Raskaaksi 2020

Mä tulen tänne kurkkimaan vähän epäröiden. Olin jo tuolla heinäkuisissa varmaan reilu kuukauden verran, kunnes sitten keskiviikkona todettiin kkm viikolla 11+2, alkio vastasi 6-7 viikkoa... Oireet oli kymppiviikolle asti. Eilen otin cytotecit, mutta ne ei oikein kunnolla tuntuneet sulavan ja vuotoa/hyytymiä tuntui tulevan tosi niukasti, joten soitin klinikalle ja kävin uudestaan ultrassa, raskauspussi oli poistunut, limakalvoa oli vielä jäljellä,mikä kuulemma ihan normaalia, vuotaa pois tässä sitten.. Oon tosi pettynyt ja surullinen ja jotenkin on nyt pakkomielle tulla uudestaan raskaaksi mahdollisimman pian. Yrittää saa ilmeisesti sitten kun raskaustesti negatiivinen.

Miten muut jakselee?
Täällä (5+2) on välillä sellanen tunne kun ei olisikaan raskaana, vähän pientä etomista ollut alkuviikosta, vatsan vihlontaa ja turvotusta sekä rintojen arkuutta paljon. Toivon niin paljon että kaikki menis hyvin loppuun asti ja pahoinvointia ei tulisi, edellisessä raskaudessa pahoinvointi oli rv 6-17 voimakasta, juuri mitään lämmintä ruokaa ei pystynyt syömään ja energia tasot oli aika vähissä, ei jaksanut tehdä mitään muuta kuin pakolliset asiat arjessa.

Täällä käynnistyy pillereitä vielä 1+7. Ei montaa enää! :happy093

tällä viikolla aika on mennyt koulussa, mikä on vaan hyvä kun koko loman katselin vaan vaunuja ja kuumeilin.

Täällä on ollut hyvää aktiivisuutta, ihana että kaikki asiat voi jakaa täälä hyvässä hengessä.

Täällä menkkojen alkuun 10 päivää, ja rinnat on alkanut kipeytyä aikataulun mukaisesti. Eli tuskinpa tuli tärppiä tästäkään kierrosta.

Muumimuki, mäkin oon vaan iloinen kun työt taas alkoi, niin ei ehdi kuumeilla liikaa. :rolleyes:

Tänään laskennallinen dpo0! Peittoja ollaan kyllä vähintään joka toinen päivä heiluteltu jo viikon ajan :woot: Tänne tuo aika tuntuu aina rientävän kierron alusta, mutta tästä eteenpäin sit ajan kulku hidastuukin ja alkaa se ainainen itsensä ja oireidensa ylianalysointi :angelic:Töissäkin sitä vaan miettii että mitenköhän sitten saa hoidettua pahoinvointitilanteet tämmöisessä ja tämmöisessä tilanteessa. Toimin siis sairaalassa osastofysioterapeuttina.

Muuten täällä eletään yhden tosi uhmakkaan 2,5 vuotiaan kanssa ja koetetaan samalla käydä töissä ja vääntää YAMKin opinnäytetyötä. Ei lopu tekeminen. Tuo YAMK olisi kiva saada pakettiin nopeahkosti, niin voisi sitten keskittyä täysillä uuteen vauvaan (jota siis yhä optimistisesti toivon joka kierrolla mukaan tarttuvaksi).

Mä tulen tänne kurkkimaan vähän epäröiden. Olin jo tuolla heinäkuisissa varmaan reilu kuukauden verran, kunnes sitten keskiviikkona todettiin kkm viikolla 11+2, alkio vastasi 6-7 viikkoa... Oireet oli kymppiviikolle asti. Eilen otin cytotecit, mutta ne ei oikein kunnolla tuntuneet sulavan ja vuotoa/hyytymiä tuntui tulevan tosi niukasti, joten soitin klinikalle ja kävin uudestaan ultrassa, raskauspussi oli poistunut, limakalvoa oli vielä jäljellä,mikä kuulemma ihan normaalia, vuotaa pois tässä sitten.. Oon tosi pettynyt ja surullinen ja jotenkin on nyt pakkomielle tulla uudestaan raskaaksi mahdollisimman pian. Yrittää saa ilmeisesti sitten kun raskaustesti negatiivinen.

