Raskaaksi 2020

Aluksi mietin et viitsinkö edes soittaa lääkäriin mut onneksi soitin ja menin. Toivon niin, et tää ois vaan vika hälytys, että olis joku kypsymätön munarakkula tms. Mut lääkäri vaikutti huolestuneelta, kun lämpöilen ja mulla oli vanhaa vuotoa runsaasti poistumatta :sad001
Nyt ootellaan.. Verikokeet oli ok, raskaushormonia ei ole veressä mut se ei kerro koko totuutta.
Vauvakuumetta ei hellitä tää ainakaan, kun täällä on synnytys käynnissä samaan aikaan :wacky::nailbiting:
Tsemppiä kovasti sulle sinne! <3

Aluksi mietin et viitsinkö edes soittaa lääkäriin mut onneksi soitin ja menin. Toivon niin, et tää ois vaan vika hälytys, että olis joku kypsymätön munarakkula tms. Mut lääkäri vaikutti huolestuneelta, kun lämpöilen ja mulla oli vanhaa vuotoa runsaasti poistumatta :sad001
Nyt ootellaan.. Verikokeet oli ok, raskaushormonia ei ole veressä mut se ei kerro koko totuutta.
Vauvakuumetta ei hellitä tää ainakaan, kun täällä on synnytys käynnissä samaan aikaan :wacky::nailbiting:

Paljon tsemppiä sairaalaan. Peukut pystyssä, ettei olis mitään vakavampaa!

Täällä dpo 10. Yöllä jo luulin, että olis mahassa outoja tuntemuksia. Osoittautuivat sitten ilmavaivoiksi. :laughing001 Emmää kestä näitä mielikuvituksen temppuja!!

Kiitos tsemppauksista toverit!:Heartbigred

Elikkäs pääsin kotiin lepäämään :Heartred:thumleft
Mutta asiaan: mulla epäiltiin aamupäivästä siis jotain tulehdusta, peruslääkäri oli huolissaan vanhan veren määrästä kohdussa, vaikka kohtu itsessään oli siisti. Kivut tietysti herätti huolta, kun välillä tuntui, että pisteli vasempaan olkaan ja rintaan sen alavatsakivun rytmisesti. Noh, siinä sitten tosiaan otettiin liuta verikokeita pvk, kilpparit, hb, crp, hcg yms.- kaikki kunnossa ja viiterajojen sisällä. Sain konsultaatiolähetteen sitten sinne synnärille eli äitiys/naistentautienpolille, koska siellä asiaan erikoistuneet lääkärit toisin, kuin perusdoctor, joka ei uskaltanut ottaa kantaa tarkemmin, vaikka kohdun ulkoista epäiltiinkin, kun hormonia ei oikein erittynyt ja vuoto jämähtänyt kohtuun. Lämpöilin myös, mutta varsinaista kuumetta ei ollut.
Siitä sitten suihkasin päivystyslähetteellä naistentautienpolille ja voi sitä piinailun määrää - odottelin varmaan 3h, koska yksi ainoa päivystävä lääkäri ja samalla hoiti myös synnärit :dontknow
Viimein pääsin vastaanotolle ja vastassa oli oikein asiallinen sekä asiansa osaava gynekologi/synnytysten erikoislääkäri. Haastatteli tarkkaan ja kyseli oireista - kertoi jatkuvasti, mitä puuhasi ja missä mennään. Vertasi labrojani tilanteeseeni ja siis ultrattiin alakautta, tunnusteltiin sekä otettiin vielä koepalat. Kohtu oli kuin olikin tyhjä, munasarjat nätit ja aktiiviset, molemmat. Vasen, joka kipuili oli täysin normaali, ei mitään missään. Limakalvo kohdussa oli todella kapea, lähes paperisen paksuinen siksi lääkäri oli sitä mieltä, että alkio ei siihen enää kykene kiinnittymään ja lopullinen tuomioni oli varhainen kemiallinen raskaus, joka meni kesken. Kysyin, mitä vuoto oikein on ja tähän lääkäri vastasi, että se on selkeästi verta, ei ovistiputusta tms. ja se on tullut jostakin - alkiosta todennäköisimmin, näin lääkäri tilanteen arvioi. (olin saanut tiputusvuodon alettua elämäni ensimmäisen haamulaisen testiin, mutta en juhlinut, koska musta tuntui, ettei kaikki ole ok ja luulin vaan, että näen harhoja, kunnes tämä ultra sitten paljastikin asian laidan - olin useemmassa testissä näkevinäni jotain, kunnes ne sitten muuttui täysin negoiksi)
Vuodon pitäisi kuulemma loppua pian, sillä tuo limakalvo oli niin kaponen, jälkivuoto voi kyllä kestää tovin. Kipujakin on varmaan niin pitkään, kun muutakin oireilua. Hullu juttu sinällään, en olisi arvannut, että näin kipeää tekee :silent Kivulle ei sinällään löytynyt mitään järkevää syytä, muuta kuin tämä keskenmeno ja sitten ne hartiapistokset voi kuulemma toisinaan liittyä ihan tavan keskenmenoihinkin ilman vaaraa, vuoto painaa vatsakalvon pintaa tms.. On kuitenkin aina sellainen oire, mikä pitää tutkia, kuten nytkin ja mulla ne pistokset osoittautui toistaiseksi harmittomiksi. Vatsakalvo ehjä ja siisti, vatsaontelossa ei normaalia enempää nestettä eli ulkoisesta ei ollut kyse - tai no ei sitä kyllä voinut enää tässä vaiheessa täysin tietää, missä raskaus oli sijainnut, se kuitenkin oli selvää, että jossain se oli siellä ollut.

