Raskaaksi 2020

Mietin jo kehtaanko enää päivittää tänne, mutta tuskin se ketään haittaa...
Sitkeästi yrittää Hcg rimpuilla, koska tän aamun lähes nega, muuttui taas haaleaksi plussaksi.
En ole ikinä kuullu tämmösestä, että eka Hcg laksee ja sitten nousee ja taas laskee ja sitten nousee.
Uskon kyllä, että lähtee lopulta laskuun, mutta on kyllä sitkeästi ylhäällä ajatellen että tää on kemiallinen.
Muistelin, että jollakin muullakin oli sitkeä kemiallinen ja taisi plussata melkeen heti kun Hcg laski. :bookworm:

Päivitä vain! Mua ainakin kiinnostaa kuulla miten menee :Heartred
Koita huomenna aamulla vaikka uudestaan ja katso mihin suuntaan menee. Mä en oo koskaan kuullut tuollaisesta. Sitähän voi vaikka kysyä neuvolasta että mistä tämmönen voi johtua. Tuo skenaario minkä laitoit, voi olla mahdollinen. Ihmiskeho osaa olla kyllä välillä ihan kummallinen:confused:

Siis täytyy nyt vielä sanoa, että oon kuin puulla päähän lyötynä siitä, kuinka "oppikirjojen mukaan" tää kroppa toimii. Vaikka (olikohan) 15.5 söin viimeisen pillerin. Toki vielä ei olla menty kokonaista normaalia kiertoa, ekasta pillerittömästä kun ei tietoa että tapahtuiko ovista edes. Mutta menkat 4 päivää jonka vaiheet meni kuin kirjoissa ja sitten o+ ilmestyi kp14 kuin kirjoissa yms

Odotin vähintään 3kk sekoilua, todennäköisemmin 6kk:hilarious:

Siis täytyy nyt vielä sanoa, että oon kuin puulla päähän lyötynä siitä, kuinka "oppikirjojen mukaan" tää kroppa toimii. Vaikka (olikohan) 15.5 söin viimeisen pillerin. Toki vielä ei olla menty kokonaista normaalia kiertoa, ekasta pillerittömästä kun ei tietoa että tapahtuiko ovista edes. Mutta menkat 4 päivää jonka vaiheet meni kuin kirjoissa ja sitten o+ ilmestyi kp14 kuin kirjoissa yms

Odotin vähintään 3kk sekoilua, todennäköisemmin 6kk:hilarious:
Musta on kiva kuulla, että niin monella toimii kierto kuitsekin ihan hyvin pillereiden lopetuksen jälkeen. Itellä meni se vuosi, ennekuin kroppa toimi normaalisti. Siksi mietitään miehen kanssa vakavasti aloitetaanko pillerit enää ennekuin lapset on tehty. :)

Musta on kiva kuulla, että niin monella toimii kierto kuitsekin ihan hyvin pillereiden lopetuksen jälkeen. Itellä meni se vuosi, ennekuin kroppa toimi normaalisti. Siksi mietitään miehen kanssa vakavasti aloitetaanko pillerit enää ennekuin lapset on tehty. :)

Hormonittomat ehkäisyt voisi toimia paremmin, nuo extra hormonit kyllä tehokkaasti sekoittaa kropan ja mielen. Vähän kans mietinnässä jotain muuta kun lapsiluku täynnä. Nyt varsinkin kun taas muistaa miltä tuntuu olla "selväjärkinen". Ainakin musta tuntuu että mieli ei oo enää "kahleissa" eikä seilaa semmosessa murheen alhossa. Tunteet miestä kohtaan (muutkin kuin lihalliset :hilarious: ) on minusta voimistuneet huomattavasti. Ehkä se hormoniverho esti näkemästä ja kokemasta kaikenlaista :hilarious:

Hormonittomat ehkäisyt voisi toimia paremmin, nuo extra hormonit kyllä tehokkaasti sekoittaa kropan ja mielen. Vähän kans mietinnässä jotain muuta kun lapsiluku täynnä. Nyt varsinkin kun taas muistaa miltä tuntuu olla "selväjärkinen". Ainakin musta tuntuu että mieli ei oo enää "kahleissa" eikä seilaa semmosessa murheen alhossa. Tunteet miestä kohtaan (muutkin kuin lihalliset :hilarious: ) on minusta voimistuneet huomattavasti. Ehkä se hormoniverho esti näkemästä ja kokemasta kaikenlaista :hilarious:
Joo! Täytyy katella eri vaihtoehtoja. Mustakin tuntuu, että olin useammin maassa kun oli pillerit sekottamassa. Raskausaikana ja lapsen syntymän jälkeen mun mielialan vaihtelut tasoittui ihan valtavasti ja synnytyksen jälkeistä masennusta ei tullut, vaikka luin jostain että noin puolet mun sairauden omaavista saa masennuksen. Lääkekkin yksi jätettiin pois raskausaikana, koska raskaushormonit piristi hirveesti. On kyllä oikeesti jännä tää ihmisen aivotoiminta.

