Raskaaksi 2020

Mä mietin pitäiskö mun testata huomenna aamulla digillä. Siinä nyt ainakaan ei tarvis arpoa tulosta.

Keskiviikkona ollaan lähdössä mökille ja mä päätin että yritän nyt nauttia reissusta, vaikka tuli tämmönen tilanne. Ennekuin on kulunut pari viikkoa, niin tilanteelle ei oikein voi mitään. Ois kiva jos viiva vahvistuisi, mutta toisaalta huolettaa, että kyseessä on tuulimuna tai jokin muu vika. Mieskin sanoi, että toivotaan parasta, mutta varaudutaan pahimpaan. :) En mä jaksa pelossakaan elää niinkuin esikoisen aikoihin.

Tämmönen purkautuminen...

Tsemppiä:Heartbigred

Juhannus oli ja meni :joyful::wacky: olen pysynyt vähän taka-alalla menkkapettymyksen takia. Myöskin kun kierrot ovat ilmeisesti jääneet pidemmiksi kuin ennen niin liian stressaavaa päivittäin ajatella mikä kp ja koska ovulaatio. Flo ennustaa ovulaatiota 8 päivän kuluttua. Mennään fiilispohjalta ja koitan olla sen suuremmin ajattelematta. Pillerit kuitenkin lopettanut jo joulukuussa ja huhtikuussa tuli ekat kunnon menkat niin ehtiihän tässä vielä piinailla kun kroppa palautuu :confused:

Dpo 2, yk 1 keskenmenon jälkeen, ei tuntemuksia. Tuossa raskaudessa väsymysoire alkoi n. dpo 8, vaikka testin tajusinkin tehdä vasta dpo 14.

Tänä aamuna edelleen haamu raskaustestissä... Ei vahvistu, eikä häviä. Seuraavan testin teen viikon päästä ja jos edelleen haamuilee niin täytyy selvittää mistä johtuu. :dead:

Kiva, että joku vielä täällä muistaa mua :hilarious:
Luin myös sun kuulumisia: voimiksia päiviisi, toivottavasti kaikki menee parhain päin :Heartred

Lääkitys on helpottanut aika paljon, ei enää ole paniikkihäiriötä tai kovia ahdistuneisuuskohtauksia. Fyysisesti parempi siinä määrin, ettei ole enää niitä yleistyneitä rajuja kohtauksia suun turvotteluineen tullut :)
Muuten turvottelen vielä edelleen välillä päivittäin, välillä vähemmin, välillä enemmän mm. Sormista, raajoista, vatsasta ja huulista, mutta kun tuplaan lääkkeen niin turvotus lievenee, samoin kutinat ja polttelut. Nivelkivut on vain kaikista sinnikkäimpiä, niihin auttaa vain kortisoni, mutta en sitä pysty vatsan takia kovinkaan pitkään syömään. Silti tää on ollut sellainen aika pelottavakin kokemus kaikkien tutkimusten jälkeenkin, oikeastaan siksikin kun kyse on ollut niin harvinaisesta sairaudesta. Enkä voi olla ajattelematta, etteikö keskenmenokin jotenkin liittyisi tähän. Mutta toisaalta koen olevani ensimmäistä kertaa vapaa kaikista kahleista ja pystyn päästämään irti monista peloista, tavallaan yksi tarina tuli tiensä päähän. Sain syyn ja sen jälkeen on vain opittava elämään tän kanssa. On liuta asioita, joihin tää sairaus vaikuttaa, mutta on myös paljon asioita, joihin voin itse vaikuttaa tästä huolimatta :smiley-angelic003
Lääkkeet ei vie kokonaan oireita pois, todennäköisesti sairaus sammuu itsestään noin 2 vuodessa ja painuu lepotilaan. Ei kuitenkaan voi tietää, mitä esimerkiksi raskausaikana tämän kanssa tapahtuu ja siksi jännittää. Voi kadota tai pahentua radikaalisti. Seuraavat lääkkeet on biologisia, mutta lääkärin kanssa päätettiin, että kokeillaan näillä miedoilla nyt niin pitkään kuin mahdollista, koska vasta-aineet oli laskeneet niin nätisti näillä lääkkeillä (1645) sinne 840, mikä on tosi hyvä juttu. :)
Vasta-aihetta raskaudelle ei siis ole, mutta mietityttää lääkkeet ja oma vointi tietysti. Mutta en aio tämän takia kuitenkaan jättää asioita tekemättä. Nyt tärkeintä onkin rento oleminen ja kaiken sulattelu. :happy:

Saa nähdä miten helppoa yritys taas onkaan, nimittäin kierrot on olleet lähemmäs 50 päiväisiä keskenmenon jälkeen. Mutta en heitä kirvestä kaivoon. :)
Kaikki kenellä näitä vaikeuksia on ollut, olette mun ajatuksissa. Kevät oli opettavainen kaikkien vaikeuksien läpikin. Elämäntilanne varmaan suurelta osin yhdessä tuon hormonitoiminnan ja virustaudin kanssa provosoi tän ihosairauden aktiiviseksi.