Ilta oli jo pitkällä, kunnes pääsin kotiin sairaalasta kaiken värkin ränkkäilyn jälkeen ja nyt vaan normi elämää vuodon kanssa ja pitää seurailla, ettei kipu pahene ja nosta kuumetta - muutoin takaisin sairaalaan saamaan lääkkeet kohtutulehdukseen :hungover: Polilla asioinnista jäi onneksi tosi hyvä fiilis, vaikka olo onkin ihan *aska kaiken tämän jälkeen. Ajattelen kuitenkin, että parempi, että pienoinen tuli pois sieltä, missä sitten ikinä olikaan, näin luonto oikaisee, jos jotain vikaa. :sorry:
Lääkäri tarjosi sairaslomaa mut minä olin niin tyhmä, et väitin, etten tarvitse, vaikka nytkin koskee niin, et pahaa tekee :dead: taisin olla vaan niin sekasin koko hommasta että huh :hilarious: Huomenna jään kyllä kotiin, on pakko säästää itseään :sad001

Lopulta siis kaikki ok - nyt seurailen vaan tilannetta. Tietty varmaan väkisinkin testaan tän loputtua, kun pelkopersiissä muuten mietin mitä seuraavaksi :facepalm::grin Lääkäri oli sitä mieltä myöskin, että pitää odottaa hetki kierron tasaantumista, ettei heti perään yritettäisi, kun tää oli niin kivulias case ja limakalvot niin hentoset - lisäksi ehkäistäisiin suurimmat välivuodotkin, jos niihin nyt muutoinkin on suurempi taipumus. Mä olen tyytyväinen tähän ohjeistukseen, hetki pitää itseään kasata. :sorry:

Toivottavasti teillä oli paremmat illanjatkot ja plussaatte pian!:angelic: Mä lepään nyt - en ole nukkunut varmaan 2 viikkoon kunnolla..Tiesin jostain syystä koko ajan, että mun kehossa tapahtuu jotain ja kaikki ei ole kunnossa, siis alusta saakka :wideyed:
Kunnioitetaan siis kehojamme, ne yrittää kuitenkin monessa tilanteessa parhaansa, vaikka aina ei onnistukaan :Heartblue

