Raskaaksi 2020

Mulla muuten haaleni se ovistesti joten se nyt oli. Turposi maha ja nyt tuntu semmonen nippaisu minkä oletan olleen irtoaminen. Joten vielä saa odotella hetken mut nytpä tietää et keho yrittää ja hakee paikkaansa sen jälkiehkäisyn jälkeen jonka otin tossa muutama kk sitten

Ja mulla ystävä joka kärsi lapsettomuudesta ja tuli yllättäen raskaaksi kun lopetti yrityksen ja itki ettei oo valmis. Lopulta hän luotti että raskaus sujuu hyvin ja ihana kymmityttöni syntyi ja kasvaa kovaa tahtia.

Nyt on ihan hyvä fiilis kaiken suhteen, oli hyvä käydä rannalla ja sit kävellä kotiin ja rentoilla vaan loppuilta

Jep sepä se! Sitä hänellekin sanoin, mutta kuulemma hänessä vika niin ansainnut kaiken paskan. Ärsyttää, kun menee oma fiilis aina, kun huomaan, että tältä kaverilta tullut viestiä. Se negatiivisuus tarttuu niin helposti. Just kertoilin hänelle näistä omista oloista, rintojen aristuksesta ja yökötyksestä, niin vastasi tosi tylysti, että ei tiedä miten reagoi jos minäkin plussaan ennen häntä. :confused004

Sun kaveri on pahin mielensä pahottaja ikinä pahottaa muittenkin mielen. Just yks päivä etin tietoa netistä oviksiin yms ni kaikki muut keskustelu palstat on hirveitä ku joku kysyy jtn ni ei vastata aiheeseen vaan kaikkeen muuhun kirjotus virheisiin ja kaikkee mee lääkärii ja muuta tyhmää vaikka kysyjä halusi vertaistukea. Tää on siks ihan paras paikka ikinä onneks löysin tänne :smiley-bounce013:wav

Jep sepä se! Sitä hänellekin sanoin, mutta kuulemma hänessä vika niin ansainnut kaiken paskan. Ärsyttää, kun menee oma fiilis aina, kun huomaan, että tältä kaverilta tullut viestiä. Se negatiivisuus tarttuu niin helposti. Just kertoilin hänelle näistä omista oloista, rintojen aristuksesta ja yökötyksestä, niin vastasi tosi tylysti, että ei tiedä miten reagoi jos minäkin plussaan ennen häntä. :confused004
Toi kuulostaa et on myrkyllinen suhde eikä nyt kuulosta kaverilta. Mulla oli tuttava joka ei selkeästi ovuloinut lainkaan ja mulle kitisi joka kk negoista jne ja sit mun plus tuli ennen sitä ja mun oli pyydettävä anteeksi ja sit ku se meni kesken alkuun niin ei edes pahoitellu vaan oli varmaan tyytyväinen. Ja lopulta hakeutui hoitoon ja yk3 sai vauvansa aluille. Sanomatta selvää että emme pidä mitään yhteyttä nykyään

Kp14:aamusta saakka ollut alavatsalla/nivusissa tuntemuksia ja iltaa kohden pieni kipu alaselkään ja ihan ku ois kiristävä vyö alavatsalla. Ovis tikku ainakin haaleampi kun eilen, ei näköjäs vieläkään tule :banghead: olot ainakin sen mukaiset.

Liitteet

• IMG_20200607_191422.jpg
    IMG_20200607_191422.jpg
    32.1 KB · Katsottu: 111
Toi kuulostaa et on myrkyllinen suhde eikä nyt kuulosta kaverilta. Mulla oli tuttava joka ei selkeästi ovuloinut lainkaan ja mulle kitisi joka kk negoista jne ja sit mun plus tuli ennen sitä ja mun oli pyydettävä anteeksi ja sit ku se meni kesken alkuun niin ei edes pahoitellu vaan oli varmaan tyytyväinen. Ja lopulta hakeutui hoitoon ja yk3 sai vauvansa aluille. Sanomatta selvää että emme pidä mitään yhteyttä nykyään
Minäkin oon miettinyt ihan välien poikki pistämistä. En koe itse saavani tästä suhteesta mitään, pelkkää paskaa vaan. Ja ihan hirveen kuulonen toi sun tuttava myös! Ihan järkyttävää miten toiset voi käyttäytyä tolleen.

