Raskaaksi 2020

Aa joo ja mulla on jano koko ajan. Illalla join puoli litrainen lasin ihan hetkessä, ummetus on jotaki ihan sairasta ja näytän kuusi kk raskaana oleville huoh.. ja toi maha on kuuma!! Kaveri nauroi mulle ku olin toinen käsi keksipurkissa ja toisella lautoin ruokaa lautaselle.. on nälkä koko ajan. Noh, ehkä tämä tästä ku ne menkat vois tulla ku hulluksi tulee ku lorahtaa ja menee veskiin niin valkovuotoa vain ja paljon

Oliko tein ensimmäinen km?
Meille oli. Varhaisultrassa viikolla 8 todettiin että oli kehitys keskeytyny jo 6+5, eikä ollu sykettä. Odottelin pari viikkoo kotona et lähteekö itekseen ja tulikin sit joskus kymppiviikolla.

On kyllä tosi ikävä ja siitä riittäis juttua mutta ehkäpä täällä haluaa enemmän pysyy kuitenkin sillä positiivisella puolella. :)

Meillä oli vuosi sitten syyskuussa sama. Mentiin 9+ ultraan, ku ei ollu varmuutta viikoista ja sieltä sit seuraavana pv polille.. se oli mein eka ja siiis 6+4 menehty, silloin tunsin "potkun". Me sit pian saatiin kyl ilosii uutisii ja nyt on 5,5kk tyttö.

ja täällä menkat myöhässä.. mulla siis ollu jo aika tasanen kierto hyvän aikaa. Ovisoireista päätellen dpo 14 tai 15. Ja ekat testit maanantaina oli negoja. Pitänee ootella viel muutama päivä. Aiemmin oon plussannu selkeet kummassaki raskaudessa 4+4 eli ens keskiviikkona ois se..:)

Minä ainakin esikoista haaveilen mieheni kanssa, kun joku kysyi. :greet025

Tsemppiä piinailuihin ja jokaiselle tilanteeseensa, paljon plussatuulia:Heartpink

Täällä tänään kp29/28-30(?) ja sain aamuisen testiin haalean värillisen viivan kun se heti kastui. Toivon ettei ollut mielikuvitustani ja toivon vahvistuvan tässä tulevina päivinä :smiley-angelic001:smiley-ashamed005

Laitan kuvan niin pääsette arvuuttelemaan näkyykö, tosin en tiedä saanko hyvää kuvaa ladatuksi.

Olotilat on lähinnä, että ne nännit on olleet super arkoina ja välillä sit taas laantunut se kipu. Alavatsassa pistellyt ja ei mitään menkkoihin viittaavaa. Lämmöt hitusen koholla.

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille :love7
IMG_20200124_085628.jpg

Minä ainakin esikoista haaveilen mieheni kanssa, kun joku kysyi. :greet025

Tsemppiä piinailuihin ja jokaiselle tilanteeseensa, paljon plussatuulia:Heartpink

Täällä tänään kp29/28-30(?) ja sain aamuisen testiin haalean värillisen viivan kun se heti kastui. Toivon ettei ollut mielikuvitustani ja toivon vahvistuvan tässä tulevina päivinä :smiley-angelic001:smiley-ashamed005

Laitan kuvan niin pääsette arvuuttelemaan näkyykö, tosin en tiedä saanko hyvää kuvaa ladatuksi.

Olotilat on lähinnä, että ne nännit on olleet super arkoina ja välillä sit taas laantunut se kipu. Alavatsassa pistellyt ja ei mitään menkkoihin viittaavaa. Lämmöt hitusen koholla.

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille :love7View attachment 85689

Nään haalean viivan, toivotaan että vahvistuu ❤️

Nään haalean viivan, toivotaan että vahvistuu ❤️

Kiitos, niin minäkin :Heartpink kuvanlaatu tosin huononi paljon kun latasin tänne ja kuva epäselvä, mutta luonnossa siinä on väriä ja aiempina päivinä tuli ns. "viivanpaikkoja" niin tämän voisin jo haamuksi laskea. Näin heti kun kastui, että nyt jotain tulee. Koitan vain toivoa, että tämä onnistuu ja viiva vahvenee :oops:

Hirmuisesti onnea kaikille plussanneille ja viivojen vahvistumista sitä tarvitseville! :Heartred

Joku asiaa myös kyseli, niin esikoinen täälläkin haaveissa

Tänään aamuyöllä täti kurvasi paikalle kp29 /30-31, eli seuraavaan yritykseen.
Sain tuossa jo alkuviikosta kaikista oireista huolimatta tunteen että ei tärpännyt ja olin sitten tosi surkeana silloin, nyt olin sitten jo vähän paremmalla mielellä. Pieni pettymys toki edelleen, mutta tosiaan, uuteen kiertoon vaan nyt.