Huh zarar, olipa sulla eilen rankka päivä! Onneksi asia tutkittiin ja saatiin selvyyttä oireille. Muista levätä ja antaa kropallesi aikaa toipua! :Heartred

Mulla alkaa täällä piinaviikot, menkkojen alkuun 13 päivää. Tää on aina kyl kierron kamalin vaihe. Päivät matelee ja masentaa jo valmiiksi. :hilarious: En tosiaan saanu napattua ovista tikkuun tässä kierrossa, mut kai mä silti oon ovuloinut kuitenkin, kun viivat välillä haaleni ja tummui emt. We shall see.

Oho hups, pitäis näköjään olla jo menossa töihin.

Huh zarar, olipa sulla eilen rankka päivä! Onneksi asia tutkittiin ja saatiin selvyyttä oireille. Muista levätä ja antaa kropallesi aikaa toipua! :Heartred

Mulla alkaa täällä piinaviikot, menkkojen alkuun 13 päivää. Tää on aina kyl kierron kamalin vaihe. Päivät matelee ja masentaa jo valmiiksi. :hilarious: En tosiaan saanu napattua ovista tikkuun tässä kierrossa, mut kai mä silti oon ovuloinut kuitenkin, kun viivat välillä haaleni ja tummui emt. We shall see.

Oho hups, pitäis näköjään olla jo menossa töihin.

No joo mietin eilen itsekin, että olipa tarpeettoman rankka päivä. Huomenna töihin, tänään lepään. :sleep002
Mua helpottaa nyt sekin kyllä, että fyysisesti molemmat munasarjat ok, eikä ole mitään tiettyä suoraa estettä raskaudelle. Kyselin tietysti paljon kaikkea siitä, että voiko keltarauhasta tms. olla liian vähän, ettei raskaus ala tai pysy tai, että onko kohtuni limakalvo yleensäkin liian ohut kiinnittymiselle - mutta lääkäri tyrmäsi ne onneksi alkujaan :hilarious: ilmoitti, että turhaan huolehdin, olen niin nuori, että esim. vuotohäiriöt ja epäsäännöllinen kierto on hyvin tavanomainen ongelma ikäisilläni ja myös vanhemmilla ja, että mulla on hyvin aikaa vielä näihin hommiin :grin lisäksi vuosi aktiivista yritystä ja, jos ei tuota tuloksia niin sitten katsotaan uudestaan :shy: vaikutti kuitenkin hyvin positiiviselta suhteeni eli ei nähnyt estettä raskautumiseen. Helpotti paljon omaa ajatusta asiasta, en siis jatkossa aio tehdä oletuksia mistään ongelmista etukäteen vaan rennoin mielin menemme eteenpäin. :rolleyes:

Kivut häiritsee, mut helpottaa heti silloin, kun saa ulos kirkkaampaa :wtf::sorry: nyt huilin.

VaahteraHei, toivottavasti sulla plussa pärähtäis sieltä! :happy:

Minäkin pomppasen tälle puolelle. Meillä esikoinen marraskuinen 2019 ja ny haaveissa pienellä ikäerolla toinen. Vähän hurja ajatus heti perään toinen, mutta oishan heistä seuraa toisilleen. :love7
Miten onko täällä ketään, kellä kokemusta raskautumisesta melkeen samantien edellisen jälkeen tai haaveissa? Menikö kauan että tärppäsi?
Oispa ihana olla tälle vuotta taas raskaana! :Heartred

Moikka! Tämmönen täällä tänäaamuna :excited001 kp 27/28.

Liitteet

• 53637B2C-1D17-4BB5-86E6-68459167C651.jpeg
    53637B2C-1D17-4BB5-86E6-68459167C651.jpeg
    23.4 KB · Katsottu: 270
Kiitos :Heartred Tekis mieli kertoa jo kaikille, mutta ehkä pitää malttaa :grin miehelle laitoin kuvan testistä niin hän tokaisi että kyllä näkyy vehkeet vielä toimivan :laughing001 hänellä ikää siis 32 :laughing002

Zarzar_ Sulla ollut rankkoja päiviä. Lepoa ja toipumisia sinne.

