Raskaaksi 2020

eihän sitä voinu vastustaa kiusausta, kp26 dpo8-11 ja puhdas nega rfsu normi liuskatestillä :grin oli aamulla aikamoinen tappelu itseni kanssa kun heräsin melkein tuntia ennen kellonsoittoa ja piinailin tehdäkö vai eikö tehdä :hilarious: no olis voinu näköjään jättää väliin. katotaan tarttuuko tänään kaupasta herkkä testi huomiselle mukaan :angelic: jos ei, niin sit tarttee kyl odottaa useampi päivä ennenku testaa uudestaan. aamulämmöt edelleen koholla ja lievää etomista.
Kuulostat ihan kuin minä reilu vuosi sitten. Testeihin meni kymmeniä euroja kuukaudessa, ja 99% niistä negoja. Sitten kun ensimmäinen plussa tuli, niin tiesin jo ennen sitä että nyt on tärppi tullut :)
Joitakin vuosia sitten seurailin täällä keskustelua aktiivisesti ja jonkin verran osallistuen myös, sitten vauvahaaveet jäivät hetkeksi tauolle mutta nyt taas ajankohtaista ja muutamien yrityskiertojen jälkeen olisi kysymys:

Miten mahdollista lie/onko täällä ketään, jolla menossa tyyliin kp 30/27-28 ja testi edelleen nega, mutta silti olisikin plussa vielä pärähtänyt kun on jonkun päivän vielä odottanut? Oon tehnyt useamman testin, ensimmäisen jo joskus viikko sitten, maanantaina (kp 27/27-28) clearblue digi, tänään pregcheck, mutta kuten sanottu, niiden mukaan ei ole tärpännyt. Vieläkö lie mahdollista että hcg olisi niin alhainen ettei sen vuoksi näy, vai onko vaan joku muu syy:sorry:
Mun eka kemiallinen oli noin viikon myöhässä kun sain plussan. Se ei kauan kestänyt se ilo, vaan mä vuosin 2 päivää myöhemmin kuin sika. Eli on mahdollista, mutta en tiedä onko se positiivista? Mulle se ei ollut. toisilta kuulee, että ovat saaneet plussat juuri vko 5-6 vasta, mikä on harvinaisempaa mutta tuo hormonin nousu on kaikilla eri tahti :) Ja jos oviksesta ei ole tarkka tieto, niin voihan sekin olla myöhemmin vasta? tsemppiä odotukseen!

IMG_20200610_110724.jpg

No mitenkään en voinut olla tekemättä aamupäiväpissasta, päivän toisesta kerrasta tätä. :smiley-angelic003 so early days! Ens viikolla sit toinen digi, kävin kaupassa vähän tässä. :laughing021

Kuulostat ihan kuin minä reilu vuosi sitten. Testeihin meni kymmeniä euroja kuukaudessa, ja 99% niistä negoja. Sitten kun ensimmäinen plussa tuli, niin tiesin jo ennen sitä että nyt on tärppi tullut :)
tää on kyl huono suunta, yk1 testailin vasta kun menkat "myöhässä" (vaan eipä olletkaan, ovis oli), mutta nyt on ovista havainnoitu ja niin vahvat oireet et en voinu vastustaa kiusausta. onneks oli halpistesti :hilarious: ehkä on vaan parempi olla ostamatta niitä odottelemaan, niin pysyy joku tolkku :laughing001

Päivitys omaan tilaanteeseen: kp 26/28. FLOn mukaan 3 päivää kuukautisiin, oireita tämän pienen jomotuksen ja tiputteluvuodon lisäksi on nolla. Viimeksi tässä vaiheessa olin varma jo asiasta, olisiko ollut dpo 10 kun olin ihan että KYLLÄ nyt on tärpännyt. Tällä hetkellä toivon toivon toivon, mutta turhaan! Mä tiedän, että silloin kun en yritä, en stressaa, eli stressi tässä varmasti aiheuttaa minulle nyt paljon ongelmia. Muutenkin, usko on jossain 10%ssa, 2018 se oli 100%, kahden keskenmenon jälkeen nollaantui. Luulen että mun vanhemmatkin ovat jo luopuneet uskosta, onneksi eivät enää kysele. Olipa masentavaa taas, vaikkei ollut tarkoitus... :confused:

