Raskaaksi 2020

Milloin sulla yleensä on ovis, onko mitään oloja?

Mä käytän tosiaan noita digejä, mutta kurkin kyllä aina myös sen laitteen sisälle työnnettävää tikkua. Mulla on nyt tullut vilkkuvaa hymiötä (lh-huippu lähenee) perjantaista asti. Tässä vähän vertailua, eli tikku näyttää siis tältäkin aamulta tältä, mun mielestä viiva on myös aika haalea, vaikka laite vilkutteleekin. o_O Mutta luotan noihin digeihin kyllä, ovat mielestäni osuneet aika yksiin sitten lopullisen kierron kanssa.

Ylipäätään musta tuntuu, että mulla hormonit on jotenkin alhaiset. Liuskoilla en ikinä saanut ovisplussaa. :shy:

Pakko vielä mainita, että tänään on tosi vahvat ovis- tai oviksen lähestymisoireet. :wideyed: Juilii, on vähän semmoinen hassu olo ja kirkasta vuotoa tulee paperiin. Täälläkin välillä limoista puhutaan, ja siis ihan tosi paljon enemmän limaa tulee nyt kuin mitä mulla normaalisti. Tulee jotenkin toiveikas fiilis näinkin pienestä asiasta. :grin

Se vilkkuva hymynaama siis tarkoittaa Estrogeenitason nousua ja sehän saattaa nousta ilman ovulaatiotakin (LH-huippua, jonka pysyvä hymynaama ilmaisee).. Itellä tuo laite vilkutteli viime kierrossa 9 pv kunnes kyllästyin ja ostin liuskat. Tähän kiertoon ostin vaan sen digin, joka on nega tai positiivinen :) Toivottavasti sulla sieltä pian pysyvää hymynaamaa pärähtää! Plussatuuliaaa :singing:
 
:greet025 Testasin... Siitä seuraavasta pissistä one step rtestillä :smiley-ashamed004 voiko niihin luottaa? Laittasin kuvan, mutten osaa, kyllä siihen jonnii näkönen viiva ilmaantu niinkuin positiivinen oisi o_O

Ei oo kyllä one stepit luotettavia. Mulla tuli just viimeviikolla ihan selkeä viiva, mut mihkään muuhun ei mitään ja tänään alkoi menkat.

Tekisin siis jonkun toisen merkkisen. Toivottavasti sulla kuitenkin ois ihan oikee plussa ja pieni siellä kyydissä! :)
 
Äääääk :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Mun naistenklinikan aika tuli, 20.7 saa kierukka kyytiä, toivottavasti ainakin :joyful:
Sit päästään tosissaan yrittää vaikka onhan tää harjoittelukin ollut ihan mukavaa:happy:
Vähän kyllä alko jännittää et kuinka kipeetä tekee mut kaiken sitä kestää jos tulos on oma vauva :Heartbigred
Huippua! Multa kun napattiin kierukka pois, niin ei sattunut yhtään, vaikka samalla otettiin papakin. Toivottavasti sulla menis yhtä kivuttomasti!
Plussatuulia!
 
Joo kannattaakin ensiksi tietenkin kuunnella mitä lääkäri suosittelee, eikä tehdä ominpäin mitään rautakuurilisäyksiä. Kannattaa alkaa syömään sellaisia ruoka-aineita, joista saa paljon rautaa, jos ei rautakuuritankkaukselle ole tarvetta! :) Jokaisen ihmisen keho on erilainen eikä kaikki sovi kaikille. Kerroin vain oman kokemukseni asiasta ja mitä minulle on kerrottu lääkärissä. :angel1

Tässä vielä löysin netistä hyvän artikkelin, jossa puhutaan ferreistä, mikä olisi hyvä taso raskautumiselle:
https://www.dextralapsettomuusklini.../nain-raudanpuute-vaikuttaa-raskaaksi-tuloon/

Joo näin oon mäkin käsittänyt asian, mutta ilmotin vaan oman näkemykseni, että miksi en tankkaa rautaa vielä, tai lähinnä siis täällä joku muukin joskus kysyi aionko tankkailla niin vielä en ainakaan ja, että raskauden keskeytymiseen/raskautumattomuuteen on monia muitakin syitä kuin ferrit. :)
Uskon kyllä, että sua on auttanut ja voinut jopa estää km, mutta omilla taustoillani mä en tankkailis rautaa ilman lääkärin määräystä lähinnä sen takia, kun mä reagoin niin moniin vitamiineihinkin rajulla pään tukkivalla turvotuksella. :bag: Ehkä se mitä yritin sanoa oli jotain tämmöstä: rautaa kannattaa ja pitääkin syödä, jos on aiempaa anemiataustaa, treenaa paljon tai on muita syitä, kuten runsaat kk, km taustaa tms ja ferrit on alhaalla. Mutta, että pitää muistaa myös se, että meidän kaikkien taustat on erilaiset ja jos tankkaa rautaa ns. varuiksi voi siitä Joissain (ei kaikissa) tilanteissa olla jopa haittaa. Eikä matala ferrit. korreloi aina keskenmenon kanssa. :)

Niin ja jos rautaa tankkaa niin kannattaa muistaa myös b12 vitamiinit, ne välillisesti vaikuttaa raudan imeytymiseen ja auttaa nostamaan myös matalaa hb. tä.
 