Tsempit sullekin :Heartred Tuntuu tyhmältä vain surra tätä lähes olematonta pientä alkua, vaikka monilla on ollut paljon pahempia kokemuksia - kohtukuolemia ja keskenmenoja myöhemmin.. Mut niin kai se vaan on, että jokaisella saa olla oma määrä surua, vaikka tilanne olisi mikä :sorry: soimaan silti itseäni tästä surkuttelusta..huoh.

No joka tapauksessa ilmoitan, että nyt siirryn hetkeksi takavasemmalle - seurailen ketjua ja foorumia edelleen, mutta tarvitsen nyt muuta ajateltavaa, kun nämä vauva-asiat. Toivomme hartaasti edelleen pienoista, mutta mulle jäi tästä sellainen pelko, joka ottaa oman aikansa ennen, kuin rohkenen yrittää uudestaan. Muutama kierto pitäisi muutenkin odottaa. Mun on keskityttävä nyt töihin ja opintoihin, jotta olisi muutakin ajateltavaa.

Toivon vilpittömästi teille jokaiselle raskautuneelle odotuksen täyteistä ja mukavaa raskautta, että kaikki sujuisi parhain päin. :) Plussaaville toivotan myös sylillisen tsemppiä ja toivon, että mahdollisimman moni plussaa. :hug013
Palaillaan, kun olen vähän voimistunut!:smiley-bounce012

Mulla on täällä vähän ristiriitaiset tuntemukset tällä hetkellä. Tosiaan oviksen jälkeen oli muutaman päivän sellainen todella vahva "nyt tärppää"- olotila, joka hälveni ja nyt taas alkanut tulla sellainen positiivinen pieni "josko kuitenkin"-fiilis... Nyt siis eletään dpo10, ja kp25/29..
Testiä en vielä halua tehdä, tulee kuitenkin nega :D
Mulla oli kyllä koko viikon aivan järkyttävää närästystä aivan koko päivän, heti aamusta ennenkuin suuhun ehti edes vettä laittaa.. Mulla on kuitenkin pitkäaikainen närästyslääkityskin käytössä ja ei oo aikoihin närästänyt tällä tavoin.. Töissä oli mukava laittaa lapsille kenkiä jalkaan kun tuntui, että mahahapot tulee ylös (oon siis päiväkodissa töissä) :'D Tänään on parempi päivä tältä osin ! Lisäksi palelen koko ajan kuin hullu vaikka vaatteita olisi kuinka päällä :D Muitakin oireta on ollut mutta jotenkin yritän järkeillä itselleni etten innostuisi vielä, ettei sitten joudu turhasta pettymään. Pessimisti ei pety vai miten se meni :laughing002
Odottelen siis ensi viikkoa!

Mulla on tänään eka lugesteronin otto, dpo2 olis menossa näin ollen testaan dpo12 jos on mitään siihen viittaavaa oiretta edes.

Kauhea kun oviksen aikana niin julistin et noniin nyt mä raskaudun ihan varmasti mut nyt hiipi jo olo että mitäpä sitä muka nyt yhtäkkiä on muuttunut ku en saanut ovista edes kiinni sillee et hymyllä olis varmistanut mutta mutta kyllä se olojen perusteella oli. Tosin eroja oli et limat tuli monta päivää sitten ja itse irtoamisen aikaan oli tosi kuivahkoa ja eilen alkoi sit jo tahmea vv tulla ja semmonen progen liukas. Ikinä en olis oppinut näin näitä tulkitsemaan jos en olisi alkanut foorumille kirjoittaa....

Me päätettiin pitää tää kierto taukoa yrityksestä. Mä oon menossa työhaastatteluun ja kouluhaastatteluun. Kuun lopussa tiedän paremmin missä oon kesällä ja syksyllä.

