Raskaaksi 2020

Ei kuukautisia edellenkään täällä nyt menossa 45kp eikä kylläkkään mitään raskauteen viittavaa ole myöskään. Ajattelin huomenna soitella prolaktiini labralähetettä labraan, miten suunniteltiin joulukuussa jos toistuu kierron pitkittyminen.

Täytyy kyllä kompata tätä. Vaikka hauskaa onkin niin kyllä tietyllä tavalla kun useampi kierto menee niin rupee se touhuaminen joidenkin testien mukaan kyllä ärsyttämään. Tässäkin kierrossa kävi niin että kun meillä on tällänen pikkasen tällä hetkellä huonosti nukkuva pikkumies kotona niin eikös ovis sitte iskeny just kun sellaseen väliin kun molemmat oltiin ihan univelasta puol kuolleita. Siinä hetkessä oisin kyllä keksiny hirveen monta muuta kiinnostavampaa asiaa kuin seksi. :rolleyes:

No toivotaan että ne kaks kertaa sinä viikonloppuna oli sitte erityisen laadukkaita. :grin
jep nää on kyllä just niitä kun rupeaa punnitsemaan vaakakupissa.
meilläkin pikkuneiti oli juuri sairastanut edellisyönä laryngiitin ja kävi ambulanssit ja univelkaa kertyny kans tässä 1v8kk aikana hyvin rutkasti muutenkin ni minä sitten miehelle tokaisin et nyt pitäis puuhailla. huvitti miehen vastaus:
”no nyt pitää kyllä olla sit jo tosi otollinen aika puuhailla”. kyllä onneks saa itsensä jotenkin motivoitua tässä vauvakuumeessa :Heartred

Mulla aina ollu säännöllinen kierto, paitsi nyt tää parhaillaan oleva poikkeuksellisen pitkä johon sain ne terolutit :confused005 kaksi tablettia olen ottanu ja rinnat on huomattavan kipeet, lisäksi todella turvonnut olo ja öklöttää. Eilen illalla voimakasta nipistelyä molemminpuolin alavatsalla +muut oviksen oireet.

Jos ne terolutit on laittanut hormoonit liikkeelle..?.. sinuna söisin sen kuurin loppuun jos kerran se on jo aloitettu. Tsemppiä :Heartred

Täällä edelleen oottelen menkkoja, hyvä juttu oli et rinnat on vähän aristunut mutta ei nekään älyttömän kipeet oo. Vähän kuumotusta poskilla ja janottaa, nippailu ja jomoilu on loppunut, ei siis mitään tuntemuksia alamasul vain oikealla puolella ikään kuin keltis vieläkin toimis... Ehkä mulla nyt vaan viivästyy kuukautiset ja tulevat joko tänään tai huomenna. Nyt jo kp29 ja kp14 alkoi se kymmenen päivän progesteroni kuuri eikä ikinä oo näin myöhästyneet nuo.. mutta kyllä se tästä varmasti tasoittuu, joko testi on plus myöhään tai sitten menkat jostakin syystä myöhässä koska oli tupla annos progee..

Lievä etova olo, päänsärky ja sit turvotus on. Siis nyt ihan et kädet ja naama ja jalat ihan turvoksissa ja sit semmonen outo olo. Enemmän väsynyt ja seesteinen kuin semmonen PMS kiukkuilu. Testiä en sit tänään tehnyt kun unohtui ostaa ja nyt on vähän myöhäistä et menee sekin huomiseen tai ylihuomisen puolelle mut rennosti odotan nyt ne kuukautiset ettei stressi niitä siirrä

Se hyvä puoli näissä lapsissa on että päivät menee nopeeta ja omia oloja ei muista tai ehi edes kuulostella :D

Menkat on taas kadoksissa, niinköhän on pco taas pahana päällä, pakko varmaan varata gynelle aikaa et näkis mikä on tilanne.
Mies antoi luvan lapseen mutta esteenä enään mun epäsäännöllinen kiertoni.

