Kiitos tsemppauksista toverit!
Elikkäs pääsin kotiin lepäämään
Mutta asiaan: mulla epäiltiin aamupäivästä siis jotain tulehdusta, peruslääkäri oli huolissaan vanhan veren määrästä kohdussa, vaikka kohtu itsessään oli siisti. Kivut tietysti herätti huolta, kun välillä tuntui, että pisteli vasempaan olkaan ja rintaan sen alavatsakivun rytmisesti. Noh, siinä sitten tosiaan otettiin liuta verikokeita pvk, kilpparit, hb, crp, hcg yms.- kaikki kunnossa ja viiterajojen sisällä. Sain konsultaatiolähetteen sitten sinne synnärille eli äitiys/naistentautienpolille, koska siellä asiaan erikoistuneet lääkärit toisin, kuin perusdoctor, joka ei uskaltanut ottaa kantaa tarkemmin, vaikka kohdun ulkoista epäiltiinkin, kun hormonia ei oikein erittynyt ja vuoto jämähtänyt kohtuun. Lämpöilin myös, mutta varsinaista kuumetta ei ollut.
Siitä sitten suihkasin päivystyslähetteellä naistentautienpolille ja voi sitä piinailun määrää - odottelin varmaan 3h, koska yksi ainoa päivystävä lääkäri ja samalla hoiti myös synnärit
Viimein pääsin vastaanotolle ja vastassa oli oikein asiallinen sekä asiansa osaava gynekologi/synnytysten erikoislääkäri. Haastatteli tarkkaan ja kyseli oireista - kertoi jatkuvasti, mitä puuhasi ja missä mennään. Vertasi labrojani tilanteeseeni ja siis ultrattiin alakautta, tunnusteltiin sekä otettiin vielä koepalat. Kohtu oli kuin olikin tyhjä, munasarjat nätit ja aktiiviset, molemmat. Vasen, joka kipuili oli täysin normaali, ei mitään missään. Limakalvo kohdussa oli todella kapea, lähes paperisen paksuinen siksi lääkäri oli sitä mieltä, että alkio ei siihen enää kykene kiinnittymään ja lopullinen tuomioni oli varhainen kemiallinen raskaus, joka meni kesken. Kysyin, mitä vuoto oikein on ja tähän lääkäri vastasi, että se on selkeästi verta, ei ovistiputusta tms. ja se on tullut jostakin - alkiosta todennäköisimmin, näin lääkäri tilanteen arvioi. (olin saanut tiputusvuodon alettua elämäni ensimmäisen haamulaisen testiin, mutta en juhlinut, koska musta tuntui, ettei kaikki ole ok ja luulin vaan, että näen harhoja, kunnes tämä ultra sitten paljastikin asian laidan - olin useemmassa testissä näkevinäni jotain, kunnes ne sitten muuttui täysin negoiksi)
Vuodon pitäisi kuulemma loppua pian, sillä tuo limakalvo oli niin kaponen, jälkivuoto voi kyllä kestää tovin. Kipujakin on varmaan niin pitkään, kun muutakin oireilua. Hullu juttu sinällään, en olisi arvannut, että näin kipeää tekee
Kivulle ei sinällään löytynyt mitään järkevää syytä, muuta kuin tämä keskenmeno ja sitten ne hartiapistokset voi kuulemma toisinaan liittyä ihan tavan keskenmenoihinkin ilman vaaraa, vuoto painaa vatsakalvon pintaa tms.. On kuitenkin aina sellainen oire, mikä pitää tutkia, kuten nytkin ja mulla ne pistokset osoittautui toistaiseksi harmittomiksi. Vatsakalvo ehjä ja siisti, vatsaontelossa ei normaalia enempää nestettä eli ulkoisesta ei ollut kyse - tai no ei sitä kyllä voinut enää tässä vaiheessa täysin tietää, missä raskaus oli sijainnut, se kuitenkin oli selvää, että jossain se oli siellä ollut.
Ilta oli jo pitkällä, kunnes pääsin kotiin sairaalasta kaiken värkin ränkkäilyn jälkeen ja nyt vaan normi elämää vuodon kanssa ja pitää seurailla, ettei kipu pahene ja nosta kuumetta - muutoin takaisin sairaalaan saamaan lääkkeet kohtutulehdukseen
Polilla asioinnista jäi onneksi tosi hyvä fiilis, vaikka olo onkin ihan *aska kaiken tämän jälkeen. Ajattelen kuitenkin, että parempi, että pienoinen tuli pois sieltä, missä sitten ikinä olikaan, näin luonto oikaisee, jos jotain vikaa.
Lääkäri tarjosi sairaslomaa mut minä olin niin tyhmä, et väitin, etten tarvitse, vaikka nytkin koskee niin, et pahaa tekee
taisin olla vaan niin sekasin koko hommasta että huh
Huomenna jään kyllä kotiin, on pakko säästää itseään
Lopulta siis kaikki ok - nyt seurailen vaan tilannetta. Tietty varmaan väkisinkin testaan tän loputtua, kun pelkopersiissä muuten mietin mitä seuraavaksi
Lääkäri oli sitä mieltä myöskin, että pitää odottaa hetki kierron tasaantumista, ettei heti perään yritettäisi, kun tää oli niin kivulias case ja limakalvot niin hentoset - lisäksi ehkäistäisiin suurimmat välivuodotkin, jos niihin nyt muutoinkin on suurempi taipumus. Mä olen tyytyväinen tähän ohjeistukseen, hetki pitää itseään kasata.
Toivottavasti teillä oli paremmat illanjatkot ja plussaatte pian!:angelic: Mä lepään nyt - en ole nukkunut varmaan 2 viikkoon kunnolla..Tiesin jostain syystä koko ajan, että mun kehossa tapahtuu jotain ja kaikki ei ole kunnossa, siis alusta saakka
Kunnioitetaan siis kehojamme, ne yrittää kuitenkin monessa tilanteessa parhaansa, vaikka aina ei onnistukaan