Raskaaksi 2020

Sumer89, jospa miehesi oli jotenkin stressaantunut yrittämisestä? Keskustelitteko tuon jälkeen mitenkään? :wideyed: kuulostaa kyllä tosi ikävältä :sad001

Ei puhuttu, mies meni nettikavereidensa kanssa pelaamaan kuulokkeet päässä samoin tein ja minä menin yksin nukkumaan.. tänään en ole koko kaveria vielä nähnyt... Ärsyttävää ja masentaa :sad001 voisko joku plussata tai laittaa tikkukuvia niin tuun paremmalle mielelle :anyone :happy:

Äh summer89, onpa ärsyttävää :hungover: kuinka kauan teillä on yritystä takana, onko aiempia lapsia?
Alkuun musta tuntui kans, kun pillerit lopetin (ja vielä hormoonit meni muutenkin sekaisin ja halut oviksen aikaan nousi potenssiin sata), että mies vältteli seksiä. Tuntui tosi pahalta ja muutamat itkut yksikseni päästinkin. Kerran joimme muutaman viinilasillisen ja juttelimme asian läpi, jolloin myönsikin että toki on hiukan pelkoa ja epäröintiä mukana. Emme juurikaan puhuneet lapsien tekemisistä sen jälkeen, jatkoimme vain normaalia arkea ja annoin miehen miettiä rauhassa mitä tahtoo ja sanoin hänelle myös, että jos hänestä yhtään tuntuu niin aloitan taas pillereiden syönnin ja mietitään asiaa uudestaan kun molemmat kokee olevansa valmiita (meillä yritys alkoi miehen aloitteesta, olin aikoja sitten kertonut että olen valmis heti kun hänestä siltä tuntuu, jos joskus tuntuu). Pikkuhiljaa sitten kun sai rauhassa sulatella niin mieli muuttui ja nyt on ihan eri ääni kellossa :happy:
Hän myös kertoi äidilleen kun saimme keskenmenon, on erittäin läheisiä ja halusi keskustella hänen kanssaan myös huonoista uutisista eikä vain hyvistä. Äitinsä on myös aikoinaan saanut kaksi keskenmenoa, tavallaan olen iloinen että sai jutella hänen kanssaan mutta silti harmittaa, kun nyt osaa odottaa vauvauutisia kun tietää meidän yrittävän. Teemme molempien vanhemmat ensi kertaa isovanhemmiksi niin olisi ollut ihana keksiä jokin ainutlaatuinen yllätys tätä varten, mutta noh... minkäs teet :whacky011

Kun saimme syksyllä km, olin ajatellut itse etten kertoisi kenellekkään kun kukaan ei edes tiedä että yritämme lasta. Kuitenkin minun oli pakko kertoa äidilleni ja parhaalle ystävälle, jotta pääsin avautumaan ja puhumaan. Jälkeenpäin ajateltuna olen kiitollinen että kerroin. Kyllä sitä pystyy kuitenkin yllättämään tulevat isovanhemmat iloisten uutisten kanssa kun niiden aika tulee. :)
Mieheni taas sulketui eikä halunnut puhua asiasta kenellekään, muuten kuin minun kanssani.

