Raskaaksi 2020

Yleisesti sanottuna voi tapahtua dpo5-12.
Kaiketi kipua voi olla erilaista ihmisestä riippuen.

Itselläni ollut kaksi kertaa kiinnittymiskipua ja -vuotoa. Minulla se oli sellaista hentoa menkkakipua. Ja muutama "sukkapuikko"pistos nivusista kohtuun.:grin ja itselläni tosiaan siinä dpo6-8 välillä.

Kiitos infosta! Tässä nimittäine niitä nivusista kohtuun vetoja tuntunut muutamana edellisenä päivänä, ehkä 3 tai 4 edellisenä. Sen lisäksi eilen voimakas menkkatuntemus, jonka johdosta kävin suojautumassa. Sitä edeltävänä kevyempi, jolloin vain ajattelin pysyväni siteiden läheisyydessä. Vuotoja ei toki ole ollut.

Tästä huolimatta pyrin pysymään pessimistinä enkä edes osta raskaustestiä vielä. Edelliset käytin jo loppuun :rolleyes::grin

Hurjasti onnea plussanneille :3
Itsellä edellinen kierto (yk1) päättykin jo kp23 kunnon menkkakipuihin ja vuotoon. Olikin siis ensimmäiset kunnon luomumenkat. Nyt on vähän hukassa, että miten tämä kierto tulee menemään kun kroppa hakee tasapainoa pillereiden jäljiltä.

Näillä näkymin tässä kierrossa ei onnistu edes yrittää kun mies reissussa sopivasti juuri kierron puolessavälissä. Nyt voikin tämän kierron käyttää tutkaillessa ovistestejä ja valmistautuu muutenkin seuraavaan kiertoon. Jospa siis heinäkuussa tärppäis

Täällä ihan jäätävät selkäkivut. koitin joogatakin jos helpottuis mut paheni vaan :meh: on kyl varmaan lihasperäistä, mutta ärsyttää silti. eikä tää etätyöergonomia yhtään paranna asiaa...:rolleyes:

Kp 22/28, ovis oli noin viikko sitten ja menkkoihin olis nyt kans vielä viikko. Alavatsaa turvottaa ja kohdun seudulla vihloo o_O Yleensä tällaista vihlontaa vasta menkkoja edeltävänä päivänä ja kp 1...:scratch Tissit kans alkaneet pikkuhiljaa kipeytyyn, niinku joka kierrossa ennen menkkoja.

Me oltiin ekan kerran n. 1,5 vk synnytyksestä :grin varovasti, mut kyllä se tuntui sillon 10 kertaa herkemmältä. En muista kyllä että pahemmin ois sattunut. Ja jälkivuoto, kun teki sellasen muutaman päivän paussin, luulin et jaa se jo loppui, Mut sitten seksiä seuraavana päivänä alkoi taas uudestaan tiputteleen muutamaksi päiväksi.

Kävin kaupassa ostaa greippimehua ja gelee royale :laughing021 Ei tässä oo vielä keretty yrittämäänkään, mutta mun biologinen kello räjähti ja yhtäkkiä tajusin että pitää alkaa jo yrittämään kun ei niitä lapsia tuu tilaamalla ja saattaa mennä vuoski. Puhuin asiasta miehen kanssa ja oli samaa mieltä ni varasin kapselin poisto ajan ja tässä sitä tikutellaan ensimmäistä ovista :hilarious:

Pakko varmaan testata vielä illalla, saanko jo tänää tsavahvat, vai tuleeko vasta huomenna taas plussa ovistestiin ja ovis samalle päivää. Niin on kyllä monesti ollut. Tai siis melkeinpä aina :hilarious:

Mutta hirmu hentoinen on nää sofin kontrolliviivatkin,joka testissä sama, eli ne on muuttanut oikeesti näytä, ei ollu vaan yhden paketin ongelma.

Edit.

