Raskaaksi 2020

Joo MSM on kans kamalaa, mut ei kyl mitään verrattuna macaan :hilarious:

Laitoin äsken kahvin joukkoon ja ajattelin aluksi, et eihän tää nyt niin pahaa ole. Kunnes viimeisen kulauksen kohdalla huomasin, et se kaikki maca oli paakkuuntunut sinne pohjalle ja sit lensi oksennus :hilarious::yuck: Ja laitoin vaan 1tl, ku suositus on 1-2 rkl. Jos huomenna kokeilisi jotain smoothieta :grin

Laitoin äsken kahvin joukkoon ja ajattelin aluksi, et eihän tää nyt niin pahaa ole. Kunnes viimeisen kulauksen kohdalla huomasin, et se kaikki maca oli paakkuuntunut sinne pohjalle ja sit lensi oksennus :hilarious::yuck: Ja laitoin vaan 1tl, ku suositus on 1-2 rkl. Jos huomenna kokeilisi jotain smoothieta :grin

Joo se menee helposti vaan semmosiks könteiks ja sit se on kyl mahotonta juoda. :hilarious: Jos on blenderi ni kandee sillä :grin

Maca kannattaa ehdottomasti sekoittaa kaakaoon, lämpöiseen se liukenee hyvin, mut kylmänäkin saa sekoitettua jos sekottaa kaakaojauheisiin ensi ja sit maitoon. Muistaa vaan sekoittaa pohjaa myöden hyvin. Tää vinkki on bongattu jo vuosi sitten joltain superfood palstalta, se on ehdottomasti paras. Ja jos ekaa kertaa ottas macaa, nii max puol tl aloittaa. Ja sit pikku hiljaa lisää, muuten voi saada vatsan kipeäksi ja sekaisin. On aika tujua tavaraa.

Mä otan tähän kiertoon taas 4 pv greippimehun alkukiertoon. Lisäksi laaja b vitamiini - foolihappo ja ubikononi.ja disperinin murunen.ja rauta, koska km jälkeen en oo vielä uskaltanut lopettaa rauta lisää, tosin syön aika mietoa valmistetta nyt.

Mulla on käytössä ihan raskausajan vitamiini, koska siinon kaikki tarvittava :angelic: Macaa en uskalla kokeilla, jos se on noin hirveän makusta, itellä kun tuo oksennusrefleksi on herkässä. Onko sitä saatavillla kapseleina? Niin sen sattais saada alaskin?
Ite ajattelin kans greippimehua kokeilla seuraavaksi, jos tää ei oo meidän kierto :happy: Ja ehkä gelee royale kylkeen..

Maca kannattaa ehdottomasti sekoittaa kaakaoon, lämpöiseen se liukenee hyvin, mut kylmänäkin saa sekoitettua jos sekottaa kaakaojauheisiin ensi ja sit maitoon. Muistaa vaan sekoittaa pohjaa myöden hyvin. Tää vinkki on bongattu jo vuosi sitten joltain superfood palstalta, se on ehdottomasti paras. Ja jos ekaa kertaa ottas macaa, nii max puol tl aloittaa. Ja sit pikku hiljaa lisää, muuten voi saada vatsan kipeäksi ja sekaisin. On aika tujua tavaraa.

Taitaa sittenkin mun macat jäädä tähän kokeiluun, niin järkyttävä pahaolo jäi siitä :sour: Ehkä sitä saa tarpeeksi raskaanakin olla huonovointinen, ettei viittis etukäteen voida huonosti :grin

Mulla on käytössä ihan raskausajan vitamiini, koska siinon kaikki tarvittava :angelic: Macaa en uskalla kokeilla, jos se on noin hirveän makusta, itellä kun tuo oksennusrefleksi on herkässä. Onko sitä saatavillla kapseleina? Niin sen sattais saada alaskin?
Ite ajattelin kans greippimehua kokeilla seuraavaksi, jos tää ei oo meidän kierto :happy: Ja ehkä gelee royale kylkeen..

