Raskaaksi 2020

Testien seurailu jatkuu. Tässä dpo12-14 ja hyvin näyttää tummuvan.

View attachment 90935
Myös ovistestit näyttävät hyvin tummenevan raskaustestien ohella :hilarious:
View attachment 90936

Nyt on kaapissa enää yksi apteekin testi ja digi. Taidan niillä testata ensi viikolla ja sitten rauhoittua :)

Kiitos kun jaksatte näitä, vaikka haaveillette omista plussista:Heartred tsemppiä ja imua plussa-aaltoon! :dance011
Noniin onneksi olkoon paljon! Tukevasti raskaana olet ja upeat viivat! Itse varmaa teen miljoonaa testii jos raskaudun enkä usko ennen ku tullu just supervahvat viivat mut ihanaa, otahan meidät aaltoon mukaan! :)

No eipä tietenkään :wtf: Pitää käydä hakees joku huomiseks. Mikä ois jees? Oisko cb:n se herkkä hyvä? :bored: Tästä pudotaan kyl korkeelta, jos ei ookkaan mitään :arghh:

CB herkkä antaa helposti myös viivanpaikkaa monille joka on haalee mut näkyvä. Ehkä pc olisi hyvä tai apteekin oma se 10 herkkyys. Mä en voi CB earlya suositella hyvällä omallatunnolla, plussa vai ei ryhmässä on mun testi joka ei ollutkaan mitään ja se on tosi selkeä viiva

CB herkkä antaa helposti myös viivanpaikkaa monille joka on haalee mut näkyvä. Ehkä pc olisi hyvä tai apteekin oma se 10 herkkyys. Mä en voi CB earlya suositella hyvällä omallatunnolla, plussa vai ei ryhmässä on mun testi joka ei ollutkaan mitään ja se on tosi selkeä viiva
Okei, no meen seikkailee apteekkii ja ostan kaikki testit mitä on :biggrin:biggrin

No eipä tietenkään :wtf: Pitää käydä hakees joku huomiseks. Mikä ois jees? Oisko cb:n se herkkä hyvä? :bored: Tästä pudotaan kyl korkeelta, jos ei ookkaan mitään :arghh:
Nyt en muista mikä oli cb:n herkkä, mutta jos on se sinisellä viivalla varustettu, niin en suosittele.

Pregcheck ihan marketista (kai joissain pienemmissäkin kaupoissa) on hyvä.
Ymmärtääkseni rfsu ei myöskään enää nykyään anna niin herkästi viivanpaikkojao_O

Apteekista se apteekkarin oma ei ole ainakaan koskaan näyttänyt minulla mitään virheellisesti. Toki, ei ole ihan sen herkin.

Samaa toivon minäkin:3some yks kaveri kenelle ehdin plussasta kertoa, taputti olalle ja sanoi, että nyt saat ainakin juhannuksena juoda. Kai hän yritti vitsailla, mutta kyllä kouraisi aika syvältä. Mieluummin olisin vaikka loppuelämäni juomatta, jos sillä edes yhden pienen saisin. Tosi tökeröitä kommentteja sitä kyllä saa kuulla. Mulla on ensi viikolla lääkäri, katsotaan mitä se tuumaa. Tämä oli tosiaan jo kolmas keskenmeno, vaikkakin ekasta on jo yli 4v aikaa.

Kyllä suututtaa tommoiset kommentit :shifty: niin ajattelematonta kyseiseltä kaverilta

Moi!

olen 35-vuotias perheestä haaveilija. Jo viiden vuoden ajan olen haaveillut äidiksi tulosta. Oikea kumppani löytyi pari vuotta sitten ja nyt olemme yrittäneet 9kk. En ole koskaan ollut raskaana eikä vieläkään ole tärpännyt. Pettymys iskee joka kuukausi ja silti sitä yrittää pitää itsensä kasassa ja toivoa yllä. Onko meitä muita ”senioriyrittäjiä” täällä? Miten te muut , siiss ihan iästä riippumatta, tsemppaatte itseänne kuusta toiseen ja luotte toivoa? Vaikea on olla stressaamatta, kun perheestä niin kovin haaveilee ja ikää alkaa olla.

