Raskaaksi 2020

Sopiville päiville tuli nää helteet :rolleyes: oviksen aikaan kun naiset ruskettuu helpommin. Oon muutenkin aika herkkä ottaa väriä, nii ilmeisesti tää korona aikainen lentoliikenteen yms. vähentymisestä johtuva korkea uv indeksi ja helteet ja vielä ovulaatio, nii täs saa varmaan ulkomaa rusketuksen herkästi :grin tai oon jo aika hyvin ruskettunut, vaikken ees oo ottanut kunnolla aurinkoa.

Oho, oikeastiko? Ihminen on kyllä kummallinen otus. UV indeksi on ollut nyt kyllä tänä keväänä korkeampi kuin esimerkiksi viime vuonna, tuo lentojen vähentyminen kyllä varmasti vaikuttaa asiaan. Seurailen UV-tilannetta ihan vain koska olen kummajainen ja välttelen viimeiseen asti ruskettumista ja suojelen ihoa UV:lta :grin Jos vaan haluaisin niin saisin helposti rusketuksen tasoa ulkomaa, mutta se ei sovi mulle yhtään :hilarious:

Oon pitänyt pientä hiljaiseloa täältä. Alkoi ahdistaa, kun tuntuu ettei omalla kohdalla tapahdu mitään. On jo semmoinen tunne, että voisi heittää hanskat tiskiin koko vauvan suhteen. Päätin, etten ainakaan tässä kierrossa ovista testaa ja katson tekeekö se mitään mielialalle. Ovis ehkä oli nyt viikonloppuna ja tuskin tärppiä tulee, koska pupuilut jäi vain eilisiltaan...

Oltiin viikonloppuna miehen sukulaisia näkemässä ja aika moni kyseli, että eikö vieläkään haluta lapsia että kyllä nuorena olisi hyvä vauvat tehdä. Ikävä oli koittaa kysymyksiä kierrellä. Mieskin jo sanoi, että pitäiskö kaikille joku tiedote laittaa että ilmoitellaan sitten kun on jotain kerrottavaa.

Mulle tosiaan tuli nyt se ovis, ai saatana :D Huomaa siis jomotuksesta. Ihan kuin olisi koko alapää jotenkin herkkänä, pyörällä ajo aamulla teki tiukkaa kun häntäluukin on kipeä. Outoa. Tämä siis eka ovis pillerien lopetuksen jälkeen, en tiennyt että voi tulla tällaisia tuntemuksia.

Kysymys viisaammille: Tein eilen ovistestin jossa viivat tasapaksut, tänään oli viiva vahvistunut kontrolliviivaa vahvemmaksi. Harrastettiin seksiä eilen ja toissapäivänä, riittääköhän se? Ei yhtään enää jaksaisi, etenkin kun se eilinenkin seksi oli aika ikävää kun paikat on niin hellinä... Aika outoa että luonto tekee seksin ovulaation aikana epämukavaksi :'D

Mulle tosiaan tuli nyt se ovis, ai saatana :D Huomaa siis jomotuksesta. Ihan kuin olisi koko alapää jotenkin herkkänä, pyörällä ajo aamulla teki tiukkaa kun häntäluukin on kipeä. Outoa. Tämä siis eka ovis pillerien lopetuksen jälkeen, en tiennyt että voi tulla tällaisia tuntemuksia.

Kysymys viisaammille: Tein eilen ovistestin jossa viivat tasapaksut, tänään oli viiva vahvistunut kontrolliviivaa vahvemmaksi. Harrastettiin seksiä eilen ja toissapäivänä, riittääköhän se? Ei yhtään enää jaksaisi, etenkin kun se eilinenkin seksi oli aika ikävää kun paikat on niin hellinä... Aika outoa että luonto tekee seksin ovulaation aikana epämukavaksi :'D

Kauanko meni pillerien lopetuksesta ekaan ovikseen? T: 16 päivää ollut ilman

Kyllä sen pitäisi riittää :)
Itse varmaan silti vielä varmistelisin talletuksilla tänään:hilarious:

Mutta joo, on se kyllä ihmeellistä, kuinka välillä oviksen aikaan tekee niin kipeää!

20200601_131558.jpg

Täällä tikutellaan ja odotellaan, jospa se alkaisi pian tummenemaan. Vielä ei paljoa havaittavissa :hilarious:
(Ihan mielenkiinnosta aloitin jo menkkojen vikasta päivästä testaamaan, kun on ensimmäinen kunnon kierto sitten 1,5v takaisen synnytyksen)

Moi! Laitoin 2 viikkoa sitten maanantaina kuvan siitä räikeestä ovistestistä, ja nyt oon tehnyt monta päivää jo testejä eikä mitään näy. Eli nyt olis dpo 13 tai 14, miten se nyt lasketaankaan.... Tais tämä kierto mennä tässä, vai onko kellään kokemusta että plussa tulis vielä myöhemmin? Tää epätietoisuus ja odottaminen on pahinta, eikä sovi mulle :meh:

Kyllä sen pitäisi riittää :)
Itse varmaan silti vielä varmistelisin talletuksilla tänään:hilarious:

Mutta joo, on se kyllä ihmeellistä, kuinka välillä oviksen aikaan tekee niin kipeää!

