Raskaaksi 2020

Mä en nyt taaskaan tiedä mitä ajatella. Sillon lauantaina tulin tänne kertomaan viivan haalistumisesta ja verenvuodosta. Sen jälkeen taas on tissit ollutkin kipeät enemmän tai vähemmän ja eilen tuli aivastaessa ja ylös noustessa repäisykipuja. Tänään oli pakko oman mielenterveyden vuoksi tehdä yksi testi ja siellä oli tummempi viiva kun kertaakaan aijemmin :wtf

Onko tässä jotain toivoa että pissa oli lauantaina vaan laineempaa ja verenvuoto olikin vaan joku ylimääräinen välivuoto tai valemenkat vai voiko se viiva nyt yhtäkkiä tummeta jos olisikin ollut kemiallinen?
Kohdunulkoinen vähän huolettaa kanssa..

View attachment 91040 View attachment 91041

Mulla ainakin (ja ymmärtääkseni monilla muillakin) aamun ekasta pissasta tulee haaleinta viivaa ja iltapäivästä paljon tummempaa. Eli olettaisin että sullakin voi olla näin ja sen takia näyttäny se aamu haaleempaa ku edellinen iltapäivä :happy: Tietysti muutenki se virtsan vahvuus vaihtelee eikä tosiaa voi täysin luottaa testienkää tasalaatuisuuteen :rolleyes:

Mulla on tänään dpo 8-9 alkanut väsymys, ja keskenmenneessä raskaudessani ensimmäinen oire oli väsymys juuri näillä samoilla päivillä :chicken: Inhottavan toiveita herättävää, kun keskenmenosta on vasta alle kuukausi ja varmaan aika epätodennäköistä, että uusi raskaus alkaisi heti, kun edeltäväänkin plussaan meni 8 kuukautta. Ja eilen testi oli kirkas nega.

Miten helposti pääsee ferritiinin mittaukseen? Mulla on aina ollut matala hemoglobiini (90-115 välillä seilannut), ja oon syönyt teini-iästä asti säännöllisen epäsäännöllisiä rautakuureja. Mutta oon pohtinut pitäisikö matalan hemoglobiinin syytä tutkia tarkemmin :bored: yleensä lääkärit/hoitajat on kohauttaneet hartioitaan kun olen kysellyt pitäisikö tehdä laajempi verikoe tms.. ja tiedän että äidilläni on ollut sama homma, matala hemoglobiini ja olematon ferritiini (alle 10).

Mulla on ollu alhainen hg syntymästä lähtien. Heittelee 87-113 väliä. Raskauksissa alhaisempi ja rautakuurilla ollut edellisissä raskauksissa.

Täällä oli virkistävä vkl, nautittiin kuohuvaa ja saunottiin ystävän kanssa. Nukuttiin teltassa ja aamusti uudestaan saunaan ja pari tasottavaa krapulan pelossa :hilarious: Ovulaatio mahdollisesti huomenna (flo ennustaa). No mutta viikon sisään jos on. Perjantaina ja eilen talleteltiin. Nyt vaan jännittää kun varasin luomien tarkastukseen ajan ha poistellaan. Ahdistaa hitokseen melanooma ja luomimuutokset. Viikon päästä leikellään ja saan piinailla tuloksia. Ahdistavaa.

Täälä Dpo 1 ja oviskivut on järkyttävät :hungover: Koskaan aiemmin ollu näin vahvoja. Mutta ainaki tapahtuu! Ovistesti oli jo nega ja lämmötki nousi eilen, joten irronnu se kai on jo :angelic: Outoa vaan, että kolmatta kk putkeen oikealta o_O

Talleteltiin eilen illalla vielä varmuuden vuoksi, että on meinaan tervetulo-komitea vastassa :hilarious: Kuhan ei nirsoilis ja päästäis sen yhden sieltä sisään... :angelic:

Mulla dpo1 tänään mut ei ole odotuksia tästä kierrosta. Ovisplussa oli jotenkin maltillinen tikussa, olot oli melko tasaiset oviksen aikaan,ei oikein tunnu missään eikä tallettelutkaan menneet läheskään optimaalisesti :woot::shifty:

Toivotaan parasta, vaikka olot ja talletteluajoitukset ei optimaalisimmilta tuntuneetkaan :happy:

Voivatko raskausoireet alkaa ennen kuin testissä näkyy plussaa? Mulla alkanut tänään samanlainen väsymys kuin edellisessä, keskenmenoon johtaneessa raskaudessa, mutta testi on täysin negatiivinen. Dpo vasta 8-9.