Dpo7 Oikealla puolella tuntuu välillä nippailuja

Täällä myös dpo7, mahaa nippaillut oviksesta lähtien ja tänään kipeytyi vähän rinnatkin. Kiinnittymisestä ei ole mitään erikoisempia oireita, joten saa nähdä kuinka käy. En muista oliko esikoisenkaan odotus aikana.

Mulla tulee kohta itku. Oon kävellyt pitkiä lenkkejä ja jumppaillut josko se starttasi vuodon. Eilen illalla myöhään siis kävi pari tosi kivuliasta vihlasuu kohdun tienoilla mut vuoto ei tullut. No, lenkillä tunsin lupaavan holauksen ja kotona veskiin niin ei. Vv runsaasti ja ihmeen metallinen haju tulvi nenään. Mä en ymmärrä. Huomenna tulee viikko siitä ku oon lopettanut proget. Eli oon antanut itselleni luvan siihen asti ootella et ne menkat vihdoin ja viimein tulee mut nyt vaan katsoin itseäni peiliin ja päätin että huomenna ostan testin koska edelleen tuntuu jomottelua oikeelle puolelle ja sen koen keltiskipuna. Kyllä alkaa oma pää jo ihmetellä ku ei oo tähän kiertoo mitään oireita ees kehitellyt. Eli mulla ei oo mitään oireita paitsi että mulla on lämmöt koholla mutta ei kipeä olo.

Mulla tulee kohta itku. Oon kävellyt pitkiä lenkkejä ja jumppaillut josko se starttasi vuodon. Eilen illalla myöhään siis kävi pari tosi kivuliasta vihlasuu kohdun tienoilla mut vuoto ei tullut. No, lenkillä tunsin lupaavan holauksen ja kotona veskiin niin ei. Vv runsaasti ja ihmeen metallinen haju tulvi nenään. Mä en ymmärrä. Huomenna tulee viikko siitä ku oon lopettanut proget. Eli oon antanut itselleni luvan siihen asti ootella et ne menkat vihdoin ja viimein tulee mut nyt vaan katsoin itseäni peiliin ja päätin että huomenna ostan testin koska edelleen tuntuu jomottelua oikeelle puolelle ja sen koen keltiskipuna. Kyllä alkaa oma pää jo ihmetellä ku ei oo tähän kiertoo mitään oireita ees kehitellyt. Eli mulla ei oo mitään oireita paitsi että mulla on lämmöt koholla mutta ei kipeä olo.
Nyt tee jo se testi niin saa mielenrauhaa, täällä olen sinun uutisia odottanut miten testin kanssa käy kun tuollaiset oireetkin  Tsemppiä ja plussatuulia! :wink

Ja kaikille noista one stepin herkistä testeistä: toisessa ryhmässä oli just puhetta ja ilmeni et antavat herkkään "haamuja" ja viivanpaikkoja, moni jopa saattanut juurikin väriä antaa. Että ihan varauksella olen itsekkin aina ollut, että luultavasti negoja vaikka siinä jotain väriäkin olevinaan näkevinään. Tänkin aamun testiin tuli sitä viivanpaikkaa, mutta plussaan odotan et tulee selkeä toinen viiva. Aiemmasta testissä josta kuvakin aiemmilla sivuilla niin oli punertavaa väriä ja mieskin tämän näki (ihme). Nyt vain malttia ja odoteltava viikon perään jos ne menkat tulisi tai jos ei tule niin olisi testissä sitten vahva plussa. Pieni toivo elää, vaikka viimeksi samassa tilanteessa ajattelin myös että "niin kauan toivoa kun ei menkkoja" ja sit se venykin yli kuukauden päähän kunnes seuraavat tulikaan :shifty:

Se hyvä puoli näissä lapsissa on että päivät menee nopeeta ja omia oloja ei muista tai ehi edes kuulostella :D

Menkat on taas kadoksissa, niinköhän on pco taas pahana päällä, pakko varmaan varata gynelle aikaa et näkis mikä on tilanne.
Mies antoi luvan lapseen mutta esteenä enään mun epäsäännöllinen kiertoni.

