Raskaaksi 2020

Onnea taas plussanneet:happy093

Mua vähän harmittaa nyt kun jäi tallettelu tekemättä sillon ma-iltana/ti-aamuna niin kuin oli tarkoitus. Mulla oli iltavuorossa maanantaina semmosia tuntemuksia niin ku munasolu ois irronnut oikealta. Tai jotain tuntemuksia anyway, mut uskon olevani oikeassa. Ja tein sen o+ testin ma-aamuna. Pidän nyt kumminkin tiistaita dpo0-päivänä vaik saattoi se kai se maanantaikin olla. :confused004
No su-aamu jäi nyt sit vika kerraks, ku mies lähti ti-aamuna aikasin työmatkalle. Hän kiros työkaveriaan, joka oli tullut puoli tuntia aiemmin hakemaan kuin oli sovittu. :violent001 Nyt jos ei plussaa tule niin syytän salaa miehen työkaveria :D

Onnea hurjasti plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! Valtavasti plussia ja haamulaisia! :smiley-bounce013

Täällä kp 22 ja jos ensimmäiset ovis tuntemukset kp10-12 oli ovista niin dpo on 10 tienoilla, mutta jos oli vasta kp 15 jälkeen, niin meni kierto hukkaan kyllä, ellei siellä joku houdini :sign17 ole jäänyt majailemaan useammaksi päiväksi. Mutta tuntuu vähän, että tämä kierto meni harakoille. Ei auta itku markkinoilla. Testejä ei ole kaapissa, eikä huvita edes hakea, kun melko varma olen myöhäisestä oviksesta. Minulla on ehkä 1-2 kertaa vuodessa sellainen 32 päivän kierto, joten huonoa tuuria. Yleensä on 27 päivää ja myös alle sen.

Nyt kun googlettelin vähän suomeksi ja englanniksi niin ilmeisesti on ihan olemassa tämmönen kuin raskaus nuha (rhinitis of pregnancy). Se vaan alkaa jossain kohtaa ja päättyy jossain kohtaa, viimeistään sitten lapsen syntymään. Siinä on just tuota tukkoisuutta ja aivastelua :joyful:
Mulla oli "vauvanuha" molempien odotuksessa. Olin jo alkuraskaudesta lähtien ihan umpitukossa nenästä, neuvolassakin terkkari kauhistui kun kuuli ja näki missä kunnossa olen ja synnärilläkin vielä kysyttiin et oonko flunssassa :grin
Mä sain neuvolalääkäriltä reseptin johonkin nenäsumutteeseen, olisko ollut joku nasonex tai vastaava ja se piti nuhan jotenkin kurissa raskauden ajan.

Täällä dpo3 eikä tietenkään oireita. Eilen kipeytyi oikea rinta. Mietin et onko tää joku ristiinmenojuttu, kun viime kierrossa ovuloin ultran mukaan ainakin oikealta (jos en molemmista) ja vasen rinta kipeytyi myöhemmin piinapäivillä. Nyt oletan tuntemuksen mukaan ovuloineeni vasemmalta ja oikea rinta kipeytyi :bookworm:

Kiitos!:happy:
Oli se kamala kokemus kaikkineen. Kaksi ”oppikirjaraskautta” takana, ekan kolmanneksen ”riskiraja” ihan just ylittymässä... En jotenkaan ollut varautunut yhtään, vaikka tietysti noita alkuraskauden keskenmenoja tapahtuukin. Ikävintä oli tietysti pettymyksen lisäksi se, ettei km tapahtunut spontaanisti, vaan piti lääkkeellisesti tyhjentää.:dead:
Toivottavasti nyt on parempi onni matkassa!:smiley-angelic001
Mulla oli myös kkm joulukuussa. Tyhjennys rv 11. Toivotaan meille molemmille nyt, että saadaan nämä vauvat syliin saakka.

