Raskaaksi 2020

Jesbe teillä on ollut monta keskenmenoa, joten todella toivon, että raskaus pian alkaisi :angelic::Heartred
Onko sua tutkittu enempää, että onko jotain fysiologista syytä mistä keskenmenot johtuu? Kun meilläpäin lääkäri sanoi, että jos useampi peräjälkeen km niin sitten tutkitaan lisää :think005
Mua helpotti, että munasarjani on täysin ok, en stressaa sitä sitten jatkossa - nyt annan itselleni vaan aikaa palautua.

Tuun välistä huutaa: suomessa tutkitaan kolmen peräkkäisen alkuraskauden keskenmenon jälkeen. Tosin, raskaudet pitää olla ultrassa todettuja ja kohdunsisäisiä tai sitten hcg + ja viikot 6+ tai 7+. Kriteerien suhteen vähän vaihtelua, mutta tosiaan pitää olla todettuja raskauksia.

Mi
Jesbe teillä on ollut monta keskenmenoa, joten todella toivon, että raskaus pian alkaisi :angelic::Heartred
Onko sua tutkittu enempää, että onko jotain fysiologista syytä mistä keskenmenot johtuu? Kun meilläpäin lääkäri sanoi, että jos useampi peräjälkeen km niin sitten tutkitaan lisää :think005
Mua helpotti, että munasarjani on täysin ok, en stressaa sitä sitten jatkossa - nyt annan itselleni vaan aikaa palautua.
Mulla on pcos, tosin olen hoikka eli 163 pitkä ja painoa 53.. ei karvankasvua, vain monirakkulaiset munasarjat. Sokerit mulla nousee välillä miten sattuu ja tämä ilmeisesti yksi syy, toinen on keltarauhasen vajaatoiminta eli täysin ei toimi sekään. Ja nyt otetaan uudestaan kilpparikokeet koska lääkäri sitä mieltä että mun oireet menee sen piiriin (alilämpöily, väsymys sun muut) lopulta nyt on aika kattava tutkimus tehty. Metforminia on puhuttu että alan syömään mutta ihan pelkällä kromilisällä yritetään sitä säätää ja mulla oli kolesteroli koholla johon nyt vitamiineilla ja elintavoilla vähän rukataan.. huoh ja tänä vuonna kuitenkin vasta 30. Onneks lääkärit täällä katsoo myös tuon vitamiinihoidon hyväksi toisin kuin Suomessa kun mulla syystä tai toisesta ei jotenkin imeydy kaikki vitamiinit ja se on mulle harmi joten purkista otan paljon. Nyt macatabletit on tullu ja suosittelen, vireystilan kohoamisen huomasi heti ja D on auringon alla mulla 100üg eli Suomessa saisi vielä enemmän ottaa. Toinen on B-Complex mutta suositeltiin et ottaa vielä erikseen yhden kerran kolmessa päivässä. Foolihappo mulla on nyt sekä B-Complex vitamiinis ja sit myös siinä myoinositol valmistees ja myös omegassa. Tuo omega mun pitää vaihtaa siihen missä pelkkä omega 3 6 9 kun ne muut saan erikseen ja ravinnosta kuitenkin saa niin se pitää vaihtaa. Mulla hormonitoiminta sekoittui aikoinaan paljon ja nyt sitten saanut palautettua sen progesteronilla, joten siitä on hyvä olo..

Tulipa romaani mutta aikomus on raskautua ja pysyä raskaana ku ilmeisesti ei vaikeutta tulla raskaaksi mutta vaikeus pysyä siinä tilassa johon varmaan pitkittyy tuo progesteroni tukemassa alkanutta raskautta ku ei siitä haittaa ole..

Tuun välistä huutaa: suomessa tutkitaan kolmen peräkkäisen alkuraskauden keskenmenon jälkeen. Tosin, raskaudet pitää olla ultrassa todettuja ja kohdunsisäisiä tai sitten hcg + ja viikot 6+ tai 7+. Kriteerien suhteen vähän vaihtelua, mutta tosiaan pitää olla todettuja raskauksia.
Toi on just toi, eli mullakin on kuitenkin vain yksi todettu raskaus ja se tuulimuna. Joten tässä on eroa, onneksi tässä kuitenkin alettiin tutkia kun niin monta plussaa eikä yhtään lasta.