Tiiane Onnea plussasta ! :Heartred

Mä oon hetken pitänyt hiljaiseloa, odotellut vaan et menkat alkaa tai että voin tehdä testin.. Ovistikutkin jätin tuossa viime viikonloppuna. Nyt kuitenkin parin päivän aikana ollut niin kumma olo, että meinasin olisiko nää nyt sitten niitä ovulaation "oireita". No tänään aamulla vihdoin selkeä positiivinen ovistestiin :hilarious: Kp on mun laskujen mukaan 21/30-32 , eli aika myöhään.. Kuitenkaan tiedä sitten mitä nuo edelliset menkat oli pilleireiden lopettamisen jälkeen... Silloin nimittäin alkoi ihan pientä tuhrua tekemään 19.12 ja tätä kesti 22.12 asti, mut tosiaan SUPER niukkana... Sitten ei ollut mitään 22.-25.12 ja 25.12 alkoi sellaistet "kunnon" menkat mihin olen itse tottunut... Eli oisko eka oikea kiertopäivä sitten ollutkin lähempänä 25.12 o_O

Täytyy nyt sitten kuitenkin ottaa tästä positiivisesta tikusta kaikki ilo irti :grin:hilarious:

OIJOI ONNEA! :smiley-bounce016 Rutkasti iloa ja kaikkea hyvää!

Zarar_ olipa hurja ilta sinulla, onneksi päällisin puolin kaikki on hyvin ja lääkäri sai hyvin keskusteltua kanssasi. Toisin oli mulla joitain vuosia sitten, kun oletettavasti raskaus alkoi pillereistä huolimatta ja kuulostaa että oli just tollainen kuin sulla. Mulla oli pahat kivut ja vuotoa, isoja klimppejä yms. Lääkäri ei osannut ajatella mitään eikä laittanut eteenpäin ja vihdoin kun ultrattiin niin tympeästi vaan ilmoitettiin että sulla on täälä paha tulehdus. Vieläkin mietin että olinko raskaana vai en, että valehtelinko itselleni että olin raskaana, keho kuitenkin tuntui muuttuvan silloin jotenkin. Tulipa outo teksti, ehkä joku sai jotain selkoa.

Jos en olis muutama viikko sitten testannut varmuudeksi raskautta niin väittäisin nytkin olevani salaa raskaana, voi tätä turvotuksen määrää! Oon hoikkanen ja kaikki turvotus näkyy heti sellasena vatsana että huhhuh. Ehkä se on tää kun on himpun yli 30v niin aineenvaihdunta hidastuu :finger005 Yritän ajatella lempeästi että elimistö valmistautuu raskauteen :laughing001 Ei ziizuz näitä hormoneja. Minipillereitä vielä 3+7 ja sitten mennnään!

Onneksi olkoon, mukava saada näitä plussauutisia! :):cool14

Mä lupasin itselleni, että odotan useamman kierron tasaantumista, koska tämä olotila on kaikkea muuta kuin hyvä. Päänsärky alkoi taas kun muut oireet katoili hiljattain :violent001hormonitasojen tipahdus varmaan kyseessä.
Nää on tosi yleisiä ja yleensä harmittomia eikä aina liity juuri kipuakaan eli voi olla Muumimuki mahdollista, että näin on joskus sullekin käynyt.