Ai niin ja en enää tarvi melatoniinia, että nukahdan. :happy:

Ihan samoja ajatuksia. Kunhan tän yhden saisi niin en kyllä välissä käytä mitää ehkäsyä. Niin kauan kesti saada menkat edes ja sit kierto temppuilee. Sitte vasta ku lapsiluku täynnä ni kattellaa taas:hilarious:

Mulla ehkäisy teki vain hallaa. Olin vasta 14 kun aloitin runsaiden vuotojen takia pillerit, noh menkat kutistui ja vuoto tuli pillereiden avulla. Raskaaksi tulin vuonna 2009 (tästä en paljon puhu kun hävettää kun tein abortin ja nyt kitisen kun en saa lasta aluille tai niin ettei menisi kesken, noh kuitenkin abortti tehtiin kun olin nuori ja pillerit jäi pois) sitten mieliala koheni ja elämäntyyli tosi huono, olin ihan väärillä raiteilla.

2014 aloin yrittää mut ei siinä mitään tullut. Vasta nyt 2018 kesällä tulin raskaaksi ja vain tiesin sen jo rv3+ mutta se tuomittiin km.

2019 kkm , tm tai kemiallisia.

Migreeni ja tällaiset vauvana niin ei se ehkäisy ollut minkään väärtti ja nyt ei millään saa aluille edes. PCOS varmasti aika iso osatekijä ja aiheuttaa myös pelkkä pcos esim km riskiä yms mutta toivon mukaan kun joskus ehkä vielä raskaudun niin pysyy sisällä.

Jesbe kp51/dpo11

Moikka,

Mä kurkkailen varovasti tälle puolelle uudestaan. Oon tosiaan ollut tästä ketjusta sivussa hetken aikaa, kun meille on sattunut ja tapahtunut tässä välissä. :nailbiting:
Lueskelin teidän kommentteja, paljon oli uusia nimiä matkassa, useimmat "vanhat tutut" jo plussanneet, mutta kyllä täältä muutama tuttukin löytyi :)
Mutta siis nyt on sellainen vahvistus saatu, että ihosairaus multa löydetty autoimmuunivälitteisenä ja siihen tarvitsen lääkityksen hyvin todennäköisesti myös raskausaikana, jos raskaus onnistuu. Yritimme jo vuoden - 19 puolella, aloitimme heinäkuussa, raskaaksi tulin marraskuussa, joka sitten meni kesken ja, jonka jälkeen ehdimme joitain kertoja yrittämään ennen kuin sairauden vuoksi yritys jäi lepäämään. Kaikkiaan vuosipäivähän tässä tämän suhteen siis kohta olisi :grin

Pidemmittä löpinöittä, meillä olis varmaan tarkoitus aloittaa yrittäminen syksyllä, elo/syyskuun vaihteessa. Kesä meillä on nyt lepoa. Joka tapauksessa raskaus myös hiukan pelottaa, sillä tämän ihosairauden vuoksi mulla on voimakas turvotus-taipumus. Turvottelen toisinaan jopa viikon putkeen ja hormonit elävät sen mukana. Keskenmenon jälkeen ja lääkityksen takia, mulla on varmaan aika matalat estrogeenitasot, mistä johtuen olen kärsinyt tiputteluista ja sitten toisinaan ovulaatiohäiriöistä. :oops:

Mutta mä haluaisin ajatella, että onnistutaan edes joskus. Pikkuhiljaa palailen siis pariinne. :rolleyes:

Kesä menee touhutessa, lomailen ja opiskelen. Muutamme myös toiselle paikkakunnalla maalle, jos nää asiat auttais mua toipumaan tästä vähän erikoisesta tilanteesta :)

Tsemppiä koitokseen, yrittäville ja jo plussan saaneille :angel7

Edelleen vv holvaa. Muut oireet on hävinnyt paitsi tämä hikoilu yhtäkkiä kun vaikka vain istun. Aamuisin oon palellut ihan kauheasti ja sit illalla ja päivällä saa pyyhkiä hikeä pois.

