Raskaaksi 2020

Hei! Joko olen ihan ulapalla tai muuten vaan hölmö, mutta eikös täällä ollut puhetta jossain vaiheessa ikenien punoituksesta, turvotuksesta/ verenvuodosta tiettyyn aikaan kierrosta tai raskaana.
Mulla ensimmäistä kertaa ikenet on ihan punaiset ja kipeät ja tosiaan vuotaa harjatessa. Purukalusto on tosi hyvässä kunnossa, että sillä ihmettelen. :anyone

Joo! Verenkierto lisääntyy kaikkialla ja limakalvoilla erityisesti. Siksi suukin on arka.

Löysin yhden kuvan vaan viimeisestä kierrosta ennen hoitokiertoa.

Tää siis ovispäivänä. Ovisplussa oli kyllä paljon haaleampi mut siis Selkeesti kontrollia tummempi. Tein kipujen aikana tän testin.
(mun kivut siis alkoi aina menkkakivut tyyppisiä ja sit pahentui ja kesti sellaista jomotusta ja tärinä arkuutta n.tunnin aika ja sen jälkeen loppui kaikki ovisoireet ja testit haalistui). Ei mulla kyllä aina tämmöistä tullut. :hilarious:

IMG_20200610_215441.jpg

”Ovulaatiovaihe alkaa päivää ennen LH huippua ja päättyy ovulaatioon noin 12-34 tuntia LH huipun jälkeen.”

Lähde: kotitesti.fi

Eli siis LH huippu tulee 12-34h ennen kun ovulaatio, eli munasolun irtoaminen tapahtuu. Kuitenki parhaat hetket harrastaa seksiä on siinä 48h aikana ovispussasta, koska siittiöt säilyy kohdussa elävinä jopa päiviä. Eli o+ = dpo-1 ja seuraava päivä ovisplussasta on dpo0 eli ovispäivä. Munasarjat voi kipuilla koko ovulaation ajan, ei pelkästään sillon ku munasolu irtoo, mulla itelläni jomottelee ainaki sen muutaman päivän eikä sitä voi sanoo mikä on se solun irtoomisajankohta. Mut noin se lasketaan :hilarious:

Ja luottakaa muhun tässä, mä oon näitä laskeskellu n. 3v ajan sillon ku esikoista yritettiin :hilarious:

Täällähän tulee plussia samalla vauhdilla kun viestejä :eek::)

Mulla taisi eilen olla sit se ovis vaikka nyt jäikin tikuttamatta. Aamulla alavatsakivut normisti ym oireet. Mut sitten oli sellanen jännä tunne, vähä niin kuin olisi vettä valunut kohdussa. Siis ei mitään vuotoa ollut tms, mutta aamulla kun sohvalla pötköttelin niin oli jonkun aikaa tollanen tuntemus. Tosi hassu ja erikoinen. En ole aiemmin vastaavaa bongannut, mutta harvoin tulee yksin rauhassa kotona maattua sohvalla, ainakaan oviksen aikaan niin että vois kauheen tarkkaan oloa kuulostella :hilarious:

Enkä uskalla testata, kun ootan vaan menkkoja. En edes tiedä onko menkat myöhässä, kun en tiedä luteaalivaiheeni kestoa. Kierrot olivat 31 päiväisiä ennen edellistä raskautta. Tätä edeltävä kierto oli 40 päivää. Kai luteaali voi olla jopa 17 päivää? Onko mahdollista pidempikin? :think005Ovulaation feilaamiseen en usko. Eihän sekään toki satavarmaa ole. Nyt siis kp 33. Ovisplus tuli kp 16.

Muokattu viimeksi:
Kauheena kyllä nämä Onestepit epäilyttää..Viimeksi sain kyllä ihan selkeen plussan. Ja pientä veristä ja ruskeaa tiputtelua ollu viime päivinä.
Ja mieshän ei tietysti nähny tätä :bookworm:

Pitää aamulla testata uusiksi. Mutta voin ehkä hieman jo toivoa :Heartred Ja vain hieman koska viimeksi kkm ja 1,5 vuotta jo yritystä yhteensä takana

Toivottavasti vahvistuu! Onnea paljon! :woot:

Huomenta vaan! Tässä ylhäältä alas viikon one stepit alkaen sieltä maanantaista. :smiley-bounce013

Nyt plussia kaikille!