Sinällään harmittaa, että olin sentään edes hetken todistettavasti raskaana, mutta toisaalta taas ei, koska oma tunne siitä, että kaikki ei ole hyvin, oli niin vahva. En oikeasti edes tiennyt, että niin vahva tunne voi tulla jostain tämänkaltaisesta. Onneksi sain nukuttua nyt aamupäivästä sen 3 h lisää :) ihmeellisesti se unikin alkoi palaamaan normaaliksi ja unettomuus väistyi, keho parka :confused1

Täällä ollut paljon asiaa, hyvä zarar ku kävit lääkärissä.. itsekin muistan kun olin raskaana ja yhtäkkiä en ollut.. kyllä koin epäonnistumisen tunnetta mutta ei minkään järkevän syyn takia koska itse km ei olisi voitu tehdä mitään. Kun myöhemmillä viikoilla sain kkm niin väitin itselleni että se johtui siitä että kannoin painavaa lastia mutta nämä on näitä mitä itselleen haluaa lohduksi selittää.

Täällä joko ovis meni ja lh huippu jäi testeistä pois tai sitten on vielä tulossa. Saa nähdä. Nyt väsyttää ja päätä särkee, eilen oli tissit kipeet ja turvotus ihan kauhea. Nyt jomottaa oikeaa puolta lonkassa ja jotenkin optimistinen olo kiertoon nähden hävisi.

Mulla tikut ja kaikki olot tummu vklopun aikana ja sitten tuli yhtäkkiä eilen äreä olo joka mulla kyl kuuluu ovikseen ja nyt kauhean itkuherkkä ja etova olo. Tuntuu että hytisee kylmästä. Ja niinhän tuo on et kehon lämpö laskee ja nousee kohtalaisen nopeasti ovulaation aikoina.

Täälläkin ensimmäistä kovin koitetaan. Km 5/19 viikolla 9+1 ja 10/19 5+3. Toivotaan, yritetään ja pelätään

Täällä ollut paljon asiaa, hyvä zarar ku kävit lääkärissä.. itsekin muistan kun olin raskaana ja yhtäkkiä en ollut.. kyllä koin epäonnistumisen tunnetta mutta ei minkään järkevän syyn takia koska itse km ei olisi voitu tehdä mitään. Kun myöhemmillä viikoilla sain kkm niin väitin itselleni että se johtui siitä että kannoin painavaa lastia mutta nämä on näitä mitä itselleen haluaa lohduksi selittää.

Täällä joko ovis meni ja lh huippu jäi testeistä pois tai sitten on vielä tulossa. Saa nähdä. Nyt väsyttää ja päätä särkee, eilen oli tissit kipeet ja turvotus ihan kauhea. Nyt jomottaa oikeaa puolta lonkassa ja jotenkin optimistinen olo kiertoon nähden hävisi.

Joo tiedän, oon varmaan liiaksi vallanut tämän keskustelun :facepalm: pahoittelut siitä..
Mutta samoja mietteitä täälläkin. Tiedän, ettei voi mitään ja sitä selittelee itselleen, että söin huonosti ja liikuin liian rankasti, vaikka tosiasiassa näiden tekemisien ei pitäisi vaikuttaa - oikeampi syy löytyy todennäköisesti solutason asioista, joihin voimme lopulta vaikuttaa hyvin vähän, jos mitenkään.
Tsempit täältä keskenmenon kokeneille, ei ole kivaa tää - itse yllätyin eniten näistä kivuista, tuntuu ihan kuin olisi pieniä supistuksia sykleissä ja samalla paine alhaalla :sad001 oli mahdollista, että olisin tullut raskaaksi jo ed. kierrosta (en testannut kuukautisten jälkeen) ja raskaus ollut vähän pidemmällä kuin rv4 mut sitä nyt on enää turha miettiä, koska paikat tyhjät. Pönttöön kilahti joku päivä sitten nimittäin pikkurillinpään kokoinen rykelmä, joka näytti ihan solulta mutta yh tiedä mikä se sitten oli:wtf:
Ärsyttää vaan kun rätti housuissa pitää kulkea, mut ilmankaan ei pärjää. :sorry: mä nyt yritän elää normaalia elämää kivuiltani ja suuret myötäelot niille, jotka vastaavaa on kokeneet :Heartred kyllä tämä pelon jättää varmasti monelle takaraivoon, en tätä halua kokea enää ikinä uudestaan, mutta aika näyttää kuinka käy.