Salaisesti toivon että menkat vaan tulis nytte. En varmasti ole raskaana joten tekee vain hyvää et menkat joskus tulisi :shifty:

Moikka,

Mä kurkkailen varovasti tälle puolelle uudestaan. Oon tosiaan ollut tästä ketjusta sivussa hetken aikaa, kun meille on sattunut ja tapahtunut tässä välissä. :nailbiting:
Lueskelin teidän kommentteja, paljon oli uusia nimiä matkassa, useimmat "vanhat tutut" jo plussanneet, mutta kyllä täältä muutama tuttukin löytyi :)
Mutta siis nyt on sellainen vahvistus saatu, että ihosairaus multa löydetty autoimmuunivälitteisenä ja siihen tarvitsen lääkityksen hyvin todennäköisesti myös raskausaikana, jos raskaus onnistuu. Yritimme jo vuoden - 19 puolella, aloitimme heinäkuussa, raskaaksi tulin marraskuussa, joka sitten meni kesken ja, jonka jälkeen ehdimme joitain kertoja yrittämään ennen kuin sairauden vuoksi yritys jäi lepäämään. Kaikkiaan vuosipäivähän tässä tämän suhteen siis kohta olisi :grin

Pidemmittä löpinöittä, meillä olis varmaan tarkoitus aloittaa yrittäminen syksyllä, elo/syyskuun vaihteessa. Kesä meillä on nyt lepoa. Joka tapauksessa raskaus myös hiukan pelottaa, sillä tämän ihosairauden vuoksi mulla on voimakas turvotus-taipumus. Turvottelen toisinaan jopa viikon putkeen ja hormonit elävät sen mukana. Keskenmenon jälkeen ja lääkityksen takia, mulla on varmaan aika matalat estrogeenitasot, mistä johtuen olen kärsinyt tiputteluista ja sitten toisinaan ovulaatiohäiriöistä. :oops:

Mutta mä haluaisin ajatella, että onnistutaan edes joskus. Pikkuhiljaa palailen siis pariinne. :rolleyes:

Kesä menee touhutessa, lomailen ja opiskelen. Muutamme myös toiselle paikkakunnalla maalle, jos nää asiat auttais mua toipumaan tästä vähän erikoisesta tilanteesta :)

Tsemppiä koitokseen, yrittäville ja jo plussan saaneille :angel7
Ihana nähä suakin täällä Zarar! Aina välillä miettii, että miten sulla mahtaa mennä. :Heartred
Mahtava juttu, että oot saanu diagnoosin ja toivottavasti lääkitys helpottaa oloa!

Mua rupes äsken huimaamaan ja tuli pahoinvointia. :meh:
Voi olla tää kuumuus, vaikka olen yrittänyt juoda tai sitten osatekijänä raskaushormoni joka ei ole vielä poistunut.

Verenpaineet on 78/59 eli ei ihme, että huimaa! Nyt täällä kitataan vettä. Veikkaan neste hukkaa.

Verenpaineet on 78/59 eli ei ihme, että huimaa! Nyt täällä kitataan vettä. Veikkaan neste hukkaa.

Huh kuinka matalat! Tulisko sun varmuuden vuoks soittaa esim päivystykseen? Mä en yhtään tiedä mutta kuulostaa aika hurjan matalilta!

Edit: googlettelin, ja näköjään nuorena verenpaine voi olla noita lukemia ilman että kyse on mistään vakavasta.. toivottavasti helpottaa pian!

Ihana nähä suakin täällä Zarar! Aina välillä miettii, että miten sulla mahtaa mennä. :Heartred
Mahtava juttu, että oot saanu diagnoosin ja toivottavasti lääkitys helpottaa oloa!

Kiva, että joku vielä täällä muistaa mua :hilarious:
Luin myös sun kuulumisia: voimiksia päiviisi, toivottavasti kaikki menee parhain päin :Heartred