Olen kans miettinyt et oisko jo gynelle varattava aika, kun kohta neljäs kuukausi alkaa yritystä ja aiemmin kyllä todenneet et kaikki olisi kunnossa eikä esteitä pitäis olla.. Että aikaa varmaan vain ja kärsivällisyyttä vauva haaveelle näemmä :rolleyes:

Missä vaiheessa tälläisen 25-vuotiaan perusterveen, normi painoisen kannattais huolestua ja hakeutua lääkärille, jos lasta ei kuulu? Pidän itsellä varmaan 1 vuotta rajapykälänä ja siihen (onneksi) vielä matkaa muutamia kuukausia. Tää alku ollut vain kovin takkuista. Lokakuun alussa kun sovittiin et lapsi on nyt luvan saanut tulla meidän luokse ja sain kierukan veks niin toivoin jo parissa ekassa kierrossa onnistuvan mutta ei se sit ihan niin käynytkään :banghead: Kyllä olisin ikionnellinen ja kiitollinen siitä yhdestäkin lapsesta jos tähän elämään se suotaisi (haaveissa olisi useampi lapsi) :Heartred

Olen kans miettinyt et oisko jo gynelle varattava aika, kun kohta neljäs kuukausi alkaa yritystä ja aiemmin kyllä todenneet et kaikki olisi kunnossa eikä esteitä pitäis olla.. Että aikaa varmaan vain ja kärsivällisyyttä vauva haaveelle näemmä :rolleyes:

Missä vaiheessa tälläisen 25-vuotiaan perusterveen, normi painoisen kannattais huolestua ja hakeutua lääkärille, jos lasta ei kuulu? Pidän itsellä varmaan 1 vuotta rajapykälänä ja siihen (onneksi) vielä matkaa muutamia kuukausia. Tää alku ollut vain kovin takkuista. Lokakuun alussa kun sovittiin et lapsi on nyt luvan saanut tulla meidän luokse ja sain kierukan veks niin toivoin jo parissa ekassa kierrossa onnistuvan mutta ei se sit ihan niin käynytkään :banghead: Kyllä olisin ikionnellinen ja kiitollinen siitä yhdestäkin lapsesta jos tähän elämään se suotaisi (haaveissa olisi useampi lapsi) :Heartred

Taitaa se olla se 1 vuosi pitänyt yrittää ennenkuin alkavat tutkia, muistan jostain näin kuulleeni. Tiedä sit olenko oikeassa:shifty: Aika matelee kun joutuu odottamaan. Odottaa ensin kierron alkua, sit ovista ja sit piinaviikot... siinä ehtii tunteet mennä laidasta laitaan useaan kertaan :confused:

Komppaan sua Nannu~, vain päikkäriaikaan ja sit näin illalla uppoudun hetkeksi kuuntelee mahdollisia kropan tuntemuksia. Muuten noi muksut pitää kyllä ajatukset aikalailla muualla :grin

Mä täällä pohdin meillä samaa ja ikää pian 24, mulla epäsäännöllinen kierto, välillä jää kk. välistä kun treenaan, mut juttelin sillon sen ultraavan lääkärin kanssa, joka erikoistunut naistentauteihin ja sanoi, että ei kannata vielä olla huolissaan. Puoli vuotta ja toisinaan vuosikin on vielä ihan normaali aika ennen kun tärppää. Mulla kaikki anatomisesti ok, vas. puolen munasarjan sijainti on hiukan eri eli sijaitsee jotenkin kohdun takana tms, mut ei vaikuta raskautumiseen mitenkään, kun molemmat aktiiviset ja toimii normaalisti, ei endoa eikä muutakaan. Mulle sanottiin, että vuosi aktiivista yritystä ja sitten saa lähetteen jatkotutkimuksiin, jos ei ole tärpännyt. Ja, jos huolettaa niin toki voit käydä gynellä jo aiemmin sulkemassa pois tulehdukset tai taudit yms. :)
Mua nyt lähinnä pelottaa, et raskaudun ja kaikki menee kesken, mut ei pitäis yliajatella :facepalm:
Mulla se tarkastus 3pv ja aion siellä kyllä käydä varmaan läpi vielä oman pääni vuoksi lääkärin kanssa tätä raskautumis-asiaa eli kyselen taas keltarauhasen riittämättömyydestä tyhmiä, vaikka se tuskin mitään auttaa :grin