Ei oo kyllä one stepit luotettavia. Mulla tuli just viimeviikolla ihan selkeä viiva, mut mihkään muuhun ei mitään ja tänään alkoi menkat.

Tekisin siis jonkun toisen merkkisen. Toivottavasti sulla kuitenkin ois ihan oikee plussa ja pieni siellä kyydissä! :)

Varmasti testaan :smiley-ashamed004 :smiley-bounce013 pitää käydä apteekista hakemassa tai sitten cb-digi. Kerkeisköhän ennen töitä piipahtamaan jossain ostoksilla :grin
 
Kp15 ja edelleen vilkkuvaa hymiöitä CB:n digiin. Ovis+ antaa siis vielä odottaa itseään. Selailin mun Flo-merkintöjä, ja kp16 on ollut mun yleisin ovispäivä. Nyt tulee siis joko päivällä tai muutamalla heittoa, toivottavasti luteaali ei ainakaan jäisi sitten loppupäässä lyhyemmäksi. :rolleyes:

Täysin samassa kierron vaiheessa kp 15 ja tänään flo näyttää ovulaatiota

Enää viisi työpäivää lomaan. Kiireiset ja stressaavat päivät edessä vielä hoitaa kaikki kuntoon loman ajaksi. :nailbiting:

Muita samassa kierron vaiheessa meneviä? :)

Täysin samassa kierron vaiheessa kp15 ja tänään flo näyttää ovulaatiota:angelic:
 
Miten huomasit ja oliko oireita? On tää kyllä piinaavaa.
Mulla oli polvessa sellanen tosi tumma, melkein musta luomi, joka ilmestyi yhtäkkiä ja alkoi kasvaa. Kaksi eri yleislääkäriä sano mulle et ei siinä mitään oo, sit lopulta sain työterveyslääkäriltä lähetteen ihotautilääkärille ja löytyihän siitä sitten poiston jälkeen melanoma in situ :smiley-angry017 eli melanooman esiaste. Ton jälkeen oon kyl vältellyt aurinkoa ja noi helteetkin ahdistaa :sad010 tästä on jo useampi vuosi aikaa ja käyn kyllä joka vuosi ihotautilääkärillä joka tsekkaa kaikki mun luomet. Pitäis tarkemmin itekin seurailla noita mahdollisia muutoksia luomissa. Mutta yleensähän niissä ei oo mitään, toivottavasti sun kohdalla ei oo :Heartbigred
 
IMG_20200629_165105.jpg

Tämä siis nyt voi olla väärä positiivinen/haamu/jokin sellainen? (tutkiskelin ohjeita niin osasinkin tämän kuvan tänne laittaa). Ei ihan vielä ole menkulat myöhässä. Huomenna pitäisi olla kp1. Siis one step tuommonen vaan tuo testi :bored:
 
Ei oo kyllä one stepit luotettavia. Mulla tuli just viimeviikolla ihan selkeä viiva, mut mihkään muuhun ei mitään ja tänään alkoi menkat.

Tekisin siis jonkun toisen merkkisen. Toivottavasti sulla kuitenkin ois ihan oikee plussa ja pieni siellä kyydissä! :)
Sama kokemus kahdessa edellisessä kierrossa. Onestepeillä voi testaa huvikseen jos niitä sattuu olemaan mut mahdollinen haamu tmv kannattaa heti varmistaa toisen merkkisellä testillä. Järkyttävää miten selviä plussaviivoja ne raskauskeijusta ostetut ohuet onestepit tekee nykyään o_O
 
Minulla tuli viime kierrossa ennen menkkoja one stepillä selviä haamuja, jotka saivat elättelemään turhia toiveita :shifty: mutta toki niillä testeillä on tehty ihan luotettaviakin tuloksia.


Aloitin oviksen tikuttelun tästä kierrosta jo kp6, katsotaan saanko ovista kiinni tässä kierrossa. Viime kierto oli muutenkin todella outo, en perinteisiä oviskipuja/limoja bongannut, heti kun ekaa kertaa ovista yritin tikuttaa niin kaikki perinteiset ovisoireet oli tipotiessään:grin josko tässä kierrossa olisi onni myötä
 
View attachment 91059

Tämä siis nyt voi olla väärä positiivinen/haamu/jokin sellainen? (tutkiskelin ohjeita niin osasinkin tämän kuvan tänne laittaa). Ei ihan vielä ole menkulat myöhässä. Huomenna pitäisi olla kp1. Siis one step tuommonen vaan tuo testi :bored:
On kyllä niin punertava, että uskoisin kuitenki viittaavan plussaan.
Hieman varauksella toki liikenteessä, sillä myös minä testailin onestepillä punertavia negoja. Eivät kyllä ihan noin selkeitä olleet kuin tuo sinun.
 
