ja nyt kuopuksen jälkeen tulee kohta 2v yritystä eli onhan noita yrityskertoja kertynyt.. :sad001
Näihin vuosiin mahtuu vain kolme raskautta joista yksi keskenmeno, kuopus ja yksi kohdunulkoinen ja senkin jälkeen on mennyt taas kohta 1,5v ettei ole raskaus alkanut ollenkaan. :sad001

Tuossa postailin plussa vai ei - ketjuun, sain aamupissasta jonkinlaisen haamulaisen. Tein nyt iltapissasta testin ja paljon selkeempi haamu, dpo9. Hieman jänskättää, kun on noita kemiallisia syksyllä ollut.
IMG_20200127_204314.jpg

Meillä meni melkein 7v ennen kun vauva saatiin syliin asti. Ekaa raskautta yritettiin 3v päätyi kohtukuolemaan ja tätä mistä vauva saatiin kotiin asti yritettiin 2v kumpanenkin raskaus alkoi hoidoilla.

Kauhee kun sortuu tekee testejä aikasin. Eilen nega päivällä, tänään aamusta nega. Joo ehkä ootan vaan tän viikon läpi:meh:

Mies taas ei oo yhtään mukana tässä hommassa, muuta kun seksin takia. Sille kun juttelen testaamisesta se vaan sanoo mikä testi.... Ja kuulema siksi antoi luvan poistaa kierukka kun jatkuvasti kysyin asiasta. Mutta toisaalta tää onkin mun keho. Ja nyt hän vaatii isyystestiä. Esikoisen aikaan tehtiin se vain koska hän halusi. Kuopuksesta ei tehty. Nyt sen takia vaatii koska mulla tulossa reissuja mun siskojen kanssa ja toiseen tulee mun lapset mukaan ja toiseen vaan kuopus ja koska mulla niin paljon omia menoja (käyn kerhoissa kuopuksen kanssa, käyn vesijuoksemassa 2xvko ja tanssimassa ja lasten (tukiperhe joskus mukana)kanssa uimassa tai tukiperheen luona tai jossain lastentapahtumassa. Niin ei luota näköjään taaskaan näin monen vuoden jälkeen. Käyn todella harvoin missään kahvilassa tms... Kun mulla ei tosiaan ole kavereita täällä, jos joskus haluan rentoutua niin käyn yksin kahvilassa kun lapset hoidossa. Leffoissakin tosi harvoin, esikoisen kanssa joskus käyn.

Kauhee kun sortuu tekee testejä aikasin. Eilen nega päivällä, tänään aamusta nega. Joo ehkä ootan vaan tän viikon läpi:meh:

Mies taas ei oo yhtään mukana tässä hommassa, muuta kun seksin takia. Sille kun juttelen testaamisesta se vaan sanoo mikä testi.... Ja kuulema siksi antoi luvan poistaa kierukka kun jatkuvasti kysyin asiasta. Mutta toisaalta tää onkin mun keho. Ja nyt hän vaatii isyystestiä. Esikoisen aikaan tehtiin se vain koska hän halusi. Kuopuksesta ei tehty. Nyt sen takia vaatii koska mulla tulossa reissuja mun siskojen kanssa ja toiseen tulee mun lapset mukaan ja toiseen vaan kuopus ja koska mulla niin paljon omia menoja (käyn kerhoissa kuopuksen kanssa, käyn vesijuoksemassa 2xvko ja tanssimassa ja lasten (tukiperhe joskus mukana)kanssa uimassa tai tukiperheen luona tai jossain lastentapahtumassa. Niin ei luota näköjään taaskaan näin monen vuoden jälkeen. Käyn todella harvoin missään kahvilassa tms... Kun mulla ei tosiaan ole kavereita täällä, jos joskus haluan rentoutua niin käyn yksin kahvilassa kun lapset hoidossa. Leffoissakin tosi harvoin, esikoisen kanssa joskus käyn.
Kuulostaa kyllä oudolta että isyystestin haluaa.. tiedän yhden missä tekivät kun lapsi putkahti ulos ilman et kukaan tiesi että nainen oli raskaana (ei siis itsekään) ennen kuin synnärillä. Selvästi isänsä näköinen lapsi, mutta silti yhteistuumin teki jotta loppuu miettimisen aihe kerta olivat välissä eronneet... No, kolme heillä nyt on ja viimeisestä ei tehty mitään testejä vaikka yllätys oli hänkin..