Testit tuli ja uus kiertokaan ei ole vielä alkanut :nailbiting::grin pitäsköhän seuraavasta pissistä testata vai vasta aamulla yövuoron jälkeen... En kyllä taho pettyä, ikävää olla yövuorossa pettyneenä :grumpy: aaaaa poltteleeeeeee!!!!! Testit polttelee!!!! :excited001:devil10

Voivatko raskausoireet alkaa ennen kuin testissä näkyy plussaa? Mulla alkanut tänään samanlainen väsymys kuin edellisessä, keskenmenoon johtaneessa raskaudessa, mutta testi on täysin negatiivinen. Dpo vasta 8-9.
Mä mietin ihan samaa. Paljonhan sitä on ollu että oireet on alkanu jo ennen plussaa mutta en tiedä sitten millä dpo:lla.. Varmasti tosi yksilöllistä ja herkimmät voikin jo oireilla noilla dpo:lla. Ite kuitenki mietin aina että kuinka suuri osuus oireiden kokemisesta on toiveiden ja mielikuvituksen aiheuttamia.. Mä yritän sinnitellä viikonloppuun asti testaamisen kanssa kun vasta dpo 5

Hyvä kysymys, mulla ainakin ollut oireita ihan negakierroissakin, että mitä oireita sitten tulee mistäkin. o_O Mutta voiskohan esim. jos kaksi kiinnittyy, tulla oireita jo ihan heti? o_O

Tänään sitten kuitenkin testasin sillä rfsun testillä, tuli haalea viiva. Omaan silmään luonnossa punertava. Voi että, toivottavasti tämä muuttuis ihan kunnon plussaksi vielä :smiley-angelic001 Tänään tosissaan dpo11. Kuvaan jotenkin vaikea saada tuota viivaa, silmillä kuitenkin nähtävissä. Pitäis malttaa pari päivää, että testais uudelleen...

Liitteet

• IMG_20200629_085932.jpg
    IMG_20200629_085932.jpg
    10.2 KB · Katsottu: 204
Mä luulen, että on tosi yksilöllistä tunteeko oireita vai ei aikaisilla päivillä. Kiinnittymisen jälkeenhän oireet tulee, mutta itelläni plussakierrossa ei ollut mitään oireita juurikaan ennen plussaa. :grin

Ne oireet joita tulee tässä luteaalissa niin johtuu useinkin joko menkkoihin valmistautuvasta hormonitoiminnasta tai sit siitä et raskautuu, eikä useinkaan ole pelkkää mielikuvituksen tuotetta (toki uskottelemalla itselleen niiden johtuvan raskaudesta saa aikaan vaiks mitä :hilarious:)

Tänään sitten kuitenkin testasin sillä rfsun testillä, tuli haalea viiva. Omaan silmään luonnossa punertava. Voi että, toivottavasti tämä muuttuis ihan kunnon plussaksi vielä :smiley-angelic001 Tänään tosissaan dpo11. Kuvaan jotenkin vaikea saada tuota viivaa, silmillä kuitenkin nähtävissä. Pitäis malttaa pari päivää, että testais uudelleen...

Näkyy! Ei muuta kun toivotaan viivojen vahvistumista :happy:

Hei meillähän on ihan samat päivät ja testit!:D Voidaan jännittää yhdessä mitä nää nyt meinaa:woot:

Mulla oli siis edeltävässä raskaudessa (josta keskenmeno) huomattavaa väsymystä jo dpo 8-9, ja voimakasta n. dpo 12 eteenpäin. Luulin että on flunssa tulossa, kun nukuin vaan. Ja nyt tänään on kovasti väsynyt olo, vaikka nukuin hyvin.

Eli minulla ainakin on tuntunut väsymys oireena jo tosi aikaisessa vaiheessa. Mutta tuolloin en tajunnut tehdä testiä kuin vasta dpo 14-15, jolloin olikin ihan selvä plussa jo. Ja nyt mietin voiko väsymys olla merkki uudesta raskaudesta, vaikka testi on vielä nega :nailbiting:

Onnea plussista taas! Ihanaa kun niitä edelleen satelee :Heartred

Täällä tais alkaa menkat, eli kp1. Vähän pettynyt olo, mut odotinkin niitä jo alkaviksi, kun testit oli puhtaan valkoisia. Uutta ovista kohti siis!

Myös pohdin raskaustestejä: jos herkkyys on 25, niin näkyykö testissä tuolloin jo selvä viiva, vai haamu? Voiko testi näyttää pienemmätkin hcg-määrät, kuin tuon 25, hailakalla haamulla, vai onko 25 ensimmäinen määrä johon se reagoi mitenkään?

mulla oli ekassa raskaudessa oireena rintojen arkuus ja turvotus ennen oletettua menkkojen alkamispäivää, sekä palelu. testin tein vasta pari päivää myöhemmin. näitä oireita ei muissa kierroissa silloin ollut. nyt tokaa yrittäessä oireita on paljon runsaammin muutenkin kuin tuolloin, liekö kroppa herkistynyt raskauden myötä.

nimimerkillä dpo5 ja rintoja aristaa. meinasin eilen ihan huutaa kivusta kun esikoinen tuli syliin hyppimään ja runnoi ihan huolella :hilarious: muuten ei muuta kummallista kuin aamulla herätessä tuikkimista vasemmalla puolella (missä ovulaatiokivutkin oli).

Takaisin