Raskaaksi 2020

No siis en nyt laita kuvaa :laughing021Mutta mulla siis etenkin aamupäivällä näkyy tummemman ruskeat reunat nännipihan:laughing014 ulkoreunassa.

Muoks: ja siis nännien reunoissa/nännnien keskiosassa on valkoisia rauhasia, ja ne ilmestyy hormonikierron mukaan/raskaana ollessa.

Kiitos vastauksesta, eikä tarvii laittaa kuvaa! :laughing021 Kauheen uuvatti olo, varsinkin kun sitä luuli tietävänsä miten naisen kroppa toimii. Onneksi täällä on kokeneita, jotka osaa kertoa :hilarious: Joka päivä oppii jotain uutta :woot:
 
Hei! Olen vasta aloittanut aamulämpöjen mittailut. Ovulaatiosta on nyt vähän yli viikko ja aamulämmöt ovat koholla, mutta kun tänään mittasin kahdeksan aikaan illalla, niin lämmöt olivatkin jopa ihan vähän normaalia alempana. Kysymykseni kuuluukin, kuuluisiko lämpöjen olla kokoajan koholla vai onko normaalia, että pitkin päivää lämpö saattaa laskea normaaliin, mutta aamulla taas on koholla?
Kiitos avustanne!
 
Siis nyt täytyy viisaammilta kysyä. Kuinka niitä kiinnittymiskipuja tms tulee ovulaation jälkeen? Suunnilleen millä ajanjaksolla? Leikin tässä vain optimistia eilisten kipuilujen jälkeen. Vaikka kyllä edelleen pessimisti olen asian kanssa :grin
Nyt tuossa keskenmenneessä raskaudessa dpo 8 vai oliko 9 illalla sohvalla istuessa tuntui yhtäkkiä kuin pientä sähköiskua alhaalla vatsalla. Tuikki hetken sähköiskumaisesti, pieni tauko ja taas uudelleen.
Esikoisen odotuksesta muistan, kun kesken aamu raportin pidon töissä koko alamaha tuntui menevän maitohapoille. Kesti hetken ja jäi sellainen väsynyt olo vatsanpohjan lihaksiin. Siitä meni alle viikko kun plussasin.
 
Jestas tätä tekstin määrää :hilarious: . Ite en oo kertonut mistään haamuista, vasta sit kun testi ollut varma. Sitä on itekkin niin sekaisin, et en kyl osais ajatella mitään erikoisempaa. Otan vähän happea, usein alkaa itkettää ja naurattaa samaan aikaan kun plussa pärähtää :joyful: . Sit kun oma fiilis kunnolla rauhottunut ni oon soittanut tai kertonut kun mies tullut töistä.

Meidän seksielämää häiritsee lapset :laughing002 . Vanhin on jo sen ikänen et vähän pitää miettiä mitä touhuu ja missä... Meillä on vierashuone ”erillään” muusta asunnosta. Sinne voidaan vetäytyä, mut oon ite paljon sponttaanimpi, olis ihana vaan olla sielä missä huvittaa :grin . Aamut alkaa lasten herätyksellä, päivät menee hujauksessa ja illalla niin väsy, et usein nukahtaa lapsia unille laittaessa itekkin :smiley-ashamed004 . Koita siinä sit viritellä jotain :grin . Mulla ei oo ollut hormonallista ehkäisyä 11vuoteen joten miehen kanssa halut sinänsä pysynyt samana. 6vuotta tuli just täyteen ja tuntuu kyl et edelleen on kipinää ja perhosia vatsassa :hug003

Sain puhuttua miehen kanssa, siitä sen ihme jahkailusta :grin . Sanoi et tietää et haluaa vielä lasta, mut et jännittää. Tietty hyvä niin, ei se mikään läpihuuto juttu olekkaan ja asiaa täytyy pohtia. Kyseli et koska tärppi päivät, kysyin et miks kyselee, ni sanoi vaan et tietää valmistautua :p. Alotettiin harjotukset tänään, ettei ihan kylmiltään täydy lähteä urakkaan :laughing001
 
..ja niin alkoi kuukautiset ja kp1. Mun arvion mukaan seuraava otollinen ajankohta on juhannuksen tienoilla, joten pitää alkaa suunnitella jotain kivaa sille ajankohdalle :wink
Onneksi varauduin jo tähän nii ei oo isoa pettymystä vaik ei tärpännyt vielä.
 
