Raskaaksi 2020

Noniin nyt sit hyödyntää ja jalat kattoon . Kyl mul on joku outo päähänpisto et pitää huomenna perus lääkärin vastaanotol jutella et mitä lääkettä vähennetään kun kerta aion olla noin kolmen viikon päästä raskaana jos nyt ovis on ihan kulman takana ja niin vaikuttaa olevan. Testit tummuu koko ajan nyt vasta kp10 mut ku hymy tulee niin sit on progesteronikuuri 10 päivää siitä ovis plussasta 3 päivän päästä eli hymy sit kolmantena päivänä siitä luget ja testi tietty joka nyt saa luvan olla plus. Mä en oo aiemmin ajatellut ennen ovista näin mut nyt näin outoa unta muutama päivä sitten et olin raskaana ja gyne koko ajan hoki mulle et kyl se pysyy turhaa mä pelkään. Muuta unta en oo nähnyt niin se on minun tää intuitio

Mistä sulla tuli samanmoinen jos saa udella? :)

Totta kai saa udella! :happy:
Minulla oli tm 10/19, ja takana kahdet menkat. Kahtena kiertona tm jälkeen on vaan ollut sellainen tunne että ne ei onnistu, ja nyt on ollut muutama päivä sellainen tunne että nyt tärppää. Ovistestit on vahvistuneet, peittoa heiluteltu, sekä nyt pitkästä aikaa kunnon ovislimat ja oireita. Kaiken lisäksi yleensä jos minulla on jostain vahva tunne, se käy toteen. Olen nähnyt aikasemmin paljon enneunia muiden raskauksista ja muista arkisista asioista, eli pidetään peukkuja että se ei petä tälläkään kertaa :troll: Mitä lääkkeitä sinulla on käytössä?

Viime pe kävin terveyskeskuspäivistyksessä oireiden kanssa.Lääkäri koki, ettei kilpisrauhas kokeita enää tarvii kontroiloida ja ottaa, kun samalla viikolla oli vasta otettu kokeili kaulaa ja ei tuntunut mitään erikoista sen osalta.Määräsi nieluviljelyyn ja tänään kävin labrassa pari päivää menee, kun tulokset tulee strespsilsiä käski kuuri luontoisesti nyt ottaa, jos pitkittyy oireet tai tulee uusia oireita sitten takas aiemmin asian tiimoilta ollaan yhteyksissä jos nieluviljelyssä on jotain.

Heitsu ja 12dpo

Moi!
Millaisia oireita sulla on? Mielestäni arvot ovat hyvät, eikä arvojen pomppailu ole mitään dramaattista pomppimista, mikä viittaisi vajaatoimintaan. Itselläni, ennen kun todettiin tsh oli yli 13, ja parin viikon päästä se oli tsh 6. T4v on viitteiden alapuolella ollut kokoajan (sain lääkityksen vajaatoimintaan). Lisäksi tpovasta-aineet oli yli 1300.

Olitko mittauttanut nyt ne ferrit? Jos kilppri temppuilee, se voi johtua myös varasto-raudanpuutteesta, ja kun varastot saadaan kohdilleen myös kilppari toimii.
Sitä epämielyttävää kurkku tuntemusta, yhtääkkiä huimausta ja vetelää ja väsyttävää oloa. Ferrit en oo saanut mitattua. Perjantaina, kun päivystyksessä kävin lääkäri sanoi, että normaamit labrat ja kaulassa ei tunnu mitään ei epäile kilpisrauhasta.

Äh tää tihkumainen ruskea vuoto vaan jatkuu ja on näitä muitakin oireita kuten semikovaa kipua vain toisella puolen, vetäen nivuseen... Tätä menoa epäilen jo kohta kohdun ulkopuolista, mut eikö senkin pitäis näkyä testissä :wideyed: ilmeisesti hitaammin vaan..

Totta kai saa udella! :happy:
Minulla oli tm 10/19, ja takana kahdet menkat. Kahtena kiertona tm jälkeen on vaan ollut sellainen tunne että ne ei onnistu, ja nyt on ollut muutama päivä sellainen tunne että nyt tärppää. Ovistestit on vahvistuneet, peittoa heiluteltu, sekä nyt pitkästä aikaa kunnon ovislimat ja oireita. Kaiken lisäksi yleensä jos minulla on jostain vahva tunne, se käy toteen. Olen nähnyt aikasemmin paljon enneunia muiden raskauksista ja muista arkisista asioista, eli pidetään peukkuja että se ei petä tälläkään kertaa :troll: Mitä lääkkeitä sinulla on käytössä?
Mulla oli se uni ja uskon intuitioon ja mullakin ovislima nyt ollut sellainen kuin oli kun raskauduin (kkm) mut kumminkin eli tosi mukavan liukas ja veeenyvä ja ollut suht tasainen hormonitoiminta joten uskon tähän mun enteeseen vain peittoa olis voitu heilutella pari päivää aiemmin.. oviksen tienoilla unettomuutta ja sit unia jotka loppuu ja sit alkaa luteaali ilman unia ja unet lisääntyy sit ja tärppikierross näin unia kuolleista vauvoista, nyt taas vauvasta joka pysyy mahassa. Kuut ja tähdet kohdillaan nyt pliis meille

Äh tää tihkumainen ruskea vuoto vaan jatkuu ja on näitä muitakin oireita kuten semikovaa kipua vain toisella puolen, vetäen nivuseen... Tätä menoa epäilen jo kohta kohdun ulkopuolista, mut eikö senkin pitäis näkyä testissä :wideyed: ilmeisesti hitaammin vaan..
Mun mielestä se näkyy testis kyl.. onko hartispistoo tms? Kannattaa ottaa yhteys jos on epänormaali olo.

