Raskaaksi 2020

Hei onko teillä kellään ollut ovuloimattomissa kierroissa vuoto niukkaa? Vai niin päin et se on runsasta.

Täällä ois kans toiveena esikoinen 2020. (Tosin miehelleni tää olis jo toinen.)
Tosiaan yritelty on jo viime vuoden puolella hoitojen avulla. Nyt 3. kerta kun tekevät inseminaation ja jos ei tärppää vieläkään ni kuulemma siirrytään järeimpiin hoitomuotoihin. Taas jännitellään.

Tervetuloa!
Pidän peukkuja, että sulla tärppäisi :):thumleft

Huoh, mä en saa nykysin untakaan ihmisten aikoihin :wtf pyörin vaan jalat jäässä sängyssä. Tätä on ollu nyt oviksesta asti. Jalat myös levottomat ja närästää.. Äh, hulluksi tuun kohta jos tää tippailu vielä jatkuu eikä olo tasotu :hungover:

Kohtalotovereita? :anyone

Kiitos kaikille kannustamisesta ottamaan kissa pöydälle. Kovasti yritin mutta ei tuota miestä kiinnostanut tuntojaan avata... Annan sen nyt miettiä asioitaan rauhassa ja yritän myöhemmin uudelleen. Jotenkin tää sen reaktio tuli vaan puun takaa. Ollaan oltu yhdessä 15 vuotiaasta asti. Ekaa vasta yritetään ja ollaan vuosia kuitenkin puhuttu lapsista. Tai ainakin minä olen niistä vaahdonnut. N 4 vuotta sitten hän itse antoi takarajaksi että seuraavan vuoden keväällä tehdään lapsi. No se on vähän venähtänyt ja näin 30 vuotiaana jos niitä haluaa 2-3 niin saattaa tulla jo kiire, ikinä ei kuitenkaan varmuutta ole että ne lapset sieltä helposti tulis, mulla ollut aina pahat menkkakivut ym ja olen epäillyt endoa, ei vaan koskaan ole tarkemmin tutkittu. Yritettiin elokuussa ja nyt viimeksi marraskuussa ja joulukuussa. Oli tarkoitus myös nyt tammikuussa mut :confused005
Noh kyllä tää tästä jotenkin ratkeaa jos ei hyvin niin sitten huonosti ja onhan mulla vielä vuosia aikaa :smiley-angelic006

Onnea kaikille tähän viikkoon!!!

Summer89 saat kyllä mun sympatiat <3

Zarar_ mua niin nauratti sun valvominen, oon varmaan ite ihan samanlainen.

Tänään soittivat neuvolasta takaisin ja kerroin että terkkarista pyydettiin ottamaan sinne yhteyttä. No, sieltä sanoivat että raskaudenaikaisen lääkityksen hoito on terkkarissa ja raskaudenhoito sitten neuvolassa :confused:. Hyvä tietää, mutta sinänsä ihan turha säätö.

Enää 5+7 päivää pillereitä, jee!

Tervetuloa!
Pidän peukkuja, että sulla tärppäisi :):thumleft

Huoh, mä en saa nykysin untakaan ihmisten aikoihin :wtf pyörin vaan jalat jäässä sängyssä. Tätä on ollu nyt oviksesta asti. Jalat myös levottomat ja närästää.. Äh, hulluksi tuun kohta jos tää tippailu vielä jatkuu eikä olo tasotu :hungover:

Kohtalotovereita? :anyone
Miks sä kirjoitat kuin minä? Mulla uni ei tuu mut sen yhdistän ku ovis tulossa.. sillon pyörii lakanoiden välissä vaan ja aamulla väsynyt. Anovulatorinen kierto ku on niin mul on tosi niukka vuoto eli viime kierto todennäköisesti anovulatorinen