On kyllä niin innostuneen odottavaiset tunnelmat. Jännittää ja samalla ei malttais odottaa. Tosiaan täällä kp 15 ja flo ennustaa ovista tälle päivää. Talletuksia on tehty jo hyvän aikaa jospa tänään vielä. :wink
En tosiaan tikuttele ovista, kun vasta yk 1 ja esikoinen tarras matkaan mukaan yk7.
Onko täällä jollain muulla kokemuksia siitä et on toinen munasarja poistettu. Iteltä toinen poistettu koska oli niin pahasti kysta kieryny munanjohtimeen ettei saatu leikattua. Pelkään, et mun vaihdevuodet alkaa tän johdosta huomattavasti aikasemmin niin ei haluta lykätä pikku kakkosta enää yhtään, kun se kuitenkin toiveissa joskus on.
 
Kiitos kaikille kommenteista! En usko vielä täysin tärppäämiseen, testaan vielä uusiksi, miks pitää valmistaa ja myydä testejä jotka voi olla yhtä tyhjän kanssa, plääh! Oispa vaan markkinoilla pelkästään testejä joiden tuloksia ei tarvia ihmetellä... :meh:
 
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja tuo tsh arvo seilaa vähän väliä 1-5, ennen kuin saatiin tasapainoon. Minulla oli tsh arvo lääkityksen aloittaessa 12 ja t4v taisi olla 13. Vasta-aineet oli yli 1300. Sitä ei enää seurata kun kyseessä autoimmuunitulehdus. Nyt raskausaikana arvot parhaimmat ikinä ja vointi hyvä, jonka veikkaan johtuvan siitä ferristä, jonka sain nousuun.

Raskauduin 09/2019, joka päättyi keskenmenoon (tm) 10/2019. Ennen sitä tankkasin koko kevään ja kesän rautaa. Kuukauden- kaksi putkeen, sitten enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Käytin itse obsidania yhden kapselin päivässä. Keskenmenon jälkeen arvo oli sen yli 70 ja jatkoin rautakuuria. Moni lääkäri ei ymmärrä tai pidä tärkeänä varastorautoja. Minulle sanoi lääkäri että 32 on hyvä ferri-arvo :shifty:

Toivottavasti sulla korjaantuisi raudan tankkauksella ja raskautuisit pian:happy:

Okei eli sulla olikin sitten reilusti koholla nuo kilpparit. Onneksi on lääkitys tehonnut ja nyt on ferritiinikin kohdillaan! Ja ennen kaikkea hienoa, että raskautuminen onnistui :love7 Jollain muullakin täällä oli positiivisia kokemuksia ferritiinin noususta ja raskaaksi tulemisesta, en muista kenellä, kun viestejä oli tullut niin paljon sitten viime käynnin. Mutta näitä on kiva kuulla. :)

Ilmeisesti toi ferritiini voisi vaikuttaa myös kohdun limakalvoon, joka siis luultavasti mulla on liian ohut. Toki yritän muistaa, että se ohuus voi johtua myös kierukan jälkimainingeista.. Monimutkaisia asioita nämä, kaikki vaikuttaa kaikkeen tai voi olla vaikuttamatta. :woot: Mutta olen nyt lämpöjen perusteella melko vakuuttunut, että ovuloin kuitenkin tässä kierrossa vaikka gyne ei ultrassa sitä nähnytkään. Yritän vain olla odottamatta liikoja tältä kierrolta, koska tuskin tuohon mun limakalvoon vielä mitään voisi kiinnittyä, vaikka hedelmöittyminen olisikin tapahtunut.
 
Kuka ihme tunnustaa vieneensä mun menkat? Mä en tiedä mikä mulla on kun nyt on kp 30 ja jäätävät määrät vetistä valkovuotoa tulee. Vain raskauksien aikaan on tullut näin paljon ja nyt testit on näyttäny negaa.
 
View attachment 91059

Tämä siis nyt voi olla väärä positiivinen/haamu/jokin sellainen? (tutkiskelin ohjeita niin osasinkin tämän kuvan tänne laittaa). Ei ihan vielä ole menkulat myöhässä. Huomenna pitäisi olla kp1. Siis one step tuommonen vaan tuo testi :bored:

Kyllähän siinä jotain näkyy, ei muuta kuin toisen testin ostoon niin saa varmistusta :wink apteekin herkkä testi mulla ainakin näytti ekana selkeän plussan, sitä ennen nuo onestepit ja myös pregcheck ihan negaa.
 
View attachment 91059

Tämä siis nyt voi olla väärä positiivinen/haamu/jokin sellainen? (tutkiskelin ohjeita niin osasinkin tämän kuvan tänne laittaa). Ei ihan vielä ole menkulat myöhässä. Huomenna pitäisi olla kp1. Siis one step tuommonen vaan tuo testi :bored:
Mä sanoisin tätä kyllä ihan selkeäksi positiiviseksi tulokseksi, ei onestepitkään nyt tollasia viivanpaikkoja anna :D Ja itsellä siis niistä kokemusta, ne viivanpaikat on mulla olleet haaleita ja niissä ei ole ollut väriä.
 
Takaisin
Top