Onnittelut plussanneille! :)

Täällä dpo7 eikä oikein mitään ihmeellistä mainittavaa. Jotenkin vaan se tunne, et negakierto tulee, mut toisaalta pääsee ainakin tekemään remppahomia ilman huolen häivää. :oops: Ei oo yhtään piinailufiiliksetkään.
Mulla hirvee unettomuus päällä ja väsymys tietty päivisin sen takia. Ärsyttävää tää luteaalivaiheessa ilmenevä unettomuus. Ja jos nukunkin niin se on semmosta horrosta.
Tiputtelu ei oo vielä alkanut, ihme kyllä. o_O Mut tietty ku tän sanon ni johan alkaa tapahtua :grin

Täällä oli muutama (tai muutamakymmentä :grin) sivua sitten puhe luteaalivaiheesta ja kuinka se on suht vakio ihmisillä. Mulla se on vaihdellut nyt ovistestien perusteella 11-13 päivän välillä. Kierron pituudessa heittelyä on yleensä 28-33 päivää, yksi 37 ja yksi 40 pvä olleet myös välissä.

Nyt mennään kp17 ja ei edelleenkään pysyvää hymiöitä ovistestiin. Selasin Flota taaksepäin, niin toukokuun alussa on ollut ovis vasta kp19 (kahdeksan hymyn vilkkumispäivän jälkeen) ja koko kierto oli 30 pvä = luteaali 11. Tyypillisesti ovis on ollut kyllä kp16-17. :meh: Eli nyt on todennäköisesti pidempi kierto kuin 30pvä tai sit luteaali taas lyhyempi. Taaaaai sitten en oo saanut vaan ovista tikkuun kiinni, kun on mennyt niin nopeasti. Limat kuitenkin oli jo, lämmöt ei ole vielä nousseet.

Enää pari Clearbluen digitestin tikkua jäljellä, pitääkin miettiä, että mitä tilaa seuraavaan kiertoon. Noi dualhormonet on alkaneet vilkkua nyt jostain syystä tosi useina päivinä ja menee hermot tuijotellessa sitä vilkkuvaa naamaa. :grin Ehkä pitäis testata niitä toisia digejä, missä ei vilku, tai sit kokeilla uudestaan liuskoja, olisivat halvempiakin. Niissä pulmana oli vaan se, etten mun hormonitasoilla saanut liuskoilla ikinä ovisplussaa. :think005 Mutta ehkä ne vois jotenkin maagisesti nyt toimiakin.

EDIT: Ei ole vissiin mun plussausko kovin korkealla, kun automaattisesti mietin jo, että mitä ovistestejä tilaisin seuraavaan kiertoon. :wideyed: Mut näin se vaan taitaa olla.

Täällä oli muutama (tai muutamakymmentä :grin) sivua sitten puhe luteaalivaiheesta ja kuinka se on suht vakio ihmisillä. Mulla se on vaihdellut nyt ovistestien perusteella 11-13 päivän välillä. Kierron pituudessa heittelyä on yleensä 28-33 päivää, yksi 37 ja yksi 40 pvä olleet myös välissä.

Nyt mennään kp17 ja ei edelleenkään pysyvää hymiöitä ovistestiin. Selasin Flota taaksepäin, niin toukokuun alussa on ollut ovis vasta kp19 (kahdeksan hymyn vilkkumispäivän jälkeen) ja koko kierto oli 30 pvä = luteaali 11. Tyypillisesti ovis on ollut kyllä kp16-17. :meh: Eli nyt on todennäköisesti pidempi kierto kuin 30pvä tai sit luteaali taas lyhyempi. Taaaaai sitten en oo saanut vaan ovista tikkuun kiinni, kun on mennyt niin nopeasti. Limat kuitenkin oli jo, lämmöt ei ole vielä nousseet.

Enää pari Clearbluen digitestin tikkua jäljellä, pitääkin miettiä, että mitä tilaa seuraavaan kiertoon. Noi dualhormonet on alkaneet vilkkua nyt jostain syystä tosi useina päivinä ja menee hermot tuijotellessa sitä vilkkuvaa naamaa. :grin Ehkä pitäis testata niitä toisia digejä, missä ei vilku, tai sit kokeilla uudestaan liuskoja, olisivat halvempiakin. Niissä pulmana oli vaan se, etten mun hormonitasoilla saanut liuskoilla ikinä ovisplussaa. :think005 Mutta ehkä ne vois jotenkin maagisesti nyt toimiakin.