Oon pitkää etsinyt vertaistukea, kun ei näistä raskaushaaveista oikein ole helppo kovinkaan monen kanssa jutella. Pelkään lapsettomuutta enkä tiedä missä vaiheessa lapsettomuudesta voi puhua, itse kun toive Perheestä on kuitenkin vielä kovin suuri.

voimia ja ilon aiheita teille kaikille❤️
Mä oon ollut raskaana joten todistetusti ovuloin joskus, mulla pco ei paha mutta munasarjat on polykystiset. Muita oireita mulla ei ole. En ole ylipainoinen jne ja yritys alkoi jo vuonna 2014 ekan kerran. Sen jälkeen on mies vaihtunut ja tiedän että olen oikeassa suhteessa ja vauva on toivottu. Mies nyt tajusi ekaa kertaa että mä en niin vaan "vahingossa" raskaudu ja sovittu et jos ei kahdessa vuodessa tuu niin sit hoitoihin. Toki tässä on kierto taas hakusessa ja sinällään vaikea mun sanoa mitään mut säännöllisesti menkat tuli mut nyt on jo kp54 enkä ole raskaana. Toki ovuloin ehkä vasta kp40 jälkeen.

Itse en enää jaksa tsempata itseäni mutta muut jaksaa ja se on hienoa, jotenkin tuntuu hyvältä kun voi purkaa tänne olot ja tunteet etten kaada miehen niskaan kaikkea kuraa.

Tietysti mulla ei oikein pysy raskaudet eli useampi km ja kkm takana. Nyt kuitenkin hyvillä mielin tulevaan ja yritän vaan ottaa rennosti. Kyllä minäkin lapsen saan tai adoption kautta jos ei muutoin

Heh, asiasta nyt vähän toiseen, mut en mä ainakaan yhtään täpinöissäni ole tästä yrittämisestä :hilarious: Lähti lapasesta ihan jo näin ensalkuun, kun meilasin jo polillekin viestiä lääkitysasioista (ihan niinkun tässä joku ihme kohta käviskin varsinkin kun edellistäkin plussaa sai vääntämällä vääntää) :laughing002

Ja täällä mä vaan mietin, miten rempattais uudesta asunnosta se yks huone vauvaa ajatellen :rolleyes:
En kestä itteeni, ei tää yleensä näin voimakkaita tunteita oo herättänyt :grin eikä toi mies auta yhtään asiaa, ku sekin pölisee vauvoista harva se päivä :cool14

Mä soittelin aiemmin tässä kuussa meidän kunnan perhesuunnitteluneuvolaan ja vähän kyselin, että onko jotain mitä voitaisiin tehdä etukäteen valmiiksi ennen julkisen ensikäyntiä. Vinkkasivat, että siemennesteanalyysin voisi käydä etukäteen tekemässä jos haluaa, mutta että ensikäynnille tullessa se ei saisi kuitenkaan olla "liian vanha tulos". Meillä tulee vuosi täyteen elokuussa, ja vinkkasivat, että heinäkuussa - elokuun alussa voi käydä analyysin tekemässä valmiiksi, jos haluaa. Mutta se klinikka, missä suosittelivat tämän tekemään on just tuolloin kiinni. Joten ei nyt kesäkuussa menty sitä tekemään, vaan ootetaan kaikki tutkimukset syksyyn. Kesäloma-ajat siis tuolla yksityiselläkin, mikä ainakin täällä päin tuntui vaikuttavan näiden kyseisten palvelun saantiin.

Mä kävin alkukuusta oman mielenrauhani vuoksi ihan perustutkimuksessa gynellä. Joku täällä vinkkasi, että fiksu aika voisi olla ovulaatioaika, jolloin näkisi, onko munasolua kypsymässä, kuinka paksut limakalvot siihen aikaan kierrosta on yms. Joten kävin just ennen ovista. Kaikki näytti olevan hyvin ja kuten pitikin siinä vaiheessa kiertoa.

EDIT: Tällä hetkellä epäilen, että meillä tärppäämisen venyminen on johtunut joko mun matalista ferritiiniarvoista (nyt oon jo saanut ne nostettua, pari kiertoa takana nostetuilla arvoilla vasta) tai sit miehestä (testoarvojen mahdollinen vaikutus siemennesteeseen). Tai sit ei oo mitään syytä, katsotaan. :think005

Mäkin ajattelin köydä tekemässä tsekkn. Mistä sä sait idean aöhaisesta ferritiinistä ja millä sitä nostit?