Hei! Olen vasta aloittanut aamulämpöjen mittailut. Ovulaatiosta on nyt vähän yli viikko ja aamulämmöt ovat koholla, mutta kun tänään mittasin kahdeksan aikaan illalla, niin lämmöt olivatkin jopa ihan vähän normaalia alempana. Kysymykseni kuuluukin, kuuluisiko lämpöjen olla kokoajan koholla vai onko normaalia, että pitkin päivää lämpö saattaa laskea normaaliin, mutta aamulla taas on koholla?
Kiitos avustanne!
Vastasinkin sinulle jo tuolla bbt:ssä :) ei tosiaan kannata kauheasti vertailla aamu- ja iltalämpöjä toisiinsa. Päivän aikana lämmöt voi heitellä paljonkin.
 
Täällä olisi kp15 eikä merkkiäkään ovulaation lähestymisestä. Tikut näyttää samaa haaleaa viivaa päivästä toiseen :grin
Kyllähän sen arvasi, että tämä eka kierto tulee olemaan pitkä ja luultavasti vielä ovuloimaton. Hieman ärsyttää, kun keholla kestää niin kauan herätä raskauksien ja imetyksen jälkeen.

Mutta eipä se auta valittaa.. kaksi lasta kuitenki jo meille saatu ja se on enempi kuin monilla muilla. Kolmas tulee toivottavasti kun on tullakseen :)

...vaikka kyllä mä vähän valitankin, mikäli tästä 50päivän kierto tulee :hilarious:

Tulisipa nyt plussia, niin pääsisi iloitsemaan muiden puolesta! :happy093
 
Täällä Dpo5 ja jännittää ihan hirveesti. Ois ihana jos ois tärpännyt, koska seuraavan ovulaation aikaan ollaan isovanhempien mökillä ja siellä on haasteellista testailla salaa....:hilarious: Hyvä puoli on kuitenkin se, että meillä on oma asuntovaunu missä saadaan oleskella rauhassa aina kun tarvii.

Tuntemuksista: Ei ole mitään ihmeellistä ja jomotuksetkin rauhoittuneet paljon. Jos ootte raskautuneet niin onko jomotuksen jatkuneet kokoajan vai voiko silti olla raskaana vaikka loppuisivat yhtäkkiä? :angelic: Anteeksi hassu kysymykseni. :grin
 
Mulla oli ennen molempia raskauksia ihan samanlainen olo kun olisi menkat alkamassa. En muista, että ovulaation jälkeen olisi ollut muita jomotuksia, kun ihan perus menkkajomotukset, jotka alkoi muutamia päiviä ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eipä nyt kauheesti auta tämä mun vastaus :hilarious:

Toivottavasti olisi tärpännyt Pingviiniemo :)
 
Taas omanapailua. kp.22/29(?) Flon mukaan, dpo. 7/8. Kuukautisiin 8 päivää.
Ihanaa, sain tänä aamuna nukkua yhdeksään :love7Meillä on yleensä arkirytmi niin aikainen miehen lähtiessä töihin, että nousen samaan aikaan viemään koiria ja jään ylös. Tänään sain onneksi nukkua, kun mieskin näki ja jutteli miten väsynyt ja ärtyinen olin eilen. :dontknow Miten mahtaa sujua vauvan kanssa :laughing014 Onneksi hormonit auttaa jaksamaan ja vauva itsessään.