Hyvä juttu, että on kuitenkin työn alla niin sanotusti tuo sun homma Jesbe :) Mä uskon, että te vielä sen pienoisen saatte! :angelic: Vitamiinit on sulla ainakin kohdillaan :thumright

FA24FFA1-B1F6-4979-AB21-C78EE2F33B63.jpeg Viime perjantaina tehty haamuplussa testin, sunnuntaina tein plussan, toivottu raskaus kaikin puolin. Onneksi tehtiin testi miehen toiveesta sunnuntai iltana uudelleen, hän lähti armeijaan maanantaina ja toivottiin kovasti että raskautuisin ennen hänen lähtöään että saataisiin kokea se plussa yhdessä❤️ Kierukan poistin joulukuun alussa, joten ekasta kierrosta nappasi 5 vuoden kierukan jälkeen! Tänään siis 5+0.
Ei oltu uskoa todeksi että kaikki tähdet olis kohdallaan meidän toiveista. Tämä on toinen raskaus minulle joten sinällään tuttu asia, olen vain niin innoissani ja onnellinen että haluaisin jakaa sitä enemmänkin puolisoni kanssa mutta yhteyden pito (vielä näin alkuun) on todella rajallista joten harmittaa vähän kun ei ole ketään kenelle jakaa/purkaa näitä pienempiäkin tuntemuksia ja ajatuksia mitä raskaus herättää kaiken onnen keskellä.❤️ Tiedostettiin ja keskusteltiin asia monta kertaa läpi jos tulen raskaaksi hänen armeija aikana ja ajateltiin se niin että se raskaus on lahja jonka saa jos saa, ei sitä voi aikatauluttaa elämään jos se on kaikin puolin toivottu ja haluttu, mutta onhan tämä käytännössä raastavaa ainakin vielä alkuun kun ei halua puhua kenellekään ulkopuoliselle.. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Vointi on kaikin puolin ihan kohtuullisen hyvä, väsyttää vähän enemmän ehkä ja rinnat on kasvaneet jäätävän paljon, masua vihloo ja turvottaa sen verran reilusti että kyllä näkyy!

Hyvä juttu, että on kuitenkin työn alla niin sanotusti tuo sun homma Jesbe :) Mä uskon, että te vielä sen pienoisen saatte! :angelic: Vitamiinit on sulla ainakin kohdillaan :thumright
Mä oon nauranut ku sanoin miehelle et mä en todellakaan rupee mihinkään vitsmiinijuttuihin sun muita mut kun ne ei näemmä imeydy ja on kiva ku lääkärit täällä ensin määrää vitamiinit ja ku ne kunnossa ne arvot niin katsotaan lääkepuoli et siitä kyl on hyvä että on koska ne ei imeydy niin on tärkeä ja alistuin nyt tähän et on vitskut ja sillä selvä. Ne joko auttaa raskauteen tai ei mutta ainakin keho voi hyvin kun on ne kunnossa nimittäin sairastelun todella todella paljon ja ihmeteltiin syitä ja sit se olikin vitamiinin ja mineraalien puutos tilaa pitkälti.

View attachment 85336 Viime perjantaina tehty haamuplussa testin, sunnuntaina tein plussan, toivottu raskaus kaikin puolin. Onneksi tehtiin testi miehen toiveesta sunnuntai iltana uudelleen, hän lähti armeijaan maanantaina ja toivottiin kovasti että raskautuisin ennen hänen lähtöään että saataisiin kokea se plussa yhdessä❤️ Kierukan poistin joulukuun alussa, joten ekasta kierrosta nappasi 5 vuoden kierukan jälkeen! Tänään siis 5+0.
Ei oltu uskoa todeksi että kaikki tähdet olis kohdallaan meidän toiveista. Tämä on toinen raskaus minulle joten sinällään tuttu asia, olen vain niin innoissani ja onnellinen että haluaisin jakaa sitä enemmänkin puolisoni kanssa mutta yhteyden pito (vielä näin alkuun) on todella rajallista joten harmittaa vähän kun ei ole ketään kenelle jakaa/purkaa näitä pienempiäkin tuntemuksia ja ajatuksia mitä raskaus herättää kaiken onnen keskellä.❤️ Tiedostettiin ja keskusteltiin asia monta kertaa läpi jos tulen raskaaksi hänen armeija aikana ja ajateltiin se niin että se raskaus on lahja jonka saa jos saa, ei sitä voi aikatauluttaa elämään jos se on kaikin puolin toivottu ja haluttu, mutta onhan tämä käytännössä raastavaa ainakin vielä alkuun kun ei halua puhua kenellekään ulkopuoliselle.. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Vointi on kaikin puolin ihan kohtuullisen hyvä, väsyttää vähän enemmän ehkä ja rinnat on kasvaneet jäätävän paljon, masua vihloo ja turvottaa sen verran reilusti että kyllä näkyy!
Onneks olkoon!