EDIT: Ei ole vissiin mun plussausko kovin korkealla, kun automaattisesti mietin jo, että mitä ovistestejä tilaisin seuraavaan kiertoon. :wideyed: Mut näin se vaan taitaa olla.

Älä huoli, ei oo mullakaan usko korkeella kun itehän jo meinasin laittaa testi tilaukset tulille :grin
Jospa sulla tulee myöhäsempi ovis? Mulla on tullu monesti vielä kp 20-28 ovulaatio, mut kierrot on heittäneet kyllä välillä tosi pitkiksi 42-54 päiväsiä :bag: Nyt näyttäis olleen vakiona tuo 42 päivänen, mutta tästä kierrosta ennustaa vaan 32 päivästä :joyful:
Mulla oli km jälkeen vaan yksi 23 päivänen, muuten mulla lähes poikkeuksetta on todellakin kilometrikiertoja, pisin on tainnut olla 74 päiväinen :oops:

Ei ne tynkä kierrotkaan varmasti kivoja ole, mut näissä hommissa ehkä kivempia kuin nää hitokseen pitkät, kun aika kuluu vaan odotellessa :happy3
Mä mietin kans mitähän sitä tilais, kun liuskat näyttää välillä niin hitokseen huonosti mitään.

Onnea plussanneet! <3

Täällä aivastelu ja tukkoisuus jatkuu edelleen ja ootellaan nyt mitä testi huomenna ja sit perjantaina sanoo jos ei menkut tuu. Vähän jännittää kun en tosiaan oo haamua nyt aikoihin saanut noihin mihinkään oikein ja niin. Rintoja puristaa ja alkaa olla jo olo että voisipa ne menkat tulla jos ovat tullakseen tai sitten vahvempi viiva! :)

Koska mulle jäi noita ovisliuskoja ja rakastan tikkujen uittamista virtsassa, niin päätin mielenkiinnosta testailla myös piinapäivillä et mitä ne ovistestit mahtaa silloin näyttää mulle :bookworm::rolleyes::woot:
Kierron kartoitusta parhaimmillaan :grin

Tässä ylempänä kuivunut dpo2 ja alempana äsken tehty dpo3 selvästi tummempi viiva. Dpo1 oli muistaakseni samaa luokkaa kuin tänään.
IMG_20200701_094349.jpg

Älä huoli, ei oo mullakaan usko korkeella kun itehän jo meinasin laittaa testi tilaukset tulille :grin
Jospa sulla tulee myöhäsempi ovis? Mulla on tullu monesti vielä kp 20-28 ovulaatio, mut kierrot on heittäneet kyllä välillä tosi pitkiksi 42-54 päiväsiä :bag: Nyt näyttäis olleen vakiona tuo 42 päivänen, mutta tästä kierrosta ennustaa vaan 32 päivästä :joyful:
Mulla oli km jälkeen vaan yksi 23 päivänen, muuten mulla lähes poikkeuksetta on todellakin kilometrikiertoja, pisin on tainnut olla 74 päiväinen :oops:

Ei ne tynkä kierrotkaan varmasti kivoja ole, mut näissä hommissa ehkä kivempia kuin nää hitokseen pitkät, kun aika kuluu vaan odotellessa :happy3
Mä mietin kans mitähän sitä tilais, kun liuskat näyttää välillä niin hitokseen huonosti mitään.

