Raskaaksi 2020

Onnea Muumimuki, nyt on kyllä selkeät viivat! :love017

Ja Reggiellä haamuilee kyllä kans niin että miekin nään viivan! :hello2

ON: tänään pitäis kaupassa käydä ja hakea testejä, huomenna ainakin testaan aamulla ja katotaan sitten jatkoa riippuen miltä näyttää...:nailbiting: Vihloo ja nippailee kyllä tuolla kohdun seudulla. Alaselkää särki illalla ihan julmetusti, ei yleensä oo tällaista ollut :confused:

Mun edellisistä raskauksista on jo kymmenisen vuotta, en ainakaan muista että ennen plussaa tai ihan siinä alkuraskaudessa ois ollu mitenkään erilaisia oireita kuin normaalisti ennen menkkoja...ihan samat nippaillut, turvotukset ja tissikivut :rolleyes: Silloin oon muistaakseni testaillut molemmista vasta kun menkkojen ois pitäny alkaa ja heti pärähtäny kunnon leffaviivat testeihin. Ja molemmista oon tehnyt vain ja ainoastaan sen yhden ainoan testin ja luottanut siihen :rolleyes:

Pöllönen, mulla itsellä on loppuvuodesta mittarissa 37 v ja kotoa löytyy jo ennestään 5 lasta mutta silti kuumeilen. Mulla on krooninen vauvakuume eikä sitä yhtään helpottanut kun lauantaina käytiin katsomassa veljen viikon ikäistä poikaa.

Minäkin just eilen katselin kuopuksen newborn kuvia, voi elämä mikä rääpäle sekin ollut. :arghh::Heartred

Sielä se kutittelee ja nipistelee, äitin pieni. Pysyis vaan mukana :love017

Toivon kaikille ryhmäläisille oikein paljon plussia ja vauvaliimaa ja pysyvyyttä!

Jään postaamaan tänne sekoilujani kuitenkin hyväksi aikaa vielä. :queen

Paljon onnea plussasta Muumimuki! :happy: Hyvin näyttää toimivan toi "Muumimuki-menetelmä!" Pitää meidänkin kokeilla seuraavassa kierrossa :grin Onko tää just se The One And Only kuosi? Tuleekohan toivomamme poika, vaikka on väritykseltään pinkki?

IMG_20200609_110107.jpg

Muokattu viimeksi:
Mä jo ajattelin että onko täällä ollenkaan muita alkukierron jengiä. Mutta kiva kuulla että on muutamia about samassa kierron vaiheessa! :angelic:
Joo tai no mulla olis ovis vasta noin kuun puolivälissä tai vähän jälkeen, eli pitää vielä odotella... :smiley-angelic006

Siiiiiis jälleen ihan uusia oireiluja! Tissit painavat ja edelleen kipeät/arat/yms. Tänä aamuna ihan vähän tullut rusehtavaa vuotoa sen verran että suojaan asti tuli, ilman kipuja! En oo ikinä ennen vuotanut mitään ilman kunnon menkkakipuja. Ja ne kivutkin on tulleet paria tuntia ennen vuodon alkua. Ja vuoto on alkanut aina reippaasti eikä viivytellen. PMS:stä ei tietoakaan, yleensä oon ollut myös aika kärttyinen ennen menkkojen alkua. Ihan kumma juttu!

:confused:

Oi joi!

Sama meininki täällä hyvin vahvasti! :hilarious:

Ja toi on kyl tosi tympeetä että vaan valitetaan ja valitetaan ja parhaassa tapauksessa käytännössä syyttä. Ellei sitten tietysti ole ollut epärealistinen kuva vauvoista ja taaperoista että ne on aina hiljaa, iloisia ja kakkii vain sateenkaaria ja tuoksuu kukilta :hilarious:

Tsemppiä, noi on tosi raskasta seuraa:Heartred

Mä oon kans ollut tommosissa tilanteissa, tai kuullut perhe-elämän raskaudesta. Ja onhan se raskasta ja erilaista,eikä mulla oo siitä mitään käsitystäkään, mutta silti joskus vähän särähtää korvaan asiat.

Paljon onnea plussasta Muumimuki! :happy: Hyvin näyttää toimivan toi Muumimuki-menetelmä! Pitää meidänkin kokeilla seuraavassa kierrossa :grin Onko tää just se The One And Only kuosi? Tuleekohan toivomamme poika, vaikka on väritykseltään pinkki?

View attachment 90173

Tää on just se The One And Only. Mulla on niitä neljä kaapissa ja se on mun suosikki. :shy:Näköjään myös menetelmä toimi hyvin :grin

Kiitos tosi paljon kaikille onnittelijoille! :smiley-angelic003:smiley-angelic001

Ja voihan se olla jotaki tatuoitsijoiden juttuja mut mulla meni hermo ku olisin halunnut kuvan ja nyt mun hienoin täppi on liian tylsä ja mä haluun uuden mut rahallisesti mahdollista vasta ens kuussa ja nyt en kesän takia voi sitä tuunaa
Mullakin hirveän positiivinen, optimistinen ja energinenkin fiilis. :woot:
Ja Vv jatkuu suht runsaana.