Lisäsin sylkiovistestin tuloksen kans. Kunnon saniaisviidakko. Mulla on lähes aina jonkun verran saniaista, mut se oviksen ulkopuolinen on sellasta harvaa ohkasempaa, eli ku on tuollasta tiheää viidakkoa, nii on ovis lähellä :) molemmat kuvat on samasta, toisessa oli vaan kohdistus huono nii lisäsin toisenkin :hilarious:

Liitteet

• IMG_20200605_132808.jpg
    IMG_20200605_132808.jpg
    19.3 KB · Katsottu: 137
  • IMG_20200605_134247.jpg
    IMG_20200605_134247.jpg
    33.8 KB · Katsottu: 127
  • IMG_20200605_134520.jpg
    IMG_20200605_134520.jpg
    41 KB · Katsottu: 123
Muokattu viimeksi:
Mie näin toissayönä unta että tein positiivisen raskaustestin. Olisikohan enneuni :smiley-angelic001

Tänään näin kaupassa veljen puolisoa, ja ellei ollut vatsassa eiliset kebabit, niin oli raskaana. Just ku olin aatellu että saattaisin keretä toisen lapsen kohdalla kertoa omat uutiset ennen heitä. :shifty:
Tosin, mulla ei oo vielä mitään kerrottavaa. Menkat edelleen tulematta. Välillä menkkamaista kipua, mutta mitään ei näy vessakäynneillä. Nyt kp 28, ja huomenna pitäis alkaa.

Mä näin unen et tein roskishaamun ja sit se vahvistui ja Digi oli plus. Huoh mitä hommss mut nyt nippailee molemmin puolin ja keskellä ja nivusissa et kai toi on mulla jo normaali juttu. Ehkä tässä on nyt sit ovis ollu jne tai posahti liika isona

Tänään saapui siittiöystävällinen liukuvoide, onko muilla kokemusta noista? Ei ainakaan vahingoita spermaa ja pitäisi itse asiassa helpottaa hedelmöittymistä:thumleft luulen että tulee tarpeeseen, kun en kostu niin helposti jos kovin usein hommailee...

Edit: oon ihan tulisilla hiilillä kun hedelmällinen aika alkaa vasta noin 13.päivä,haluis päästä yrittämään jo :salut

Meillä on tätä ns. varmuuden vuoksi yöpöydän laatikossa. Oviksen aikoihin ei ole ollut tarvetta, mutta hyvä olla tietty varalla jos tarvii lisäluistoa.

Tässä äsken kysyttiin kiinnittymisen ajoituksesta. Mutta mites teillä muilla on kipuja/tuntemuksia heti ovista seuraavina päivinä? Mulla oli tosiaan o+ sunnuntaina ja sen myötä ovis varmaan ma-ti. Eilen juili illalla toista kylkeä (oikealta puolelta, ja oikealla puolella oli gynen mukaan munasolu kasvanut) ja tänään on ollut sellaista yleisempää kuvotusta ja selkäkipua.

Ei siis mitään tavallisesta poikkeavaa, näitä tuntemuksia on ollut varmaan joka kierrossa. Mutta kiinnostaa muiden kokemukset. Voisikohan olla keltarauhaskipua?

Btw. pakko sanoa, tää on välillä jopa vähän huvittavaa, kun on nykyään melko tietoinen näistä aikatauluista ja sit pohtii, että mitähän tuolla sisällä nyt tapahtuu ("nyt on ovis", "nyt se munasolu varmaan liikkuu tuolla munajohtimessa", "nyt jos oon raskaana niin tuolla se varmaan kiinnittyy"). :grin

Onko muuten kokemuksia siitä, että CB digitesti olisi muuttunut päivän aikana tyhjästä ympyrästä hymynaamaan? Tein siis aamulla testin ja digin pallura oli tyhjä. Nyt kuitenkin päivänä aikana tullut alavatsalla tuntemuksia siitä, että ovis ehkä sittenkin olisi tulossa. Viimeksi sain hymynaamaan iltapäivällä muutaman tunnin pidätyksellä ja mietin, et pitäiskö vielä yks digi käyttää tänään iltapäivästä vai odottaa huomiseen aamuun. Kaikki halvemmat testit on tällä hetkellä loppu :bored:

Meillä on tätä ns. varmuuden vuoksi yöpöydän laatikossa. Oviksen aikoihin ei ole ollut tarvetta, mutta hyvä olla tietty varalla jos tarvii lisäluistoa.