Toivottavasti saatte puhuttua asiat ja selviää tilanteet ettei oo epäluottamusta, se se ikävää on jos mies epäilee että lapsi on jonkun muun. Toisaalta ymmärrän isyystestin noin järki linjoilla eli itse koen sen jotenkin helpottavaks jos taustal ei mustasukkaisuutta ja epäilystä siitä onko itse isä. Me mietittiin isyystestin tekoa siitä syystä kun asumme ulkomailla ja saadaan kuntoon kaikki niin on sitten näyttää että isä on tässä ja nyt pitäisi paperit saada kuntoon. Eli ihan puhtaasti järkisyyt. Avioehto on minusta järkevä ja testamentti on hyvä heti kun on yksikin lapsi mutta jos nyt pitää isyystestin tekoa miettiä kun käyt jumpassa niin onhan se melko raskasta varmasti jo itsellesi.. tsemppiä kovasti

Siis ihanko oikeesti sun mies luulee sun juoksevan vieraissa jos käyt pari tuntia jossain?? Ja jos noilla reissuilla vielä lapsi/lapset mukana??? Ja asutte paikkakunnalla josta sä et tunne ketään eikä sulla oo tukiverkostoo..?.. äkkiseltään kuulostaa todella pelottavalle yhtälölle :eek:

Komppaan täysin edellisiä, toivottavasti saatte luottamussuhteen kuntoon! Tuo tilanne varmasti raastaa sinua ja vie voimavarojasi! Onneksi sinulla on tukiperhe arjen tukenasi, voisitko heiltä saada tukea myös tuohon parisuhteen tilanteeseen?

Moikka,

Meillä ensimmäisen vauvan toive ollut kohta vuoden. Menkat alkoi taas eilen ja uskomatonta miten voikin olla näin epäonnistunut olo kierrosta toiseen.:sorry: Oli pakko tulla hakemaan vähän vertaistukea :)meillä työpaikalla naiset sikiää aivan hirveetä vauhtia ja omalle kohdalle ei vaan osu:sad001

Meillä kans yritystä pian 10kk, toukokuussa aloimme yrittämään. Mullakin alkoi eilen menkat ja koko päivä meni lähestulkoon itkiessä. Gynellä oon pari kertaa käynyt kun epätoivo on ottanut vallan, ultran ja sisätutkimuksen mukaan paikat ok. Mies menee antamaan näytteen keväällä ja touko/kesäkuussa voidaan kuulemma soittaa lekuriin kun se vuosi yritystä täynnä.. On jo tosi epätoivoinen olo ja olen varma että meille ei luomuna vauvaa tule. Kirjoittelen itse vielä tuolla 2019 ryhmässä, välillä käyn lueskelemassa täällä :)

Suhteen alussa oli pahempaa ja opiskelupaikkakunnalla oli sisko myös opiskelemassa ja kävin siskon luona, yllätykseksi seurasi mua sinne koska luuli että menen jonkun miehen luokse. Kerran myös kun menin terkkarin luona käymään koska sain paniikkikohtauksen eka kertaa silloinkin luuli. Esikoisen aikaan käytiin mutka ensikodissa ja tilanne parani huomattavasti. Nyt kun esikoinen täyttämässä 5v niin yhtäkkiä alkoi taas tälläinen mietintä hänellä. Hänen mummonsa on kertonut mulle että hänen entisellä miehellä eli mieheni ukilla oli samanlaista mustasukkaisuutta. Itehän pelkään sitä kun lapset lähtee kotoa aikuisina niin jos tilanne palaa tohon mitä suhteen alussa.

Takaisin