Raskaaksi 2020

Suunnittelin tuossa puutarhan jatkokehitystä (maankääntämistä luvassa) niin mies kysyi että eikö se oo liian raskasta raskaana olevalle. Kysyin sit et oonko mä raskaana niin sanoi että ei tiedä ja että mun pitäis tietää. Sanoin sit että en tiedä ja aion lapioida :joyful: nyt jo huolehtii kuorman määrästä vaikka mitään todistetta mistään ei ole:happy::joyful:
 
Mäkään en oo koskaan tuntenut ovulaatiota. Enkä kahden synnytyksenkään jälkeen ole oppinut sitä vielä tuntemaan. Tikulle sen kuitenkin sain viime kierrosta, ni väliäkö hällä, kun sellanen selkeesti kuitenkin tapahtuu!

Kiva, että joku muukin muuttaa. Meillä kauhee häslinki muuton kanssa, kun uus kämppä on ihan järkyssä kunnossa vielä ja pitäis olla muuttanut ennen ens kuun puoltaväliä :arghh: Siellä on oikeesti vielä ihan mielettömästi hommaa ja alkaa vähän usko jo loppua :banghead: kuluupa ainakin aika ovista odotellessa, jos ei muuta :biggrin

Kp2 ja huomaa kyllä, et nyt on ihan kunnon menkat. En muistanu yhtään kuinka kipeetä nää tekeekään ja jatkuvan inhottavan olon ja vitutuksen :disgust Onneks ei montaa päivää enää :happy8

Joo meillä kans tulee olemaan semmonen häsläys et huh hoi :grin millaiseen kämppään muutatte? Me muutetaan rivari kolmioon maaseudulle, melkein 40km kaupunkiin :hilarious:Mietin pitkään onko tää oikea ratkaisu, kun mulla opinnot vielä kesken täällä kaupungissa, mut kun meillä nyt niin paha sisäilmaongelma nykyisessä asunnossa ja mä oireilen tosi pahasti, niin ei oikein pystynyt sitten valitsemaan tai oikeestaan miehen kanssa ei enää sitten jaksettu miettiä uutta muuttoa kaupunkialueelle, koska täällä on niin paljon näitä hometaloja, että se on melkein tuuria vaan, että löytää sopivan asunnon. Ollaan siis 4 asunnosta kolmesta poistuttu sisäilmaongelman takia. Voin sanoa, ettei tätä jatkuvaa muuttamista oikein enää jaksais, ei tää oo kivaa, kun missään ei pysty elämään.

Mä reagoin vaikeiten, kun oon saanut lapsuuden hometalosta astman, tän autoimmuuni-ihosairauden, allergiat ja hyvin harvinaisen homeallergian aspergillus-suvun homeille, reagoin myös ulkohomeista cladosporiumiin.
Meidän perheestä kaikille jäi astmaa, allergiaa sekä homeyliherkkyyttä. Talo, jonka vanhempani aikanaan luulivat ostaneensa puhtaana avasikin meille hometalohelvetin, jossa sitten oikeusteitse yritettiin kaupanpurkua. Talossa oli varmaan kaikki mahdolliset toksiinia tuottavat hiivat ja homesienet, lahovaurio oli jäätävä. Muistan itsekin myöhemmin katselleeni oikeudenkäynnin todistusaineistona käytettyjä valokuvia mm. seinärakenteiden eristeistä ja voi luoja ne kuvat oli kauheita - kaikki villat värjäytynyt mustaksi, ihan kun olis palaneet. Meiltä löytyi verestä myös vasta-aineita lähes kaikille 20 kosteusvaurioindikaattorille, samat homeet löytyi materiaalinäytteistä. Kuopion työterveyslaitos analysoi näytteet ja altistus oli voimakas. Mä olin tuolloin kolme vuotias. Isäni peruskorjasi asunnon, mutta velat oli vanhemmillani siinä vaiheessa niin suuret, että talo myytiin, joskin täysin puhtaana, kun se lähestulkoon oli rakennettu uudestaan.
Tästä opittiin se, ettei edes miehen kanssa todennäköisesti tulla ikinä ostamaan taloa, vaan rakennetaan se itse. Muuten et voi olla varma, mitä seinien sisällä on :bag:

Mut siis siihen rivariin :hilarious: niin se osoittautui siksikin hyväksi vaihtoehdoksi, kun meidän vuokranantajana toimii anoppi, joten on tuttu ja saadaan siellä tehdä remppaa :grin oikeestaan meinattiin jo viime kesänä ostaa tuo kolmio, mutta viime hetkellä muutettiinkin mieltä ja nyt aika olis ehkä sen verran kypsä, että voitaisiin vähän harjotella siinä kämpässä olemista :grinEihän sitä tiedä, et jos se mieli muuttuiskin niin, että halutaan muuttaa sinne pysyvästi ja ostaa se pätkä :hilarious:
Mut nyt varmaan piinailutkin jää vähemmälle, ihan tän työmaan vuoksi, on niin paljon hommaa siellä. Pitää vaihtaa kodinkoneista lähtien lattiaa ja ens vuoden puolella tulee kylppäriremppa, joten on ainakin muuta mietittävää :grin
 
Niin mutta eikö testin mukaan viikko 1 on rv 3+0-3+6 viikko 2 rv 4+, viikko 3 rv 5+ ja viikko 3+ on siis rv 6+0-6+6. Koska hcg ei ala erittyä ennen rv 3, ei viikko lasku lähde vielä ovulaatiosta.
Sillä mä kysyinkin kuinka näillä digeillä menee kun en tiedä, kun en oo koskaan ennen näillä testaillut, mutta lukenut oon että yleensä 5+2 (ja joillakin jo ennemminkin) on antanut sen 3+.
Ohjeena kuitenkin on että digin viikot +2,eli tuo 2-3 on rv 4-5. Englanninkielisiä foorumeja selasin myös, nii niissä tuo sama digi + 2vk. Mutta myös Suomenkielisiltä löytyi. Mutta löytyi myös että jollaki antanut vielä 5+4 rv 2-3 mutta raskaus eteni normaalisti.
Mutta nähtäväksi jää mihin suuntaan itellä etenee o_O
 
Mutta tälleen rikotun digin liuska tulkinnalla on ainakin vahvistunut, ja ilmeisen lähellä sitä +3 koska se 3+ tulee(ilmeisesti) , ku nuo kaikki on tasavahvoja. (opiskelin vähän englanninkielisiltä foorumeilta tänää :grin)

2 ylimmäistä uusin ja alimmat se viime viikon joka antoi myös 2-3vk
 

Liitteet

  • IMG_20200630_181155.jpg
    IMG_20200630_181155.jpg
    54.1 KB · Katsottu: 120
Tossa alle 4 h pidätyksellä sofi 25 herkkä. Ei siinä taida mitään olla vaikka kuin tihrustaa.. No viimeistään la aamuna uus
 

Liitteet

  • IMG_20200630_175814.jpg
    IMG_20200630_175814.jpg
    17 KB · Katsottu: 148
Joo meillä kans tulee olemaan semmonen häsläys et huh hoi :grin millaiseen kämppään muutatte? Me muutetaan rivari kolmioon maaseudulle, melkein 40km kaupunkiin :hilarious:Mietin pitkään onko tää oikea ratkaisu, kun mulla opinnot vielä kesken täällä kaupungissa, mut kun meillä nyt niin paha sisäilmaongelma nykyisessä asunnossa ja mä oireilen tosi pahasti, niin ei oikein pystynyt sitten valitsemaan tai oikeestaan miehen kanssa ei enää sitten jaksettu miettiä uutta muuttoa kaupunkialueelle, koska täällä on niin paljon näitä hometaloja, että se on melkein tuuria vaan, että löytää sopivan asunnon. Ollaan siis 4 asunnosta kolmesta poistuttu sisäilmaongelman takia. Voin sanoa, ettei tätä jatkuvaa muuttamista oikein enää jaksais, ei tää oo kivaa, kun missään ei pysty elämään.

