Raskaaksi 2020

Oota se eri merkin testi. Jos tuo onkin jotain susierää koko paketti.

Mulla oli näitä 5 pakettia, siis 3 testiä per paketti. En jotenkin usko että kaikki ois viallisia. (dpo 10 lähtien haamuillut, tuo dpo 15 oli ainut oikeesti vahvempi) . Vaistoon luotan, ja vaisto on nyt aika vahvasti heittämäs kaivoon tämän haamun. Kemiallinen tai jotain muuta ei pysyvää :/ Jos ei ihmettä tapahdu.

Muokattu viimeksi:
Eihän limakalvo ja vuoto ole ihan suoraan verrannollisia, koska mukana on myös verta ja limakalvo tiivistyy jonkin verran ennen kuin vuotaa pois. Jos kaavinta on onnistunut ilman komplikaatioita, niin ei vaikuta raskautumiseen. Ongelmia tulee lähinnä jos on ollut komplikaatio tai kaavittu ns. liikaa, eli lihaskerrokseen asti, jolloin limakalvon kasvaminen voi häiriintyä ja kasvaa lihaskerroksen sisään.

Oliko jotain lääkitystä tms jos todetaan ohut kohdun limakalvo?

Ennemmin ootan ja varaudun siihen että vuoto alkaa kohta, kuin sitten onnessani uskon testin vahvistuvan vielä.
Yllättyy ennemmin positiivisesti kuin että taas pettyy ja syyttää itseään kun antoi ees ilolle vallan. Nimittäin eilisen elin sellanen haaveilu moodi päällä, ja aattelin et meille tulee tammikuun lopulla vauva ym. En siksi testannut eilen ollenkaan. Mut kyllä sitä aika romahtamalla tultiin aamusta alas pilvilinnoista. Joten ollaan täälä maan kamaralla ny oottelees sitä vuotoa. Tai sit ens viikolla testailen lisää.

Päänsärky alkoi, mikä nyt viittaisi että vuoto alkais huomenna. Nähtäväksi jää.

Oliko jotain lääkitystä tms jos todetaan ohut kohdun limakalvo?

Ainakin Letrozoleilla voi tukea ovulaatiota ja sitä kautta limakalvoa. Myös pelkällä estrogeenilisällä voi paksuntaa, mut Letrot taitaa olla yleisempi vaihtoehto.

No täälläpä on runsainmitoin uusia yrittäjiä sekä plussanneita! Onnea kaikille tasapuolisesti ja iloa yritykseen meille muille:grin

Meillä oli tässä kevättalvella häät ja sitten tuli korona (ylläri) sekoittamaan pakkaa, mutta nyt päätettin jatkaa yritystä. Yks kierto ehkäistiin kondomilla mutta nyt taas mennään ilman. Eka kierto pillereiden jälkeen oli 34 päivää ja nyt toinen 47 :pompus: odotella siis sai :shifty: Nyt kp7. Yleensäkin rakastellaan joka toinen päivä, joten ei erikseen vielä aleta seuraamaan ovista yms.

Siis nyt mun pitää alkaa rajoittamaan. Oon erittäin pahasti tutkija luonteeltani ja tuo sylkitesti suorastaan hivelee aivojani. Melkein jo tilasinkin! Ehkä mä nyt kuitenkin käytän noi nykyiset ovulaatiotestit ensin. Ja tää on edelleen se yk1 (minipillerit loppui viikko sitten). Ehkä sitten jos alkaa kestämään useamman yrityskerran verran.... :wacky:

Mu
Täällä nyt sitten kuitenkin kp 17 tuli uusi ovisplussa. Joko tuo aiempi ovisplus oli virheellinen tai sitten on 2 ovulaatiota tässä kierrossa. Ihan jäätävät limat ja halut ollut niin ei tullut yllätyksenä tuo plus tulos, vaikka koskaan en ole turhaan ovistestiin plussaa aiemmissa kierroissa saanut
Mulla oli kans ovulaatiosta kyse. Eli eilen illalla oli niin jäätävä kipu ettei voinut olla mitään muuta. Mulla irtosi ilmeisesti kahden päivän välein eli tuplat. Tää on käynyt aiemmin. Nyt on lämmöt taas noussut eli kaksi dippiä ja kaksi nousua. Hassu. Nyt plussapuhureita vaan et tärppäisi! <3

Mulla on nyt järkyttävä oireilu tuon homeen suhteen. Joudutaan lähtemään tästä kun asunto on homeasunto jne. Ja sitä paitsi oireilu kuten päänsäryt, kurkkukipu nenän ja pään tukkoisuus johtuu tuosta ja myös tämä hirveä olo kaikin puolin.

