Raskaaksi 2020

Paljon onnea plussanneille!

Mäkin yllätin joku aika sitten miehen popsimasta "salaa" vitamiineja. Syö kapseleina macaa, L-arginiinia ja sinkkiä. Kiva tietää että hänelläkin tämä kuumeilu ihan liian kovana :p
Mä syön tällä hetkellä vaan foolihappo+D.
Flo ennusti eiliselle ovista ja olotkin ollut sen mukaiset että olisi ihan lähipäivinä ollut/tulossa, mutta aamulämmöt eivät ole noussut, joten tuskin on vielä ollut. Nyt taitaa olla joku kp 20 menossa, en jaksa tarkistaa ja aina on näillä päivillä jo ovis ollut.

Paljon onnea plussanneille!

Mäkin yllätin joku aika sitten miehen popsimasta "salaa" vitamiineja. Syö kapseleina macaa, L-arginiinia ja sinkkiä. Kiva tietää että hänelläkin tämä kuumeilu ihan liian kovana :p
Mä syön tällä hetkellä vaan foolihappo+D.
Flo ennusti eiliselle ovista ja olotkin ollut sen mukaiset että olisi ihan lähipäivinä ollut/tulossa, mutta aamulämmöt eivät ole noussut, joten tuskin on vielä ollut. Nyt taitaa olla joku kp 20 menossa, en jaksa tarkistaa ja aina on näillä päivillä jo ovis ollut.
Sinkki se tuolla myös oli. Joku vireyskapseli.. noh, vireyttä riittää

Mulla ei yhtään testiä ole joten en testaa. Kun menkat tulee kuitenkin nyt. On jo juilintaa ja tuntui sellainen repäisy et varmasti alkaa, on jo tuttua ennen menkkoja

Onnea plussanneet :gen014:Heartred

Mä syön tällä hetkellä foolihappoa, geleetä, magnesiumia, sinkkiä ja joskus siihen lisäksi monivitamiinitabu, mutta ei aina.
Miehelle syötän sinkkiä, monivitamiinia ja geleetä :biggrin

Gelee on ollut testissä vasta yhden kierron verran. Ainakin ovulaation nurkilla halut oli ihan satamiljoonakertaiset verrattuna aiempiin kiertoihin ja huomaan muutenkin haluavani paljon enemmän ja useammin kuin aiemmin, vaikka ei kovin hiljaiseloa olla makuuhuoneen puolella vietetty koskaan :hug003

Mulla alkoi runsaat mutta aika lyhyet menkat 11.6. Touhuilua on ollut menkkojen jälkeen useamman kerran, viimeksi tänään ennen iltavuoroon tuloa. Ovis plussan sain eilen ja flo ennusti tälle päivälle ovista. Mutta. Mulla on ollut muutamana päivänä nyt ihan yhtäkkisiä kuvotus kohtauksia ja huimausta, väsymystä, voimakasta painetta/turvotusta ja erilaisia tuntemuksia alamahassa sekä ehkä haamu tai viivanpaikka tänää sofin raskaustestissä. Nyt iltapäivällä ollut useasti puukonisku kipuja vasemmalla alavatsalla ja koko alamaha on aristava ja vähän pinkeä

Mulla alkoi runsaat mutta aika lyhyet menkat 11.6. Touhuilua on ollut menkkojen jälkeen useamman kerran, viimeksi tänään ennen iltavuoroon tuloa. Ovis plussan sain eilen ja flo ennusti tälle päivälle ovista. Mutta. Mulla on ollut muutamana päivänä nyt ihan yhtäkkisiä kuvotus kohtauksia ja huimausta, väsymystä, voimakasta painetta/turvotusta ja erilaisia tuntemuksia alamahassa sekä ehkä haamu tai viivanpaikka tänää sofin raskaustestissä. Nyt iltapäivällä ollut useasti puukonisku kipuja vasemmalla alavatsalla ja koko alamaha on aristava ja vähän pinkeä
Pääsetkö ostamaan jonkin muun merkkisen raskaustestin? Aloittaisin sillä :) oireet kuulostaa siltä, että voi olla raskauskin

No voi että, onnea jälleen uusille plussille! :love7

Mä vierailin eilen päivystyksesä ja lopulta naistentautien polilla, kun mulla oli läpi juhannuksen kovaa vatsakipua oikealla ja jotkut asennot pahentaa sitä, ja lisäks hartiakipua, mikä sitten selvis että ei liittynytkään tähän :biggrin Päivystyksessä otettiin labroja ja pääsin pötkölleen odotteleen, HCG oli 26 000 (!!), ja viikkoja se 5+3. Lääkärikin myhäili että hyvin raskaana ollaan. Vielä pääsin päivystyksenä naikkarille ja sielä odottelin vuoroa päivystävälle lääkärille keskellä yötä.