Joo tiedän, oon varmaan liiaksi vallanut tämän keskustelun :facepalm: pahoittelut siitä..
Mutta samoja mietteitä täälläkin. Tiedän, ettei voi mitään ja sitä selittelee itselleen, että söin huonosti ja liikuin liian rankasti, vaikka tosiasiassa näiden tekemisien ei pitäisi vaikuttaa - oikeampi syy löytyy todennäköisesti solutason asioista, joihin voimme lopulta vaikuttaa hyvin vähän, jos mitenkään.
Tsempit täältä keskenmenon kokeneille, ei ole kivaa tää - itse yllätyin eniten näistä kivuista, tuntuu ihan kuin olisi pieniä supistuksia sykleissä ja samalla paine alhaalla :sad001 oli mahdollista, että olisin tullut raskaaksi jo ed. kierrosta (en testannut kuukautisten jälkeen) ja raskaus ollut vähän pidemmällä kuin rv4 mut sitä nyt on enää turha miettiä, koska paikat tyhjät. Pönttöön kilahti joku päivä sitten nimittäin pikkurillinpään kokoinen rykelmä, joka näytti ihan solulta mutta yh tiedä mikä se sitten oli:wtf:
Ärsyttää vaan kun rätti housuissa pitää kulkea, mut ilmankaan ei pärjää. :sorry: mä nyt yritän elää normaalia elämää kivuiltani ja suuret myötäelot niille, jotka vastaavaa on kokeneet :Heartred kyllä tämä pelon jättää varmasti monelle takaraivoon, en tätä halua kokea enää ikinä uudestaan, mutta aika näyttää kuinka käy.
Mulla ollut tuulimuna todettu 1, sit oli paljon plustestei mut ei raskautta tais joku olla kemiallinen ja sit monta haamua ja olin kuin olinkin raskaana mutta meni kesken ns turvaviikkojen jälkeen eli 12 RV kasassa ja kesken ja se koetteli varsinkin kun mun maha kasvo heti ja kaikki tajusi.. no sen jälkeen tuli uusi km tai tm ei tiedä ku ultraan asti ei ehditty, toista munasarjaa ultrates oli paksuuntunut limis eli ainakin yritti. Sit oli pari kk sit uus kemiallinen ja nyt viime kierrossa todennäköisesti yritti ovista koska tuli hymy (digiovistestin plus tarkennus) ja sit kesti viikko puolitoista jotain ihme kipuja nippailuu ja rinnat oli pitkään kipeet ja oletan et ovis ei kuitenkaan tullut ja haamu oli vain viallinen testi ja vaikka vuoto oli niukka niin kesti se kuitenkin pitkään ja mulla tuli jälkikäteen ihan normaali olo ja nyt jo ovisoireet ja limat tullu niin uskon vahvasti et tää kierto voisi tuottaa tulosta koska nyt ekaa kertaa neljään kiertoon irtoaa vasemmalta (mulla oikea munasarja liian iso ja kystainen ja vasemmalla parempi laatu näin on sanottu) ja kun viimeksi raskauduin ns kunnolla ja se eteni niin voin sanoa että irtosi vasemmalta. Muistan sen ja nyt monta kertaa irronnut oikealta vain.. olis ihana et nyt irtoo vasemmalta, sit hedelmöittyy ja löytää oikean paikan jossa elää.. se olis ihanaa <3

Jesbe teillä on ollut monta keskenmenoa, joten todella toivon, että raskaus pian alkaisi :angelic::Heartred
Onko sua tutkittu enempää, että onko jotain fysiologista syytä mistä keskenmenot johtuu? Kun meilläpäin lääkäri sanoi, että jos useampi peräjälkeen km niin sitten tutkitaan lisää :think005
Mua helpotti, että munasarjani on täysin ok, en stressaa sitä sitten jatkossa - nyt annan itselleni vaan aikaa palautua.

Takaisin