Liitteet

• IMG_20200611_064703.jpg
    IMG_20200611_064703.jpg
    21.9 KB · Katsottu: 197
Kp2 täällä, menkat huomattavasti helpommat kuin muistin. Ei siinä, eipä se haittaa :hilarious:

Mielenkiinnolla odotan tätä kiertoa että kuinka pitkä on. Nää tuli lopulta aika tarkasti sen 28 päivän päästä edellisistä menkkafiiliksistä, jotka vaivasi vielä kun pillerit oli käytössä. Nyt varmaan vähän sivummalla odotellen sitten seuraavaa ovista :angelic:

Hyvin muuten onnistuin olemaan pessimisti, menkat ei silleen aiheuttanut kauheaa pettymystä. Toisaalta jopa iloinen että ne nyt vaan alkoi eikä vaan hamaan tulevaisuuteen negatiivistä testiä ja ei menkkoja. Tästä on helpompi jatkaa. Toki täys säkä raskaus olis ollut kans kivaa :joyful:

Hyvää huomenta!
Täällä taas testiasiaa :hilarious:
Tänään tälläistä:

20200611_073903.jpg

Oisikohan huomenna plussa, tämä ei taida ihan vielä olla o_O hitsi, kun loppui ne onestepit, niin ei pysty vertaamaan :grin
Tein vielä poikkeuksellisesti aamupissasta, kun yleensä olen tehnyt ohjeen mukaisesti päivällä... ehkä siksi haaleita viivoja!

Kaksoishormoni digissä vilkkuva hymy viidettä päivää :p

Muokattu viimeksi:
Hyvää huomenta!
Tänään tälläistä:

View attachment 90265

Oisikohan huomenna plussa, tämä ei taida ihan vielä olla o_O hitsi, kun loppui ne onestepit, niin ei pysty vertaamaan :grin
Tein vielä poikkeuksellisesti aamupissasta, kun yleensä olen tehnyt ohjeen mukaisesti päivällä... ehkä siksi haaleita viivoja!

Toi on silleen härskisti sanottuna "Ihan huulilla jo" :hilarious: Tänään illalla tai huomenna viimeistään aika varma nappi!

Hyvää huomenta!
Tänään tälläistä:

View attachment 90265

Joo, mun piti kans sanoo että ihan justiinsa on. Että nyt vaan pökkö pesään jo ja lisää sitte :laughing014:cool14:laughing021

”Ovulaatiovaihe alkaa päivää ennen LH huippua ja päättyy ovulaatioon noin 12-34 tuntia LH huipun jälkeen.”

Lähde: kotitesti.fi

Eli siis LH huippu tulee 12-34h ennen kun ovulaatio, eli munasolun irtoaminen tapahtuu. Kuitenki parhaat hetket harrastaa seksiä on siinä 48h aikana ovispussasta, koska siittiöt säilyy kohdussa elävinä jopa päiviä. Eli o+ = dpo-1 ja seuraava päivä ovisplussasta on dpo0 eli ovispäivä. Munasarjat voi kipuilla koko ovulaation ajan, ei pelkästään sillon ku munasolu irtoo, mulla itelläni jomottelee ainaki sen muutaman päivän eikä sitä voi sanoo mikä on se solun irtoomisajankohta. Mut noin se lasketaan :hilarious:

Ja luottakaa muhun tässä, mä oon näitä laskeskellu n. 3v ajan sillon ku esikoista yritettiin :hilarious:

Kannattaa muistaa, että tässä ovistesteilussakin ihmiset on niin erilaisia, esim mä saan ovisplussan vasta ovispäivänä. 4-10 tuntia on ollu se väli ovisplussan ja ovulaatiolla, ja mä oon testannut parhaillaan 4 testiä päivässä vuosi sitten, kunnes ymmärsin oman ovulaationi(nykyään menee 2testiä/pv lähellä ovista) Edellinen on vielä selkee nega ovistesti ja sit se pomsahtaa nopeasti plussaksi, ja testiviiva menee kontrollia vahvemmaksi. Eli mä lasken oman kiertoni aina suoraa dpo 0 kun saan ovisplussan. Ja ovulaatio on mulla nii kipeä että en ees periaatteessa tarvis siihen testejä, mutta koska jotain tekemistä pitää keksiä nii huvikseni testailen :hilarious: ja mulla on kipuja sekä ennen että jälkeen oviksen, mut itse oviskipu on pahin. Ja siihen loppuu kaikki muutkin ovisoireet.

