Raskaaksi 2020

Onpa masentava ja väsynyt olo taas. Oon ihan varma että muilla plussaa ja kaikilla tulee kiinnittymisvuoto ja mulla ei. :argue
Onpa taas iloinen viesti multa :confused:

Mulla ei ollut kyllä ensimmäisen kanssa yhtään mitään vuotoja missään vaiheessa, joten älähän nyt vielä menetä toivoasi siellä! :-)

Täällä ainoastaan tokasta lapsesta tullut dpo 8 vähän rusehtavaa vuotoa, muissa raskauksissa ei mitään.

Pahoinvointia/oksentelua ekasta lapsesta rv 6+ ja tokasta rv 5+, muissa ei pahoinvointia.

Täällä toisen yrittäminen vakavasti harkinnassa, mietityttää vain lopputalvesta todettu super alhainen ferritiini, alle 10. Onko kellään kokemusta, voisiko sitä silti tulla raskaaksi vaikka rautavarastot onkin tyhjänä? Hb vielä tosin hyvä (yli 130), joten raudanpuute ilman anemiaa täällä. Rautaa on tullut syötyä jo pari kk, mutta olen ymmärtänyt, ettei vaste ole aina hääppöinen tai hitaasti ne taitaa palautua ne varastot. Kontrolleja en ole vielä ottanut.

Tommosia tunteita on joskus kaikilla :Heartred
Meillä on wa-ryhmä, jossa on 10 esikoista yrittävää ja siellä taitaa olla jo 4 plussaa, niin aika usein ajattelen että oon siinä ryhmässä vika joka joskus plussaa, jos plussaan ollenkaan, vaikka kuinka oonkin kaikkien puolesta iloinen :dontknow

Äh mulla palaa pinna yhteen kaveriin. Hän yrittää kolmatta lastaan ja aina kun häneltä tulee viestiä niin se on aina jotain negatiivista. Nyt viimeisimpänä se kun menkat alkoi ja hän on epäonnistunut täysin. Aivan sama mitä vastaan, sieltä tulee jotain tosi ikävää takaisin. Suoraan sanottuna semmoista itsesäälissä rypemistä. Tottakai ymmärrän miten ikävää on, kun lasta ei toiveista huolimatta kuulu, mutta oon kuitenki samassa veneessä. Ja minulla piru vie ei ole vielä yhtään lasta :smiley-angry017 kaikki tuntuu olevan pilalla hänen elämässään ja muiden asioilla ei ole mitään väliä. On mullekin sanonut, etten voi tietää miltä hänestä tuntuu, kun en ole vielä yhtä kauaa yrittänyt. Se on varmasti totta, mutta on tässä itsekin jo useamman kuukauden yrittänyt ja keskenmenokin koettu, eli en nyt ihan pihalla voi hänen tunteistaan olla. Valitteli myös kuinka kesäloma täysin pilalla koronan vuoksi, ehdotin vaikka mitä tekemistä ihan kotimaassa niin kaikessa joku vikana. Varta vasten etsin lomakohteita, jonne ei olisi pitkä matka mut ei vaan käy :smiley-angry019

Kuulostaapa kurjalta kaverilta. Puhutteks te ollenkaan sun asioista vai toimiks sä vaan terapeuttina hänelle? Mä en kyllä jaksais tommosta, kuulostaa niin itsekeskeiseltä :/

Ei kyllä mullakaan :laughing025. Mutta ei ole kyllä tällaistakaan ennen ole ollut jotta tulee joku ihme välivuoto. :scratch

Itseasiassa en tiedä mitä nuorimman odotuksen alun verinen vuoto oli, mutta mulla alkoi siis valemenkat ihan normaalisti kun oli kp28. Muttta muissa ei ole muistaakseni ollut. Pitäisi oikein katsoa vanhoja keskusteluja onko ollut :confused005

Onnea Pikkikselle plussasta! :happy:

täällä edelleen odotellaan menkkoja, kp41 ja eilen viimeksi testasin negan. Tänään on ollut kyllä kunnon pms fiilikset, muttaa saa nähdä. :banghead:

Meillä on wa-ryhmä, jossa on 10 esikoista yrittävää ja siellä taitaa olla jo 4 plussaa, niin aika usein ajattelen että oon siinä ryhmässä vika joka joskus plussaa, jos plussaan ollenkaan, vaikka kuinka oonkin kaikkien puolesta iloinen :dontknow