Nipistelyt loppuneet kokonaan, rinnat arat vaihtelevasti. Ei muuta kun tää väsymys, sekä nenän tukkoisuus (laitan allergian piikkin), turvotus sekä nyt alkanut ärtyisyys. Tosin vähäsen se kahvi tuntuu tökkivän. :confused1 Aikaisempina päivinä olin varma että oon raskaana, mutta nyt alkaa tuntua että turha toivo, en tiiä miks.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tää on miehen kanssa ihan yhteinen projekti. Haluaa nähdä jokaikisen tikun, jonka teen ja "paheksuu" jos testaan salaa :grin Se myös googlaa itse mun oireita (moi vaan jos löydät tännekin :angelic:) ja kysyy monta kertaa päivässä oireet. Nyt se oottaa innolla milloin oksennan ja yrittää provosoida siihen pitämällä yökkäysääniä :rolleyes: En siis normaalistikaan kestä yhtään oksentaminen hajua, ääntä tai näkemistä.
 
Meillä tää on miehen kanssa ihan yhteinen projekti. Haluaa nähdä jokaikisen tikun, jonka teen ja "paheksuu" jos testaan salaa :grin Se myös googlaa itse mun oireita (moi vaan jos löydät tännekin :angelic:) ja kysyy monta kertaa päivässä oireet. Nyt se oottaa innolla milloin oksennan ja yrittää provosoida siihen pitämällä yökkäysääniä :rolleyes: En siis normaalistikaan kestä yhtään oksentaminen hajua, ääntä tai näkemistä.

Meilläkin tää on yhteinen projekti ja katsellaan ovistikut yhdessä ja vertaillaan värejä ja lähetin sille kuvia niistä töihin. Joten raskaustesti tehdään kans samalla tavalla :hilarious:
 
Eiköhän tää kaikille mahda olla yhteinen projekti, vaikkei ihan kaikkea jaakkaan :grin Ellei joku ole salaa jättänyt ehkäsyä pois :scratch
Täällä mies ei ihan kaikkea edes ymmärrä ja ainakin mulle esittää hirveen rentoa asian suhteen ja kuittailee mulle, kuinka teen tästä itelleni pakkomielteen :biggrin
Eilen ihmetteli, et pitääkö niitä ovulaatiotestejä tehdä JOKA PÄIVÄ?? Yritän sitä parhaani mukaan valaista asioista, mut en nyt ihan joka nippauksesta ja limasta kerro :grin Plussan jälkeen sille iskee varmaa paniikki ja sitten alkaa se loputon netin selaaminen ja kysely oireista ja huolehtiminen, etten varmasti kanna mitään raskasta :love017
 
Välillä päivässä tänne kertyy paljon luettavaa, huh huh!!

Josko pian pääsisin tänne jännäilemään, testailemaan ja piinailemaan. Ensi viikon perjantaina katsotaan taas hcg, josko se olis jo tarpeeksi matala. (uusille tiedoksi, mulla tuulimunaraskaus, tyhjennys, hcg olluy edelleen koholla, 2vkoa sit vielä yli 300) Menkkoja ei ole vielä tullut, toivottavasti pian. Wish me luck!!

Liukuvoiteista joku kysyi, niin käytössä on. Raskauskeijulta löysin hyvän ja siittiöystävällisen tuotteen, laitan kuvan liitteeksi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200606-110212.jpg
    Screenshot_20200606-110212.jpg
    13.6 KB · Katsottu: 68
Taas omanapailua. kp.22/29(?) Flon mukaan, dpo. 7/8. Kuukautisiin 8 päivää.
Ihanaa, sain tänä aamuna nukkua yhdeksään :love7Meillä on yleensä arkirytmi niin aikainen miehen lähtiessä töihin, että nousen samaan aikaan viemään koiria ja jään ylös. Tänään sain onneksi nukkua, kun mieskin näki ja jutteli miten väsynyt ja ärtyinen olin eilen. :dontknow Miten mahtaa sujua vauvan kanssa :laughing014 Onneksi hormonit auttaa jaksamaan ja vauva itsessään.

