Raskaaksi 2020

Mietin täs yhtä juttua. Kun puhutaan greipistä ja greippimehusta nii onko yhtälaiset "vaikutukset" vaalealla greipillä ja verigreipillä? :confused004 Verigreippi on jotenki kivemman makuinen kuin vaalea.

Luin, että greippimehumyytti pohjaa rottakokeeseen, jossa annettiin iäkkäämmille rottanaaraille putreskiini-pitoista nestettä juuri ennen ovulaatiota ja näiden rottien munasolujen laatu parani merkittävästi. Greippimehun lisäksi appelsiinimehu on nimetty putreskiinilähteeksi, eli luulisi että verigreippi ajaa saman asian. Karpaloa monesti mainostetaan myös hedelmällisyyttä boostaavana, en tiedä nojaisiko se samaan mekanismiin vai c-vitamiiniin vai karpalon muihin positiivisiin alakertavaikutuksiin. :grin

Pakko siis korostaa, että näyttö greipin hedelmällisyysvaikutuksista on toki vähintään epävarmaa, mutta ei nähdäkseni sitä ole ikinä täysin bunkattukaan. Itse tartun mieluusti pieneenkin mahdollisuuteen, että raskautuminen helpottuisi. :smug: Eipä siitä haittaakaan ole. Esikoisesta raskauduin greippimehua juoden. :happy:

Niin ja juon itse Tropicanan pullopakattua greippimehua, ihanan raikasta etenkin kesäkuumilla. :p

Kk alkoi vihdoinkin tai luulen niin :whacky011 vuoto niin vähäistä vielä ettei siteeseen tule, mutta eiköhän hanat aukea. Kp51 oli pituus ja nyt sit kp1. Jospa uudesta kierrosta nappaisi:)

Täällä oli galluppi olemassa olevista testeistä, mulla vain 1 pc:n liuska ja sen lisäksi rfsu:n herkkä raskaustesti kaapissa. Kaikki ovistestit käytin tässä kierrossa loppuun :hilarious: Tänään dpo9 ja kp 24/28. En ole vielä testannut ja yritän selvitä lauantaihin saakka. En millään usko plussaan, ei ole mitään sellaista oloa. Koko ajan väsyttää, mut elämässä niin isoja muutoksia että menee ihan työhommien ja huonojen yöunien piikkiin tää väsymys.

M_M siinä näkyy kyl ihan selkeä viiva! Kovasti vahvistumista :Heartpink

View attachment 89590

APUA! Töissä vihlasi alavatsaa vasemmalta kun nostin painavaa ja jäi sitten vaivaamaan loppupäiväksi. Äsken töistä tultua noin 4h pidätyksellä testi. JA MIKÄ TUOSSA ON!? NÄÄTTEKÖ SAMAN?! Dpo12, huomenna pitäis alkaa menkat :wtf

Jee!!

Ja greippimehusta, tästä oli lääkäri vastannut jossain netissä että molemmat mehut on ihan yhtä hyviä jos niihin uskoo

Täällä oli galluppi olemassa olevista testeistä, mulla vain 1 pc:n liuska ja sen lisäksi rfsu:n herkkä raskaustesti kaapissa. Kaikki ovistestit käytin tässä kierrossa loppuun :hilarious: Tänään dpo9 ja kp 24/28. En ole vielä testannut ja yritän selvitä lauantaihin saakka. En millään usko plussaan, ei ole mitään sellaista oloa. Koko ajan väsyttää, mut elämässä niin isoja muutoksia että menee ihan työhommien ja huonojen yöunien piikkiin tää väsymys.

M_M siinä näkyy kyl ihan selkeä viiva! Kovasti vahvistumista :Heartpink

Niiiiiin samat fiilikset! Meilläkin tässä muutto edessä toiselle paikkakunnalle ja autokoulut ja kaikki meneillään, niin ihme kun onkin niin hiton väsynyt.

Me yritetään esikoista ja tunnistan tuon ristiriitaisen fiiliksen tosi hyvin! Oon esimerkiksi aina tykännyt matkustaa ja nyt kun koronan takia piti kesän reissu perua, niin jännityksellä odotan onko seuraava reissu mahan tai vauvan kanssa. Samaan aikaan fiilis että haluan plussata heti, mutta toisaalta se että tulee kun on tullakseen. Muutenkin elämänmuutoksia tulossa kun muutto isompaan asuntoon ja toiselle asuinalueelle kesäkuun lopussa. :happy:

@M_M onnittelut!