Positiivista: Jaksan paremmin keskittyä opinnäytetyöhöni jos en ole raskaana. Saan koko kesän jjuoda raikkaita juomia terassilla ja nauttia auringosta. EHkä taas miettiä sitä laihtumista enemmän :)

tää on kyl huono suunta, yk1 testailin vasta kun menkat "myöhässä" (vaan eipä olletkaan, ovis oli), mutta nyt on ovista havainnoitu ja niin vahvat oireet et en voinu vastustaa kiusausta. onneks oli halpistesti :hilarious: ehkä on vaan parempi olla ostamatta niitä odottelemaan, niin pysyy joku tolkku :laughing001
Viimeisen km jälkeen olen päättänyt etten testaa paitsi jos on oikeasti myöhässä. Enkä tarkoita vain päivän, vaan esim 3. KM jälkeen mulla ei ole ollut yksikään yli 30 päivän kierto joten se on aika hyvä merkki siihen että voisi testailla. YK1 (johon on kohta 2 vuotta aikaa) testailin vissiin jollain early tuotteella kp 26, menkat alkoivat vasta kp 35, ja juuri syntymäpäiväjuhlien aikaan. Yritä siinä sitten emännöidä kun ensimmäinen epäonnistunut fiilis tulvii ja feikki hymy ei oikein onnistu enää o_O

Sieltä se meni sitten siihen dpo 10-14 testailuun. Eikä se auttanut raskausyrityksissä että stressaili näitä!:nailbiting:

Ihanaa kun tullut plussia täällä, onnitteluja! :smiley-bounce012

Täällä menossa dpo6. Aika mateleeee...:D Pieniä nipistelyjä tuntunut alavatsalla tänään.

Tuttua tuo ajatuksen voimalla oireilu. Viime kierrossa siis vaikkei yritetty ja siis välttelin tärppipäiviä ja optimaalisinta hetkeä, niin silti valtavasti oireita. Näin vilkkaita ja eläväisiä unia (kuten aikaisemminkin raskaana ollessa), tuntui vihlontaa, jomotusta ja painettane kohdun alueella, etoi, väsytti helkkaristi ja vaikka mitä muuta, menkat myöhässä 3pv mitä ei ole tapahtunut ikuisuuksiin. No testi tietysti nega ja seuraavana aamuna menkat käynnissä... Että ihan oikeastiko mieli saa niin valtavasti oireita aikaa, vai oliko pms vai kiinnitysyritys josta hivenen raskaushormoneja liikenteeseen

Aika positiivinen merkki tuo leivän inhotus. Ekassa raskaudessani leipä ja leivän haju yökötti. Huhhuh aamuisin kun mies aamupalaa ennen töihinsä lähtöä valmisteli, ja paahtoi itselleen ruisleipää, huh, se haju oli makkarissa sekunteissa! :yuck::wtf:

Mieli on kamalan voimakas, sitä ei kannata alkaa aliarvioimaan. Jos nyt karun esimerkin heittää niin mieli on myös se, joka saa tuhottua itse itsensä, koska ajaa ihmisen itsemurhaan lopulta. Tarpeeksi kun toivoo ja haluaa niin pää on kipeä, nukkuu levottomasti, väsyttää, jomottaa ja ja ja. Voi olla myös että oli kiinnitysyritys, mutta voi myös olla että haaveet vei 100/0 ja mieli sitten kehitteli oireet. Tän takia olon analysointi on tavallaan vaarallinen leikki jos haluaa löytää jotain oireita. Koska kyllä mieli niitä aikaan saa jos niitä ei muuten olisi :grin

Ja tuo leivän inhotus on kyllä minustakin positiivinen merkki. Kun ei ikinä ennen oo inhottanut, ei edes edellisellä kerralla kun pillerit lopetti. Mä varmasti muistaisin semmosen. Tällä kertaa on jotain erilaista mahdollisesti meneillään. Toivottavasti siitä tulis tikkuun todiste :rolleyes: Tämän ei ainakaan pitäisi olla mielen tepposia, se inhotus tuli siellä kaupassa jotenkin niin spontaanisti kun tein samaa rutiinikiertoa siellä :hilarious:

Onnea Muumimuki! :happy: Siulle tulee tosi kiva laskettu aika! Ainakin täällä tykättiin olla alkuvuodesta viimeisillään. Hirmuisesti onnea! :Heartred

Itellä ei yllättäen jostain syystä polttele testaus yhtään. En jotenkaan uskalla. Oon niin varautunut siihen, että menkat tulee. Haluun vaan itseäni varjella pettymykseltä, jos ei yk1 tärppää :happy: Millä todennäköisyydellä taas tärppäisi yk1, kysyn vaan. Eikä ole tarkoitus vaikuttaa pessimistiseltä.

Oon yllättynyt etten ole edes testannut. No olisihan se aivan mahtavaa plussata just nyt. Plussaa odotellessa tätä esikkoa saan onneksi paijata ja rakastaa. Mieluummin nega kuin ektooppinen raskaus. Se pelottaa kaikista eniten. Pahinta olisi, jos toinen munasarja jouduttaisiin poistamaan.