Moikka!
Meidän kunnassa myös 35-vuotiaiden pitää yrittää vuosi. Ollaan käyty kyllä lääkärissä ja nyt odotetaan lähetettä. Jonot on yli puoli vuotta koronakevään takia. Oon miettinyt yksityistä mutta pelottaa että se sitten häiritsee julkiselle puolelle pääsyä. Ja en tiedä mistä aloittaa. Toivo on vielä tosi suuri, että tärppäisi mutta kyllä se pelkokin aika ajoin nostaa päätään. Olisi niin ihana saada olla äiti ja osa omaa perhettä.
Aivan, sitten ymmärrän :) mun käsittääkseni yksityisellä käymisen ei pitäisi vaikuttaa negatiivisesti julkiselle pääsyyn, yksityisellä tehtyjä tutkimuksia voi käyttää hyödyksi julkisella ellei ne ole liian vanhoja. Minä oon tämmönen hätähousu, että kävin melkein heti yrityksen aloittamisen jälkeen yksityisellä gynellä kunnon tarkastuksessa :smiley-ashamed008 sitä edelsi kohdunulkoinen raskaus, joka pelästytti ja halusin varmistua, että kaikki on kunnossa. Nyt kun kaikenkaikkiaan pieleen menneitä raskauksia on jo kolme niin pääsen julkiselle ainakin joihinkin tutkimuksiin. Jännittää tosipaljon, ensi viikolla jo se aika :happy8

Me lähdetään miehen kanssa huomenna minilomalle, ekaa kertaa päästään yhdessä hotelliin ja oviksen pitäisi sattua just kohdilleen :love017 testit tummuneet jo ihan kivasti, pitää vielä kotona vähän harjoitella :laughing002

Meillä taas yksityisellä käynti esti julkiselle pääsyn. Oltiin yritetty toista 1,5v ja käyty tutkimukset yksityisellä. Laitettiin yksityisen tutkimusten tiedot julkiselle ja sieltä tuli vastaus että päästään sinne sitten kun 3v yritystä täynnä, koska ei missään mitään vikaa ja raskaus sinä aikana todennäköinen kun 1 lapsi jo on (2v yrityksellä). Plussasin kyllä heti samassa kierrossa missä tuo lähete palautui, mutta kyllä silti ärsytti.

Meillä taas yksityisellä käynti esti julkiselle pääsyn. Oltiin yritetty toista 1,5v ja käyty tutkimukset yksityisellä. Laitettiin yksityisen tutkimusten tiedot julkiselle ja sieltä tuli vastaus että päästään sinne sitten kun 3v yritystä täynnä, koska ei missään mitään vikaa ja raskaus sinä aikana todennäköinen kun 1 lapsi jo on (2v yrityksellä). Plussasin kyllä heti samassa kierrossa missä tuo lähete palautui, mutta kyllä silti ärsytti.
Mitäää :angry1 on kyllä kumma, ilmeisesti tämäkin on niin kuntakohtainen asia:angry1 kyllä on typerää, että toiset laitettaan vaan odottamaan. Onneksi sinulle kävi lopulta hyvin!

Mäkin ajattelin köydä tekemässä tsekkn. Mistä sä sait idean aöhaisesta ferritiinistä ja millä sitä nostit?

Mä kävin siis ihan muutenkin (en pelkän yrittämisen takia) verikokeissa, ja siinä selvisi tuo ferritiini. Väsymystä mulla oli ollut jo pidempään, ja halusin siksi tsekata veriarvot.

Lääkäri neuvoi ferritiinituloksen pohjalta rautakuurille, söin 3kk ajan rautaa ja tepsi itsellä tosi hyvin. Nyt jatkossa syön menkkojen aikana rautaa, tällaista menettelyä lääkäri sit tulosten nousemisen jälkeen ehdotti.

Siis täh... Mulle tehtiin lähete julkiselle puolelle
yksityiseltä.:eek: Eivät edes ehdottaneet tarkempia lapsettomuustutkimuksia muualle kuin julkiselle. Toki mulla ei ole rahaakaan siellä yksityisellä hoidattaa kaikkea, mutta kyllä ne mulle ainakin sieltä julkiselle tekee lähetteen jos tarvii. :happy:

Mä kävin siis ihan muutenkin (en pelkän yrittämisen takia) verikokeissa, ja siinä selvisi tuo ferritiini. Väsymystä mulla oli ollut jo pidempään, ja halusin siksi tsekata veriarvot.

Lääkäri neuvoi ferritiinituloksen pohjalta rautakuurille, söin 3kk ajan rautaa ja tepsi itsellä tosi hyvin. Nyt jatkossa syön menkkojen aikana rautaa, tällaista menettelyä lääkäri sit tulosten nousemisen jälkeen ehdotti.