Tässä äsken kysyttiin kiinnittymisen ajoituksesta. Mutta mites teillä muilla on kipuja/tuntemuksia heti ovista seuraavina päivinä? Mulla oli tosiaan o+ sunnuntaina ja sen myötä ovis varmaan ma-ti. Eilen juili illalla toista kylkeä (oikealta puolelta, ja oikealla puolella oli gynen mukaan munasolu kasvanut) ja tänään on ollut sellaista yleisempää kuvotusta ja selkäkipua.

Ei siis mitään tavallisesta poikkeavaa, näitä tuntemuksia on ollut varmaan joka kierrossa. Mutta kiinnostaa muiden kokemukset. Voisikohan olla keltarauhaskipua?

Btw. pakko sanoa, tää on välillä jopa vähän huvittavaa, kun on nykyään melko tietoinen näistä aikatauluista ja sit pohtii, että mitähän tuolla sisällä nyt tapahtuu ("nyt on ovis", "nyt se munasolu varmaan liikkuu tuolla munajohtimessa", "nyt jos oon raskaana niin tuolla se varmaan kiinnittyy"). :grin
Mulla jomottaa kokoajan vasenta munasarjaa, eli keltarauhen siellä kasvaa. Toivottavasti kyytiläisen kera. :happy:
Oikeaakin jomottaa vähän, mutta ei todellakaan niin paljoa kuin vasenta.

Mulla jomottaa kokoajan vasenta munasarjaa, eli keltarauhen siellä kasvaa. Toivottavasti kyytiläisen kera. :happy:
Oikeaakin jomottaa vähän, mutta ei todellakaan niin paljoa kuin vasenta.
Mulla molemmat ja oon ihan varma että nyt jos ikinä voisi olla joku mahdollisuus raskautua ku limis ainakin on paksu pakko olla ja sit seksii säännöllisesti ollut oli ovis millon oli. Mut mulla polttaa vasemmalla puolella, ihan ku olis joku kiristävä pallo tuolla ja repäisykipui molemmin puolin enemmän oikea eilen ja tänään vasen. Tissit on kipeet totta kai ja turvonnut

Mulla molemmat ja oon ihan varma että nyt jos ikinä voisi olla joku mahdollisuus raskautua ku limis ainakin on paksu pakko olla ja sit seksii säännöllisesti ollut oli ovis millon oli. Mut mulla polttaa vasemmalla puolella, ihan ku olis joku kiristävä pallo tuolla ja repäisykipui molemmin puolin enemmän oikea eilen ja tänään vasen. Tissit on kipeet totta kai ja turvonnut
Kuvailit tosi hyvin, nimittäin mulla aikalailla samat tuntemukset! :grin

Täällä ihan jäätävät selkäkivut. koitin joogatakin jos helpottuis mut paheni vaan :meh: on kyl varmaan lihasperäistä, mutta ärsyttää silti. eikä tää etätyöergonomia yhtään paranna asiaa...:rolleyes:
Tuli mieleen jännä juttu, että mulla meni välillä töissä ollessa selkä ihan jäykäksi ja jumiin. Pari joulua sitten oli niin kipeä, että oksat pois eikä päässyt ylös sängystä ja kaikki sattui. Synnytyksessä sitten ilmeni uudestaan, kun selkää särki melkein eniten ja kauhea painontunne alaselässä. Kätilökin kysyi, että onko mun selälle sattunut jotain.

Synnytyksen jälkeen vuosia kestäneet selkävaivat loppui täysin! Ei ole ollut semmoisia kipu/jäykkyys kohtauksia enää ollenkaan. :eek:
Jotain taisi loksahtaa oikealle paikalleen synnytyksen aikana. Että tämmöistäkin voi sattua...

Tuli mieleen jännä juttu, että mulla meni välillä töissä ollessa selkä ihan jäykäksi ja jumiin. Pari joulua sitten oli niin kipeä, että oksat pois eikä päässyt ylös sängystä ja kaikki sattui. Synnytyksessä sitten ilmeni uudestaan, kun selkää särki melkein eniten ja kauhea painontunne alaselässä. Kätilökin kysyi, että onko mun selälle sattunut jotain.