Nipistelyt loppuneet kokonaan, rinnat arat vaihtelevasti. Ei muuta kun tää väsymys, sekä nenän tukkoisuus (laitan allergian piikkin), turvotus sekä nyt alkanut ärtyisyys. Tosin vähäsen se kahvi tuntuu tökkivän. :confused1 Aikaisempina päivinä olin varma että oon raskaana, mutta nyt alkaa tuntua että turha toivo, en tiiä miks.
Mulla kanssa väsymys painaa ja nippailut loppuneet. Nyt ehkä vähän energisempi olo. Alaselkään kylläkin sattuu nyt, mutta voi johtua siitä, että hoitopöytä on meillä liian korkea ja siksi mies yleensä vaihtaa vaipan. Mä pesen lähes aina kakkapyllyn ja en meinaa yltää laittaan vauvaa takas siihen hoitopöydälle! Ostin korkeen, kun aina valitetaan liian matalasta ja nyt on sit liian korkea. :hilarious:
 
Mulla kanssa väsymys painaa ja nippailut loppuneet. Nyt ehkä vähän energisempi olo. Alaselkään kylläkin sattuu nyt, mutta voi johtua siitä, että hoitopöytä on meillä liian korkea ja siksi mies yleensä vaihtaa vaipan. Mä pesen lähes aina kakkapyllyn ja en meinaa yltää laittaan vauvaa takas siihen hoitopöydälle! Ostin korkeen, kun aina valitetaan liian matalasta ja nyt on sit liian korkea. :hilarious:
Meille tarvitsee varmaan ostaa korkea koska mieheni on pitkä ja pullistuma selässä. Itse olen pätkä, joten jonkun jakkaran päällä tarvii sit seistä, et ylettää :joyful:
 
Meille tarvitsee varmaan ostaa korkea koska mieheni on pitkä ja pullistuma selässä. Itse olen pätkä, joten jonkun jakkaran päällä tarvii sit seistä, et ylettää :joyful:
Juu meillä just tää pituusongelma näkyi vanhojen tansseissakin, kun mies joutu vähän kumarrella. :grin
Se on mua 27cm pidempi, mutta en halunnu ketään muuta pariksi kuin mun miehen. :Heartred
 
Mulla kanssa väsymys painaa ja nippailut loppuneet. Nyt ehkä vähän energisempi olo. Alaselkään kylläkin sattuu nyt, mutta voi johtua siitä, että hoitopöytä on meillä liian korkea ja siksi mies yleensä vaihtaa vaipan. Mä pesen lähes aina kakkapyllyn ja en meinaa yltää laittaan vauvaa takas siihen hoitopöydälle! Ostin korkeen, kun aina valitetaan liian matalasta ja nyt on sit liian korkea. :hilarious:

Mulla on semmonen seesteinen ja väsynyt ja samalla ärsyttää. Mulla on tullut vissin koiran vetämisestä oikea olkapää tosi kipeäksi, se on niin kipeä että se oikein ärsyttää ja saa kiukkuiseksi sekin. Panadolia ja ice poweria nyt laittanut, yritän mennä vähimmillä mahdollisilla mutta voi sitä buranaakin muutaman kerran sitten ottaa jos ei helpota.

Me ollaan ajateltu että ei hankita hoitopöytää ollenkaan, tai sitten semmonen yks kiva puinen ja siro, minkä saa sit pois käytöstä kun vaipan voi vaihtaa muuallakin. Muutama mun kavereista on tehnyt niin ja sukulaisia, sen vaipanvaihtopisteen voi perustaa about mihin vaan. Toki varmaan tavarat on kivasti jos saa pidettyä pöydällä/laatikossa, mutta me nyt muutenkin ollaan tämmösiä experimentaalisia :laughing002
 
Takaisin
Top