Kuitenkin mä haluan sanoa teille kaikille palstailijoille tän: olette kauniita, vaikka raskaudet ei aina onnistu, tulee sairauksia, on paljon muutoksia ja raskaudet muuttaa kehoa, siitä huolimatta muistakaa tää :Heartred

Mun on ollut vaikee muistaa sitä niinä hetkinä, kun oon 4 kiloa painavampi, näytän kasvoilta enemmän tennispallolta kun ihmiseltä tai jalat ei kestä edes kävelyä. Tai kun joku aamu herään taas rinta täynnä kutiavia paukumoita, vaikka en oo syönyt mitään sopimatonta. Tai kun turvotus iskee ja on pakko käydä kaupassa, ja ihmiset kattoo mua kun avaruudesta pudonnutta. Ja sillon, kun vatsa turpoaa niin kovin, että sattuu ja joku tölväisee jotain raskauteen liittyvää, vaikka mulla on vaan nesteturvotusta. Mut mä yritän muistaa, että tällä ei oo väliä :Heartblue

Tulipa sekava teksti, mut toivon, että ette oo kaikki kaikonneet kun aloitan taas piinailut :hilarious:

Juuri pohdiskelinkin, että mitenköhän sulla menee! Kiva kuulla että voit jo paremmin! :) Täällä myös edelleen räpiköidään ja räpiköidään ainakin syyskuulle asti ennen kuin mitään tapahtuu :rolleyes:

Mä en ilmeisesti ovuloinut ollenkaan tässä kuussa, tai ainakaan digitesti ei saanu sitä kiinni. Tosin lopetin testailut jo ennen juhannusta, joten en tiedä jos ovis olikin myöhemmin kuin clue ennusti. Ärsyttää ja turhauttaa :smiley-angry017 tää lapsen yritys ei kyllä oo tehnyt hyvää meidän seksielämällekään:sad001

Tänä aamuna edelleen haamu raskaustestissä... Ei vahvistu, eikä häviä. Seuraavan testin teen viikon päästä ja jos edelleen haamuilee niin täytyy selvittää mistä johtuu. :dead:
No Johan on! Kunpa nyt tilanne selviäisi piakkoin. Eihän kukaan halua epätietoisuudessa kauaa elää <3

Täällä ei mitään sen kummempaa raportoitavaa. Nyt dpo12.
Testasin dpo10 negan, joten odottelen uuteen kiertoon pääsyä. (Olen yleensä aina plussanut jo dpo9, joten siksi varma ettei plussaa tästä kierrosta tule)
On tää kyllä kun eka odottelee 21 päivää ovista ja sitten taas max. 16 päivää menkkoja :hilarious: elämä yhtä odottelua.. oispa edes sitä odottelua, mitä me kaikki täällä toivotaan :grin

No mutta, en oikeastaan ole negatiivisissa tunnelmissa, vaan optimistisena tulevaan :joyful:

Tsemppiä myös kaikille muille ja plussatuulia!

Aamun (6 aikaan tehty) ovistesti vielä selkeästi positiivinen, toki ei niin vahva kuin eilinen. Testaan ehkä vielä päivällä koska eilinenkin tehty päivällä kahden aikaan ihan vain koska voin.

Eilisestä alkaen raskaus ja vauvajutut on ollu kauhean voimakkaasti mielessä. Yritän (jälleen) olla vähän sivussa täältä jos ajatukset olisi helpompi pitää muualta. Ajatus seuraavasta vähintään 2 viikosta niin, että mikään muu ei pyöri mielessä, kuulostaa stressaavalta :grin Pitää siis pitää itsensä kiireisenä :hilarious:

kp14 ja jos ovis ei oo tosi lähellä niin ei sit koskaan. tärinäkipu, vihlonta munasarjoissa, jäätävä turvotus, etomista, kosteat paikat ja eilen tuli (ällövaroitus!) oikeen sellanen iso kiinteä kirkas hyytelöklimppi valkovuodon mukana :hilarious: tänään oli lämmöt vielä alhaalla mutta ehkä ne pian nousee... miehellä alkaa kyllä kunto loppua kesken kun ei oo tottunu tälläiseen ahdisteluun laughing7 täytyy toivoa että ne lämmöt nousis jo huomenna niin ei tarttis heti kiusata uudestaan :wink

mullakin alkaa loma viikon päästä, joten kiva jos sen avulla piinapäivätkin kuluis vähän nopeammin :happy:

Huomenta! Täällä tänään kp44, Flo ilmoittaa kuukautisten olevan myöhässä 3 päivää. R-testiin tulee vaan viivanpaikka, kuva liitteenä. Olen tässä kierrossa herkemmin yrittänyt kirjoittaa kaikkia oireita ylös ja äsken Flo:ta selaillessa huomasin, että olen merkannut alavatsakipuja kp:lle 30-32. Oisko tullu myöhäinen ovis? :bored: Silloin ei tietenkään peittoa heiluteltu ku kp29 ja kp33 :oops:

Tavallaan myöhäinen ovis tukisi nyt sitä, että kun kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Myöskään en saanut tässä kierrossa ovista tikutettua, mut enhän mä sitä mitenkään enää osannut noin myöhään kiertoa tikutella :grin

Pingviiniemo, epätietoisuus on kyllä turhauttavaa. Toivottavasti tilanne ratkeaa suuntaan tai toiseen mahdollisimman pian :Heartred

Liitteet

• IMG_20200624_082716.jpg
    IMG_20200624_082716.jpg
    12.3 KB · Katsottu: 222
Kylläpä täälä on plussia ja asioita!

Toivottavasti monella oli mukava juhannus, missä sen sitten viettikin! Me oltiin mökillä. Tänään kasassa 5+2! Olot on vaihtelevat, mutta kärsin pahasta huimauksesta kun verenpaineet matalat, ja lisäks hirveästä ripulista ärtyneen suolen oireyhtymän vuoksi. :bored:

Muuten sujuu ihan hyvin :laughing021

Hei onko täällä toinenkin IBS läpipasko!? :woot: Ei siis sillä, että se olisi hyvä juttu, mutta jos tietäisit enemmän kuin minä!

Olen siis tyytyväisenä vedellyt Gelsectania tähän kirjaimellisesti paskaan vaivaan ja se onkin auttanut oikein hyvin! Mokomassa kuitenkin lukee:
"Gelsectania ei suositella raskauden tai imetyksen aikana kuin terveydenhoidon henkilökunnan suosituksesta, vaikka sivuvaikutuksia ei tunnetakaan. " Loistavaa... :shifty:

Ja Imodiumissahan sama juttu, käyttöä ei suositella kuin lääkärin määräyksestä. Aion siis kyllä mennä taas tohtorille jos ja toivottavasti kun pysyvä plussa joskus tulisi :sorry:

Ajattelin vaan, jos tiedät jo paremmin. Ei tekisi mieli koko raskausaikaa juosta puskien kautta vessojen väliä :lurking:

Hetkinen, hetkinen!! Mitääääää ihmettä :eek:

20200624_091504.jpg

Pc, vain 1,5h pidätyksellä! Voiko tää olla tottaaaaaaa:woot:

Ps. Nyt sitten kamala morkkis, kun join eilen hieman alkoa.. en nyt onneksi kuin ehkä alle puolikkaan 4% breezerin, mutta kuitenkin :arghh:

Keskenmenosta vasta muutama päivä, mutta vuoto lakannut ja olo normaali -> kotiin tilattu läjä ovulaatio- ja raskaustestejä, mutta tulehdusriskin välttämiseksi käytetään kondomia vielä viikon parin ajan. :rolleyes: Ollaan miehen kanssa ihan innoissamme aloittamassa uutta yritystä, vaikka vähän jännittääkin. Tulee mitä tulee.

Hetkinen, hetkinen!! Mitääääää ihmettä :eek:

View attachment 90839

Pc, vain 1,5h pidätyksellä! Voiko tää olla tottaaaaaaa:woot:

Ps. Nyt sitten kamala morkkis, kun join eilen hieman alkoa.. en nyt onneksi kuin ehkä alle puolikkaan 4% breezerin, mutta kuitenkin :arghh:
Jee, onnea! Selvä plussa :Heartred Kaipa se plussan näkyminen tiettynä päivänä voi olla eri raskauksissa eri, mullakin viimeksi oli dpo 10 selkeä plussa ja tällä kertaa tosi haalea.

Tulen kans tätä vielä kommentoimaan, että aika erikoista :o Toivottavasti toi tilanne nyt tästä selviäisi, päivitä ihmeessä vielä tänne miten käy. Ja edelleen tsemppiä :Heartred

Jee, onnea! Selvä plussa :Heartred Kaipa se plussan näkyminen tiettynä päivänä voi olla eri raskauksissa eri, mullakin viimeksi oli dpo 10 selkeä plussa ja tällä kertaa tosi haalea.
No nähtävästi voi! Toivottavasti pysyy kyydissä:smiley-angelic001

Itken täällä ihan.. Voiko olla, että meille suodaan kolmas näin helpolla, kuin yk1 :smiley-angry017 toista joutui sen melkein vuoden yrittää ja keskenkin yksi meni silloin. Pelottaa ja jännittää!

No nähtävästi voi! Toivottavasti pysyy kyydissä:smiley-angelic001

Itken täällä ihan.. Voiko olla, että meille suodaan kolmas näin helpolla, kuin yk1 :smiley-angry017 toista joutui sen melkein vuoden yrittää ja keskenkin yksi meni silloin. Pelottaa ja jännittää!
Toivotaan parasta :Heartred Ainakin vahva plussa tuli jo, eli kyllä ainakin tähän mennessä näyttää hyvältä!

Takaisin