On kapseleinakin, niin mä sen söin kerran maistettuani :hilarious:

Musta maca jauhe on ihan hyvää! Silloin vuosia sitten kun söin sitä, niin laitoin puuron joukkoon jossa oli kookosöljyä ja mustikoita myös, ja hyvää tuli :)

Täällä oli aika varma kemiallinen. Menkat oli viikon myöhässä ja testit näytti haamua. Noh, jotain ainakin!:grin Eikun uuteen yritykseen!

Ostin edellisellä kauppareissulla maca-jauhetta ja pussista tuli jo niin kauhea haju, että miten te pystytte syömään sitä? :wtf::hilarious::hilarious: Sekoitatteko sitä mihin, smoothieen, kahviin?? Haluaisin sitä kovasti nyt syödä, mut haju ei anna kuvaa ainakaan hyvästä mausta :grin
Syön tuon maun takia kapseleina :D kalliita, mutten millään saa tuota jauhetta syötyä, joten mielummin maksan enempi :hilarious:

Miulla nipistelee oikealta, kp 9. Eilen särki päätä. Onneksi ollaan eilen illalla rakasteltu :smiley-angelic001 Edellinen kierto tosiaan pidempi kuin ensimmäinen, joten odotan kolmatta kiertoa jotain niiden välistä, niin yhtään ei voi tietää ovulaation kohtaa kovin tarkasti. Kylläpä kirjoitan samasta aiheesta koko ajan, mutta täällähän me luonnollisesti ymmäretään toisiamme :hilarious: Toivottavasti matkahuolto tuo testit viimeistään keskiviikkona.

Piti muuten kysyä sulta, keksitkö jotain mullistavaa että pysty oleen ilman tupakkaa ennen ku plussasit :angelic:

Mulla se lähti oikeestaan vaan siitä et oon viimisen vuoden ollu ihan himotupakoitsija, n. 30 röökiä päivässä. Ja sen seurauksena mulla oli joka päivä aivan paska olo. Ni sit vaan lopult olin niin vihanen itelleni et pääsin sillä vihalla sen pahimman yli. Ja aina ku meinaan sortuu ni nikotiinipurkka suuhun, lenkkikengät jalkaan ja pihalle. Liikunta auttaa mulla noihin "pakko saada tupakka" -tilanteisiin parhaiten. Mut kai se on niin ihmisestä kii mikä auttaa kelläkin. Tärkeintä taitaa olla se et saa mielen oikeeseen tilaan, ilman sitä ei kyl onnistu. Tyhmää ku alottaminen oli niin helppoa ja lopettaminen onki sit yhtä tuskaa :banghead:

Ostin edellisellä kauppareissulla maca-jauhetta ja pussista tuli jo niin kauhea haju, että miten te pystytte syömään sitä? :wtf::hilarious::hilarious: Sekoitatteko sitä mihin, smoothieen, kahviin?? Haluaisin sitä kovasti nyt syödä, mut haju ei anna kuvaa ainakaan hyvästä mausta :grin

Kaakao tai mustikka smoothieen sotkin sen, mä sain macasta ummetusta :laughing014

Kp 21/30 ja dpo 6.

Heräsin puoli viideltä hirveään nälkään ja nyt tutisen vilusta peiton alla, eikä unesta tietoakaan. Viime kierrossa samat oireet. En jaksa uskoa, että heti uudelleen plussais. Oon varma, että mieli kehittää kunnon valeraskauskuplaa, joka puhkeaa reilun viikon päästä menkkoihin.
Mulla on oireena joku ihme unettomuus ja sit semmonen outo paine tuolla etten käsitä. Lisäksi mun lämmöt on yhtäkkiä 36,8 mitä ei oo ollu kovin normi et yleensä se on sen 36,0 ja lopulta 36,3 mitä nyt oli, eilen 36,5 ja nyt siitä ponnahti ylös ja ihmettelen tosissaan ku ei oo lugeja eli progeja käytössä. Muuten ei oo oiretta paitsi et idiootti vein noi pikkuhousunsuojat jo uuteen kämppään koska menkkojen pitäisi tulla vasta kun on muutettu niin kiva ku nyt on niin runsas vv et tarvitsee... Huoh... Muuten ei oireita eikä uutta mut ehkä sulla vois olla tärppi. Meen nyt Flo mukaan eli olisi dpo5/6 kun kaksi päivää on vähän niin ja näin. Toki voi olla myös dpo7 mut meen tolla pienemmällä