Vaikka itekin oon joskus kokenut kateutta muiden plussista, en ikinä sitä sanoisi plussanneelle. Ja oon joka ikinen kerta ollut toisten puolesta myös onnellinen, se on ohikiitävä hetki, kun tulee pieni kateuden pistos sydämeen. Ja mulla on tuttuja ketkä yrittää, niin todellakin tuen heitä täysin.

Käsittämätöntä. Miten ihmiset saa tästä kilpailun aikaiseksi ja ajaa vai omaa etua eikä voi yhdessä jakaa suruja ja iloja. Onko tää aina ollu tällaista vai onko tää nykyaikaa :meh:

Ai luoja nää oviskivut on välillä ihan kaameita. Nyt vissii oikeelta, ku sielä enempi kipua. Mut vielä ois semmone olo et tänää vielä varmistelut, koska tekee jäätävästi mieli, oli kipiät munasarjat tai ei :hilarious: yleensä näiden kipujen aikaan ei oo enää haluja.

Täällä toisen yrittäminen vakavasti harkinnassa, mietityttää vain lopputalvesta todettu super alhainen ferritiini, alle 10. Onko kellään kokemusta, voisiko sitä silti tulla raskaaksi vaikka rautavarastot onkin tyhjänä? Hb vielä tosin hyvä (yli 130), joten raudanpuute ilman anemiaa täällä. Rautaa on tullut syötyä jo pari kk, mutta olen ymmärtänyt, ettei vaste ole aina hääppöinen tai hitaasti ne taitaa palautua ne varastot. Kontrolleja en ole vielä ottanut.

Voi tulla silti raskaaksi, mutta voi vaikuttaa myös hedelmällisyyteen. Oon käsittänyt, että tämä, kuten myös moni muu asia, voi olla ja onkin yksilöllistä. :)

Yhteyttä on tutkittu vielä varsin vähän, mutta esimerkiksi "ferritiini hedelmällisyys" hakukonehaulla löytyy ihan mielenkiintoisia artikkeleita, jos mietityttää aihepiiri. Itse oon tutkiskellut tätä jonkin verran, kun itselläni oli maaliskuun alussa mitatessa matala ferritiini. :yuck:

3 kuukauden rautakuurilla arvo on kohonnut nyt yllättävän hyvin (17 > 58), mahdollista se siis on. Jatkan varmaan hieman raudan napsimista edelleen, lääkäri neuvoi, että voisin syödä esimerkiksi aina menkkojen aikaan. Esikoinen on meillä siis toiveissa, ja en osaa sikäli kertoa omakohtaisista kokemuksista, että onko vaikuttanut meillä raskautumiseen tmv. :)

ON: Ei tuntemuksia. Joka kerta yritän kans vessassa yrittää kurkkia, jos jotain verta näkyisi, mutta eipä näy mitään. :sad001 Tissigalleriaa mulla ei ole. :grin

Kp12 ylhäältä alas. Jos eilen olikos pos :pompus: hulluksi tässä tulee:laughing001

Liitteet

• IMG_20200607_195406.jpg
    IMG_20200607_195406.jpg
    33.5 KB · Katsottu: 124
Tässä iän myötä olen oppinut heivaamaan toksiset ystävä/kaverisuhteet pois. Nuorempana en raaskinut tehdä asioille mitään, mutta jossakin vaiheessa sitä oppi että kaveruuteen kuuluu vuoroin asioiden jakaminen ja tukeminen. Varsinkin kun äidiksi tuli, niin ymmärsi ettei jaksa vetää huonon kaverin taakkaa perässään.

Onko täällä kokemusta siitä, että roskishaamu olisi muuttunut positiiviseksi? Tein aamulla raskaustestin, koska epäsäännöllinen kierto enkä ole ovista saanut tikkuun. Oon jättänyt oviksen testaamatta kp:lla 12,13,15, 17, 18, 19 ja 20. Ja nyt mietin siis, että jos ovis olisikin osunut noille päiville. Mitään oireita ei sen enempää ole ollut. Tänään siis kp27 ja viime kierrossa ovis kp26.