Joo näinhän se voi olla, että on vaan pitkästä aikaa taas pidempi kierto. Esimerkiksi yhdessä mulle pitkässä kierrossa olin oksennustaudissa, ja epäilen sen pidentäneen mahdollisesti sitä kiertoa. Ja sit nyt oli nää huimat helteet ja meillä oli tosi kuuma sisällä. Huomasin, että se nosti kehonlämpöä ihan huomattavasti, ja mietin jos semmoinenkin "stressi" keholle on voinut vaikka heittää tätä kiertoa taas pidemmäksi? :think005

Oot kyllä ihan oikeassa, että tuo odottelu tosi pitkissä kierroissa on varmasti raastavaa. :sad001 Mulla ne muutamat itselle pitkät kierrotkin tuntui jo ihan äärettömän pitkiltä ja oli kurja odottaa epätietoisuudesssa, että mitä tapahtuu, kun testit on negaa ja menkkoja ei kuulu. Vaikka venymistä oli vain se noin viikko pisimmillään.

Tsemppiä zarar piinailuun :Heartpink

Ps. Tässä vielä kuvaa eilisestä, tosin jo kuivuneesta, ja tän aamuisesta tikkuosasta testejä. Kyllä tuo ovisviiva hieman näyttäisi vahvistuneen, tai varmaan vahvistuu vielä kuivuessaan. :)

Liitteet

• IMG_20200701_090328.jpg
    IMG_20200701_090328.jpg
    8 KB · Katsottu: 115
Kiitos :happy: Vielä teen muutaman testin ennen kuin varmasti uskon tuloksen.
Olen myös yllättynyt kui "helppo" kierto on ollut. Tein vain kaksi ovis testiä ja nekin sattui just sopivaan kohtaan kiertoa. Lisäksi ovisoireet ja tallettelutkin sit sattui onnistuneisiin kohtiin. Vielä ku sais isännän herätettyä ja sais sillekin kerrottua uutiset :smiley-bounce012

Onnea plussanneille! Pikkis91 meneekin mun kanssa päivälleen samaan tahtiin:happy: Täällä myös dpo13 tänään.

Täälläkin alkanut tuo tukkoisuus. Tuttu vaiva aikaisemmista raskauksista ja joku sumute mullakin oli lopulta käytössä pahimpiin oireisiin, mut en enää muista että mikä.:rolleyes:

Onnea plussanneille! Pikkis91 meneekin mun kanssa päivälleen samaan tahtiin:happy: Täällä myös dpo13 tänään.

Täälläkin alkanut tuo tukkoisuus. Tuttu vaiva aikaisemmista raskauksista ja joku sumute mullakin oli lopulta käytössä pahimpiin oireisiin, mut en enää muista että mikä.:rolleyes:

Mulla oli esikoisesta myös tukkoisuutta, ja oli ihan tuskaa kun mun luottosuihketta Otrivinia ei suositeltu ainakaan käyttämään... jotain merisuolasuihketta yritin vaan siitä ei kyllä häävisti ollu apua :facepalm:

Onnea plussanneet :love7

Minulla ehkä dpo 8-9. Näköjään se toivo vain jostakin herää ja alan piinailla, vaikka kuinka yritän ajatella järkevästi, että raskautuminen tässä kierrossa on kovin epätodennäköistä omalla kohdalla. :rolleyes:

Täältäkin kovasti onnea plussanneille ja tarrasukkia ja viivojen vahvistumista:smiley-angelic001

Täällä mennään vasta kp6 ja ovistikuttelu aloitettu.. toivottavasti se tästä kierrosta löytyy ja vaikkei löydykkään tarkoitus talletella harva se päivä:grin

Nyt kun googlettelin vähän suomeksi ja englanniksi niin ilmeisesti on ihan olemassa tämmönen kuin raskaus nuha (rhinitis of pregnancy). Se vaan alkaa jossain kohtaa ja päättyy jossain kohtaa, viimeistään sitten lapsen syntymään. Siinä on just tuota tukkoisuutta ja aivastelua :joyful:
Kyllä! Minulla on ollut tätä joka raskaudessa, myös nyt. Nenän tukkoisuutta, ei varsinaisesti siis mitään räkää, vaan varmaankin juuri tuota lievää turvotusta. Aivastelua myös. :grin

Takaisin