Raskaaksi 2020

Mulla kans pitäisi olla nyt dpo 5, ja toki kuvittelen itselleni kaikenlaisia oireita :hilarious: Tosiaan esikoisesta muistan että jomotti oikeaa alavatsaa ennen positiivista raskaustestiä, nyt vähän sama. Mutta toisaalta lopetin vasta pillerit enkä tiedä millainen normaali kierto on muutenkaan. En kyllä selviä testaamatta sinne 15.6. asti vaikka kuinka niin lupasin :angelic:

Mulla kans pitäisi olla nyt dpo 5, ja toki kuvittelen itselleni kaikenlaisia oireita :hilarious: Tosiaan esikoisesta muistan että jomotti oikeaa alavatsaa ennen positiivista raskaustestiä, nyt vähän sama. Mutta toisaalta lopetin vasta pillerit enkä tiedä millainen normaali kierto on muutenkaan. En kyllä selviä testaamatta sinne 15.6. asti vaikka kuinka niin lupasin :angelic:

Mulla kans vähän sama tilanne, toki en tiedä mikä kierron vaihe kun en koskaan saanu tikutettua ovista. Mutta kannattaa koittaa vaan keskittyä sellaisiin oireisiin, joita on vaikea kuvitella. Esimerkkinä rinnat ja niiden tuntemukset ja muutokset. Mieli ei oo kuitenkaan ihan niin voimakas että nännit tai kokonaan rinnat kipeytyis. Mahan saa kuitenkin sekaisin milloin vaan ja huonokin olo tulee kuin tilauksesta. Puhumattakaan vilusta tai päänsärystä ja muista :laughing001

Mulla kans vähän sama tilanne, toki en tiedä mikä kierron vaihe kun en koskaan saanu tikutettua ovista. Mutta kannattaa koittaa vaan keskittyä sellaisiin oireisiin, joita on vaikea kuvitella. Esimerkkinä rinnat ja niiden tuntemukset ja muutokset. Mieli ei oo kuitenkaan ihan niin voimakas että nännit tai kokonaan rinnat kipeytyis. Mahan saa kuitenkin sekaisin milloin vaan ja huonokin olo tulee kuin tilauksesta. Puhumattakaan vilusta tai päänsärystä ja muista :laughing001
Mulla ei itse asiassa ollut esikoisesta lainkaan tuntemuksia rinnoissa :D Ne siis ei kyllä myöskään ikinä muuttuneet miksikään raskausaikana, ja epäilen että ovat tubulaariset. Mutta periaatteessa hyvä vinkki, aika monta juttua kyllä saan vain kuviteltua :D

Mulla ei itse asiassa ollut esikoisesta lainkaan tuntemuksia rinnoissa :D Ne siis ei kyllä myöskään ikinä muuttuneet miksikään raskausaikana, ja epäilen että ovat tubulaariset. Mutta periaatteessa hyvä vinkki, aika monta juttua kyllä saan vain kuviteltua :D

Joo tuohan se on että kaikille ei käy niin :D parina esimerkkinä vois mainita lisäksi vielä iskut nivusista kohtuun ja menkkakivut. Niitä ei myöskään saa aiheutettua edes kovalla tahdolla :hilarious:

Mä kävin kerran lääkärissä sen takia kun mun maha oli ihan käsittämättömän kipeä viikonlopun ajan. Lopputulos oli, että se oli täysin itseaiheutettua ja helpotti särkylääkkeellä. Oli vatsalihakset jotenkin vetänyt niin Kamppiin tai jotain. Eikä helpottanut että makoilim kippurassa jännittyneenä koska se auttoi kipuun. Ja sitä myötä vielä pahensi :laughing001

Mä tossa laskeskelin jos ovis olis + huomenna niin juhannuksena uskaltaisin jo ehkä rtesti tehdä :pompus: ja jos huomenna o+ niin pari päivää ennen jo sit tuli kun Flo veikkasi tiistaille. Mutta mistä tätä taas tietää kun viime kierto tosiaan oli 51kp...

Mulla on semmonen seesteinen ja väsynyt ja samalla ärsyttää. Mulla on tullut vissin koiran vetämisestä oikea olkapää tosi kipeäksi, se on niin kipeä että se oikein ärsyttää ja saa kiukkuiseksi sekin. Panadolia ja ice poweria nyt laittanut, yritän mennä vähimmillä mahdollisilla mutta voi sitä buranaakin muutaman kerran sitten ottaa jos ei helpota.