Täällä ja muualla moni puhunut tuosta maca-jauheen käytöstä tukemaan hedelmällisyyttä. Mietiskelen sen hakemista käyttöön..

Pitelen vain kaikki sormia ja varpaita ristissä että ennen elokuuta raskaudutaan, koska sitten "joudutaan" pitämään melkein vuosi taukoa yrityksestä, koska omat häät siintävät edessä syksyllä 2021, ja mielummin en ole pitkällä raskaana tai aivan pienen vauvan/vastasyntyneen äiti häiden aikaan. Tai sellainen fiilis minulla ainaki nyt tässä kohtaa on. Voi olla tietysti että vauvakuume vie voiton tässäkin kohtaa vielä :hilarious:

Vieläkö mahtuisi mukaan? Onko ens vuodelle jo ryhmää? :angelic:

Minä viikon perästä 28v, mies pari vuotta vanhempi.
Minulla ennestään lapsia kaksi, esikoinen edellisestä suhteesta pillereiden läpi ja kuopusta teimme nykyisen aviomiehen kanssa yli 4 vuotta.

Miehellä kaikki kunnossa, mulla kierto säännöllinen ja ovis tikutettu lähes joka kierrosta mutta ~2015 mulla todettu toinen johdin tukossa olevaksi, papereissa lukee selittämätön lapsettomuus.
01/2017 käytiin tekemässä jo hoitosuunnitelma ivf-hoitoihin lyhyellä kaavalla mutta plussasimmekin luomusti heti seuraavassa kuussa.

Viime lokakuussa haettiin jälleen lähete tutkimuksiin julkiselle puolelle ja tällä viikolla päästiin käymään ekan kerran lääkärissä.
Ultrassa muuten kaikki kunnossa mutta oikea johdin laajentunut, nesteinen ja löytyi myöskin osittaiset väliseinät hydrosalpinxiin (kellään tästä kokemusta?) sopien.
Kohdunulkoisen leikkauksessa oikea johdin todettu myös kiinnikkeiseksi.
Vasen johdin oletetusti edelleen tukossa.

Ensi kierron alussa pitäisi soittaa ja varata aika jälleen aukiolotutkimukseen varmistamaan johdinten tilanne ja samalla olisi hoitojen suunnittelu edessä.
Erittäin todennäköisesti jälleen ivf-hoitojono tiedossa ja mahdollinen ensimmäinen hoito olisi vasta elo-syyskuussa ellei tässä nyt ihmeen kaupalla luomusti tärppäisi.

Tänään kp 9/26-27, vehnänalkioöljyä ja vadelmanlehtiteetä haettu ja nautittu, digi-ovistestit vielä matkalla - toivon niiden kotiutuvan vielä tänään tai joutuu lähtemään vielä testi-ostoksille. :banghead:

Kirjoittelen myöskin jatkossa tuolla ivf/icsi kokemuksia-ketjun puolella.

04/2010 esikoinen
01/2016 KM 5+
11/2017 kuopus
09/2018 KU 6+

kyllä surettaa, kun käydään esikoisen kanssa kerholla jossa eräs nainen on tasan samoilla viikoilla kun mitä mun kesken mennyt olis ja rupeaa kivasti vatsa näkymään. mä niin oon kateellinen hälle (!) että miksi ei mulla voinut onnistua raskaus (pääs kertomaan juuri silloin raskaudestaan kun minun olisi pitänyt kertoa jne.).
harmittaa taas ruveta kaikki ekan kolmanneksen viikot jännäämään (toki ihaninta olis vain jos raskautuisi!) ja ne alkuviikot matelee niiiiiin hitaasti. ja varmasti menee toinenkin kesken mun tuurilla.