Kuin olis omasta kynästä kirjotettu! Täysin voin samaistua. Itsekin ns. Levoton reissaaja ja olisinkin enemmän vielä reissannut jos olisi pystynyt rahallisesti. Vuodesta 2018 ollu täyspäivänen opiskelija niin onnistunu vaa yks reissu tähän parii vuoteen (just ennen pahinta korona häslinkiä Budas). Muuttojutut olis kans mielessä kun isompi ja viihtysämpi kämppä olis hakuses.

Täällä kp 13 ja flow ennustaa ovista ens viikon tiistaille. Toistaseks ei oo mitää ovisoloi ollu ja niitä ovistestejä en osta nyt kesällä (toivottavasti pysyn lupauksessani:hilarious: max. Kaks päivää seksittömiä päiviä välissä, sillä saa nyt kesän luvan mennä.

Muokattu viimeksi:
Mulle tuli just tänään postissa testejä. Niitä riittäis niin että vois testata vaikka joka päivä huomisesta lähtien joko Plussaan tai menkkoihin jos ovis on nyt ihan näillä näppäimillä.

Merkittäviä määriä limoja ei näy mutta kostealta tuntuu jatkuvasti. Ja nyt on muutaman kerran puuhailtu miehen kans joka toinen päivä tyylillä. Viimeksi tänään vaikka mulla onkin ihan jäätävä kipu tuolla jossain lantion seudussa. Meinasinkin varata aikaa gynelle mutta en ehtinyt kun ne meni. Jos tää kipu ei helpota yhtään niin meen huomenna lääkäriin.

Mietin täs yhtä juttua. Kun puhutaan greipistä ja greippimehusta nii onko yhtälaiset "vaikutukset" vaalealla greipillä ja verigreipillä? :confused004 Verigreippi on jotenki kivemman makuinen kuin vaalea.

En tiedä faktoja, mutta mä join esikoista yritettäessä just verigreippimehua. Musta tuntu ainakin sillon et paransi limoja

Pähkäilin itse sitä, kun tyttöni on nyt 13 ja 15, että nyt "oma elämä" alkaa ja voin alkaa matkusteleen ja tekeen omia juttuja enemmän. Mun miehellä ei ole omia lapsia ja mua se kolmas lapsi mieltä kaihersi, niin päätettiin tai minä päätin, parin vuoden pähkäilyn jälkeen, että yritetään. Pari keskenmenoa tässä ollut, jiten jotain kropassa vielä tapahtuu. Jos ei tärppää tässä parin vuoden sisään, niin alan toteuttaa muita haaveita, esim. opiskelua, matkustelua, ym.

Kiitos viesteistä! Mulla oli tuo Desogestrel Sandoz myös käytössä, nyt on reipas viikko lopetuksesta. Kerkesin sitä parisen vuotta käyttää. Foreverfeverin viesti toi lohtua kun samat käytössä eikä menkkoja, mutta alkoivat 2 viikkoa lopetuksesta.

Ehkä nyt vain kannattaisi keskittyä muuhun, ennenkuin sukellan liikaa olojen seurailuun jo tässä vaiheessa ja mennä fiiliksellä :sad001

Älä masennu! Mulla oli samojen pillereiden jälkeen eka kierto 24pv, olisko toka vai kolmas kun ovulaatiossa oli yhden kierron ajan häikkää eikä munasolu irronnut. Mut tän jälkeen kierrot toimi normisti :)

Miten mä Maltan odottaa sen 2 viikkoa kun testejäkin on noin paljon varastossa? Jos oikein laskin että o+ ois dpo -1 niin dpo 14 ois meidän 13 v hääpäivä. Ja dpo 16 ois vanhimman tytön 8 v synttärit. Voi tosin käydä niin että sorrun jo ens viikon alkupuolella testailemaan.

Ja mies ei tiedä että mä olen tilannut testejä. Ihmetteli tänään kun mulle tuli postissa laatikkoon mahtuva paketti. En kertonut mitä sieltä paljastui.

Pähkäilin itse sitä, kun tyttöni on nyt 13 ja 15, että nyt "oma elämä" alkaa ja voin alkaa matkusteleen ja tekeen omia juttuja enemmän. Mun miehellä ei ole omia lapsia ja mua se kolmas lapsi mieltä kaihersi, niin päätettiin tai minä päätin, parin vuoden pähkäilyn jälkeen, että yritetään. Pari keskenmenoa tässä ollut, jiten jotain kropassa vielä tapahtuu. Jos ei tärppää tässä parin vuoden sisään, niin alan toteuttaa muita haaveita, esim. opiskelua, matkustelua, ym.
Mistä päin sä olet? Mulla tuli mieleen sun tekstistä heti työkaveri ja nyt en osaa muuten ajatellakaan.