Me ollaan ajateltu että ei hankita hoitopöytää ollenkaan, tai sitten semmonen yks kiva puinen ja siro, minkä saa sit pois käytöstä kun vaipan voi vaihtaa muuallakin. Muutama mun kavereista on tehnyt niin ja sukulaisia, sen vaipanvaihtopisteen voi perustaa about mihin vaan. Toki varmaan tavarat on kivasti jos saa pidettyä pöydällä/laatikossa, mutta me nyt muutenkin ollaan tämmösiä experimentaalisia :laughing002

Mulla ei oo ollut ikinä hoitopöytää käytössä. Mun mielestä on kätevintä vaihtaa vaippa siinä missä millonkin on, sängyssä sohvalla ja nykyisessä asunnossa vaihdettu vessan pöytätasolla välillä, kun tässä lavuaarin vieressä pidempi taso. Vessassa muutenkin pidetty vanulaput ja muut tilpehöörit vauvalle. Aika pienen aijan vauva kuitenkin vaan makoilee. Sit isommalle helpompi vaihtaa sylissäkin kun makuulta nousee kokoajan ylös. Ite kokenut näin olevan helpompaa. Tietty kaikki tavallaan :) . Me ollaan vähän tälläsiä soveltajia muutenkin :rolleyes: :laughing002

13 päivää tissien kiusaa takana, ei pysty hypähtämään tai juoksemaan edes paria askelta ilman kunnon urheiluliivejä. Turvonneet ja erittäin herkät. Pari nivusista kohtuun iskua ollu eilen ja tänään yhteensä, mutta muuten ihan normi olo. Ehkä välillä vähän paleltaa, vaikka kelien takia sisällä se 22 astetta lämmintä. Kp ??? :hilarious:

Meillä on semmonen hoitopöytä minkä sisällä on vastasyntyneen kylpyamme ja se on siis vessassa. Mua helpottaa, kun hoitopöytä on hanan vieressä niin ei tarvinnut alussa pelätä, että vauva tippuu yms... Ilmankin ois toki pärjätty ja esimerkiksi mun äiti ei hyötynyt hoitpöydästä yhtään ja vaihtoi aina vaipan muuaalla. :)

Vaipparoskis on toinen mielipiteitä jakava. Meillä se oli tosi hyödyllinen, kun meillä oli ns. hajuton roskis, missä on bakteereita tuhoava kelmu, joten roskat ei haisseet eteisessä niin ei tarvinnut kokoajan olla viemässä.

Tota oon kyl joskus itekkin miettinyt, koska alhaalla oleva amme on vauvan kanssa hankala. Meillä tosin ei ollut kuopukselle ammetta ollenkaan :happy8 . Heti kun istui (n.6-7kk) sai mennä siskon kanssa sellaseen puhallettavaan pikkuammeeseen lattialle. Ennen sitä kylpi sellasessa astiassa jonka otin sit muuhun käyttöön. Mulla ei oo myöskään ollut vaippa roskista. Mulla oli roskis parvekkeella ja sit omakotitalossa ulkona, johon kiikutin vaipat suoraan. Sielä ei siis ollut muuta kun vaippoja. Nyt kun luen tän ni mulla nimenomaan oli vaipparoskis :laughing001. Se oli vaan aina ulkona, herkkänenäsenä en voinut pitää niitä sisällä, enkä halunnut sijottaa siihen yhtään rahaa. Oon huojo jälleen myymään tavaroita, ni minimoin sen niin hyvin kun pystyn.

Täälä Dpo 7 eikä mitään oireita, nada, ei yhtään mitään :bored: Tää on todella outo kierto. Yleensä oviksen jälkeen tissit kipeytyny heti ja jatkunu aina kk asti mut ny ei oo mitään... Saa nähä :angelic: Tiistaina saa varmaan alkaa tikutteleen jos maltan sinne asti :hilarious:

Tsemppiä piinailijoille! Odotan innolla teidän plussatestejä :)

Dpo 8,kp40
Oonko vähä malttamaton :smiley-angelic008aikalailla alkaa olla tällainen olo.. No oon kyllä tottunu testaileen loppukierrosta melkein aina kerran viikossa, koska niin epäsäännöllinen kierto.
Nippailua ja pientä menkkamaista kipuilua välillä.

