Raskaaksi 2020

Näkyykö PCOS muuten gyn ultrassa? o_O Vai miten tutkitaan?

Mä oon kans ymmärtänyt että näkyy, mulle yks gyne sanoi että pcos-tyyppiset tai jotain mutta sitten toinen sanoi vuosia myöhemmin että ei oliskaan ja ihan hyvä tilanne :woot: kun kävin varmistamassa ennen esikoista että kaikki on kunnossa raskautumista ajatellen. Ilmeisesti tosiaan se rakkuloiden määrä on se minkä gyne pystyy kattomaan.

Päivällä tuli tällänen, jännä ku eo vieläkää tasavahvat. Mutta kivut silti vahvistuu, joten luulis että kohta testikin on positiivinen :hilarious:
Toki en tiedä kuinka hyvin nää uudenlaiset sofit antaa tuon viivan.

Liitteet

• IMG_20200606_183715.jpg
    IMG_20200606_183715.jpg
    15.3 KB · Katsottu: 169
Täällä pitäisi huomenna nyt sitten tehdä raskaustesti. Vähän jännittää, aivan pientä tiputtelua kesti kaksi päivää. Tänään aamulla tuli todella ällö olo ja huimasi pariinkin otteeseen, kun miehen kanssa käytiin kaupoilla. Ei vaan millään malttaisi odottaa huomiseen aamuun, testit oikein huutaa mun nimeä tuolla kaapissa :laughing002Täällä taisi olla muitakin huomenna testaajia? :happy:

Täällä pitäisi huomenna nyt sitten tehdä raskaustesti. Vähän jännittää, aivan pientä tiputtelua kesti kaksi päivää. Tänään aamulla tuli todella ällö olo ja huimasi pariinkin otteeseen, kun miehen kanssa käytiin kaupoilla. Ei vaan millään malttaisi odottaa huomiseen aamuun, testit oikein huutaa mun nimeä tuolla kaapissa :laughing002Täällä taisi olla muitakin huomenna testaajia? :happy:

Plussaa toivoen :smiley-angelic001 mäkin täällä voin huudella "tee jo se testi" :laughing002

Mä oon tehnyt kaikkia kotihommia päivän, mut on kyllä ollut jotenkin huono-olo. Olkapäätä särkee niin että pahaa tekee. Yleensä en koskaan oo pahoinvoiva jos on just vaikka joku paikka kipeä, mut nyt oon ollut. Painostava ilma ja huono-olo ja koko ajan vaan napostelisin. Ei tyypillisin olo, yleensä kierrossa ei oo tämmöstä. :confused:

Mä oon tehnyt kaikkia kotihommia päivän, mut on kyllä ollut jotenkin huono-olo. Olkapäätä särkee niin että pahaa tekee. Yleensä en koskaan oo pahoinvoiva jos on just vaikka joku paikka kipeä, mut nyt oon ollut. Painostava ilma ja huono-olo ja koko ajan vaan napostelisin. Ei tyypillisin olo, yleensä kierrossa ei oo tämmöstä. :confused:

Etkös säkin pian jo voi alkaa rtestejä nypisteleemään.. :wink
Esikoisesta mulla tuli ennen plussaa ruuan jälkeen sellasii etovia oloi:yuck: taai ruoka ei maistunut

täällä edelleen samat oireet ku @Muumimuki lla! :hilarious: iltaa kohden huono olo ja syötyä on tullut kiitettävästi! Edelleen nippailee oikeaa puolta ja nyt alkanut taas paleltaa, kuten eilenkin illalla.

Mä oon kans ymmärtänyt että näkyy, mulle yks gyne sanoi että pcos-tyyppiset tai jotain mutta sitten toinen sanoi vuosia myöhemmin että ei oliskaan ja ihan hyvä tilanne :woot: kun kävin varmistamassa ennen esikoista että kaikki on kunnossa raskautumista ajatellen. Ilmeisesti tosiaan se rakkuloiden määrä on se minkä gyne pystyy kattomaan.

Mullekin gyne teki sisäkautta ultran, josta näki, että on monirakkulaisuutta. Sanoi että on pco-tyyppiset munasarjat, mutta koska en täytä pcos muita kriteerejä ei sanoisi olevan kuitenkaan pcos. Ja rakkuloita ei vissiin ollut niin valtavasti kuin pcos pitäis olla.