Mä reagoin vaikeiten, kun oon saanut lapsuuden hometalosta astman, tän autoimmuuni-ihosairauden, allergiat ja hyvin harvinaisen homeallergian aspergillus-suvun homeille, reagoin myös ulkohomeista cladosporiumiin.
Meidän perheestä kaikille jäi astmaa, allergiaa sekä homeyliherkkyyttä. Talo, jonka vanhempani aikanaan luulivat ostaneensa puhtaana avasikin meille hometalohelvetin, jossa sitten oikeusteitse yritettiin kaupanpurkua. Talossa oli varmaan kaikki mahdolliset toksiinia tuottavat hiivat ja homesienet, lahovaurio oli jäätävä. Muistan itsekin myöhemmin katselleeni oikeudenkäynnin todistusaineistona käytettyjä valokuvia mm. seinärakenteiden eristeistä ja voi luoja ne kuvat oli kauheita - kaikki villat värjäytynyt mustaksi, ihan kun olis palaneet. Meiltä löytyi verestä myös vasta-aineita lähes kaikille 20 kosteusvaurioindikaattorille, samat homeet löytyi materiaalinäytteistä. Kuopion työterveyslaitos analysoi näytteet ja altistus oli voimakas. Mä olin tuolloin kolme vuotias. Isäni peruskorjasi asunnon, mutta velat oli vanhemmillani siinä vaiheessa niin suuret, että talo myytiin, joskin täysin puhtaana, kun se lähestulkoon oli rakennettu uudestaan.
Tästä opittiin se, ettei edes miehen kanssa todennäköisesti tulla ikinä ostamaan taloa, vaan rakennetaan se itse. Muuten et voi olla varma, mitä seinien sisällä on :bag:

Mut siis siihen rivariin :hilarious: niin se osoittautui siksikin hyväksi vaihtoehdoksi, kun meidän vuokranantajana toimii anoppi, joten on tuttu ja saadaan siellä tehdä remppaa :grin oikeestaan meinattiin jo viime kesänä ostaa tuo kolmio, mutta viime hetkellä muutettiinkin mieltä ja nyt aika olis ehkä sen verran kypsä, että voitaisiin vähän harjotella siinä kämpässä olemista :grinEihän sitä tiedä, et jos se mieli muuttuiskin niin, että halutaan muuttaa sinne pysyvästi ja ostaa se pätkä :hilarious:
Mut nyt varmaan piinailutkin jää vähemmälle, ihan tän työmaan vuoksi, on niin paljon hommaa siellä. Pitää vaihtaa kodinkoneista lähtien lattiaa ja ens vuoden puolella tulee kylppäriremppa, joten on ainakin muuta mietittävää :grin
Kuulostaa hyvältä! Noi homekämpät on kyllä petollisia. Onneks pääsette pois!
Me muutetaan miehen lapsuudenkotiin ihan saman kaupungin sisällä! Aika paljon siellä saa pintaremppaa tehdä, mut kiva päästä omakotitaloon, jossa on oikeesti tilaa! Tykkään kyllä meen nykysestä kodista hirveesti, mut ei vaan mahduta tänne varsinkaan, jos yks pieni meille vielä siunaantuu.
Se mihin muutetaan on kyllä myynnissä, et saas nähdä kauanko ehditään siinä asua. Ostetaan/rakennetaan sitten oma, kunhan siitä on päästy eroon.
 
Tossa alle 4 h pidätyksellä sofi 25 herkkä. Ei siinä taida mitään olla vaikka kuin tihrustaa.. No viimeistään la aamuna uus

Mikä dpo sulla olikaan? :)

Mutta tälleen rikotun digin liuska tulkinnalla on ainakin vahvistunut, ja ilmeisen lähellä sitä +3 koska se 3+ tulee(ilmeisesti) , ku nuo kaikki on tasavahvoja. (opiskelin vähän englanninkielisiltä foorumeilta tänää :grin)