Ja pääsin näkemään ultrassa meidän pienen möykyn, 4mm pelkkää rakkautta! Vaikutti hieman pienemmältä kuin 5+3, joten voi olla että muutaman päivän heitto on siinä, mutta yksi pieni löytyi oikein hyvästä paikkaa keskeltä kohdun takaseinää, hieno raskauspussi ja ruskuaispussi, sykekaikua ei saatu vielä. Keltarauhanen oli vasemmalla, joten sieltä se irtosi tämä munasolu. :whacky011

Kivuille ei löytynyt selitystä, muuta kuin että voi olla kasvukipuja tai joku suolen kiinnike mikä kiristelee, tai sitten mulla on tosi tiukat lihakset, mikä selittyy tanssijataustalla ja ne sielä kipuilee kun sidokset venyy. Pääsin viimen noin kuuden tunnin jälkeen kotiin yöllä.

Nyt odotan jo 6.7. olevaa varsinaista varhaisultraa Aavassa, niin nähdään onko kasvu jatkunut hyvin. :Heartred

Mä luovutan tän kierron suhteen. Ei vaan jaksa enää uskoa että sais sitä plussaa testiajalla.

Nyt oli kyllä sellainen veitsenvääntö tässä illalla vajaan tunnin ajan vasemmalla munasarjoissa, että kyllä ihmettelen jos ei ollu ovis o_O lämpöjä odotellessa...

Nyt oli kyllä sellainen veitsenvääntö tässä illalla vajaan tunnin ajan vasemmalla munasarjoissa, että kyllä ihmettelen jos ei ollu ovis o_O lämpöjä odotellessa...
Mulla kans tänään töissä ihan kauheeta terävää kipua vasemmalla, ja epämääräisestä rt:stä huolimatta pidän todennäköisempänä ovista kuin raskautta, sitähän se flokin ennusti ja eilinen selkeä ovis plussa.. Onneksi hommailtiin vielä tänään päivällä kun yöllä ei tullut vauvasoosia ja kun sanoin että mulla on ovis niin mies lupasi että aamulla jatkuu..:wink menin sitten herättyäni keittää kahvia kun mies oli koirien kans ulkona ja ehdin suodatinpussin vaan laittaa kun muistin että mulla han oli jotain muuta tekemistä :grin sitten ryntäsin makkariin odottelee:laughing002

Onnea plussista!:Heartred
:smiley-bounce016

Täällä dpo9 ja aamulla vois testailla. Viikonloppuna ja vielä eilenkin oli niin varma olo, että ihan varmasti tulee plussa. Johonkin toi optimismi on kadonnut ja perus pessimisti on täällä taas. Ei varmana näy huomenna mitään ja kuukautiset alkaa just tasan flo:n ennusteen mukaan :smiley-angry003
Vitamiineista oli puhetta jossain aiemmin tänään. Ite syön perus mamavitskuja, enkä ainakaan vielä muuta. Mieskään ei taida ottaa kuin magnesiumia. Pitäisköhän napsia kuitenkin vielä jotain muitakin vitskuja? :confused004

Onpa täällä tullut paljon viestejä siitä, kun ite viimeks käyny lukemassa. :pompus:

Oon tarkoituksella koittanu jättää vähemmälle tätä foorumin selaamista, kun tää vauvakuume on ihan jäätävä ja pyörii päivittäin mielessä. Eikä millään malta odottaa, josko vois sitä kolmatta alkaa yrittää. :angelic: etenkin nyt on paha hetki, kun just pitäis olla ovulaatio meneillään. :rolleyes: Olis vaan pahin mahdollinen, jos tärppäis nyt ja laskettu olis maaliskuussa. Josko jaksais yhden kuukauden odotella ja sit vois alkaa tosissaan kuumeilemaan ja miettimään sitä kolmatta. Miksköhän tää odottelu (vaikka ei mikään pitkä aika edes ole enää) on niin tuskasta? :mad::shifty:

Juuri pohdiskelinkin, että mitenköhän sulla menee! Kiva kuulla että voit jo paremmin! :) Täällä myös edelleen räpiköidään ja räpiköidään ainakin syyskuulle asti ennen kuin mitään tapahtuu :rolleyes:

Minkäslainen sun tilanne nyt olikaan? :) en millään muista, kun niin monien kanssa täällä puhellut :oops: tää oottelukin on vähän siinä ja tässä hommaa, mutta musta oli tosi hyvä tasaannuttaa tätä hormonitoimintaa sen keskenmenon jälkeen.