varmaan turhia nää mun oireet nyt. kuitenkin kohta tulee jotain takapakkia yritykseen tms.
kyllä nyt on taas masentava fiilis mut silti toiveikas. tietysti tunnen kaikki dpo 6-7 päivän tuntemukset ja tämä vilu ja ruokahalu.

hyvää viikonloppua kanssasisaret

Dpo 5, negaa näyttää. En kyllä halua testata nyt enää ollenkaan, enkä edes tiedä millon oikeesti pitäs. Ei mulla ole kauheemmin oireitakaan. Tunne että en mä nytkään tainnut tulla raskaaksi. Pitää vaan laihduttaa niin että painoindeksi menee normaaliin niin kai se sitten vaikuttaisi raskautumiseen.

Menkkamainen olotila tällä hetkellä.

Muokattu viimeksi:
Dpo 5, negaa näyttää. En kyllä halua testata nyt enää ollenkaan, enkä edes tiedä millon oikeesti pitäs. Ei mulla ole kauheemmin oireitakaan. Tunne että en mä nytkään tainnut tulla raskaaksi. Pitää vaan laihduttaa niin että painoindeksi menee normaaliin niin kai se sitten vaikuttaisi raskautumiseen.

Menkkamainen olotila tällä hetkellä.

Mä en jaksanut nyt rullailla ketjua taaksepäin, että tietäisin sun tilannetta tarkemmin mutta ns. normaalissa luomukierrossa testata voi n. 2vk oviksesta, tietystä hieman aikaisemmin jos ei malta.
Mikäli sulla on tänään on dpo5 eli oviksesta vasta 5 päivää niin mahdollinen hedelmöittynyt munasolu on vasta kiinnittymässä kohtuun päivien 5-7 tienoilla eli nyt on vielä ihan liian aikaista tehdä raskaustestiä, aikaisintaan uskaltaisin testata vasta joskus dpo10-11. :)

MUOKS. Rullasin kuitenkin hieman taaksepäin mutta kuten tossa yllä sanoinkin, eli tänään vasta viides päivä ovulaatiosta ja joskus viikon päästä voisi rtesti aikaisintaan plussia näytellä jos niikseen on eli rauhassa odottelemaan.

Muokattu viimeksi:
Mullakin dpo 5. :wideyed:

Malttia sisaret. Peli ei ole vielä menetetty! :smug:

Aiemmissa on ekat oireet havainnu dpo13 tienoilla ja on ollut niin selvästi normaalista poikkeavat että ei ois tarvinnu ees testejä tehdä. Nyt oonki päättäny olla testaamatta ees. Jos ei parissa viikossa tuu vuotoa ni kyllä siellä sit kyydissä ollaan. :hilarious:

kyllä surettaa, kun käydään esikoisen kanssa kerholla jossa eräs nainen on tasan samoilla viikoilla kun mitä mun kesken mennyt olis ja rupeaa kivasti vatsa näkymään. mä niin oon kateellinen hälle (!) että miksi ei mulla voinut onnistua raskaus (pääs kertomaan juuri silloin raskaudestaan kun minun olisi pitänyt kertoa jne.).
harmittaa taas ruveta kaikki ekan kolmanneksen viikot jännäämään (toki ihaninta olis vain jos raskautuisi!) ja ne alkuviikot matelee niiiiiin hitaasti. ja varmasti menee toinenkin kesken mun tuurilla.

Tiedän ihan just miltä susta tuntuu. Meillä töissä työkaveri kertoi raskaudestaan kaksi viikkoa sen jälkeen, kun mulla oli lääkkeellinen tyhjennys. Hänen la on viikkoa aikaisemmin kuin mulla olisi ollut. En voi olla ajattelematta, että tuollainen ihana pikkumasu mullakin nyt olisi. Tuntuu tosi ankealta odotella omaa raskautumista. Ja tosiaan ne raskauden ensimmäiset viikot oli vielä niin piinalliset pahoinvointeineen ja salailuineen, että mieluusti olisi nyt siellä rv 15 ja alkuraskaus olisi ohi. Mutta silti mieluummin uusi alkuraskaus kuin ei raskautta.
En bongannut tässä kkm jälkeisessä kierrossa ovista, joten tuskin raskaana ollaan. Tänään kp28, mutta saa nähdä kuinka pitkäksi venyy tämä ensimmöinen kierto lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen.

