Raskaaksi 2020

Täällä varmaan joku joka tikuttanut sofi raskausliuskoilla niin kuinka luotettavia on :pompus: eli antavatko helposti viivanpaikka?

Sofi on aina ollu mun luottotesti. Se 25 herkkyinen näyttää mulla jo dpo 10 haamua jos raskaana, ja nega on aina ollu nega. Esim. Viime kierrossa oli kemiallinen, sofi25 antoi selkeen haamun ja one step 10 herkkyinen ei mitään. Mut nää on nii henkilökohtaisia kellä mikäkin toimii parhaiten :)

Kp 13 ja CB ovulaatiotesti negatiivinen. Tiedän kyllä että epäsäännöllinen kierto, mutta voisko se nyt alkaa vilkuttaan sieltä :arghh: Tylsää kun nipistelyt kestäneet kohta viikon :confused: Nyt kun testejä on kaapissa runsaammin niin ajattelin huvikseni kokeilla mitä tulee Apteekin testistä. :grin

Voi tiedän tunteen niin hyvin! Nyt korona-ajan takia on ollut niin vähän muuta tekemistä että päivät on todella madelleet ja oon vaan tarkkaillut kroppaa ja odottanu millon voi testata...
Mulla onneksi työt alkoi äippäloman jälkeen pari viikkoa sitten ja kun koronan takia on valtaosa kevään töistä jäänyt holdiin niin nyt yritetään saada niitä hoidettua. Mutta juu töiden jälkeen tai niitä ennen on ihan liikaa aikaa miettiä.

Ai jestas. oon toiminut lääketieteen alalla jo vuosia ja nyt vasta tajusin lukea ovulaatiotestien suositusajankohdan, että ei aamupisusta. Vai onko tässä nyt eroavaisuuksia? Jossain lukee että pisimmän uniajan jälkeen ja jossain että aamupäivällä vasta klo 10 jälkeen jne. Suutarin lapsella ei oo kenkiä.:laughing021

Mä olen myös huomannut, että joissain ovistesteissä lukee että suositellaan tehtäväksi klo 10-20 välillä. Mutta sitten taas kun tikuttelin tästä kierrosta ovista tutkimuksia varten, niin sain lääkäriltä ohjeen tehdä testin aina heti aamulla kun herää. Että en sitten tiedä :bored: Kyllä sieltä ovisplussa tuli vaikka heti aamulla sillonkin tein.

Mä olen myös huomannut, että joissain ovistesteissä lukee että suositellaan tehtäväksi klo 10-20 välillä. Mutta sitten taas kun tikuttelin tästä kierrosta ovista tutkimuksia varten, niin sain lääkäriltä ohjeen tehdä testin aina heti aamulla kun herää. Että en sitten tiedä :bored: Kyllä sieltä ovisplussa tuli vaikka heti aamulla sillonkin tein.

no niinpä! CB ohjevideossakin oikein sanotaan että "after your longest sleep" Eli mää tein kyllä kuuden jälkeen kun heräsin yöunilta. Mitenkään en siis ole malttamaton.

Ai jestas. oon toiminut lääketieteen alalla jo vuosia ja nyt vasta tajusin lukea ovulaatiotestien suositusajankohdan, että ei aamupisusta. Vai onko tässä nyt eroavaisuuksia? Jossain lukee että pisimmän uniajan jälkeen ja jossain että aamupäivällä vasta klo 10 jälkeen jne. Suutarin lapsella ei oo kenkiä.:laughing021

CB kaksoishormonitestin pakkauksessa ainakin sanotaan tosiaan, että uniajan jälkeen ekasta. Liuskoissa taitaa mullakin (OneStep) olla että 10-20 välillä, oon kyllä tehnyt aina aamulla kuitenkin... :bored:

Mää tuossa tekasin taas vaihteeksi negan ja iha huviksee testin ovistikun. Miten näkyykö ovistikussa aina toinen viiva?