Mulla oli kkm elokuussa. Molemmat lapset saaneet alkunsa ekasta kierrosta kun on annettu lupa tulla kun tulee, ja toi kesken mennyt yhdestä suojaamattomasta kerrasta. Nyt ei oo alkanut vaikka on oikeasti yritetty ja seuraan kiertoa, eikä vaan ala.
Ihan hyvää tekee pieni tauko ja ajatella muuta. Jos stressin vähentäminen vaikka auttaisi asiaa :p

Ei ilmoita uusista viesteistä taas :shifty:

Ilmottaudumpa tänne mukaan. Pari lasta on ennestään ja taustalla oon ollu mukana 2017 ja 2019 ketjuissa kolmannen osalta.. Nyt vuosi oltu ilman ehkäisyä, josko luonto yrittää kertoa, että 2 on meille tarpeeksi...? Ikää tietty paljon enempi kuin edellisten kohdalla.

Nyt kp1 ekan "tärpin" jälkeen, joka olikin kemiallinen [emoji17]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lähipiiriin syntyy nyt kevään aikana uusia pieniä ja viime päivinä oon katsellu omien lasten vauvakuvia, tuntuu että siitä on jo ihan ikuisuus kun ovat olleet niin pikkuisia vaikka kuopus täytti loppusyksystä sen 2v. Pieni vauvankaipuu on nyt tässä ruvennut heräilemään mutta täytyy nyt vaan yrittää ajatella järjellä että ensi syksy on vaan ajankohtana meiän perheelle paljon parempi ja että onneksi kohta on kevät, sit kesä menee vauhdilla aina ja sitten ollaanki taas jo siellä syksyssä :rolleyes:

Hei kaikille! :greet025 Täällä ilmoittautuu yksi vauvahaaveilija. Vähän tässä omaa taustaa eli yritys alkanut vuosi sitten jättämällä e-pillerit pois. Ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen oli 34 päivää, seuraava 65 päivää, jonka jälkeen kemiallinen ja siitä eteenpäin olikin puolisen vuotta menkat hukassa. Lokakuussa kävin yksityisellä gynellä, joka ultrasi pco tyyppiset munasarjat, kirjoitti terolutit ja lähetteen julkiselle verikokeisiin. Verikokeisiin pääsin jo joulukuussa ja niissä kaikki mitatut arvot ok.

Nyt menossa terolutiton kierto, mutta jos ei pian ala menkat niin teroluteilla käyntiin ja sitten kohti aukiolotutkimusta ja miehelle spermatutkimus.

Onnea jo plussanneille ja plussatuulia meille muille! :love017

Hei kaikille! :greet025 Täällä ilmoittautuu yksi vauvahaaveilija. Vähän tässä omaa taustaa eli yritys alkanut vuosi sitten jättämällä e-pillerit pois. Ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen oli 34 päivää, seuraava 65 päivää, jonka jälkeen kemiallinen ja siitä eteenpäin olikin puolisen vuotta menkat hukassa. Lokakuussa kävin yksityisellä gynellä, joka ultrasi pco tyyppiset munasarjat, kirjoitti terolutit ja lähetteen julkiselle verikokeisiin. Verikokeisiin pääsin jo joulukuussa ja niissä kaikki mitatut arvot ok.

Nyt menossa terolutiton kierto, mutta jos ei pian ala menkat niin teroluteilla käyntiin ja sitten kohti aukiolotutkimusta ja miehelle spermatutkimus.

Onnea jo plussanneille ja plussatuulia meille muille! :love017
Tervetuloa, ihan kiva kuulla onnistumisia muilta pcolaisilta.. itsellä pcos kun on nuo munikset mitä nyt on, tällä hetkellä käytössä vain kromi ja myoinositol valmiste pco oireiden hoitoon kun hoikka olen eikä oo sitä hirsutismia tms, vain vaikeat munikset ja kovat kivut.

Mulla on nyt lugesteron ja eilen aloitin ja se on ollut alateitse minulla iltasin mut periaate sama kuin teroissa. Nyt omien laskujen mukaan dpo3. Mulla kun käytin kolme kiertoo niin aikaisti ovista tosi paljon ja viime kierrossa kun en ottanut niin tosi niukat mutta kuitenkin menkat tuli kp28 jo, joten kyllä tunnen että apua on ollut. Huvittaa vähän et nyt on kp15 ja dpo3... Mutta nyt on paljon mikä tukee että limis mulla ok kunhan nuo proget otan, muutoin tulee niukka vuoto..