vuos taitaa olla se raja. yk 4 on vielä todella vähän vaikka toki näissä puuhissa toivois nytheti -toimintaa. malttia ja plussatuulia sinne :love7

Julkisella puolella joutuu kyllä vähintään vuoden yrittämään ennenkun ottavat tutkimuksiin ellei ole selkeästi tiedossa tai todettavana esim. Endo joka vaikeuttaa raskautumista.
Ja jos huono tuuri käy niinkuin meillä ekalla kierroksella niin laittavat yrittämään vielä esim. puoli vuotta tai vuoden jos ei mitään selkeää syytä löydy. Myös pienikin alipaino voi estää hoitoihin pääsyn!

Kandee varmaan varata aika? Ainakin täällä kehoitetaan varaaman. Koska aikoja ei heti saa kuitenkaan, ja 1v jälkeen pitäis päästä sitten jo jatkotutkimuksiin miksi ei raskaudu.
Eli siis esim täällä tuppu kylässä toimii se niin et eka oma tk ja gyne. Jos ei mitään hälyyttävää niin tuskin tekee mitään mut sit eteenpäin jos jotain löytyy tai lääkettä. Sit kun aikaa menee ja ei raskaudu lähtee lähete tayssiin.

Vaikka lääkäri sanoi mullekkin et vuosi pitää yrittää ennen kuin tutkitaan tarkemmin niin vuotohäiriöiden takia sain silti proverat ja terolutit että kierto tasoittuu! Eli gynelle vaan rohkeasti vaikka ei olisikaan vuotta täynnä :pompus:

Kävin lueskelemassa muitakin vauva sivuja ja odottajien ryhmiä, virhe:banghead: kyllä alko vituttaa! Miks vitussa jotkut raskautuu heti Ekassa kierrossa!!:smiley-angry019 ja jotkut kuten minä ja moni muu täällä saa odotella ikuisuuden:smiley-angry017 kyllä on elämä epäreilua.
Nyt pitää kyllä taas laittaa kaikki vauva ajatukset pannaan ja huijata ajatukset muualle! Liekkö nuo teko hormoonit kun saa näin kierroksille:laughing021:angryfire

Pari sovellusta sanoo että huomenna alkaa menkat, viimeksi ne alkoi yöllä niin kiva aamulla veressä pikkarit sillon. Pelkään, että ne alkaa yöllä taas.

Menee vaan niin oudosti tälle kuulle tää kun huomenna vasta dpo8 :bored: mä en tiedä yhtään mikä mun kierto on? Viimeksi oli kp27.

Pitää varmaan kattoo koko ensiviikko näkyykö menkkoja?

Kannustan myös menee gynelle, kuten SS 990 totesi. Meillä ainakin myös neuvolan oma lääkäri auttaa, itselle jäi tosi positiivinen mieli sieltä saadusta hoidosta.

Mulla takana pari vuotta sitten koettu kohdunulkoinen raskaus. Erehdyin tossa miettimään sen uusiutumista. Sen jälkeen meni melkein puoli vuotta että sai luvan jälleen yrittää ja kierto tasaantui. Jos se uusii niin tulee ottaa koville. Täytyy yrittää olla miettimättä.

Takaisin