Eilen oli teksitiviestisota yhden mun läheisen kanssa, mikä vähän kuitenkin latistaa tunnelmaa...
Sanotaan näin vaan, etten kestä kun vauvasta/taaperosta valitetaan kokoajan, kun lapsi ei ole mikään itsestäänselvyys.
Sen mielestä lapsessa on aina vika, eikä siinä itsessä ikinä mitään.
Mä olin omasta mielestä asiaton ja vastasin inhottavastikkin ja kaikki elämäntilanteet pitäisi ottaa huomioon, mutta hermostuin kun tosiaan lapsi on lahja, eikä mikään ikuisen valituksen kohde. :Heartred

Ja siis mun mielestä tää lapsi on aivan ihana, eikä ikinä kitise kun on meillä kylässä.
Blääh mitä ihmisii... Meil on tismalleen sama oireilu, tänään tuli tuttu metallinen maku suussa ja semmonen just paine masulla ja nivusiin tuntuu ja selkään myös. On tää yhtä oiretta..

Mä muista yks kaverin kaveri huusi sen lapselle et mee vi**uun ku äiti puhuu nyt puhelimessa!?!

Mä jo ajattelin että onko täällä ollenkaan muita alkukierron jengiä. Mutta kiva kuulla että on muutamia about samassa kierron vaiheessa! :angelic:

No mie hyvin todennäköisesti liityn kohta joukkoon. Lasketaanko luteaalivaiheen kesto samalla tavalla kuin Dpo:t, eli Dpo 1 on myös luteaalivaiheen päivä 1?

Sori mun oudot reaktiot ku totuttelua kynsiin ku on ihan uutuudet ja pidemmät kuin mulla yleensä ollut. Kesäksi aina käyn ja ku hinta on 25€ ja huolto kympin niin lompakko kestää ku nyt ei ostella ovistestei enää mut se kyl itseä helpottaa huomattavasti ku tietää millon se on

Tää on just se The One And Only. Mulla on niitä neljä kaapissa ja se on mun suosikki. :shy:Näköjään myös menetelmä toimi hyvin :grin

Kiitos tosi paljon kaikille onnittelijoille! :smiley-angelic003:smiley-angelic001
Anteeksi nyt varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä on Muumimuki-menetelmä laughing6 kaikki menetelmät nopeaan raskautumiseen otetaan vastaan kiitos :smiley-bounce012:wink:angel5

Ihan tatuoija sanoi ku kuvaa tehtiin kun oli rv3+5 ku plussasin ekan km tosi aikaisin. Ja lopulta sit kysyin toiselta joka vahvisti ton mutta en lähtisi ehkä kuitenkaan raskaana otetaan tatuointia. Tuolloin rv3+5 mietin että en mä ehkä edes tietäisi enkä syytä yhtä tatuointia km syyksi

Joo, tuskinpa sentään km aiheuttaa vaikka eihän siitä tutkimuksia olekaan. Isoilla viikoilla toki kipu ei tee sikiölle hyvää (=stressihormonia), mut noin pienillä viikoilla uskoisin et ongelmana on nimenomaan kuvan pysyvyys.

Anteeksi nyt varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä on Muumimuki-menetelmä laughing6 kaikki menetelmät nopeaan raskautumiseen otetaan vastaan kiitos :smiley-bounce012:wink:angel5

Oletan että sillä viitaattiin mun sattumaan löytää ovis ja rakastella mahdollisimman usein, vaikka me kerittiinkin vain 3 kertaa :cool14

Mulla on tänään alkanut vihloa alavatsaan melko kovastikin välillä. Pelottaa että sieltä ne menkat alkaa haamuista huolimatta :sad010

Oletan että sillä viitaattiin mun sattumaan löytää ovis ja rakastella mahdollisimman usein, vaikka me kerittiinkin vain 3 kertaa :cool14
Tuo on kyllä hieno juttu kun joillain onnistaa ekalla! :smiley-bounce013Yksi kaveri joka on 34v ja jolla ollut endo, tuli raskaaksi heti ekalla yrittämällä ja hänellä ei ollut mitään hajua ovulaation ajankohdasta. Hän on ehkä vähän väärä ihminen kritisoimaan mun hermoilua ja raskaustestien kanssa kiirehtimisiä:grin vaikka toki 3 yrityskertaa on vähän.. Mutta silti, olen pettynyt jo kolme kertaa ja hän ei kertaakaan :shifty:

Mulla on tänään alkanut vihloa alavatsaan melko kovastikin välillä. Pelottaa että sieltä ne menkat alkaa haamuista huolimatta :sad010

Ymmärrän pelkosi. Millaista se kipu on? Mulla on tosiaan ollut ihan erilaista kipua kuin kuukautisten aikaan, noustessa sohvalta nippaisee ja jonkun paineen tunteen aikaan. Säteilee myös kovaan häpyliitokseen. :smiley-angelic003

Nyt on pakko kysyä lähdettä tälle? En oo ennen kuullut muuta, kuin että raskaana ei saa ottaa kuvia. Ajattelin sitten, et fiuh, itsellä meneekin tiukalle tämä homma kun mulla on tatskan vahvistus 18.6. ja mun arvioitu ovulaatiopäivä on 23.6. :smiley-ashamed004

Niin ja ymmärtääkseni perustuu ihan siihen että väri ei pysy niin hyvin, koska hormonitoiminta on erilaista ja iho pyrkii sit puskemaan sen musteen liian hyvin ulos?
Korjatkaa, jos olen väärässä, tässä käsityksessä oon ollut :scratch
Olet oikeassa. Monet kieltäytyvät tekemästä myös imetyksen aikana samasta syystä.
Ja esim. kulmien mikrobladingiäkään ei tästä syystä tehdä raskauden tai imetyksen aikana. Imetyksen aikana omalla riskillä. Väri tosiaan voi alkaa puskea ulos nopealla tahdilla.

Muokattu viimeksi:
Takaisin