Äh mulla palaa pinna yhteen kaveriin. Hän yrittää kolmatta lastaan ja aina kun häneltä tulee viestiä niin se on aina jotain negatiivista. Nyt viimeisimpänä se kun menkat alkoi ja hän on epäonnistunut täysin. Aivan sama mitä vastaan, sieltä tulee jotain tosi ikävää takaisin. Suoraan sanottuna semmoista itsesäälissä rypemistä. Tottakai ymmärrän miten ikävää on, kun lasta ei toiveista huolimatta kuulu, mutta oon kuitenki samassa veneessä. Ja minulla piru vie ei ole vielä yhtään lasta :smiley-angry017 kaikki tuntuu olevan pilalla hänen elämässään ja muiden asioilla ei ole mitään väliä. On mullekin sanonut, etten voi tietää miltä hänestä tuntuu, kun en ole vielä yhtä kauaa yrittänyt. Se on varmasti totta, mutta on tässä itsekin jo useamman kuukauden yrittänyt ja keskenmenokin koettu, eli en nyt ihan pihalla voi hänen tunteistaan olla. Valitteli myös kuinka kesäloma täysin pilalla koronan vuoksi, ehdotin vaikka mitä tekemistä ihan kotimaassa niin kaikessa joku vikana. Varta vasten etsin lomakohteita, jonne ei olisi pitkä matka mut ei vaan käy :smiley-angry019

Joo, tiedän ton tunteen kans. Ihan sama mitä joillekin sanoo, ja just vaikka ei avautuis omista ongelmistaan vaan kannustais vaan niin silti mikään ei ole hyvin.

Ihanaa kun täälä saa tukea. En tiiä miks mulla niin seilailee mieliala, siis tavallaan ihan hyvä mut tosi herkkä.

Mulla ei ollut kyllä ensimmäisen kanssa yhtään mitään vuotoja missään vaiheessa, joten älähän nyt vielä menetä toivoasi siellä! :)

Kiitos :Heartpink Jotenkin sitä meinaa unohtaa että jokaisen raskaus on niin omanlaisensa.

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkanut 5/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Marcipa / 43 / neljäs / ya 1/20 ( ylläriplussa 11/19 ja kkm 12/19)

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20/LA 1/21

Kuunvarjo / 28 / ensimmäinen / yritys alkaa 12/20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Noora992/ 27/ ensimmäinen/ 5/20

Mamiliksi / 30 / Toinen / Yritys alkaa 5/2020

Laakeripuu / 36 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/17 / kkm 2/20

Tuutsi / 20 / ensimmäinen / yritys alkanut 02/20

Foreverfever/ 28 / neljäs / ya 10/19 / Kkm 3/20

Sora / 26 / toinen / ya 03/20

Lumiprinsessa / 25 / toinen / tjot 12/19

Vaiana / 30 / kolmas / tjot ( kk-kierto ei ole alkanut) 5/20

Rouva W / 22/ ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

kajo. / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

Tirrinen / 27 / neljäs / Yritys alkanut 3/20

amandatt / 27 / ensimmäinen / ya 7/2018 / kkm 06/2019, km 03/

Oonaemmiina / 34 / kolmas / yritys alkanut 5/20

danonina / 33 / neljäs / 6/20

tytsi22 / 26 / kolmas / yritys alkanut 6/20

Rapumamma / 33 / kolmas / yritys alkanut 1/20 / kkm 4/20

jelisa/ 33/ / ensimmäinen/ ya 12/18/ kkm 3/20 rv13

pimmi85 / 34 / toinen / yritys alkanut 05/2020

Coda30/ensimmäinen/ yk 1

Maija_ / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 03/2020

Chartreux / 30 / toinen / yritys alkanut 5/20

Alloha/ 27 / toinen / yritys alkanut 04/20

Agnés / 30 / toinen / yritys alkaa 06/20

Deb / 25 / toinen / tjot 06/20

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Niemja / 29 / neljäs / LA11/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0 / LA 12/20

Saiq-/29/kolmas/LA 1/21

Emir / 36 / kolmas / LA 1/2021

Alcyone / 43 / toinen / yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019 / LA 12/20

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19 / LA 1/21

Dooris / ensimmäinen / ya 7/20 / LA 1/21

No onpa ikävää toimintaa sun kaverilla... Kyllähän tässä sullakin, niinkuin monilla muillakin on samoja tunteita, jotka voisi ottaa huomioon. :Heartred

Kiitos :Heartpink Jotenkin sitä meinaa unohtaa että jokaisen raskaus on niin omanlaisensa.
Juu siis piti huudella vielä täältäkin, että mullakaan ei ollut tiputteluvuotoa ovulaation tai kiinnittymisen aikohin esikoisesta, enkä tuntenut ovulaatiotakaan vielä silloin. :)

Kuulostaapa kurjalta kaverilta. Puhutteks te ollenkaan sun asioista vai toimiks sä vaan terapeuttina hänelle? Mä en kyllä jaksais tommosta, kuulostaa niin itsekeskeiseltä :/
Joo mulla alkaa kans mitta täyttymään pikkuhiljaa. Aina jos yritän kertoa omista asioista niin hän saa käännettyä ne koskemaan itseään. Viimesimpänä semmonen kun laitoin hänelle kuvan, kun grillattiin hamppareita. Vastaus "minä en ole ainakaan ansainnut mitään herkkuja, kun taas epäonnistuin, enkä saanut plussaa." eli siis yleensä toimin hänelle terapeuttina ja hän vaan rypee itsesäälissä. :smiley-angry019 oon sanonut, että hänen olisi ehkä hyvä mennä ihan oikeelle terpautille, mutta itse ei koe siihen tarvetta eikä lapsiakaan saisi mihinkään hoitoon.

