Mä soittelin aiemmin tässä kuussa meidän kunnan perhesuunnitteluneuvolaan ja vähän kyselin, että onko jotain mitä voitaisiin tehdä etukäteen valmiiksi ennen julkisen ensikäyntiä. Vinkkasivat, että siemennesteanalyysin voisi käydä etukäteen tekemässä jos haluaa, mutta että ensikäynnille tullessa se ei saisi kuitenkaan olla "liian vanha tulos". Meillä tulee vuosi täyteen elokuussa, ja vinkkasivat, että heinäkuussa - elokuun alussa voi käydä analyysin tekemässä valmiiksi, jos haluaa. Mutta se klinikka, missä suosittelivat tämän tekemään on just tuolloin kiinni. Joten ei nyt kesäkuussa menty sitä tekemään, vaan ootetaan kaikki tutkimukset syksyyn. Kesäloma-ajat siis tuolla yksityiselläkin, mikä ainakin täällä päin tuntui vaikuttavan näiden kyseisten palvelun saantiin.
Mä kävin alkukuusta oman mielenrauhani vuoksi ihan perustutkimuksessa gynellä. Joku täällä vinkkasi, että fiksu aika voisi olla ovulaatioaika, jolloin näkisi, onko munasolua kypsymässä, kuinka paksut limakalvot siihen aikaan kierrosta on yms. Joten kävin just ennen ovista. Kaikki näytti olevan hyvin ja kuten pitikin siinä vaiheessa kiertoa.
EDIT: Tällä hetkellä epäilen, että meillä tärppäämisen venyminen on johtunut joko mun matalista ferritiiniarvoista (nyt oon jo saanut ne nostettua, pari kiertoa takana nostetuilla arvoilla vasta) tai sit miehestä (testoarvojen mahdollinen vaikutus siemennesteeseen). Tai sit ei oo mitään syytä, katsotaan.