Äh summer89, onpa ärsyttävää :hungover: kuinka kauan teillä on yritystä takana, onko aiempia lapsia?
Alkuun musta tuntui kans, kun pillerit lopetin (ja vielä hormoonit meni muutenkin sekaisin ja halut oviksen aikaan nousi potenssiin sata), että mies vältteli seksiä. Tuntui tosi pahalta ja muutamat itkut yksikseni päästinkin. Kerran joimme muutaman viinilasillisen ja juttelimme asian läpi, jolloin myönsikin että toki on hiukan pelkoa ja epäröintiä mukana. Emme juurikaan puhuneet lapsien tekemisistä sen jälkeen, jatkoimme vain normaalia arkea ja annoin miehen miettiä rauhassa mitä tahtoo ja sanoin hänelle myös, että jos hänestä yhtään tuntuu niin aloitan taas pillereiden syönnin ja mietitään asiaa uudestaan kun molemmat kokee olevansa valmiita (meillä yritys alkoi miehen aloitteesta, olin aikoja sitten kertonut että olen valmis heti kun hänestä siltä tuntuu, jos joskus tuntuu). Pikkuhiljaa sitten kun sai rauhassa sulatella niin mieli muuttui ja nyt on ihan eri ääni kellossa :happy:
Hän myös kertoi äidilleen kun saimme keskenmenon, on erittäin läheisiä ja halusi keskustella hänen kanssaan myös huonoista uutisista eikä vain hyvistä. Äitinsä on myös aikoinaan saanut kaksi keskenmenoa, tavallaan olen iloinen että sai jutella hänen kanssaan mutta silti harmittaa, kun nyt osaa odottaa vauvauutisia kun tietää meidän yrittävän. Teemme molempien vanhemmat ensi kertaa isovanhemmiksi niin olisi ollut ihana keksiä jokin ainutlaatuinen yllätys tätä varten, mutta noh... minkäs teet :whacky011

Yks kaks mulla alkoikin ovis vissiin jo eilen ainakin vihloi ja särki vasemman puolen alavatsaa... Siinä innoissani yritin koko illan vihjailla ja kellistää miestä mut yhtäkkiä kesken puuhan hän ei halunnutkaan ilman ehkäisyä tehdä mitään ja sanoi jopa et hän ei halua sitä sotkua :wtf siinä kyllä aktin jälkeen pääs kyynel jos toinenkin kun istuin yksin vessassa ovet lukossa.. tuntuu niin pahalta et eikö hän yhtäkkiä haluakaan ollenkaan lapsia ja mitä hemmettiä tässä tapahtuu :sad001:sorry:

Voi sinua :smiley-angelic003 tuntuu varmasti tosi pahalta. Toivottavasti olette saaneet vähän purettua tuntoja.

Puuh, sain onneksi vähän muuta ajateltavaa kun ollaan vähän aktivoiduttu tästä lomakoomasta :laughing001 käyty salilla miehen kanssa ja ulkoiltu yhdessä ja tänään siivoilin.

Korkkasin aamulla toka vikan pilleriviikon, enää jäljellä 7+6 aamua. Lasken näitä kun vielä ei voi muuta laskea.

Tsemppiä taas tähänkin päivään kaikille mahajomottelijoille!

Me ei olla puhuttu yrityksestä kellekään. En usko että mieskään on. Mutta jos hän tahtoisi perheelleen kertoa, niin mikä minä olen estämään. Itsestä ei tuntuisi kauhean hyvältä, mutta onhan raskaus ja lapsi kuitenkin yhteinen. Vaikka nainen lapsen kantaakin.

Onneksi ollaan molemmat samaa mieltä siitä, ettei paljon huudella. Ylipäänsä asioista.
Mutta tääkin on niitä asioita, joista olisi hyvä puhua etukäteen. Tulisi ainakin molempien toiveet esille :)

Mä vaan ootan että menkat loppuisi, pääsisi taas yrittämään :)

Kyllä kroppa pitää taas hullua jännityksessä, niinkun joillakin muillakin. Eilen tuhruvuotoa ja kerran pyyhittäessä kunnolla verta ja tänään koko päivän vaan tuhruttanut. Miksi vaan ei ala kunnolla ne menkat? Nää pari kiertoa nyt olleet tämmösiä poikkeuksellisia. Kroppa varmaan oikeen tahallaan kiusaa mun mieltä :banghead:
Mul on ku sulla. Mun menkat oli kaks kertaa pyyhkies ruskeaa ja runsaasti valkovuotoa. Kiva juu hei ja nyt siitä laskettuna jo kp9 ja pussin ovistestiin joka ei hymyillyt mut saakutin tumma viiva digiks.. ja tosi kauan se odotutti tulosta et yleensä se joku aika pyörii nyt tavallista pidempään pyöri ja liki yhtä tumma testi ku kontrolli eli jos se hymyilee huomenna niin pari päivää ovis ja sit otan proget käyttöön