Mulla ilmeisesti laski estrogeenitasot todella matalalle sen km jälkeen, enkä usko, että olisin tullut raskaaksi uudestaan, vaikka yritystä olisikin jatkettu heti pidempään. Kiitollinen olen tavallaan tästä tauosta. Mä kuulun vaan niihin ihmisiin, joilla hormonimuutoksista toipuminen vie aikaa. Siksikin haluan sanoa tän, koska tässäkin ryhmässä km kokeineita on ja helposti sitä tuskastuu, kun plussaa ei heti uudestaan kuulukaan, niin osalla tosiaan estrogeeni reagoi samoin kun synnytyksen jälkeen eli se laskee ja keholla voi mennä puolikin vuotta ja joskus jopa vuosi ennen kuin se on ns. valmis uuteen raskauteen. Keskiarvoja en oo jaksanut enää pitkiin aikoihin lukea, kun ei ne päde kaikkiin ihmisiin, eikä ainakaan muhun :grin Eli se, että keskenmenon jälkeen esiintyy pitkiä, epäsäännöllisiä, ovuloimattomia kiertoja tai tiputtelua taikka jopa puolen vuoden tauko menkoista, saattaa vielä olla ihan "normaalia" kehon toimintaa, kun se korjaa hormonitasapainoa.

Mulla mennyt aika tavalla nyt puoli vuotta keskenmenosta ja nyt on vasta ensimmäinen kerta kun ovulaatio tuli omin avuin halujen kanssa oireineen päälle tänään. Niin se vaan keho ottaa oman aikansa.
Mulla ei pitkään kasvanut edes kynnet ja hiuksetkin tippui päästä ihan niin, että pienestäkin vedosta tipahti puolet hiuksista. Limakalvot myös kuivui pahasti, ettei mitään onnistunut tehdä ilman liukkaria ja haluja ei ollut lainkaan. Eikä moni muukaan asia oikein kiinnostanut, hikoilin runsaasti ja akne loisti hurjana.
Siitä tää kuitenkin pikkuhiljaa alkoi korjautumaan ja oikeastaan nyt kasvaa karvat kaksinkerroin takaisin, samoin kynnet :hilarious:Mielialakin voi rauhallisemmin, kun keltarauhanen toimii. Saa nähdä vieläkö tiputtelen.

Halusin vaan nää tänne teille lisäillä, et se voi olla ihan normaalia, jos tässä hommassa kestää aikaa ja, että toisinaan hormonit oikeesti vaikuttaa tosi paljon mm. Mielialaan, haluihin ja kaikkeen elämään. Musta muutenkin näistä puhutaan niin vähän, että moni miettii yksinään ja aina ei edes terveydenhuollossakaan osata tai ymmärretä antaa infoa näistä asioista. Kaikilla kun ei mene ihan oppikirjan mukaan, eikä se siltikään tarkoita, etteikö olis normaalia tai myöhemmin onnistuis. Niin ja keskenmenojen jälkeen kannattaa miettiä liikuntatottumuksia, sillä liian raju liikunta voi pahentaa tätä estrogeeniongelmaa, jos mataliin hormonipitoisuuksiin on taipumusta. Oikeestaan kaikista paras olis vaan rento ja rauhallinen oleskelu, tietty toisillahan tää liikuntakin voi olla tosi aktiivistakin ilman vaikutuksia hormoneihin :) Mulla kuitenkin pahensi kestävyysurheilu tilannetta ja nyt oonkin ottanut aika iisiä tän urheilun suhteen.

Tulipa pitkä sepustus, mut siis ei menetetä toivoa, se oli kai se viesti, haasteista huolimatta ja et moni varmaan miettii näitä (tai mä mietin ainakin aikanani ja olin ihan kysymysmerkkinä, mut nyt kun tän itse koki, niin ymmärsi, et aikamoisen myllerryksenhän se keho on käynyt läpi) :grin

Takaisin