Tääl mennää jo kp58 ei vuotoja näy ja ei, en oo viel kerenny soittaa tk, ku saanut kerranki nukkua pitkään ja ehkä jopa vähän jännittää, et mitä mun kehossa tapahtuu. :sad001
Mulla näkyy loppukierrosta ihan selkee toinen viiva ovistikuissa näköjään "aina". Pari kiertoa siis kokeillut. Ja kp 8 saan jo lähes tasavahvaa viivaa, vaikka se ei ole plussa kuitenkaan vielä. Eli joku viiva mulla ainakin näkyy lähestulkoon läpi kierron. Menkka-aikaan en ole kokeillut :rolleyes:

Kp22 ja tuhrua tulee, ja huomenna flo ennusteen mukaan ovulaatio.

CB kaksoishormonitestin pakkauksessa ainakin sanotaan tosiaan, että uniajan jälkeen ekasta. Liuskoissa taitaa mullakin (OneStep) olla että 10-20 välillä, oon kyllä tehnyt aina aamulla kuitenkin... :bored:

Vauvanteko on kyllä käsittämätön mysteeri ihan kaikilta osin :laughing002

Oltiin eilen ihan väsyneitä miehen kanssa. Meillä on tullut tavaksi rakastella saunan jälkeen joka toinen päivä (saunahullut) ja eilen olin vähän että "voidaan varmaan jättää tänään välistä" ja mies katto mua vähän hassusti ja sanoi "ai voidaanko?". Sanoin sitten että ei oikeastaan :love017 You know the rest :love022:laughing021

Muokattu viimeksi:
Mä oon huomannut, että itsellä sekä ovis- että raskaustestit. Antaa parempaa viivaa päivällä/illemmalla. Aamupissasta raskaustestit hentoa vs. Illemmalla vahvaa. Tai just et illemmalla vahva haamu, onkin seuraavana aamuna hento. Se säikäytti aikoinaan, mut nyt ku tietää nii osaa testata oikeeseen aikaan :D
Ovistesteissä on ilmeisesti se että herättyöön ihminen alkaa erittämään paremmin hormoneja, jostain luin näin. Tiedä sit mikä on totuus :D

Täällä on taas ollut melko sekavat fiilikset. Kaksi työkaveria on vasta ilmoittanut virallisesti, että lähtevät pois - mun lähityöyhteisöstä on nyt lähtenyt viidestä työkaverista jo 3 muualle :sad001 eikä uusista ole tietoa. Organisaatiossa on muutenkin isoja muutoksia ollut ja tulossa. Tosi huono ilmapiiri. Olin ajatellut, että meidän vauvahaaveet on enempi "tulee jos on tullakseen" asteella vielä, ja vähän jo mietin että tikuttelen satunnaisesti ovista ihan sillä jos yrittäisi saada tyttöä eli ei tähtäisi ihan ovispäivälle.. :rolleyes: mutta nyt on alkanut tuntua, että kunhan raskautuisi ja heti, niin saisi olla sitten äitiyslomalla "turvassa" ainakin hetken aikaa.... Toki, edelleen pitäen mielessä sen että ei nämä asiat ole omasta halusta kiinni ja raskaus ei ole mikään itsestäänselvyys. :shy:

Mä oon huomannut, että itsellä sekä ovis- että raskaustestit. Antaa parempaa viivaa päivällä/illemmalla. Aamupissasta raskaustestit hentoa vs. Illemmalla vahvaa. Tai just et illemmalla vahva haamu, onkin seuraavana aamuna hento. Se säikäytti aikoinaan, mut nyt ku tietää nii osaa testata oikeeseen aikaan :D
Ovistesteissä on ilmeisesti se että herättyöön ihminen alkaa erittämään paremmin hormoneja, jostain luin näin. Tiedä sit mikä on totuus :D

Joo, nukkuessa erittyy hormoneita enemmän, ja etenkin raskaustestiä suositellaan tekemään siitä. Jossain luki sitten taas ovulaatiosta että pitkä rakkoaika laimentaa LH-pitoisuutta ja siksi parempi vasta päivällä. On tämä sellaista bioanalytiikkaa välillä koko homma. :wacky: Mutta varmaan jokainen löytää oman parhaan hetken testata. :pompus:

Täällä on taas ollut melko sekavat fiilikset. Kaksi työkaveria on vasta ilmoittanut virallisesti, että lähtevät pois - mun lähityöyhteisöstä on nyt lähtenyt viidestä työkaverista jo 3 muualle :sad001 eikä uusista ole tietoa. Organisaatiossa on muutenkin isoja muutoksia ollut ja tulossa. Tosi huono ilmapiiri. Olin ajatellut, että meidän vauvahaaveet on enempi "tulee jos on tullakseen" asteella vielä, ja vähän jo mietin että tikuttelen satunnaisesti ovista ihan sillä jos yrittäisi saada tyttöä eli ei tähtäisi ihan ovispäivälle.. :rolleyes: mutta nyt on alkanut tuntua, että kunhan raskautuisi ja heti, niin saisi olla sitten äitiyslomalla "turvassa" ainakin hetken aikaa.... Toki, edelleen pitäen mielessä sen että ei nämä asiat ole omasta halusta kiinni ja raskaus ei ole mikään itsestäänselvyys. :shy:

Tiedän ton tunteen. Mulla on reilu vuosi aikaa muutokseen omassa organisaatiossa, ja haluaisin sitä ennen jäädä äitiyslomalle ja olla suojassa siltä. Sitten joskus palaisi takaisin. :smiley-angelic001

Joo, nukkuessa erittyy hormoneita enemmän, ja etenkin raskaustestiä suositellaan tekemään siitä. Jossain luki sitten taas ovulaatiosta että pitkä rakkoaika laimentaa LH-pitoisuutta ja siksi parempi vasta päivällä. On tämä sellaista bioanalytiikkaa välillä koko homma. :wacky: Mutta varmaan jokainen löytää oman parhaan hetken testata. :pompus:

Paitsi mulla just toisin päin, koska en saa koskaan aamun ekasta kunnon toista viivaa, vaikka ois dpota enemmänkin :D
Tosin mulla on myös raskausoireetkin on ollu iltaisin vahvemmat vs. Aamu.
Ihmiset on nii erilaisia :)

Mulla onneksi työt alkoi äippäloman jälkeen pari viikkoa sitten ja kun koronan takia on valtaosa kevään töistä jäänyt holdiin niin nyt yritetään saada niitä hoidettua. Mutta juu töiden jälkeen tai niitä ennen on ihan liikaa aikaa miettiä.
Joo itse oon etätöissä, täällä on aikaa omassa rauhassa tunnustella kehon tuntemuksia... :dead:

Well hello! Yes! :smiley-bounce013 getting there!
:smiley-bounce016

Liitteet

• IMG_20200528_103957.jpg
    IMG_20200528_103957.jpg
    46.3 KB · Katsottu: 158
  • IMG_20200528_104419.jpg
    IMG_20200528_104419.jpg
    76.7 KB · Katsottu: 152
Joo itse oon etätöissä, täällä on aikaa omassa rauhassa tunnustella kehon tuntemuksia... :dead:
Etätyöt on kyl paha tässä mielessä. Aikaa analysoida ja kukaan ei häiritse tai vie ajatuksia muualle työtehtäviä enempää :happy3

Mä yritän tällä hetkellä ignoorata kaikki tuntemukset mitä voi (tissejä ei pysty, niiden kanssa joutuu jo toimenpiteisiin että voi olla normaalisti) ja koitan elää normaalisti menkkoihin varautuen. Onnistumisesta voin raportoida myöhemmin :hilarious:

T: etätyöläinen ainakin syksyyn asti

Täällä tulee ovistestistä todella haaleaa viivaa... Muutama päivä sitten tuli tosi vahva, mutta ei kontrolliviivan vahvuinen, kun yleensä mulla tulee kontrolliviivaa tummempi. :bored: Joko se on tulossa tai sitten oli jo.

Takaisin