Huomaa kyllä, että eletään vähän tämmöstä siirtymävaihetta muuton jälkeen :rolleyes: Mies sai töitä ja muutettiin ihan uudelle paikkakunnalle kesken mun koulun. Ootan nyt haastattelua kouluun ja hakenut pariin työpaikkaankin. Lapset odottaa päivähoitopaikkaa ja kaikki on vähän auki.
Levoton olo, kärsin taas vaihteeksi unettomuudesta (stressi?), lapset on levottomia ja oon kotona niin mulla on liikaa aikaa ajatella kaikkea. Paljon sitä vauvaa ja raskautumista :hilarious:

Katselen melkein päivittäin rattaita yms. Myytiin meidän rattaat kun kuopuksen piti olla viimeinen. Halusin eroon kaikesta vauvatavarasta kun mies oli niin ehdoton, ajattelin että pääsen helpommin asian yli :rolleyes:
Ja nyt tietysti jo hinkuisi ostamaan kaikkea ihanaa.

Ja mähän en suostu ajattelemaan sitä, että en ehkä raskautuisi ollenkaan, tai että raskaus menisi kesken. Koska pakkohan mun on saada se pieni :sorry::hilarious:

Huomaa kyllä, että eletään vähän tämmöstä siirtymävaihetta muuton jälkeen :rolleyes: Mies sai töitä ja muutettiin ihan uudelle paikkakunnalle kesken mun koulun. Ootan nyt haastattelua kouluun ja hakenut pariin työpaikkaankin. Lapset odottaa päivähoitopaikkaa ja kaikki on vähän auki.
Levoton olo, kärsin taas vaihteeksi unettomuudesta (stressi?), lapset on levottomia ja oon kotona niin mulla on liikaa aikaa ajatella kaikkea. Paljon sitä vauvaa ja raskautumista :hilarious:

Katselen melkein päivittäin rattaita yms. Myytiin meidän rattaat kun kuopuksen piti olla viimeinen. Halusin eroon kaikesta vauvatavarasta kun mies oli niin ehdoton, ajattelin että pääsen helpommin asian yli :rolleyes:
Ja nyt tietysti jo hinkuisi ostamaan kaikkea ihanaa.

Ja mähän en suostu ajattelemaan sitä, että en ehkä raskautuisi ollenkaan, tai että raskaus menisi kesken. Koska pakkohan mun on saada se pieni :sorry::hilarious:

Ihan sama täälä. Liikaa aikaa ajatella raskautta ja sitä että saatais pieni alulle. Katson myös kaikkia mitä voisi ostaa ja ollaan suunniteltu lastenhuonetta. :smiley-ashamed005 millään ei jaksaisi odottaa, ja en kans edes ajattele ettei vauvaa saataisi, vaikka tiedetään että ei se aina niin helppoa ole. Ollaan sovittu että elämä jatkuu kuten ennenkin, että tää ei tuu meidän elämän keskiöksi vaan tulee jos on tullakseen.

No niin elikkäs tää vuoto taitaa ollakin ihan vain menkat, tietysti testaan vielä vuodon loputtua. (testihullu kun olen :grin)
Yöllä nimittäin losahti ihan kunnolla pyttyyn kirkasta kera kipujen, joten ei kai jää epäilyksen varaa. Tihkuttaa siltikin vielä tuon yön jälkeen ja kipuilen, mut aloin miettimään, että jospa ei ovulaatiota tapahtunutkaan. En tikuttanut sitä niin 100% varma en ole ja välillä ollut muutoinkin vaikea löytää sitä huippua, vaikka oireita on ollut. En mm. limaile mitenkään erityisesti ja halut on normaalit turhan usein, tikut ei myöskään näytä kovin usein tasavahvoja viivoja - kerran olen tainnut sen nyt saada kiinni. Kuitenkaan en aio heittää kirvestä kaivoon, vaikka aiemmin jo uhkailinkin :grin