Mä mietin kyllä että jos nyt kuitenkin jaksaisi vielä tänään :D Mies vaan alkaa myös olla vähän väsähtänyt, en tiedä mitä tykkää ehdotuksesta :')

Niinku oikeesti o_O mulla ei oo koskaan ollu näi ettei viivaa oikee tuu. Toivottavasti näyttää ees oviksen. Tai toivottavasti se ovis olis ees siis tulossa. Ainaki oireita on vaikka vähän dhkö kuivahkoa verrattuna muut kierrot..

Liitteet

• IMG_20200601_133054.jpg
    IMG_20200601_133054.jpg
    27.7 KB · Katsottu: 123
Niinku oikeesti o_O mulla ei oo koskaan ollu näi ettei viivaa oikee tuu. Toivottavasti näyttää ees oviksen. Tai toivottavasti se ovis olis ees siis tulossa. Ainaki oireita on vaikka vähän dhkö kuivahkoa verrattuna muut kierrot..
Mulla juuri tänään sama juttu. Samasta paketista aiemmin tehdyt toiminut ihan normisti, aina tullut edes ihan haalea viiva lisäksi

Mulla oli tällanen tulos ihan pari päivää sitten, mutta yhtäkkiä humpsahtikin noi vahvat viivat. Aiemmin kierrossa taas näkyi sellaisia haaleita viivoja.

Moi! Laitoin 2 viikkoa sitten maanantaina kuvan siitä räikeestä ovistestistä, ja nyt oon tehnyt monta päivää jo testejä eikä mitään näy. Eli nyt olis dpo 13 tai 14, miten se nyt lasketaankaan.... Tais tämä kierto mennä tässä, vai onko kellään kokemusta että plussa tulis vielä myöhemmin? Tää epätietoisuus ja odottaminen on pahinta, eikä sovi mulle :meh:
Vaikeahan se on sanoa.. yleensä kyllä näkyy n. dpo14, mutta voi näkyä myös myöhemmin. Vaihtoehtona aina myös (jos menkkoja ei kuulu ja r-testit negaa), että ovis ei sitten tapahtunutkaan lh-piikistä huolimatta ja kierto sen takia pitkittyy.

Tsemppiä kovasti! Epätietoisuus on aina syvältä.

Oho, oikeastiko? Ihminen on kyllä kummallinen otus. UV indeksi on ollut nyt kyllä tänä keväänä korkeampi kuin esimerkiksi viime vuonna, tuo lentojen vähentyminen kyllä varmasti vaikuttaa asiaan. Seurailen UV-tilannetta ihan vain koska olen kummajainen ja välttelen viimeiseen asti ruskettumista ja suojelen ihoa UV:lta :grin Jos vaan haluaisin niin saisin helposti rusketuksen tasoa ulkomaa, mutta se ei sovi mulle yhtään :hilarious:

Joo, tällänen teksti löytyi
"Ovulaatiohetkellä melaniinipigmentin tuotanto kasvaa. Melaniini aiheuttaa ruskettumisen. Iho päivittyy hyvin, mutta käytä aurinkosuojaa, koska maksaläiskiä voi tulla helposti."

Huhheijaa tuli kontrolliverikokeiden tulokset. Ferritiini oli noussut aivan mielettömän upeasti kolmen kuukauden rautakuurin aikana, aikalailla tasan 10 µg/l per kuukausi. :wideyed: Nyt mun ferritiini on siis 58 µg/l, mikä on jo selvästi viitearvoissa. Oon ihan ällistynyt. :grin

Nyt ei pitäisi ainakaan olla matala ferritiini syynä meidän tärppäämättömyydelle. Tulipas taas hurjasti optimistisempi olo. Mutta ei pidä innostua liikaakaan, ainakin yrittää. o_O

B12-vitamiinin ja folaatin arvot mulla oli viitearvojen yli. No, varsinkin folaattia/foolihappoa (välillä oon syönyt foolihappo-valmistetta ja välillä folaatti) on tullut nyt napsittua sieltä elokuusta lähtien, B12 mulla on ollut käytössä vasta tässä keväällä. En tiedä onko vaarallista nuo kohonneet arvot, mutta ainakin ton B12-vitskun kanssa voisi varmaan höllätä (olen syönyt erikseen B12-valmistetta). Perjantaina soittelee tk-lääkäri tuloksista vielä, mutta Omakannasta jo pääsin itsekin kurkkimaan (ja tietysti hirveä googlettelu heti käyntiin :rolleyes:).

Joo, tällänen teksti löytyi
"Ovulaatiohetkellä melaniinipigmentin tuotanto kasvaa. Melaniini aiheuttaa ruskettumisen. Iho päivittyy hyvin, mutta käytä aurinkosuojaa, koska maksaläiskiä voi tulla helposti."

Ilmankos mun nenä paloi viikonloppuna merellä niin äkkiä :laughing002 Mun tissit on kipeytyneet nänneistä. Muistelen että kipeytyy muutenkin. Parasta kuitenkin toivoen! Miten ihmeessä jaksan venata ens viikkoon ennenkun alan testaamaan.

Mulla oli tällanen tulos ihan pari päivää sitten, mutta yhtäkkiä humpsahtikin noi vahvat viivat. Aiemmin kierrossa taas näkyi sellaisia haaleita viivoja.

Mullaki yleensä tekee niin et menkkojen jälkeen aika vahvaa, sit haalenee ennen ovista mut ei oo koskaan ihan noin paljoa haalennut ettei melkein toista viivaa ees näy :grin toivottavasti se merkkaa hyvää, ja tulis täydellinen ovis ja sit parin viikon päästä plussa :grin

Takaisin