Itellä ei yllättäen jostain syystä polttele testaus yhtään. En jotenkaan uskalla. Oon niin varautunut siihen, että menkat tulee. Haluun vaan itseäni varjella pettymykseltä, jos ei yk1 tärppää :happy: Millä todennäköisyydellä taas tärppäisi yk1, kysyn vaan. Eikä ole tarkoitus vaikuttaa pessimistiseltä.

Oon yllättynyt etten ole edes testannut. No olisihan se aivan mahtavaa plussata just nyt. Plussaa odotellessa tätä esikkoa saan onneksi paijata ja rakastaa. Mieluummin nega kuin ektooppinen raskaus. Se pelottaa kaikista eniten. Pahinta olisi, jos toinen munasarja jouduttaisiin poistamaan.
Mä taas pelkään ektooppisen lisäksi hirveesti rypäleraskautta, kun oon kuullut että ne voi olla sitkeitä ja Hcg laskee todella hitaasti....Onneksi todennäköisyydet on todella pienet, mutta nää on ne syyt miksi haluan aina varhaisultran.

Minulta on poistettu toinen munajohdin aiemmin. Voin sanoa että silloin se ei vielä pelottanut, mutta nyt pelottaa se, että poistettaisiin tämä viimeinenkin. Edellinen raskaus oli tm+ku yhtäaikaa.. Raskaaksi
tuleminen on yhdellä johtimella aivan yhtä todennäköistä kuin kahdellakin :) Onneksi on tosiaan noi varhaisultrat keksitty, niistä saa mielenrauhaa. Ikäviä kyllä aina kenelle tahansa ektooppiset ym, niistä jää monesti fiilis, ettei osaa oikein iloita ennenkuin on kaikki varmistettu olevan hyvin..

Mä taas pelkään ektooppisen lisäksi hirveesti rypäleraskautta, kun oon kuullut että ne voi olla sitkeitä ja Hcg laskee todella hitaasti....Onneksi todennäköisyydet on todella pienet, mutta nää on ne syyt miksi haluan aina varhaisultran.

Joo kuulostaa kyllä pahalta :confused: Varhaisultra on kyllä todella tärkeä, ihme ettei sitä tarjota kunnallisella puolella kaikille.

Mä taas oon ihan varma että mulla on jokin kaamea vika. Al 36,7 eli suht korkealla yhtäkkiä ja edelleen oireetonta.

Thyroxin päivä 2 ja mä vaa oon niin onnellinen :)

mä syytän koronaa ja etätöitä tästä hurahtamisesta :rolleyes: esikoisen aikaan en ees ajatellu kierron vaiheita saati sitten testaillu. positiivisen ja ekan testin esikoisestakin tein vasta ku menkat oli myöhässä :) nyt on vaan kerta kaikkiaan liikaa aikaa ja kotona oleilua :excited001

mä syytän koronaa ja etätöitä tästä hurahtamisesta :rolleyes: esikoisen aikaan en ees ajatellu kierron vaiheita saati sitten testaillu. positiivisen ja ekan testin esikoisestakin tein vasta ku menkat oli myöhässä :) nyt on vaan kerta kaikkiaan liikaa aikaa ja kotona oleilua :excited001
I feel you. Mä muistan ku alkoi yritys ja terojen välissä pissin rfsun liuskoihin ja kun tuli yks viiva niin huusin vessasta et nega aloitan terot ja sit nyt tiiraa joka valossa josko ehkä siinä on vähän väriä tai ei. Vauvakuume vie mennessään

Ja mä tulin raskaaksi sillon 2018 kesällä ihan vahingossa ja sit olin vaan ihan varma että oon raskaana. Plussa tuli jo tosi alussa ja sitten mä vaan tiesin ku rinnat oli oudot. Kkm jälkeen sit vasta alkoi tämä kovempi oireilu joka suhteessa.. noh, onneksi tietää mistä johtuu.

Heh en kestänyt olla testaamatta, kun oli yksi testi valmiina odottamassa kaapissa. Eilisen PMS-itkufiiliksen jälkeen tuntui siltä, että haluan nyt vaan nähdä vielä testissä sen negan, luulot pois vaan.

Ja ihan puhdas negahan se oli. :stop Kyllä, nyt on vasta dpo9, eli testasin tosi aikaisin. Mutta nyt on ollut vaan niin vahvana se tunne, että tässä kierrossa ei oo tärpännyt, mutta sitten samaan aikaan jokin pienen pieni osa minua oli kuitenkin vielä aavistuksen toiveikas, ja halusin sen sammuttaa. :yuck: Saattaa kuulostaa siltä, että luovutan liian aikaisin, kun on vasta dpo9, mutta parempi näin ja valmistautua vaan henkisesti niiden menkkojen tuloon, tunne on niin vahva.

Eli täällä siirrytään nyt kyllä henkisesti jo yrityskiertoa 11 odottelemaan. "Jee" :sad001

Takaisin