Mitäs muille kuuluu, mitä fiiliksiä ja missä vaiheessa mennään? :)

Täällä valmistaudutaan töihin lähtöön.. Onneksi pahimmat säryt vähän lievittyi, mut öisin en oikein saa unta. Kaikki pyörii mielessä ja olo aika levoton. Päänsärkyä ja suurta väsymystä, mut jospas tää tästä hiljalleen. :confused1

Onkohan liian aikaista testailla huomenna? Nyt kp 25, kierto ollut yleensä 28 ( toki vaihtelua viime kierto oli vain 26pv pisin ollut viime aikoina 31pv).

Oma olo ollut nyt viikon ajan ihan kummallinen. Viime perjantaina tai oikeistaan koko viikonlopun vatsa oli kipeä, jossain vaiheessa mietin jo että lähdenkö lääkäriin. Sitten alkoi pahoinvoinnin tunne sekä tissien pinkeys/aristus.
Tämä jatkunut nyt koko viikon paitsi tissit ei tunnu enää pinkeiltä, mutta arat ovat (nännit eritoten). Pahoinvointia on edelleen hieman, pahenee jos ruokailuista pitkä aika, mutta samalla ruokahalu kateissa. Alavatsalla on sellainen jännä paineen tunne ja eilenkin illalla tuli nopeita vihlaisuja ja nippailuja, nyt tuntemukset kuitenkin erilaista kun menkkajuilimiset eli ei oo sitä oloo et pitää kokoajan ravata vessassa tarkistamassa joko menkat alko :woot:

tekeeköhän tässä keho ja mieli nyt vaan kepposia....

Mitäs muille kuuluu, mitä fiiliksiä ja missä vaiheessa mennään? :)

Täällä valmistaudutaan töihin lähtöön.. Onneksi pahimmat säryt vähän lievittyi, mut öisin en oikein saa unta. Kaikki pyörii mielessä ja olo aika levoton. Päänsärkyä ja suurta väsymystä, mut jospas tää tästä hiljalleen. :confused1

Hui, eikö useampi päivä saikkua olisi ollut vähintään kohtuullista kohdallasi? Joka tapauksessa toivon sinulle parempaa vointia, toivottavasti saat pian jättää kurjan kokemuksesi taaksepäin. Plussaa odotellessa! :)

Mulla dpo 0 luultavimmin, hyödynnetty on. :dance011En ole juuri muuta ehtinyt foorumilla, kuin taustailemaan. Meillä on häät kolmen viikon päästä ja hurjan nopsalla aikataululla niitä järjestellään, joten kaikki liikenevä aika on siihen varattu.

Meillä miehen kanssa on tullut yrittämiseen ihan uutta rentoutta ja huumoria myös. Tosi tervetullut muutos asiaan erityisesti elokuisen kkm:n jälkeen. :) Ilmeisesti surutyö on siis edistynyt, vaikka toki vaikeitakin hetkiä joskus tulee.

Onkohan liian aikaista testailla huomenna? Nyt kp 25, kierto ollut yleensä 28 ( toki vaihtelua viime kierto oli vain 26pv pisin ollut viime aikoina 31pv).