Kaikki eivät edes saa tasavahvoja testiin, mutta ovulaatio tapahtuu silti, koska toisilla ihmisillä lh taso voi jäädä esim. 15, kun testit lukee yleensä 25-50 arvoja(en tiedä onko niitä herkempiä?) , nii sanomattakin selvää sillon ettei varsinaista ovisplussaa tule.

Eli paras on opetella oma ovulaationsa :grin joskus siihen voi mennä useempikin (kymmentä) testiä.:grin

Joo, mun piti kans sanoo että ihan justiinsa on. Että nyt vaan pökkö pesään jo ja lisää sitte :laughing014:cool14:laughing021
Kyllä, peitot heilumaan!!
Hyvin kyllä jo aloitettu tallettelut, ettei pitäisi siitä ainakaan jäädä kiinni :happy093.

Nauroin kyllä miehelle aamulla, että olipas tuo 365 päivää (katsoin eilen) netflixissä kuuma leffa, kun sai näköjään mulle ovulaationkin lähenemään. Huhhuh:laughing021
:laughing001:love022

Kp2 täällä, menkat huomattavasti helpommat kuin muistin. Ei siinä, eipä se haittaa :hilarious:

Mielenkiinnolla odotan tätä kiertoa että kuinka pitkä on. Nää tuli lopulta aika tarkasti sen 28 päivän päästä edellisistä menkkafiiliksistä, jotka vaivasi vielä kun pillerit oli käytössä. Nyt varmaan vähän sivummalla odotellen sitten seuraavaa ovista :angelic:

Hyvin muuten onnistuin olemaan pessimisti, menkat ei silleen aiheuttanut kauheaa pettymystä. Toisaalta jopa iloinen että ne nyt vaan alkoi eikä vaan hamaan tulevaisuuteen negatiivistä testiä ja ei menkkoja. Tästä on helpompi jatkaa. Toki täys säkä raskaus olis ollut kans kivaa :joyful:

mullahan on just tää tilanne että menkat ei vaan ala ja negatiivista r-testiä tyyliin joka toinen päivä. Yritäpä siinä sit rennosti olla :banghead:. Nyt sentään flo jo myöntää että menkat myöhässä, antaa sellaisen tekstin. Ajattelin että testaan tänään, kun ollaan lähdössä mökille ja en siellä pääse testaamaan. Unohdin vaan asian aamulla eli pitänee katsella asiaa parin tunnin kuluttua. Fiilis kyllä on että se on nega edelleen :dead::sorry:. Pillerit lopetin siis joulukuussa ja sen jälkeen kierrot 51, 56 ja 34 päivää. Yritän pitää mielessä että pitkistäkin kierroista voi tulla raskaaksi, mutta blaaaahh. Ei tää kyllä kauheen mieltä ylentävää ole. Näin toissayönä jo untakin siitä että menin gynelle puhumaan tästä, niin varmaan jossain vaiheessa sit. Jos malttais tän kesän ainakin vielä vaan ottaa rennosti. :facepalm: Sori avautumisesta.

Aamukuudelta heräsin pohtimaan, mitenhän sen herkän r-testin kanssa tänään tekis (eilen ostin kaupasta). Päätin etten tee koska eilisiltana oli jo sellainen fiilis ettei kannata - ja niinhän se vessassa selvis että täti tuli kylään ja voimalla! ei ollu siis se kp24-25 kiinnittymisvuotoa vaan ihan alkutiputtelua, jollaista mulla ei koskaan ole ollut. ilman pillereitä tuli viimeks aina ensin krampit ja sitten runsas vuoto heti. en tiiä oisko tuolla tapahtunu jotain muutakin (kiinnittymisyritystä), kun oli niin voimalliset kivut pms-oireina.

no joka tapauksessa kierto oli ennätyslyhyt (26) ja luteaalivaihe kuitenkin oman tulkinnan mukaan 12 päivää eli ihan riittävä. nyt sit vaan yk3 käyntiin ja jännäämään, millainen tästä kierrosta tulee! positiivista on se ettei juhannuksena ole menkkoja ja että pääsee pian lyhyen kierron jälkeen taas toimiin :grin ja ens kierrossa ei sitten tartte luulla kaikkea mahollista raskausoireiksi, kun on tämä yksi normikierto tyhjenemiskierron jälkeen alla. :wink

Takaisin