On ihan hullua, miten hormonit vaikuttavat kehoon - olen ihan seko tässä menkkojen alla, en raivoa tms. mutta tämä levottomuus ja herkkyys on kuormittavaa ja helpottaa vasta, kun kunnon vuoto alkaa :wtf: Mulla painoa on tällä hetkellä aika vähän nyt, kun nämä turvotukset sain pois, olen myös sen verran lyhyt, että on tullut mieleen pitäisikö ruokavaliota himmailla vielä uudestaan, jotta saisin vähän painoa lisää. Toisaalta mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto ja viimeeksi viime keväänä kuukautiset hävisi 2kk ilman, että olin raskaana - reagoin tosi herkästi keholla, kun treenaan tai stressaan. Muistan myös nuoruudessa näin käyneen. Silloin en tajunnut et vois kieliä mistään ongelmasta, mutta näin jälkikäteen ajateltuna jotain häikkää mulla välillä on o_O Ultrattu aiemmin munasarjat ja tutkittu, niissä ei endoa, kystia tms eli kaikki ok, mutta toki tästä on aikaa.
Ruokavaliosta sen verran, että jouduin siirtymään luontaisesti gluteenittomaan ja maidottomaan ruokavalioon sen jälkeen, kun reilu vuosi sitten todettiin mulla laajat allergiat: mulla siis vilja-allergia ja maito-allergia :sorry: Tän jälkeen mun kierto muuttui kyllä kivuttomammaksi ja vuodot oli ajoittain huomattavasti lyhyempiä ja niukempia. Mä mietiskelinkin, että onkohan rautavarastot ihan ok.

Tuleepa pitkä kirjoitus :wideyed: No kuitenkin, keskustelimme myös miehen kanssa tästä vauva-asiasta eilen. Mähän olen tälläinen malttamaton vauvahullu, keneltäkään tuskin jäänyt huomaamatta :hilarious: .. mut puhuttiin vielä kerran ajoituksesta ja siitä, että täytyy varautua siihen, että aikaa menee ja saatetaan tarvita ehkä pientä apuakin tai tutkimuksia tms. Mies suhtautuu tähän niin rauhallisesti, etten kestä!:grin Hyvä vaan, sanoi kyllä eilen, että sitä vähän väsyttää tämä ainainen sekoilu asian suhteen, että eikö voitaisi ottaa ihan iisisti, tulee jos on tullakseen meiningillä, vaikka onkin erityisen toivottu.:rolleyes:
Kaiken tämän hoppuilun keskellä suunnitelmat muuttui senkin vuoksi, kun itse sain opintojen ohelle työpaikan :) Juteltiin pitkään siitä, että pidettäisiinkö jokunen kierto taukoa, ehkäistäänkö, siirretäänkö ajankohtaa vai annetaanko tulla ja ei ehkäistä.
Lopputulemana oli se, että mies toivoi siirtoa opintojeni vuoksi - vuosi ja puolikas vielä jäljellä - mutta sanoi kuitenkin toivovansa pienoista tulevaksi jo aiemminkin, jos minulle se on tärkeää saada nyt. Lisäksi henkinen kantti tuntui olevan koetuksella ainakin itsellä jonkin verran.

Mietin sitten kuumeisesti näiden pettymyksieni ohella, mihin ratkaisuun päädyttäisiin. Vauvan tulee olla molempien toive, ei vain minun tai miehen. Tulin sitten siihen tulemaan, että me pidetään yrityksissä nyt taukoa silläkin uhalla, että en tulisi ennen 25 ikävuotta äidiksi, mitä olin toivonut, mutta uskon tämän nyt tähän tilanteeseen olevan parempi ratkaisu. Ei me ehkäistä mitenkään kovin aktiivisesti eli ei hormoneita, mutta ei me nyt kunnolla mitään yritetäkään. Itse jään seuraamaan oviksiani sekä kiertoani jatkoa ajatellen ja toki mä vauvakuumeilen täällä edelleen :grin Toivon silti sellaista pientä ylläriä poksahtavaksi :hilarious:

Mä keskitän itseni hetkeksi peruselämään eli töihin, opintoihin ja rentoutumiseen. Tällä vahtaamisella en ainakaan paranna tilannetta :happy118 Eipä sitä siis tiedä, että jos tää normaali elämä auttaisi sen verran, että jaksais taas aktiivisemmin yritellä ja jos se plussa sieltä sitten pärähtäisi. Pahoittelut pitkästä postauksesta, mutta johonkin oli vain oksennettava kaikki :sick009