Täällä toisen yrittäminen vakavasti harkinnassa, mietityttää vain lopputalvesta todettu super alhainen ferritiini, alle 10. Onko kellään kokemusta, voisiko sitä silti tulla raskaaksi vaikka rautavarastot onkin tyhjänä? Hb vielä tosin hyvä (yli 130), joten raudanpuute ilman anemiaa täällä. Rautaa on tullut syötyä jo pari kk, mutta olen ymmärtänyt, ettei vaste ole aina hääppöinen tai hitaasti ne taitaa palautua ne varastot. Kontrolleja en ole vielä ottanut.
Mulla tipahti synnytyksen jälkeen Hb60 ja ei ole tietoa onko rautavarastotkin tyhjät. Yritetään tässä silti.
Viimeksi mitattiin Hb120, mutta tosiaan ei ole rautavarastojen tilasta tietoa ja itsekkin syön rautaa tällä hetkellä.
En ole varma vaikuttaako raskautumiseen, mutta rautaa täytyy varmaan vetää koko raskaus sitten. o_O

Onpa epäreilua kaataa oma turhautuminen sun niskaan. Kun et sinä sille hänen tilanteelle mitään voi. Eikä noissa yrityskuukausissa voi oikeen lähtee keulimaan, toisilla meinaa mennä pinna parin kuukauden jälkeen, toiset jaksaa yrittää vuoden ennen kun sanovat ääneen ärtymystään (Kirjotin tänne ite aijemmin, et meillä tärpännyt miehen kannssa nämä kaks yhteistä lasta nopeesti, mut esikoista jouduin aikanaan vähän odotella. Kirjotin vaan tämän että mullakin kokemusta muusta.)

Nyt on mun mielestä ihan loistava mahdollisuus ulkoiluun ja muuhun. Kyllähän itse kukin oli miettinyt jo kesä suunnitelmia ja varannut matkoja, nyt ei vaan oikeen mihinkään pääse, mut onahan just tässä ihan lähelläkin vaikka mitä. Kyllä kesä on aina kesä. Vaikka sit rannalla tai metsässä viettäen. Suomessakin vaikka mitä nähtävyyksiä ihan luonnossa :)

Mä tulin herättelee miestä alasti, kun pitäis lähteä hänen yövuoroon kohta että ehditäis touhuta enne ku lähtee. Mutta hän ilmoitti olevansa väsynyt, no ei sitten talletella.

Joo mulla alkaa kans mitta täyttymään pikkuhiljaa. Aina jos yritän kertoa omista asioista niin hän saa käännettyä ne koskemaan itseään. Viimesimpänä semmonen kun laitoin hänelle kuvan, kun grillattiin hamppareita. Vastaus "minä en ole ainakaan ansainnut mitään herkkuja, kun taas epäonnistuin, enkä saanut plussaa." eli siis yleensä toimin hänelle terapeuttina ja hän vaan rypee itsesäälissä. :smiley-angry019 oon sanonut, että hänen olisi ehkä hyvä mennä ihan oikeelle terpautille, mutta itse ei koe siihen tarvetta eikä lapsiakaan saisi mihinkään hoitoon.

Voi ei, jos itseään vielä rankaisee negasta :bored: . Eikö sit just pitäs syödä hyvää ja hemmotella itseään. Saada mieltä paremmaksi. Stressi ja itsesäälissä rypiminen ja itsensä ruoskiminen ei ainakaan auta yhtään :sad001

Mä tulin herättelee miestä alasti, kun pitäis lähteä hänen yövuoroon kohta että ehditäis touhuta enne ku lähtee. Mutta hän ilmoitti olevansa väsynyt, no ei sitten talletella.
Meilläkin mies lähtee yövuoroon mutta silti ehdittiin tänään vaikka oviksesta ei ole tietoakaan. Eipä se haittaakaan vaikka tuskinpa ne siittiöt mitään viikkoa eläis.

Voi ei, jos itseään vielä rankaisee negasta :bored: . Eikö sit just pitäs syödä hyvää ja hemmotella itseään. Saada mieltä paremmaksi. Stressi ja itsesäälissä rypiminen ja itsensä ruoskiminen ei ainakaan auta yhtään :sad001
Jep sepä se! Sitä hänellekin sanoin, mutta kuulemma hänessä vika niin ansainnut kaiken paskan. Ärsyttää, kun menee oma fiilis aina, kun huomaan, että tältä kaverilta tullut viestiä. Se negatiivisuus tarttuu niin helposti. Just kertoilin hänelle näistä omista oloista, rintojen aristuksesta ja yökötyksestä, niin vastasi tosi tylysti, että ei tiedä miten reagoi jos minäkin plussaan ennen häntä. :confused004

Takaisin