Mä ootan et tää ärsyttävä tihkuminen loppuu :facepalm:
Jotain outoa on nyt kuitenkin käynnissä.. mulla on vatsa aivan sekaisin ja oon kun ilmapallo :confused: Paha olo ollut aamusta lähtien ja jatkuu vaan. Eilen yöllä oli myöskin samanlainen yökötys kohtaus. En tajuu, mitä täällä oikein tapahtuu. Luulin jo sydänkohtausta, kun suolisto kramppasi niin, et rinnassa tuntui mut osoittautui ilmeisesti mahassa kiertäväksi ilmaksi :rolleyes:
Ja jos nää on menkat, niin empä oo ikänäni näin outoja nähnyt :grin

Mul on ku sulla. Mun menkat oli kaks kertaa pyyhkies ruskeaa ja runsaasti valkovuotoa. Kiva juu hei ja nyt siitä laskettuna jo kp9 ja pussin ovistestiin joka ei hymyillyt mut saakutin tumma viiva digiks.. ja tosi kauan se odotutti tulosta et yleensä se joku aika pyörii nyt tavallista pidempään pyöri ja liki yhtä tumma testi ku kontrolli eli jos se hymyilee huomenna niin pari päivää ovis ja sit otan proget käyttöön

Onnea yritykseen! Jospa sulla ois tärppi käynyt?

Täällähän tää tihkuttelu alkoi siis kp 23 ja jatkuu nyt kolmatta päivää, mut mulla on ihan ihme oireita tän vuodon lisäksi. Aluksi ajattelin, et jaahas menkat ne etuajassa vaan, mut nyt en enää yhtään tiiä, mitä tää oikein on :wtf:
Ruokahalu pyöreä nolla, yleensä mätän ruokaa viimestä päivää tähän aikaan kuusta. Yritin kauppaankin lähteä, mut eihän tästä tuu mitään, kun ravaan vessassa kaiken aikaa sekoilevan vatsani vuoksi :blackeye:

Täällähän tää tihkuttelu alkoi siis kp 23 ja jatkuu nyt kolmatta päivää, mut mulla on ihan ihme oireita tän vuodon lisäksi. Aluksi ajattelin, et jaahas menkat ne etuajassa vaan, mut nyt en enää yhtään tiiä, mitä tää oikein on :wtf:
Ruokahalu pyöreä nolla, yleensä mätän ruokaa viimestä päivää tähän aikaan kuusta. Yritin kauppaankin lähteä, mut eihän tästä tuu mitään, kun ravaan vessassa kaiken aikaa sekoilevan vatsani vuoksi :blackeye:
Mä tein testin joka oli plus luettava mut sit negaa sen tuhrua jälkeen ja haamu. Nyt ovistesti tosiaan vahva viiva eli kohta hymyilee jos hymyilee. Outo olo on kuten oksettaa ja ihme fiiliksiä mahassa. Valkkari on niiin paljon et voisin lahjoittaa muille hyih. Ja sitä oli liki heti alko dpo4 noin ja jatkunut, hiiva tuli ja ku hoidin sen niin taas vaan holvaa ja edelleen eli ei kuivaa kautta ja välillä ihan ku ovislima ja yks päivä tuli semmonen limaräkävv (sori mun limapuheet mut oleellista ja samalla menkkajomot tai ovismainen jomottelua) toivottavasti pian selkiytyy. Esim mulla näkyi haamuna vaan keväinen kkm mut ei vahvistunut lainkaan

Juu mulla on muka täysi maha kans. Ollaan ihan samiksii nyt ouh.. kunpa vaan saisin selvyyden niin sekin riittää mulle

:grin No jospa se selvyys ilmaantuisi viikon sisällä, itse ainakin ajattelin testata siinä kp 32 jos jotain näkyisi.