Plussia toivottelen täältä kaikille! :angelic:

Zarar_, järkevää pohdintaa. Itsellä alkaa tässä keväällä töissä ja töiden ulkopuolella sellaiset projektit, että toivon niiden vievän ajatuksia pois ainakin piinaviikkojen ajaksi. Toivottavasti huomenna tulee postissa ovistestit, ennustan että viikonlopouna olis ovis ajankohtainen. Tänään kp 4.

Tänään alkoi menkat oikeen kunnolla, onneksi. Eipä jätä arvailujen varaan.

Mulla ei kunnon vuotoa ollut, nyt kp10 ja limat tuli eilen mitää ja vuoto nyt suht tahmea ja vähäinen.. eli eipä tuu tärppi tästä kierrosta ei. Harmittaa mut minkäs teet.. tosin voi olla et ovis vielä tuloillaan ainakin noi tikut on vahvaa joten se vois kohta tullakin jos toi mun ihme vuoto nyt ei ollu ovis vaan mut sillon olis tullu vaa yhtenä päivänä. Nyt tuli kaks kertaa kunnolla pyyhkies ja vähän pitkin päivää.. nojoo, nyt on sylki kuin ovis oli ainakin eilen ja toissapäivänä. Tänään voi olla et keltis jo jomottaa.. huoh. Noh joka tapauksessa kp18 aloitan progen niin onhan vielä viikko aikaa ovikseen...

Joo se on tosiaan hyvä, jos saa ajatuksia muualle ainakin piinailuvaiheissa. :grin
Tosin mulla tuotti vaikeuksia vähän töissäkin silloin, kun oireet oli ne pms:ää tai muuta, on olleet yleensä aika häiritseviä :hilarious:

Mistä olette ostaneet ovistikkuja? Kun ne on aika tyyriitä ja tarvitsisin niitä ilmeisesti kuitenkin..sellaisia siis mitkä on suht luotettavia :think005

Joo se on tosiaan hyvä, jos saa ajatuksia muualle ainakin piinailuvaiheissa. :grin
Tosin mulla tuotti vaikeuksia vähän töissäkin silloin, kun oireet oli ne pms:ää tai muuta, on olleet yleensä aika häiritseviä :hilarious:

Mistä olette ostaneet ovistikkuja? Kun ne on aika tyyriitä ja tarvitsisin niitä ilmeisesti kuitenkin..sellaisia siis mitkä on suht luotettavia :think005

Kotitesti.fi tai raskauskeiju.fi :)

Paljonko Digi ovistesti on Suomessa?

Mä oon nyt ihan varma että mä tuun raskaaksi seukki oviksesta. Outoa. En ymmärrä miksi näin ajattelen mut näin mä nyt intuitiivisesti tiedän tai haluan ajatella

Paljonko Digi ovistesti on Suomessa?

Mä oon nyt ihan varma että mä tuun raskaaksi seukki oviksesta. Outoa. En ymmärrä miksi näin ajattelen mut näin mä nyt intuitiivisesti tiedän tai haluan ajatella
Heh, minulla samanlainen intuitio että tästä kierrosta poksahdan raskaaksi laughing7

Heh, minulla samanlainen intuitio että tästä kierrosta poksahdan raskaaksi laughing7
Noniin nyt sit hyödyntää ja jalat kattoon . Kyl mul on joku outo päähänpisto et pitää huomenna perus lääkärin vastaanotol jutella et mitä lääkettä vähennetään kun kerta aion olla noin kolmen viikon päästä raskaana jos nyt ovis on ihan kulman takana ja niin vaikuttaa olevan. Testit tummuu koko ajan nyt vasta kp10 mut ku hymy tulee niin sit on progesteronikuuri 10 päivää siitä ovis plussasta 3 päivän päästä eli hymy sit kolmantena päivänä siitä luget ja testi tietty joka nyt saa luvan olla plus. Mä en oo aiemmin ajatellut ennen ovista näin mut nyt näin outoa unta muutama päivä sitten et olin raskaana ja gyne koko ajan hoki mulle et kyl se pysyy turhaa mä pelkään. Muuta unta en oo nähnyt niin se on minun tää intuitio