Itse uskon että mul oli anovulatorinen kierto ja tuhru loppu jo aikoi sitte tuli vaan hulluna vetistä vv joka nyt muuttu ovis vv ja tuntemukset ovat et ovis tulossa ihan just... Eli suosittelen menee johki et saat mielenrauhaa.. itsel oli oitouksii nyt ton tm/km jälkeen ja se nyt ilmeisesti loppu tohon anovulatoriseen eli kivut johtui siitä että munasolu yritti irrota mut ei irronnut.. tai surkastui ja siksi onneton vuoto.

On mulla ollut tässä vähän outoja oloja, ehkäpä lähden huomenna selvittelemään asiaa, jos tää olo ei miksikään tästä muutu :bored:
Jesbe tsemppiä sulle, jospa sunkin tilanne siellä rauhoittuis ja saisit sen kauan kaipaaman plussan :smiley-bounce012

Eilen esikoinen 3v kysyi yhtäkkiä multa ku sohvalla makailtiin et "äiti, onko sinun mahassa vauva?"
Hämmästys oli kyllä suuri et mistä moinen kysymys ( ei olla puhuttu lapsille vauva-ajatuksista ) ja harmikseni piti sanoo et ei oo. Poika sit sano ku kysyin, et ois kiva jos sais toisen pikkusiskon. Sit ihmetellen kysyin et eikö ois kiva jos ois pikkuveli,toinen pikku poika. Ni poika vastas et heitä miehiä on kuulema jo tarpeeks (on siis isänsä ja hän ainuita miespuolisia talossa ):D näinköhä meille siis kolmas viel tulee, joka ois tyttö.

Mä varasin nyt lääkäriin ajan ja sain sen parin tunnin päähän - ihme oloja ollut tämän vuodon lisäksi, pahoinvointia ja rintatuntemusta :sorry: kivuilta en juuri nukkunut. :blackeye:
Katsotaan, mitä tapahtuu - negaa näyttää kaikki testit, nyt tätä jatkunut jo viikon :confused2 ei oikeasti jaksaisi enää:stop

Mulla on ensi viikolla työhaastattelu :grin

Mietin jo sitäkin, pitäiskö pitää taukoa yrittämisestä. Siltä varalta, että saan sen paikan. En olisi heti jäämässä vapaalle.
Mutta sitten taas kun eihän sitä tiedä kuinka kauan menee ennen kuin tärppää. En uskalla luottaa siihen, että raskautuisin heti kun alettaisi uusi yritys.
Ja sitten taas jos en saa paikkaa, harmittaisi hukkaan mennyt kierto.

Oon hakenut myös kouluun jatkaakseni opinnot loppuun, mutta en mä koulun suhteen samoja asioita mieti :hilarious:

En malttaisi odottaa, että pääsen kertomaan uutisia! :rolleyes:

Flikka, tee niin kuin susta parhaalta tuntuu :angelic: mulla koulu kesken vielä ja sain just töitä et en tiedä onko tääkään mikään paras sauma tähän hommaan mut meillä nyt näyttää muutenkin kestävän koko touhu niin..:grin

Onko muilla tulleet kuukautiset lähes normisti, vaikka olisikin raskaana? Siis ekat lähinnä.. Mulla on niin vahva tunne, et oon joko a. kuolemansairas tai b. raskaana :laughing002 oon niin luulotautinen, et hyvä, että pääsen sairaalaan tutkittavaksi, nauraa mut varmaan pihalle sieltä :happy7 Oudointa on nää kivut, kun mä nyt yleensä ottaen ajattelin, ettei tällästä suht napakkaa menkkakipua vaan näin toisella puolen voi tuntea, jos jotain siellä olisi :scared001

zarar mulla tuli esikoisesta ekat menkat, enkä tiennyt olevani raskaana ennenkuin viikolla 9+. Tosin ei ne normaalit ollut, vaan niukemmat. Toiset "menkat" oli kahden päivän vuoto ja silloin älysinkin tehdä testin. Se raskaus kyllä vuoti koko raskauden silloin tällöin.

Pitää miehen kanssa jutella, mitä mieltä hän on yrittämisen kanssa.

Mietin sitten kuumeisesti näiden pettymyksieni ohella, mihin ratkaisuun päädyttäisiin. Vauvan tulee olla molempien toive, ei vain minun tai miehen.