Mulla on rinnat tosi kipeät ja painavat, erityisesti nännit. Hirveä nälkä ja sit kun syön, yhtäkkiä tulee stoppi ettei voi syödä enempää. Eilen kävin pelaamassa koripalloa ja pari kertaa tuli ikävä tuikkasu alavatsalle. Tosi ärsyttävää, kun tulee tämmöisiä ns oireita vaikka on tosi epätodennäköistä, että olisi raskaana. :smiley-angry017

Kp 13 ja ovistestissä just ja just hailakka kontrolliviiva näkyvissä. Mutta toki se voi silti olla vaikka huomenna jo plussa. Muutaman päivän pidempi kierto ilmeisesti taas tulossa :meh: Noh tehovalmistautumista täällä silti, koska alkuviikolla töistä kotona vasta puolilta öin joten hommailtua tuskin tulee vaikka kuinka olis o+ :woot:

No tässä tää BBT chart ja näkyy myös se sahaaminen ennen selkeää dippi ja tasaista nousua eikä enää sahailuaView attachment 90038

voisi olla ehkä vähän aiemminkin ollut ovis kuin eka päivä. Toki eihän nämä ohjelmat sitä täysin voi tietää. Jos olis ollut muutaman päivän aiemmin, niin tummuva viiva ovistestissä voisi ehkä kertoa siitä, jotta pian rtestikin alkaisi tummua :) toivon niin :smiley-bounce013

PCOS:ssa ultrassa munasarjojen pinnalla on munarakkuloita helminauhamaisesti. Lisäksi pitää olla kuukautiskierron häiriöitä ja hormoniongelmia. Pelkällä ultralla ei siis voi diagnoosia asettaa.

Mäkin meinasin testata huomenna. Tänään alkoi vaan menkkakivut ja vähän tuhruttaa, niin fiilikset on aika maassa. Huomenna dpo15 ja kuitenkin dpo5 lähtien on ollut aamupahoinvointia ja yökkimistä, mitä ei normaalisti ole. Kyllä ärsyttää mikä ihme taas on, kun ihan uusia oireita olis ja silti alkaa vuotaa :mad: Sovittiin silti miehen kanssa et joka tapauksessa testi.

Meillä oli esikoisella pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso. Oli tosi kätevä sen vähän mitä oli käytössä ja sitten sai sen siitä pois kun ei enää käytetty. Ei vieny ylimääräistä tilaa eikä sit jääny turhan pantiksi huonekalua pyörimään. Nykyään kyllä olis pinnikseltä sen verran pitkä kylppäriin ettei tule kyllä vastaava enää varmaan onnistumaan vaikka tallessa se taso vielä onkin :)

Meillä on ollut hoitopöydät kaikilla, nuoremman aikana alakerrassa sitten oli myös kodarin tasolla sellainen pehmuste missä vaihdeltiin vaipat :). Jos vielä raskaudun niin en aio ostaa enää hoitopöytää. Kodarin taso saa riittää :) siihen vain Alle laatikkoon vaatteet Yms.

tänään kp24 km vuodosta laskien ja dpo 7 jos oviskivut ja limat oli ovista. Ainakin ne limailut ja tärinä kipu loppui viime lauantaihin. Tänään aamupäivällä verta valkkarin seassa. Sen jälkeen ei ole näkynyt enää mitään. Joko alkaa menkat hyvinkin normaalin kierron mukaan joka siis normaalisti 27 tai sitten oli jotain välivuotoa. Kaikki käy. Olisi kyllä helpotus jos kierto palautuisi heti normaaliin :) toki se uusi plussakin olisi kiva, mutta yhden kerran viime lauantaina talletettu, joten aika huonot onnistumis prosentit tähän kierrokseen :laughing002.

Näkyykö PCOS muuten gyn ultrassa? o_O Vai miten tutkitaan?
Näkyy. Mulla ei oo muita oireita joita on karvan liikakasvu eli hirsutismi ja en oo ylipainoinen mutta munasarjat on polykystiset mutta täällä ei ole ollut niin paha kuin Suomessa

Mullekin gyne teki sisäkautta ultran, josta näki, että on monirakkulaisuutta. Sanoi että on pco-tyyppiset munasarjat, mutta koska en täytä pcos muita kriteerejä ei sanoisi olevan kuitenkaan pcos. Ja rakkuloita ei vissiin ollut niin valtavasti kuin pcos pitäis olla.

Mulla on rinnat tosi kipeät ja painavat, erityisesti nännit. Hirveä nälkä ja sit kun syön, yhtäkkiä tulee stoppi ettei voi syödä enempää. Eilen kävin pelaamassa koripalloa ja pari kertaa tuli ikävä tuikkasu alavatsalle. Tosi ärsyttävää, kun tulee tämmöisiä ns oireita vaikka on tosi epätodennäköistä, että olisi raskaana. :smiley-angry017
Mulla on juuri tuo kuin sinulla, eli munasarjat mut muut kriteerit ei täyty

Takaisin