Oma olo ollut nyt viikon ajan ihan kummallinen. Viime perjantaina tai oikeistaan koko viikonlopun vatsa oli kipeä, jossain vaiheessa mietin jo että lähdenkö lääkäriin. Sitten alkoi pahoinvoinnin tunne sekä tissien pinkeys/aristus.
Tämä jatkunut nyt koko viikon paitsi tissit ei tunnu enää pinkeiltä, mutta arat ovat (nännit eritoten). Pahoinvointia on edelleen hieman, pahenee jos ruokailuista pitkä aika, mutta samalla ruokahalu kateissa. Alavatsalla on sellainen jännä paineen tunne ja eilenkin illalla tuli nopeita vihlaisuja ja nippailuja, nyt tuntemukset kuitenkin erilaista kun menkkajuilimiset eli ei oo sitä oloo et pitää kokoajan ravata vessassa tarkistamassa joko menkat alko :woot:

tekeeköhän tässä keho ja mieli nyt vaan kepposia....

Minä tein testin kp 27/28 ja selvä plussa

Tunsitko irtoamisen vai mistä tiedät?
Niin nyt tietty pitää luget aloittaa, digi ei hymyillyt mut tuntemukset ja oireet ja lämmöt nyt vain ns tietona niin aloitanko nyt tänään illalla ne ku yötä vasten mä ne oon laittanut.. ootko sä tehnyt niinku et aloitat progen dpo1?

Tunsitko irtoamisen vai mistä tiedät?
Ja sori vielä mut mä oon menny o plus siitä 3 pv mut nyt ei mitään käryä mikä o plus oli ku ei selkeää tikuilla mut lämmön ja olojen perusteella mennään. Niin kai se nyt illalla alkaa

Ja sori vielä mut mä oon menny o plus siitä 3 pv mut nyt ei mitään käryä mikä o plus oli ku ei selkeää tikuilla mut lämmön ja olojen perusteella mennään. Niin kai se nyt illalla alkaa

Dpo2 vai dpo3 oon alottanu pari kertaa mut en koe niitä tarpeelliseks

Dpo2 vai dpo3 oon alottanu pari kertaa mut en koe niitä tarpeelliseks
Mulla on sinällään et vaikka onkin tuo keltis muodostunut niin silti kun mulla ei vaan toimi tarpeen hyvin joten otan joko tänään tai huomenna. Ylihuomenna joka tapauksessa olisin aloittanut koska kp15. Joten joko tänään tai sitten huomenna illalla. Mulla ne kuitenkin on silleen tärkeät et jos raskaus alkaa niin mun oma proge ei ilmeisesti riitä...

Hui, eikö useampi päivä saikkua olisi ollut vähintään kohtuullista kohdallasi? Joka tapauksessa toivon sinulle parempaa vointia, toivottavasti saat pian jättää kurjan kokemuksesi taaksepäin. Plussaa odotellessa! :)

Mulla dpo 0 luultavimmin, hyödynnetty on. :dance011En ole juuri muuta ehtinyt foorumilla, kuin taustailemaan. Meillä on häät kolmen viikon päästä ja hurjan nopsalla aikataululla niitä järjestellään, joten kaikki liikenevä aika on siihen varattu.

Meillä miehen kanssa on tullut yrittämiseen ihan uutta rentoutta ja huumoria myös. Tosi tervetullut muutos asiaan erityisesti elokuisen kkm:n jälkeen. :) Ilmeisesti surutyö on siis edistynyt, vaikka toki vaikeitakin hetkiä joskus tulee.

Joo olisi lääkäri kirjoittanut, mut aloitin juuri uuden työn niin en kehdannut heti jättäytyä pois. Tiedän olisi ollut kohdallaan, nyt lepään vaan, vaikka olo ihan kauhea :sorry: halaus ja myötäeloni kaikille saman kokeneille :Heartred onneksi ei ollut viikkoja montaa, hurjista jutuista on tälläkin palstalla selvitty, se tuo realismia tilanteeseen, vaikka ei poistakaan ikävää tunnetta.

Joo olisi lääkäri kirjoittanut, mut aloitin juuri uuden työn niin en kehdannut heti jättäytyä pois. Tiedän olisi ollut kohdallaan, nyt lepään vaan, vaikka olo ihan kauhea :sorry: halaus ja myötäeloni kaikille saman kokeneille :Heartred onneksi ei ollut viikkoja montaa, hurjista jutuista on tälläkin palstalla selvitty, se tuo realismia tilanteeseen, vaikka ei poistakaan ikävää tunnetta.
Se on sama vaikka kellä olis mikä, jokainen saa surra omaa menetystä ilman et vertaa muihin.. voimia sinulle <3

Takaisin