Onneksi täällä on meitä useampia, joilla on näitä ihan ihme vuotoja ja oireita niin ei tarvi yksikseen ihmetellä :angelic:

Ei puhuttu, mies meni nettikavereidensa kanssa pelaamaan kuulokkeet päässä samoin tein ja minä menin yksin nukkumaan.. tänään en ole koko kaveria vielä nähnyt... Ärsyttävää ja masentaa :sad001 voisko joku plussata tai laittaa tikkukuvia niin tuun paremmalle mielelle :anyone :happy:

Tsempit täältä :Heartred Jospa saisitte asiaa selvitettyä vähän myöhemmin, tulisi molemmille sitten enemmän selvyyttä ja helpottuneempi olo. Joskus tää yrittäminen astuu liiankin tiukkaan meihin kiinni, kun on niin paljon toivomuksia ja odotuksia - ei ole ihme, että välillä pinna kiristyy tai ainakin meillä näin on toisinaan käynyt. Puhuminen on sitten pelastanut monesti - meillä selvisi, että miehen innostuksen hetkittäinen lopahtaminen johtui siitä, että minä itse tein kaikesta niin pirun tarkkaa eli päädyttiin sitten siihen, että ei mennä liikaa yrittämisen ja ovistikkujen vahtauksen puolelle, se helpotti molempia kummasti.:)

Mulla tais olla anovulatorinen kierto ja tuhru tuli kp28 niin se on hyvä kun siitä noin 17 pv ennen tuli digii hymy eli olettaen että luteaali oli 14/15 päivää mut tais olla huonolaatuinen folli mut proge toimi joten kuten...

Nyt nimittäin oireet just ku raskaudes mut niin mul on kyl ovisoireet samat ja nyt sattuu rintoihin ja maha on sekasi ja sit pikku turvotus aluillaan jo...

Kannustan ottamaan rohkeasti kissan pöydälle. Ex miehen kanssa koin vastaavaa kun alettiin lasta yrittämään. Kun sitten aikanaan erottiin, niin selvis ettei olisi halunnut sillon lapsia ollenkaan, suostui siihen vain koska ei halunnut menettää mua. Jos olisi ollut aikanaan rehellinen niin oltas monelta asialta säästytty. Hän kyllä rakastaa lapsiaan eikä niitä kadu, mutta kyllä se moneen asiaan vaikutti ettei niitä oikeasti alkujaan halunnut. Kannattaa rohkeesti käydä nämä asiat läpi vielä tässä vaiheessa. Keskustelu puhdistaa ilmaa ja antaa uutta näkökulmaa.

Muokattu viimeksi:
Mulla pillereiden jälkeen 26-28 pv, mutta aloin syömään ksm66 ja kierto lyheni 22. Lopetin ksm ennen tän kierron puolta väliä ja nyt mennään kp 25, eikä ainakaan vielä ole alkanu:smug:

pillereiden aikana vuosin vähän väliä

Mulla pillereiden jälkeen 26-28 pv, mutta aloin syömään ksm66 ja kierto lyheni 22. Lopetin ksm ennen tän kierron puolta väliä ja nyt mennään kp 25, eikä ainakaan vielä ole alkanu:smug:

pillereiden aikana vuosin vähän väliä
Mikä se ksm66 on?

Mulla on nyt maca kapselit ku huomasin et ne oikeasti piristää ja ei oo niin väsynyt ja sit on E, B-Complex ja onagra eli helokkiöljykapselit. Myös kp1 lähtien ovulaatioon ja myös sen jälkeen joku viikko on semmonen mis on myoinositol, foolihappo, seleeni ja melatoniini...

Mikä se ksm66 on?

aswagandhaa (tai miten nyt kirjotetaan) pitäis lievittää stressiä ja muutenki rauhottaa. Mainitaan siin mun mielest kans hedelmällisyyden lisääminen. Mutta ei mulle ollu liiemmin mitään vaikutuksia:)

aswagandhaa (tai miten nyt kirjotetaan) pitäis lievittää stressiä ja muutenki rauhottaa. Mainitaan siin mun mielest kans hedelmällisyyden lisääminen. Mutta ei mulle ollu liiemmin mitään vaikutuksia:)
Mä oon joskus sitä syöny.. maca korvasi sen ku mulla ne molemmat piristää ja antaa se nostaa serotoniinin tasoja

Takaisin