Tässä vielä kopioituna teksti täältä vau.fi sivustolta greippimehuilijoille :bookworm:

"Raskautta suunnittelevien keskustelupalstoilla eri puolilla maailmaa väitetään, että greippimehusta saattaisi löytyä apu lapsettomuuteen. Onko väitteessä mitään perää? Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri vastaa.

Kysymys asiantuntijalle:

Hei, Mitä mieltä olette greippimehun ”hedelmällistä limaa” parantavasta vaikutuksesta, ja onko väliä missä muodossa greipin nauttii? Mehuna se ikävä kyllä on aika kamalaa, joten voisiko sen korvata tuoreella hedelmällä? Onko myöskään sillä vaikutusta, että onko kyseessä verigreippi vai tavallinen greippi?

T: Raskaudesta haaveileva

”Ei tieteellistä näyttöä”
Greippimehun parantavasta vaikutuksesta ei ole tieteellistä näyttöä, mutta happamana hedelmänä sillä voisi kuvitella olevan emättimen happamuutta palauttava vaikutus. Tällöin ei ole väliä, miten ja minkälaisen greipin nauttii.

Henri Kurunmäki, Lääketieteen ja kirurgian tohtori, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri"

Jos käyttää jotain lääkettä, kannattaa tarkistaa pakkausselosteesta onko greippimehua mainittu..
Jos siis ei ole tullut mieleen, että greippimehun voi vaikuttaa.

Esim. Primolutissa lukee näin:

Muut lääkevalmisteet ja Primolut N

Eräät lääkkeet:

• voivat vaikuttaa Primolut N ‑valmisteen määrään veressä
  • voivat heikentää Primolut N ‑valmisteen tehoa
  • voivat aiheuttaa odottamatonta verenvuotoa.
Näihin kuuluvat: (poistin listan lääkkeitä..)

• mäkikuismaa sisältävät rohdosvalmisteet (joita on alun perin käytetty masennuksen hoitoon)
  • greippimehu.

Täällä yksi raskausajan pelkääjä. Minulla on autoimmiinisairaus, joka tekee raskausiin oman lisänsä. Esikoista odottaessa meni massiiviset lääkitykset ja osa ajettiin alas ebnen yrityksen aloittamista. Raskausaika meni ilman sen kummempia pelkoja, kunnes rakenneultran aikoihin minulla alkoi olla toksemian oireita. Jouduin olemaan viikkoja osastolla seurannassa ja raskaus päätyi sektioon 28. raskausvikkolla. Esikoinen oli syntyessään alle kilon ja vietti sairaalassa ensimmäiset kaksi kuukautta.

Kuopusta odottaessa pelkäsin koko alkuraskauden, että raskausmyrkytys tulee aikaisemmin ja ettei vauvaa voida pelastaa kropassa riehuvalta myrkytykseltä keskoskaappiin. Raskauden ajan käytin Klexanea ja suolistosairauteni oli myös rauhallisena. Raskaus sujui lievästä toksemiasta huolimatta hienosti ja kuopus syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen.

En pelkää synnytystä, enkä vauva aikaa, mutta riskiraskaus pelottaa. Viime yrityskierrosta tulleen kohdun ulkoisen jälkeen pelkään myös sen tulevan uudestaan. Ohjeena on, että neuvolan pitää lähettää minut alkuraskauden ultraan rv 7-8, jotta varmistetaan raskauden sijainti. Samoilla viikoilla aloitetaan Klexane. Seuraava piina onkin, että rv 24+ on kasassa, jotta vauvalla olisi mahdollista jäädä henkiin, mikäli raskaus joudutaan jälleen purkamaan.

Kyllähän sitä miettii välillä, että onko tässä omalla terveydellä ja hengellä leikkimisessä mitään järkeä. :confused005

Mulle tuli just tänään postissa testejä. Niitä riittäis niin että vois testata vaikka joka päivä huomisesta lähtien joko Plussaan tai menkkoihin jos ovis on nyt ihan näillä näppäimillä.

Merkittäviä määriä limoja ei näy mutta kostealta tuntuu jatkuvasti. Ja nyt on muutaman kerran puuhailtu miehen kans joka toinen päivä tyylillä. Viimeksi tänään vaikka mulla onkin ihan jäätävä kipu tuolla jossain lantion seudussa. Meinasinkin varata aikaa gynelle mutta en ehtinyt kun ne meni. Jos tää kipu ei helpota yhtään niin meen huomenna lääkäriin.

Onko oviskipuja, vai luuletko että jotain muuta? Onko menkkamaisia kipuja tai polttoja?

Takaisin