Lääkitys on helpottanut aika paljon, ei enää ole paniikkihäiriötä tai kovia ahdistuneisuuskohtauksia. Fyysisesti parempi siinä määrin, ettei ole enää niitä yleistyneitä rajuja kohtauksia suun turvotteluineen tullut :)
Muuten turvottelen vielä edelleen välillä päivittäin, välillä vähemmin, välillä enemmän mm. Sormista, raajoista, vatsasta ja huulista, mutta kun tuplaan lääkkeen niin turvotus lievenee, samoin kutinat ja polttelut. Nivelkivut on vain kaikista sinnikkäimpiä, niihin auttaa vain kortisoni, mutta en sitä pysty vatsan takia kovinkaan pitkään syömään. Silti tää on ollut sellainen aika pelottavakin kokemus kaikkien tutkimusten jälkeenkin, oikeastaan siksikin kun kyse on ollut niin harvinaisesta sairaudesta. Enkä voi olla ajattelematta, etteikö keskenmenokin jotenkin liittyisi tähän. Mutta toisaalta koen olevani ensimmäistä kertaa vapaa kaikista kahleista ja pystyn päästämään irti monista peloista, tavallaan yksi tarina tuli tiensä päähän. Sain syyn ja sen jälkeen on vain opittava elämään tän kanssa. On liuta asioita, joihin tää sairaus vaikuttaa, mutta on myös paljon asioita, joihin voin itse vaikuttaa tästä huolimatta :smiley-angelic003
Lääkkeet ei vie kokonaan oireita pois, todennäköisesti sairaus sammuu itsestään noin 2 vuodessa ja painuu lepotilaan. Ei kuitenkaan voi tietää, mitä esimerkiksi raskausaikana tämän kanssa tapahtuu ja siksi jännittää. Voi kadota tai pahentua radikaalisti. Seuraavat lääkkeet on biologisia, mutta lääkärin kanssa päätettiin, että kokeillaan näillä miedoilla nyt niin pitkään kuin mahdollista, koska vasta-aineet oli laskeneet niin nätisti näillä lääkkeillä (1645) sinne 840, mikä on tosi hyvä juttu. :)
Vasta-aihetta raskaudelle ei siis ole, mutta mietityttää lääkkeet ja oma vointi tietysti. Mutta en aio tämän takia kuitenkaan jättää asioita tekemättä. Nyt tärkeintä onkin rento oleminen ja kaiken sulattelu. :happy:

Saa nähdä miten helppoa yritys taas onkaan, nimittäin kierrot on olleet lähemmäs 50 päiväisiä keskenmenon jälkeen. Mutta en heitä kirvestä kaivoon. :)
Kaikki kenellä näitä vaikeuksia on ollut, olette mun ajatuksissa. Kevät oli opettavainen kaikkien vaikeuksien läpikin. Elämäntilanne varmaan suurelta osin yhdessä tuon hormonitoiminnan ja virustaudin kanssa provosoi tän ihosairauden aktiiviseksi.

Kuitenkin mä haluan sanoa teille kaikille palstailijoille tän: olette kauniita, vaikka raskaudet ei aina onnistu, tulee sairauksia, on paljon muutoksia ja raskaudet muuttaa kehoa, siitä huolimatta muistakaa tää :Heartred

Mun on ollut vaikee muistaa sitä niinä hetkinä, kun oon 4 kiloa painavampi, näytän kasvoilta enemmän tennispallolta kun ihmiseltä tai jalat ei kestä edes kävelyä. Tai kun joku aamu herään taas rinta täynnä kutiavia paukumoita, vaikka en oo syönyt mitään sopimatonta. Tai kun turvotus iskee ja on pakko käydä kaupassa, ja ihmiset kattoo mua kun avaruudesta pudonnutta. Ja sillon, kun vatsa turpoaa niin kovin, että sattuu ja joku tölväisee jotain raskauteen liittyvää, vaikka mulla on vaan nesteturvotusta. Mut mä yritän muistaa, että tällä ei oo väliä :Heartblue

Tulipa sekava teksti, mut toivon, että ette oo kaikki kaikonneet kun aloitan taas piinailut :hilarious:

Huh kuinka matalat! Tulisko sun varmuuden vuoks soittaa esim päivystykseen? Mä en yhtään tiedä mutta kuulostaa aika hurjan matalilta!

Edit: googlettelin, ja näköjään nuorena verenpaine voi olla noita lukemia ilman että kyse on mistään vakavasta.. toivottavasti helpottaa pian!
Nyt on helpottanut. Join vaan hirveesti, söin suolasta ja makasin jonkin aikaa. :happy:

Huomenna olisi menkkojen alkupäivä, vähän jännittää vaikka vahva plussa tänään testissä taas. Rintojen arkuus on kyllä ihan omaa luokkaansa, kun yksi käy siitä nesteytystä hankkimassa :bored:

Tästä plussa-aallosta taisi tosi monta mennä tonne helmikuisille, mutta mun tieni käy nippanappa maaliskuisille (siellä ei tosin vielä mitään eloa) :shy:

Tästä plussa-aallosta taisi tosi monta mennä tonne helmikuisille, mutta mun tieni käy nippanappa maaliskuisille (siellä ei tosin vielä mitään eloa) :shy:

Toivottavasti sinne liitytään pian joukon jatkoksi sankoin joukoin <3

Ovis hyödynnetty ja sitä aiemminkin peitto heilunut ahkerasti :joyful:

Huomenna taidan tehdä vielä ovistestin ja ehkä sen jälkeisenä päivänä, ihan vaan mielenkiinnosta. Mutta eilen oli vielä selkeä nega.

Nyt kautta kiven ja kannon ja karvaisten peikkojen lupaan että testaan vasta kun menkat on myöhässä. Siihen asti pyrin keskittymään kaikkeen muuhun :hilarious:

Takaisin