Nyt on lämmöt noussut vielä 0,2 astetta, hitusen flunssaisen kipee olo muttei kuitenkaan. Kuukautiset ovat myöhässä kyllä, tosin uskallan viikonlopun yli ootella. Päiväpissistä nega tai viivanpaikka mikä lie mut rinnat ei arat, verisuonet pinnassa joka paikassa (mulle epätyypillinen oire) ja sit nännejä kutitti tänään oudosti. Mietin että mitä tapahtuu kun testi negaa ja kuitenkin 14 päivää sitten alko luget ja 4s päivä ilman. Eli 3 päivää ootan ja meen lääkärin puheille kun on turvonnut olo ja huimaa yms. Kyllä kai kohdunulkoinen raskaus näkyisi testissä kuitenkin haamuna edes.. sunnuntaina testaan uusiksi aamulla. Totaalinen jano koko ajan ja on täs ihan normiolo muuten mut menkat ei vaan tuu vaan läjiä vv vaan

Nyt on lämmöt noussut vielä 0,2 astetta, hitusen flunssaisen kipee olo muttei kuitenkaan. Kuukautiset ovat myöhässä kyllä, tosin uskallan viikonlopun yli ootella. Päiväpissistä nega tai viivanpaikka mikä lie mut rinnat ei arat, verisuonet pinnassa joka paikassa (mulle epätyypillinen oire) ja sit nännejä kutitti tänään oudosti. Mietin että mitä tapahtuu kun testi negaa ja kuitenkin 14 päivää sitten alko luget ja 4s päivä ilman. Eli 3 päivää ootan ja meen lääkärin puheille kun on turvonnut olo ja huimaa yms. Kyllä kai kohdunulkoinen raskaus näkyisi testissä kuitenkin haamuna edes.. sunnuntaina testaan uusiksi aamulla. Totaalinen jano koko ajan ja on täs ihan normiolo muuten mut menkat ei vaan tuu vaan läjiä vv vaan

Jospa oletkin raskaana, toivon sunnuntain testissä olevan sinulle se plussa :Heartred
On kyllä muuten hyvin erikoinen tila päällä, jos ei raskaus. Isot tsempit ja olkoon plussa tuulet suotuisat:thumleft

Mulla ainakin kohdunulkoinen näkyi ihan normaalisti testeissä ja oli jopa vahvemmat viivat kun kesken menneessä.
Kesken menneessä sain vaan haalean plussan joka ei oikein vahvistunut.
Tsemppiä piinailuun :greet025

Ootte muuten vaan oikeessa, kyllähän lugesteronin jälkeen menkat tulee ja oikealla puolella on välillä repivää tunnetta. Jospa nyt on plus niin sit toivon että ne menkat ei tuu.

Luin tossa pari omaa viestii ja mietin et jos joku muu olis kirjoittanut niin olisin et salee raskaana. No, kiukkutila kyl alko et ehkä ne tulee nyt vähän myöhässä. Jotenki jälkijunassa.. mut outoa kyllä et ei ees tuhrua oo vielä tullut

Täällä kanssa piinailut menossa... Dpo 13 ehkä menossa. En oo ihan varma oviksesta mut suunnilleen noilla päivillä mennään... Eilen testasin cb:n herkällä negan. Mut toivon niin kamalasti et olisin raskaana! Mulla epäsäännöllinen kierto, nyt kp 26/25-31.
Väsymystä on, nippailuja ja jomotusta munasarjoissa. Välillä alaselässä. Tissit hiukan arat ja pulleat huimausta, närästystä. Mut ikääkin on kohta 40, että mahtaako tässä nyt enää mitään raskautua

Jesbe, mä niin toivon, että olisit vain raskautunut ja kaikki menisi hyvin! :angelic:

Muillakin niin jännät paikat, että täällä jännäillään mukana ja toivotaan parasta! :nailbiting::woot:

Mulle ei mitään uutta - sokerin ja suolaisen himo sen kun jatkuu, on tää naisen elämä rankkaa :hilarious: Onneksi mun ei tarvitse jännätä itseni puolesta, kun tiedän, että raskaus nyt mahdoton ja menkat on se seuraava mahdollinen, jota voi joutua jonkin tovin odottelemaan :grin

Pidetään peukkuja :thumright

Takaisin