Mulle kans gyne maininnut pcos tyyppiset, muttei voi sanoo et on pcos

Liitteet

• 24E022CC-6ED2-4D1B-B9B6-13D030AFAC10.jpeg
    24E022CC-6ED2-4D1B-B9B6-13D030AFAC10.jpeg
    24.7 KB · Katsottu: 206
Kertokaa joku ihmeessä mikä on teidän arvaus oireiden ja sit tikkujen perusteella??? Mä tarvin tulkinta apua

Mulla tullut ovis testiin tumma viiva, kun olin raskaana. Sillon vielä r-testi ei näyttänyt edes haamua. Kaveri sanoi et sillä vois testata, en tiedä oliko ihan höpöjuttuja ja et olisko tullut ”ovisplussa” jos olis menkat just alkamassa.

13 päivää tissien kiusaa takana, ei pysty hypähtämään tai juoksemaan edes paria askelta ilman kunnon urheiluliivejä. Turvonneet ja erittäin herkät. Pari nivusista kohtuun iskua ollu eilen ja tänään yhteensä, mutta muuten ihan normi olo. Ehkä välillä vähän paleltaa, vaikka kelien takia sisällä se 22 astetta lämmintä. Kp ??? :hilarious:
Mulla on tismalleen sama, aiemmin oon kotona hengaillut ilman liivejä paljonkin mut nytkin kun saunan jälkeen oon vaan yöpaita päällä niin pelkkä kävelystä aiheutuva tärähdys on liikaa. Tavalliset liivit puristaa ja ahdistaa, tukevat urheiluliivit on ainoot jotka auttaa o_O just valitin miehelle miten helpolla miehet pääsee, naisille ihme tuntemuksia suurimman osan ajasta :laughing002

Mulla alkaa selkeesti oviksen merkkejä olemaan :) . Vau:n sovellus näyttää et sunnuntaista torstaihin asti olis tärppipäivät :grin . Jännää. Aika hyvin toi mun kierrossa mun mielestä mukana, ni jotenkin olis ihan sukottavan tuntunen :) . Täällä oli taas niin paljon kirjotusta ja kun kommentoin ennen kun oon lukenut kaikki, ni hyppii ja pomppii nää sivut hassusti. Jotain varmasti jäi lukematta, mut ehkä siihen nyt vaan pitää tyytyä. Odottelen teidän ensin testailevien tulevaa plussa aaltoa :wink

Vaikka meillä ei mies nää nega testejä, ni koen kyl silti et on mukana ja et on yhteinen projekti. Sovitaan siinä mielessä yhteen hyvin, et mä en niitä välitä näyttääkään hänelle ja hän enempi sellanen et haluu tietää kun on jotain kerrottavaa. Päivittäin kyl puhutaan käytännön järjestelyistä et jos vauva tulee ni miten jaetaan makuuhuoneita. Millaisa reissuja voi suunnitella talvelle jne. 7paikkanen auto ostettiin viime kesänä jo. Kaikki kyseli et onko tulossa lapsia lisää :p. Meitä vaan kun on 5henkeä ja kaks koiraa. Ni mökille ja muualle mentiin kahdella autolla, kun ei tavarat mahtuneet koirien kans samaan autoon.

Dpo 8,kp40
Oonko vähä malttamaton :smiley-angelic008aikalailla alkaa olla tällainen olo.. No oon kyllä tottunu testaileen loppukierrosta melkein aina kerran viikossa, koska niin epäsäännöllinen kierto.

Mä oon näkeväni tossa toisenkin viivan... :pompus:

Onko muilla oviksen aikaan tullu kutinaa nänneihin.. Aa et kun kutiaa oikea nänni välillä :laughing025

Dpo 8,kp40

Minäkin nään jotain :pompus:

Dpo 8,kp40

Jotain näkyy :)

Meinaatko tehdä muun merkin testillä? Onestep ainakin itselleni (ja lukemani mukaan muille) antanut ihan silmin näkyvää viivanpaikkaa, vaikkei raskautta mailla halmeilla :shifty:

Toivottavasti siellä tosi kyseessä ja kohta onnitellaan :rolleyes::shy:

Takaisin