Ovistestit edelleen nega, mutta nyt katsoin aamusta raskaustestiä ja siihen oli ilmestynyt erittäin haalea viiva :eek: Ja koska epätoivo iskee, mietin nyt, että onko jollain roskishaamu muuttunut plussaksi?

Ja aikaisempaan keskusteluun vielä, että suosittelen itse jättämään sellaiset ihmiset elämästä, jotka eivät tuota itselle iloa. Olen joskus itse tehnyt tämän ja heidän tilalle tullut myöhemmin sellaisia ihmisiä, joista en halua millään luopua. Ehkä tähänkin pätee sanonta siitä, että kun toisen oven sulkee niin toinen avautuu :happy:

Onpa inhottavaa syyllistämistä :shifty: että sitten jos sinä saat hyviä uutisia niin onpa kiva kertoa tuollaiselle kaverille joka saa sut tunteen huonoa omatuntoa sulle tärkeästä asiasta. Varmasti raskasta pidemmän päälle ja tosiaan tarttuu vielä se negatiivisuus.

Onko täällä kokemusta siitä, että roskishaamu olisi muuttunut positiiviseksi? Tein aamulla raskaustestin, koska epäsäännöllinen kierto enkä ole ovista saanut tikkuun. Oon jättänyt oviksen testaamatta kp:lla 12,13,15, 17, 18, 19 ja 20. Ja nyt mietin siis, että jos ovis olisikin osunut noille päiville. Mitään oireita ei sen enempää ole ollut. Tänään siis kp27 ja viime kierrossa ovis kp26.

Ovistestit edelleen nega, mutta nyt katsoin aamusta raskaustestiä ja siihen oli ilmestynyt erittäin haalea viiva :eek: Ja koska epätoivo iskee, mietin nyt, että onko jollain roskishaamu muuttunut plussaksi?

Ja aikaisempaan keskusteluun vielä, että suosittelen itse jättämään sellaiset ihmiset elämästä, jotka eivät tuota itselle iloa. Olen joskus itse tehnyt tämän ja heidän tilalle tullut myöhemmin sellaisia ihmisiä, joista en halua millään luopua. Ehkä tähänkin pätee sanonta siitä, että kun toisen oven sulkee niin toinen avautuu :happy:
Minkä raskausestin teit? Voihan se olla ihan raskaudestakin! :)
Mulla taas RFSU antaa roskishaamuja ja sitten Apteekin ultra kanssa.

Minäkin oon miettinyt ihan välien poikki pistämistä. En koe itse saavani tästä suhteesta mitään, pelkkää paskaa vaan. Ja ihan hirveen kuulonen toi sun tuttava myös! Ihan järkyttävää miten toiset voi käyttäytyä tolleen.

Vaikka itekin oon joskus kokenut kateutta muiden plussista, en ikinä sitä sanoisi plussanneelle. Ja oon joka ikinen kerta ollut toisten puolesta myös onnellinen, se on ohikiitävä hetki, kun tulee pieni kateuden pistos sydämeen. Ja mulla on tuttuja ketkä yrittää, niin todellakin tuen heitä täysin.
Pakko kans vielä kommentoida, että kuulostaa tosi ikävältä toi kaveri. Etenkin jos sillä on jo kaksi lasta ja sulla ei yhtään ja silti laukoo tollasia kommentteja, niin huh huh.

Tein One Stepin puikon. Ehkä tää nyt on vaan sitä, kun raskautta toivoo niin kovasti. :smiley-angelic001
One Stepin puikkoja on nyt mullakin, enkä ole saanut niihin haamun haamua useiden tuntienkaan jälkeen, eli mun mielestä lupaavalta kuullostaa. :angelic:

Muutama muu täällä ymmärtääkseni on saanut, mutta mä en ole saanut koskaan.

Hei! Täällä ryhmässä on näkynyt noita Babyplanin ovulaatiotestejä, mutta onko teillä kokemusta kyseisen yrityksen raskaustesteistä? Onko herkkiä ja tuleeko viivanpaikkoja? :happy:

Takaisin