Mistä sulla tuli samanmoinen jos saa udella? :)

Peukkuja kaikille plussa toiveisiin ja parempaa onnea uuteen kiertoon "joutuneille" :shy:

Zarar toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaan, nauttikaa elämästänne ja perus arjesta miehesi rinnalla :happy: Ja eihän sitä koskaan tiedä jos yllätysvauva tulee :rolleyes:

Omaa oloani tässä sen verran, kp12 menossa ja raskauskeijun herkkiä one step ovistikkuja käyttänyt. Välillä jo saanut hyvinkin tummaa toista viivaa viime päivinä, mutta ei plussaa. Toivon että saisin kohta sen ovisplussan, mutta tuntuu ettei minulla onnista nuiden kanssa. Seksiä tosin harrastetaan säännöllisesti (joka/joka-toinen päivä) , niin ei väliä jos tikuilla ei saisi tulosta. Toivon että ovulaatio silti tapahtuisi :angelic:

EDIT. Käytössä nyt siis ollut meillä maca-jauhe noin puolikkaan rkl verran joka aamu, möller omega tupla ( ja itsellä mammavitamiinit marraskuusta asti ja miehellä tavan monivitamiini menneet jo kauan)

Tammikuulle paljon plussia toivotan jokaiselle meistä :dummy::dummy1::Heartred

Peukkuja kaikille plussa toiveisiin ja parempaa onnea uuteen kiertoon "joutuneille" :shy:

Zarar toivon sinulle kaikkea hyvää tulevaan, nauttikaa elämästänne ja perus arjesta miehesi rinnalla :happy: Ja eihän sitä koskaan tiedä jos yllätysvauva tulee :rolleyes:

Omaa oloani tässä sen verran, kp12 menossa ja raskauskeijun herkkiä one step ovistikkuja käyttänyt. Välillä jo saanut hyvinkin tummaa toista viivaa viime päivinä, mutta ei plussaa. Toivon että saisin kohta sen ovisplussan, mutta tuntuu ettei minulla onnista nuiden kanssa. Seksiä tosin harrastetaan säännöllisesti (joka/joka-toinen päivä) , niin ei väliä jos tikuilla ei saisi tulosta. Toivon että ovulaatio silti tapahtuisi :angelic:

EDIT. Käytössä nyt siis ollut meillä maca-jauhe noin puolikkaan rkl verran joka aamu, möller omega tupla ( ja itsellä mammavitamiinit marraskuusta asti ja miehellä tavan monivitamiini menneet jo kauan)

Ei ainakaan yrittämisestä ole kiinni, tsemppiä!

Mä käyn tänään hakee magnesiumia kun lääkäri oli kirjannut ylös et kromi plus magnesium. Juu ja ku haluisin myös omega ilman s vitamiinia. Eli mul on macatabletit, B-Complex jossa liki kaikki beet ja sit E erikseen, onagraa 1500mg eli helokkiöljykapselit sekä semmonen gynen määräämä jauhe jossa myoinositol foolihappo seleeni ja melatoniini. Niin nyt lisäksi se kromi tuli ja nyt hakee magnesiumia mut onkohan liikaa jos rupee kiskoon vielä omega 3,6,9 ku semmonen näytti olevan. Osaa näistä syön muihin eli kromi ja magnesiumi ja helokkiöljykapselit menee muuhun kuin raskaus juttuun mut se jauhe ja E vitamiini on raskautta ajatellen. Maca on ku mulla tulee niin pirteä olo eli serotoniinin kohottaa.. mutta juu onkohan liikaa vielä laittaa se omega?

Takaisin