Niin näin unta että tein erittäin positiivisen raskaustestin ja digin johon tuli raskaana teksti lihavoituna. Olin ihan et mähän sanoin että mä raskaudun tästä kierrosta ja elintavat yritän pitää nyt raskautta ajatellen.. eli tuli taas tupakoituu eilen ja otettua jopa kaksi lasillista viiniä.. olipas kiva ilta ja mukava herätä tänään vaikka selkä temppuilee ja siirryin yläkerran sohvalle nukkumaan.. koira ilahtui asiasta mutta ei ole kiva kun selkä vaivaa..

Mitäs muiden vkloppuun?

Laitanpa vielä itseni tähän listan jatkoksi :)

Lista kuumeilijoista 2020:

Heitsu1996
/23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut marraskuussa, kkm 8/2019 (yhdestä varomattomasta kerrasta alkanut raskaus)

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

Tiarella / 25/kolmas/yritys alkanut 12/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19

Plussanneet:

Sofia2016 / 25/ toinen tulossa, LA 9/20

1. Lista kuumeilijoista 2020:
  2. Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkaa 1-2/20

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

Tiarella / 25/kolmas/yritys alkanut 12/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19

Plussanneet:

Sofia2016 / 25/ toinen tulossa, LA 9/20

Muokkasin itseni tuonne.
Jäi puhelimella joku numerointi asetus tonne alkuun, en löytänyt mistä saa pois. Mutta ei kai se niin vakavaa :)

Me siis puhuttiin että ehkäistään tää kierto, etsittiin kumitkin kaapin perältä helposti saataville. Mutta ei mies ole tahtonut niitä käyttääkään :grin Joten ehkä me mennään tulee jos on tullakseen periaatteella. Ei stressiä eikä (eipä vissiin) oireiden kyttäystä. En aio nyt miettiä ja suunnitella kaikkea sen perusteella, että loppuvuodesta olisi vauva. Katsellaan :)

Täällä menossa dpo 4.. Raastavaa odotusta siis :hilarious:

Jonkinlaisia oireita olen vähintään kuvitellut, kenties olleet oikeitakin mutta syyt nyt voi olla kaikkea raskaudesta ihan vaan tavalliseen hormonien heittelyyn..

Näistä oikeista tai kuvitelluista oireista "huomattavimmat" ovat olleet menkkamainen kevyt jomottelu alavatsassa, tämä normaalisti minulla alkaa korkeintaan 2 pv ennen menkkoja, joten nyt tullut huomattavasti aikaisemmin.

Toinen minkä olen huomannut on hiusten rasvoittuminen. Normaalisti riittää hiusten pesu 2x/viikko, nyt tunntuu joka aamu että hiukset pitäisi pestä.

Ja kolmantena hieman TMI, mutta ilmavaivat :oops::hilarious: Normaalisti en kärsi ilmavaivoista juuri ollenkaan, paitsi jos käytän maitotuotteita. En kuitenkaan mitään maitotuotetta ole käyttänyt ja etenkin iltaisin kauheat ilmavaivat :wtf::hilarious:

Kovin yritän hokea itselleni että ei mikään näistä nyt suoranaisesti mitään tarkoita, etten tippuisi kovin korkealta. Toistaalta, vaikka nyt näitä oireita olen jonkin verran "tunnustellut" ei olo ole läheskään niin stressaantunut tai "hätäinen" tästä asiasta kuin oli juuri ennen ovulaatiota. Eli mielentila onneksi rauhallisempi. Juuri eilen juteltiinkin miehen kanssa että molemmat myönnetään että jos nyt ei raskaaksi tultukkaan varmasti pieni pettymys molemmilla, mutta kuitenkin mennään hyvillä mielin yk2 jos niikseen on.

Töitten ohella AMK opinnot nyt jatkuneet ja ONT tässä alettu väsäämään niin auttanut sekin pitämään ajatuksia muualla.

Takaisin