Saako kysyä, paljon sulla oli se ferritiini? :)

Ihanaa onnea plussista :smiley-bounce016

Jääkö tänne kohta enää ketään kun kaikki siirtyy toisaalle :laughing002

Täällä kp12 ehkä, vähän hankala laskea, kun oli se keskenmeno. Ovistestit ruvennut selkeesti tummenemaan, toivottavasti ei km hirveesti kiertoa sotke ja se ovis oikeesti tulee. Ollaan talleteltu joka päivä ja mies alkaa pikkuhiljaa olla jo ihan loppu :laughing021 mua tää lisääntynyt seksin määrä ei haittaa tippaakaan, päinvastoin :love7
Minä jään :dance008laughing6:rolleyes:

Apua! Onks tää nyt se one stepin viivanpaikka, vaiko kenties haamulainen :nailbiting: Eilinen oli ihan puhdas valkoinen. Saa toki myös sanoa, jos ei nää yhtään mitään :bookworm:
View attachment 90923
Toivon että on oikea haamu sulla mut mä olen saanut tollasen yhden per negakierto nyt :sad001 ja vaan yhden, vaikka olen testannut useamman kerran samoilla testeillä kuitenkin.

Ketjussa kuumeilevat:

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /30/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 24 / esikoinen / yritys alkanut 7/19/ km 1/20 rv 7/ kierrot epäsäännöllisiä, ovulaatiohäiriöitä ja tiputtelua

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20/LA 1/21

Kuunvarjo / 28 / ensimmäinen / yritys alkaa 12/20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Noora992/ 27/ ensimmäinen/ 5/20

Laakeripuu / 36 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/17 / kkm 2/20

Tuutsi / 20 / ensimmäinen / yritys alkanut 02/20

Foreverfever/ 28 / neljäs / ya 10/19 / Kkm 3/20

Sora / 26 / toinen / ya 03/20

Lumiprinsessa / 25 / toinen / tjot 12/19

Rouva W / 22/ ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

kajo. / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

Tirrinen / 27 / neljäs / Yritys alkanut 3/20

amandatt / 27 / ensimmäinen / ya 7/2018 / kkm 06/2019, km 03/

Oonaemmiina / 34 / kolmas / yritys alkanut 5/20

danonina / 33 / neljäs / 6/20

Monstera / 26 / kolmas / yritys alkanut 6/20

Rapumamma / 33 / kolmas / yritys alkanut 1/20 / kkm 4/20

jelisa/ 33/ / ensimmäinen/ ya 12/18/ kkm 3/20 rv13

pimmi85 / 34 / toinen / yritys alkanut 05/2020

Coda30/ensimmäinen/ yk 1

Miss_M / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 03/2020

Alloha/ 27 / toinen / yritys alkanut 04/20

Agnés / 30 / toinen / yritys alkaa 06/20

Deb / 25 / toinen / tjot 06/20

Pikkuprinsessa-95/25/ ensimmäinen/yritys alkanut 5/20

Pöllönen / 34 / neljäs /yritys aloitettu 6/20

Maria92 / 28 / toinen lapsi / ya 05/2020 / km 06/2020

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Niemja / 29 / neljäs / LA11/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0 / LA 12/20

Saiq-/29/kolmas/LA 1/21

Emir / 36 / kolmas / LA 1/2021

Alcyone / 43 / toinen / yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019 / LA 12/20

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19 / LA 1/21

Dooris / ensimmäinen / ya 7/20 / LA 1/21

Mamiliksi / 30 / Toinen / Ya 5/2020/ LA 2/21

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkanut 5/20/LA 2/21

Marcipa / 40+ / neljäs / ya 1/20 ( kkm 12/19) / LA 2/21

Chartreux / 30 / toinen / ya 5/20 / LA 2/23

Vaiana / 30 / kolmas / ya 5/20 / LA 3/21

Mä oon vaan rentoillut loppupäivän ja nyt vaan maha on ikään kuin olisi vatsalihas liikkeitä tehnyt... En ole..

Myös kuiva suu ja sit nää rinnat on ihan hassut. Vv runsaasti tai kosteat paikat jotenkin... Ei vielä näy menkkoja ja sit loppu vihlonnat, pikku nipistys tuntunut tänään ja kuin olisi tosiaan jumpannut. Kauhea ku aina herättää toiveita ja varsinkin kun al ollut korkea vaikka oonkin nukkunut ilman vaatteita nyt viime aikoina.

Ketkä plussaa seuraavaksi?

Takaisin