Jep. Vauvan täytyy olla molempien toive. Mun menkkatuskaa lisäsi viime viikolla se, että tajusin, että puoliso oli ihan tyytyväinen, kun menkat vihdoin alkoivat enkä ollutkaan raskaana. Ison keskustelun paikka siis. En haluaisi itse enää lykätä perheen perustamista mutta en halua siihen puolisoa pakottaakaan.

En halua pelotella, mut mulla on nyt tilanne päällä.. Oon sairaalassa, naistentautien osastolla kipujen ja tuntemusten kanssa :sorry:
Mun kohtu ultrattiin nopeasti päivystyksessä ja se oli siisti, mutta täynnä vanhaa vuotoa. Vuodon syy jäi epäselväksi ja nyt ootan pääsyä erikoislääkärille, joka tekee tarkemman sisätutkimuksen. Epäiltiin tulehdusta tai kohdun ulkoista :sad001
Oon ihan hajalla täällä, mut sentään hoidossa.

En halua pelotella, mut mulla on nyt tilanne päällä.. Oon sairaalassa, naistentautien osastolla kipujen ja tuntemusten kanssa :sorry:
Mun kohtu ultrattiin nopeasti päivystyksessä ja se oli siisti, mutta täynnä vanhaa vuotoa. Vuodon syy jäi epäselväksi ja nyt ootan pääsyä erikoislääkärille, joka tekee tarkemman sisätutkimuksen. Epäiltiin tulehdusta tai kohdun ulkoista :sad001
Oon ihan hajalla täällä, mut sentään hoidossa.

Voimia sinne, ollaan täällä kaikki hengessä mukana. Hyvä kun menit lääkäriin!! :Heartred

Aluksi mietin et viitsinkö edes soittaa lääkäriin mut onneksi soitin ja menin. Toivon niin, et tää ois vaan vika hälytys, että olis joku kypsymätön munarakkula tms. Mut lääkäri vaikutti huolestuneelta, kun lämpöilen ja mulla oli vanhaa vuotoa runsaasti poistumatta :sad001
Nyt ootellaan.. Verikokeet oli ok, raskaushormonia ei ole veressä mut se ei kerro koko totuutta.
Vauvakuumetta ei hellitä tää ainakaan, kun täällä on synnytys käynnissä samaan aikaan :wacky::nailbiting:

Aluksi mietin et viitsinkö edes soittaa lääkäriin mut onneksi soitin ja menin. Toivon niin, et tää ois vaan vika hälytys, että olis joku kypsymätön munarakkula tms. Mut lääkäri vaikutti huolestuneelta, kun lämpöilen ja mulla oli vanhaa vuotoa runsaasti poistumatta :sad001
Nyt ootellaan.. Verikokeet oli ok, raskaushormonia ei ole veressä mut se ei kerro koko totuutta.
Vauvakuumetta ei hellitä tää ainakaan, kun täällä on synnytys käynnissä samaan aikaan :wacky::nailbiting:

Voimia sinulle sinne :3some:Heartbigred

Mä kävin tänään ostamassa b-vitamiineja joissa on mukana myös foolihappo. Niitä vois alkaa napsimaan vaikka toisaalta en mä ole yhdenkään raskauden aikaan syöny foolihappoa tai mitään ruokia mistä sitä erityisesti sais.

Ja mä en tiedä missä mennään nyt. Jotain ihme limoja tulee mutta vain pyyhkiessä.

Mulla on nyt työsuhde etuna D vitskut. Mä oon kävelevä vitamiinihylly. Omegat jätän pois ja otan sen missä ei oo kuin omega 3 6 9 ku tos toisessa on kaikki muutkin kuin myös se A jota en tahdo. Helpoin olis hakea mammavitskut mut en haluu. Ku toi helokkiöljy ja maca ja B-Complex muuhun. D myös mut E ja sit se myoinositol on raskautta ajatellen.. en mä taida kyl ottaa omegaa jo siin oli just kromia mitä jo syön ja magnesium mitä myös syön ja jodi ja A ja E ja eri beet niin tulee pian huono olo ku liikaa noita..

Mä kävin tänään ostamassa b-vitamiineja joissa on mukana myös foolihappo. Niitä vois alkaa napsimaan vaikka toisaalta en mä ole yhdenkään raskauden aikaan syöny foolihappoa tai mitään ruokia mistä sitä erityisesti sais.

Ja mä en tiedä missä mennään nyt. Jotain ihme limoja tulee mutta vain pyyhkiessä.
Mulla tuli koko alkukierron nyt ku ilmeisesti nyt on mul kp11 ja ovis näytti jo menneen. Lima oli eka vetinen sit kuiva sit muuttu tosi venyväks ja lopulta nyt on maha turvonnut ja tissit kipeet ja maha suht löysällä ja kipua nivusiin asti. Eli ilmeisesti ovis kävi tänään kylässä

Outo väsy ja uupumus iski ja oikealle puolelle lonkkaa pistokipu ja vasemmalla se kipu tuntui niin saatto olla irtoaminen tai sitten ei

Takaisin