Synnytyksen jälkeen vuosia kestäneet selkävaivat loppui täysin! Ei ole ollut semmoisia kipu/jäykkyys kohtauksia enää ollenkaan. :eek:
Jotain taisi loksahtaa oikealle paikalleen synnytyksen aikana. Että tämmöistäkin voi sattua...
Hei, minulla oli samanlaista! Olen joutunut olemaan sairaslomilla selkäkipujen vuoksi ja ensimmäinen raskaus oli järkyttävä niiden kipujen kanssa.
Synnytyksen jälkeen katosivat täysin :grin

Toisessa raskaudessa hieman taas nosti päätään tuo selkävaiva, muttei koskaan sitten enää kunnolla.

Onko muuten kokemuksia siitä, että CB digitesti olisi muuttunut päivän aikana tyhjästä ympyrästä hymynaamaan? Tein siis aamulla testin ja digin pallura oli tyhjä. Nyt kuitenkin päivänä aikana tullut alavatsalla tuntemuksia siitä, että ovis ehkä sittenkin olisi tulossa. Viimeksi sain hymynaamaan iltapäivällä muutaman tunnin pidätyksellä ja mietin, et pitäiskö vielä yks digi käyttää tänään iltapäivästä vai odottaa huomiseen aamuun. Kaikki halvemmat testit on tällä hetkellä loppu :bored:
Tässä kierrossa tein kp 12 aamupäivällä negan liuskalla ja digillä, sit ku tuli kummallinen olo niin testasin eka liuskalla klo 17 tasavahvat viivat ja varmistin illalla digillä klo 21 ja se hymyili.

mulla oksettaa toinen kupillinen kahvia, särkee päätä ja selkä on jumissa myös. Hauska. Onkohan mahdollista et olisikin raskaus alkamassa... hmm se olis kiva. Jos vielä pysyisi raskaana... en hitto vie muista mitä oireita oli kkm raskaudessa mut ainakin muistan et huimasi ja mulla on huipannut pari päivää ja se varmaan oli oviksen loppumaininkeja mut nyt alko sit uudestaan kaikki oireet et jeejee. Erilasia mut silti kovin samanlaiset tuntemukset ja rupesin miettii et jos olis et dpo8/10 tänään niin se CB plus testin pystyviiva voi olla joku haamujen esiäiti. Noh anyway, mä testaan sitkujoskun menkatei tuu...... Jos ovis oli eka päivä niin eihän tässä mitään tuntemuksia vielä olisikaan suuntaan eikä toiseen vaikka kyllä on. Mä helposti reagoin ihan kaikkiin hormoneihin myös progeen ja nyt oireet pitkästä aikaa kuin olisi toi terolut käytössä......

Heimoi taas kaikille! Palailin tänne taas, välillä oli pakko olla poissa kun yrittäminen ja epäonnistuminen hajottivat. Yk12 menossa, nyt toiseksi viimeinen kierto ennen kuin vuosi yrittämistä on täynnä.

Tässä kierrossa olen kuitenkin pitkästä aikaa jotenkin optimistinen. Kp9 tuli valkovuodon mukana pieni tippa verta, minkä luin aikaiseksi ovulaatioksi. Vähän sen jälkeen paikat ovat olleet kuin iki-kiihottuneena - siis tuntuu, että emättimen limakalvot ovat kosteat ja turpeat ihan ilman mitään varsinaista kiihottumista. Tietysti nyt sitten kasvattelen toiveita, että tämä olisi merkki raskaudesta ja teoriassa näin voisi ollakin.

Nyt kp20/28, Flo ennustaa kuukautisia ensi viikon sunnuntaille. Meillä on silloin lauantaina muuttopäivä, niin toivon että saan ajatukset siirrettyä johonkin muualle kuin tähän piinailuun. Testata meinasin vasta silloin, mutta toisaalta miehellä on 10.6. syntymäpäivät, niin voi olla että lankean jo silloin... :rolleyes: Periaatteessa jos tuossa kp9 olisikin ollut ovulaatio, niin eikös se voisi tuossa jo näkyäkin...

Tämmöistä! Kivaa, aktiivista keskustelua täällä, hyvä että itse kerkeää lukemaan edelliset viestit, kun uusia jo tulee!

Takaisin