Taitaa sittenkin mun macat jäädä tähän kokeiluun, niin järkyttävä pahaolo jäi siitä :sour: Ehkä sitä saa tarpeeksi raskaanakin olla huonovointinen, ettei viittis etukäteen voida huonosti :grin

Kannataa kokeilla 1/4 tl tai 1/3 tl laittaa kaakaojauheen sekaan ja lämmintä maitoa tai kuumaa vettä ja maitoa päälle ja sekoittaa, ei maistu maca sieltä yhtään. Sitä tosiaan kannattaa ekoilla kerroilla laittaa vaan oikeesti vähän. Esim jos aloittaa 1tl suoriltaan, nii se on aika kova sysäys jos ei koskaan ennen oo macaa syöny, vaikka kuulostaa vähältä. Se puoli tl on max aloitus, jos vähänkään maha herkkä. Ekku vähän, ja sit nostella esim. Viikon käytön jälkeen vähän. Keho sopeutuu ja jännästi siihen makuunkin alkaa tottua, ku se ei sieltä kaakaon läpi maistu oikeesti yhtään. Pehmentää kaakaon makua. Joku verta superfood foorumilla et antaa toffeemaisen vivahteen kaakaoon.

Mulla on ihan järkyttäviä nää menkkakivut. Särkylääkkeetkään ei meinaa oikein kunnolla auttaa. Burana 600 ja panadol 1000 käytös. Aamun oli helpompi, mut nyt alkaa taas voimistua. Pelkäsin et saan taas jonkun tappovuodon, mut vielä ainaki ihan normi menkkavuotoa, eilen kyllä alkuun heti rysähti kerran melkein siteestä läpi, mut onneks sen jälkeen ollu aika normi vuotoa. Kuitenkin se viime km taustalla, ja sillon se se vuoto oli jotain ihan kamalaa. Sitä vaan tuli ja tuli, kuin saavista kaatamalla. Mut olihan se sillon jo rv 10. Nyt ei ees kunnolla kiinnittynyt.
Vähän silti jännittää yrittää raskautta jos taas joutuisi kokemaan saman :s toivon että seuraava raskaus kestäis loppuun asti vihdoin :Heartred

Milalai mäkin toivon että jos vielä raskaaksi tulen niin en edes iloitse testistä vaan sit ku on lääkäri löytänyt sykkeen ja sit vielä nt ultra ja sit pari viikkoa niin uskaltaa vähän iloita ja sit ku synnytän niin uskaltaa iloita..

Mulla vähän outo olo ku viimeksi ku tulin raskaaksi ja oli paksuuntunut limis ultrassa eli se oli km mutta silloin oli karsea stressi ja keskityin muihin juttuihin ja sit muuten samat olot ko nyt et posket kuumottaa jne... On kyllä niin hirveä jano et luulin yöllä et mä kuolen janoon.. huooh. Dpo5/6 tai 7 mut meen nyt Flo mukaan mikä on dpo6 niin voin sanoa et on joku ihme olo et noniin .... Toisaalta enpä omaan vaistoon tunnista mutta viimeksi tuli niinkuin dpo11 et ihan varma raskaudesta mut se kävi hetken ja poistui et nyt mä kyl sekoilen. Varmaan toi pisto ja sit et kohtuun nippaa oudosti ei niinkuin joka ikisessä kierrossa vaan puristaa jotenkin ei muiluaa eikä mitään sellaista. Mut joo, kyllä saatte nauraa ku menkat kolahtaa kylään

Olikos täällä muita joilla ovistesti useamman päivän plussalla? Mulla normaalisti 2pv.
Täällä nyt ilmeisesti 3.plussa päivä menossa (eilen en välissä testannut), eilen lämmöt tipahti (36,4) ja tänään nousi normaalia korkeammalle (37,2). Kaiken järjen mukaan ovulaatio oli jo niin ihmetyttää tuo tämänpäiväinen ovisplussa. Ja ei ollut edes aamusta vaan ip, eli ei pitäisi olla enää eilisiä hormonejakaan pissassa. Raskaustestikin tein ja negaa näytti.

Takaisin