2 ylimmäistä uusin ja alimmat se viime viikon joka antoi myös 2-3vk

Sulla näyttää kyllä kaikesta huolimatta hyviltä nuo viivat :) oottelet viel hetkosen, joskos siitä viel digigin muutuis. Testasitko sä niillä tikuilla? Itehän en ottanut digiä käyttöön just ton takia, kun musta ois tullu niin vainoharhainen testailun suhteen et oisin vaa miettiny niitä viikkoja koko ajan :hilarious:
 
Heippa!:)
Minäkin ilmoittaudun tänne mukaan. Omaa taustaa: kaksi lasta ennestään ja kolmatta haaveillaan. Kaksi ekaa raskautta ovat alkaneet ja sujuneet helposti. Aloin myös odottaa kolmatta, mutta sain kkm tämän vuoden huhtikuussa (rv 12, mutta sikiön kehitys oli pysähtynyt rv 10). Onneksi alkoi ruskea tiputteluvuoto ja osasin aavistaa, enkä saanut tietoa keskenmenosta seuraavalla viikolla olleessa nt-ultrassa, jonne olisin joutunut koronan takia menemään yksin.:sorry: Yksityisen ultraan sain sentään ottaa miehen mukaan tueksi.


Kierto palautui aika nopeasti ja tällä hetkellä menossa ehkä dpo12. Kk odotan alkavaksi to-pe. Testasin aamulla ja sain ehkä jonkinlaisen plussan? Vai onko tuo edes plussa? Aikaisemmin olen ehkä testannut myöhemmin ja saanut niitä leffaviivoja, niin nyt epäilyttää.:hilarious: Toki mietin sitäkin, että jos tämä onkin kemiallinen tai tuulimuna tai joku muu vastaava. Jotenkin olen niin vähäoireinen, että sekin epäilyttää. Oikeastaan ainoa oire on ihan jäätävä väsymys, joka on jatkunut sen vajaa pari viikkoa. Voisin vaan nukkua ja nukkua. Pistin helteen piikkiin, mutta ei helpota, vaikka säätila muuttui.laughing6
View attachment 91098

Tervetuloa!
Osanotot kkm:sta, en voi edes kuvitella miten kauhealta tuo tuntuu :sad001

MUTTA hieno plussa sinulla nyt ! Toivon sinulla isosti tarrasukkia ja että saat pienen syliin 39 vkon kuluttua :smug::Heartred
 
Täälä Dpo 2 ja virtsatietulehdus pamahti sit... PRKL ku on tuskallista!
Toivottavasti antibiootit tohon ei vaikuta mahdolliseen kiinnittymiseen :nailbiting: Oon syöny noita samoja antibiootteja raskaanakin sillon 4 v sitten, ku sama helvetin vaiva sillon mut ärsyttää jos menee hyvä kierto nyt hukkaan tommosen takia..
 
Heh, oot kyllä aikasessa :hilarious: koitat nyt oottaa sen 4 päivää ainakin, ennen testailuja :grin tiedän on vaikeeta, mut siin testis tuskin mitään näkyy viel vaiks oisitkin raskaana :wink

Tääl kans tuo dpo6, mut meinasin testaan vasta jos vuoto ei ala.
Joo tuntee ittesä kyllä aika hölmöks:biggrin no ainakin tiedän nyt että en voi olla pidemmällä.. Seuraan tuleeko mitään kiinnittymisvuotoa, se on sit aika varma merkki. Voi hyvä ihme mihin mä rahojani tuhlaan:laughing021 mutta aion kyllä ostaa lisäksi apteekkarin herkän, niin paljon on sofista kuullu huonoa etten oikee sen varaan laskis.. Mut lauantaina sit aamulla tai pe illalla töiden jälkeen
 
Sillä mä kysyinkin kuinka näillä digeillä menee kun en tiedä, kun en oo koskaan ennen näillä testaillut, mutta lukenut oon että yleensä 5+2 (ja joillakin jo ennemminkin) on antanut sen 3+.
Ohjeena kuitenkin on että digin viikot +2,eli tuo 2-3 on rv 4-5. Englanninkielisiä foorumeja selasin myös, nii niissä tuo sama digi + 2vk. Mutta myös Suomenkielisiltä löytyi. Mutta löytyi myös että jollaki antanut vielä 5+4 rv 2-3 mutta raskaus eteni normaalisti.
Mutta nähtäväksi jää mihin suuntaan itellä etenee o_O

