Joo meillä kans tulee olemaan semmonen häsläys et huh hoi
millaiseen kämppään muutatte? Me muutetaan rivari kolmioon maaseudulle, melkein 40km kaupunkiin
Mietin pitkään onko tää oikea ratkaisu, kun mulla opinnot vielä kesken täällä kaupungissa, mut kun meillä nyt niin paha sisäilmaongelma nykyisessä asunnossa ja mä oireilen tosi pahasti, niin ei oikein pystynyt sitten valitsemaan tai oikeestaan miehen kanssa ei enää sitten jaksettu miettiä uutta muuttoa kaupunkialueelle, koska täällä on niin paljon näitä hometaloja, että se on melkein tuuria vaan, että löytää sopivan asunnon. Ollaan siis 4 asunnosta kolmesta poistuttu sisäilmaongelman takia. Voin sanoa, ettei tätä jatkuvaa muuttamista oikein enää jaksais, ei tää oo kivaa, kun missään ei pysty elämään.
Mä reagoin vaikeiten, kun oon saanut lapsuuden hometalosta astman, tän autoimmuuni-ihosairauden, allergiat ja hyvin harvinaisen homeallergian aspergillus-suvun homeille, reagoin myös ulkohomeista cladosporiumiin.
Meidän perheestä kaikille jäi astmaa, allergiaa sekä homeyliherkkyyttä. Talo, jonka vanhempani aikanaan luulivat ostaneensa puhtaana avasikin meille hometalohelvetin, jossa sitten oikeusteitse yritettiin kaupanpurkua. Talossa oli varmaan kaikki mahdolliset toksiinia tuottavat hiivat ja homesienet, lahovaurio oli jäätävä. Muistan itsekin myöhemmin katselleeni oikeudenkäynnin todistusaineistona käytettyjä valokuvia mm. seinärakenteiden eristeistä ja voi luoja ne kuvat oli kauheita - kaikki villat värjäytynyt mustaksi, ihan kun olis palaneet. Meiltä löytyi verestä myös vasta-aineita lähes kaikille 20 kosteusvaurioindikaattorille, samat homeet löytyi materiaalinäytteistä. Kuopion työterveyslaitos analysoi näytteet ja altistus oli voimakas. Mä olin tuolloin kolme vuotias. Isäni peruskorjasi asunnon, mutta velat oli vanhemmillani siinä vaiheessa niin suuret, että talo myytiin, joskin täysin puhtaana, kun se lähestulkoon oli rakennettu uudestaan.
Tästä opittiin se, ettei edes miehen kanssa todennäköisesti tulla ikinä ostamaan taloa, vaan rakennetaan se itse. Muuten et voi olla varma, mitä seinien sisällä on :bag:
Mut siis siihen rivariin
niin se osoittautui siksikin hyväksi vaihtoehdoksi, kun meidän vuokranantajana toimii anoppi, joten on tuttu ja saadaan siellä tehdä remppaa
oikeestaan meinattiin jo viime kesänä ostaa tuo kolmio, mutta viime hetkellä muutettiinkin mieltä ja nyt aika olis ehkä sen verran kypsä, että voitaisiin vähän harjotella siinä kämpässä olemista
Eihän sitä tiedä, et jos se mieli muuttuiskin niin, että halutaan muuttaa sinne pysyvästi ja ostaa se pätkä
Mut nyt varmaan piinailutkin jää vähemmälle, ihan tän työmaan vuoksi, on niin paljon hommaa siellä. Pitää vaihtaa kodinkoneista lähtien lattiaa ja ens vuoden puolella tulee kylppäriremppa, joten on ainakin muuta mietittävää