Itse testasin digillä varmasta ovulaatiosta laskettuna rv 5+3 ja ei antanut 3+. Sitten seuraavan kerran testasin vasta 6+5 ja antoi 3+. Täysin tasavahvat viivat puikko- ja liuskatesteihin sain vasta 6+0. Aiemmassa raskaudessa en tehnyt kuin yhden testin. Vähäoireinen on tämäkin alkuraskaus, mutta ei mitään vuotoja. Viikon päästä varhaisultra :happy: Voin kyllä iltahommana nuo digit hajottaa ja laittaa kuvat. Itselle kaikki liuskat ja puikot antaneet tummempaa viivaa iltapäivällä ja illalla eikä aamulla. Jospa molemmilla kaikki hyvin.
 
Mikä dpo sulla olikaan? :)



Sulla näyttää kyllä kaikesta huolimatta hyviltä nuo viivat :) oottelet viel hetkosen, joskos siitä viel digigin muutuis. Testasitko sä niillä tikuilla? Itehän en ottanut digiä käyttöön just ton takia, kun musta ois tullu niin vainoharhainen testailun suhteen et oisin vaa miettiny niitä viikkoja koko ajan :hilarious:



En oo jaksanut lähteä kauppaan hakemaan :grin väsymys ainakin ollu kova. Kattoo jos huomenna jaksais kauppaan asti.

Ja noiden helteiden aikaan ei meinannu ruoka maistua ja sit koko ajan ällötti. Nyt se on vähän helpottanut, mutta päänsärkyä ollu sit tänää o_O
 
Ja kiitos kaikille onnittelijoille! Toivottavasti liitytte plussanneiden jännittyneeseen, mutta onnelliseen joukkoon. Ja onnea ja tarrasukkia myös uusille plussanneille! :love7Jään tänne notkumaan, en uskalla vielä riemuita. Pelkäsin viimeraskaudessa koko ajan, että voinko muka saada kolme lasta peräkkäin ilman että tulee km välissä... Niin en tiedä voitteko kuvitella tunnetta nyt kun ois ehkä mahdollisuus saattaa lapsi maailmaan neljännen kerran...

Pystyn niin samaistumaan tohon tunteeseen, itsekin kuusi lasta peräjälkeen saanut ja aina kun tullut raskaaksi, mietin että voiko taas kaikki mennä hyvin. Mun oma terkkari on mahtava, se aina sanoo, et jos aiemmin on mennyt hyvin, oli se sit raskaus tai synnytys niin hyvin suurella todennäköisyydellä se tulee menevään samanlailla uudestaankin, joten yritä olla stressaamatta ja luota siihen, että kaikki menee varmasti hyvin tälläkin kertaa :Heartred
 
Pystyn niin samaistumaan tohon tunteeseen, itsekin kuusi lasta peräjälkeen saanut ja aina kun tullut raskaaksi, mietin että voiko taas kaikki mennä hyvin. Mun oma terkkari on mahtava, se aina sanoo, et jos aiemmin on mennyt hyvin, oli se sit raskaus tai synnytys niin hyvin suurella todennäköisyydellä se tulee menevään samanlailla uudestaankin, joten yritä olla stressaamatta ja luota siihen, että kaikki menee varmasti hyvin tälläkin kertaa :Heartred

Yritän olla rento ja nauttia! Onneksi mullakin ihana neuvolatäti, joka saattoi ultrata vaikka joka käynnillä jos minusta siltä tuntui. Ja loppuraskaudessa kun on tarpeeksi viikkoja ja liikkeet tuntuu niin on helpompi luottaa kaiken menevän hyvin. Toivottavasti saan nytkin saman neuvolatätin, ainakin kolmessa edellisessä olen hänet itselleni saanut. :grin Ihana kuulla että 6 lasta ja kaikki mennyt hienosti ja olet saanut lapset syliisi! Kiitos tsemppaamisesta!
 
Takaisin
Top