Hormoneihin niin on taas nännit tosi tummat ja sit rinnat painaa tosi paljon. Ei Arista paljon mut vähän. Myös eilen istuin oikea puoli aurinkoon niin oi ku paloin ja mulla oviksen aikana just toi ihme ruskettuminen jostaki kohti on että ihan kiva.. pitäis miehen perhettä tavata tänään ja en tiedä miten päin olla ku puoli naamaa ja toinen käsivarsi tumman ruskeat ja toinen puoli ihan valkoista

Ennemmin ootan ja varaudun siihen että vuoto alkaa kohta, kuin sitten onnessani uskon testin vahvistuvan vielä.
Yllättyy ennemmin positiivisesti kuin että taas pettyy ja syyttää itseään kun antoi ees ilolle vallan. Nimittäin eilisen elin sellanen haaveilu moodi päällä, ja aattelin et meille tulee tammikuun lopulla vauva ym. En siksi testannut eilen ollenkaan. Mut kyllä sitä aika romahtamalla tultiin aamusta alas pilvilinnoista. Joten ollaan täälä maan kamaralla ny oottelees sitä vuotoa. Tai sit ens viikolla testailen lisää.

Päänsärky alkoi, mikä nyt viittaisi että vuoto alkais huomenna. Nähtäväksi jää.
Toivottavasti olisi joku viallinen erä yms ja olisikin raskaus... Toivottavasti kuitenkaan ei ku!

Mulla oli niin et kuukauden sain joka ikiseen testiin haamui jotka ei vain tummunut ja olin kuin olinkin raskaana. Toki se päättyi kkm mutta raskaus oli edennyt jo kuitenkin melko pitkälle ja kkm todettiin aika myöhäisillä viikoilla enkä usko et hitaasti noussut hcg olisi ollut syynä. Mulla nousee muutenkin hitaasti

Täällä kp6, menkat alkaa olla siis takana päin. Menkkapettymys alkaa myös onneksi pyyhkiytyä pois mielestä ja fiilis on taas odottava - eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tämä olisi nyt sitten se meidän kierto. :happy:

Jotenkin omaa oloa nyt rauhoitti se, kun soittelin alkuviikosta kunnan perhesuunnitteluneuvolaan. Meillä se vuoden yritysaika tulee täyteen elokuussa, ja soittelin vähän etukäteen kysyäkseni, miten tutkimukset etenevät, mikäli kesällä ei tärppää, voidaanko tehdä jotain ennen sitä yksityisellä jne. Aivan ihana ja kannustava ihminen oli puhelimen toisessa päässä. Se jotenkin rauhoitti. :rolleyes:

Menen itse nyt oviksen aikaan gynekologille katsomaan, miltä se tilanne oviksen aikaan oikein näyttää. Noin muuten ei nyt kesällä vielä yksityiselle mennä, ainakin täällä päin Suomea isompi aiheeseen keskittynyt klinikka on esimerkiksi koko heinäkuun kiinni, ja kunnalta myös suosittelivat, että elokuussa sinne mentäessä sperma-analyysi olisi "tuore tulos" (jos siis haluaa tehdä sen etukäteen ennen julkiselle menoa) eikä useita kuukausia vanha.

Yritetään nyt siis kesä ottaa mahdollisimman rennosti ja toivotaan parasta. :happy: Helpommin sanottu kuin tehty, mutta pitää keksiä kaikkea kivaa kesätekemistä (vaikka onkin tää korona), jotta stressi pysyisi ainakin jollain tapaa kurissa.

Dpo 12 ja 100% nega testi taas :arghh: Kyllä tekis mieli jäädä vaan peiton alle ja itkee. Muuten päivä alko niin kivasti ku lapsi lähti pitkästä aikaa ilosta kirkuen päiväkotiin kun ehdittiin niin kauan aamulla leikkiä yhdessä. Sitten kävin ite lenkillä, ihana aurinkoinen sää jne... Ja nyt ahdistaa pelkkä töihin lähteminen niin vietävästi että alan varmaan itkemään jos yksikin vastoinkäyminen tulee :shifty:

Täällä nyt sitten kuitenkin kp 17 tuli uusi ovisplussa. Joko tuo aiempi ovisplus oli virheellinen tai sitten on 2 ovulaatiota tässä kierrossa. Ihan jäätävät limat ja halut ollut niin ei tullut yllätyksenä tuo plus tulos, vaikka koskaan en ole turhaan ovistestiin plussaa aiemmissa kierroissa saanut

Sama. Kp9 ja nyt kp15 tasavahvat viivat. Mikähän kuun asento taas on...

Ainakin Letrozoleilla voi tukea ovulaatiota ja sitä kautta limakalvoa. Myös pelkällä estrogeenilisällä voi paksuntaa, mut Letrot taitaa olla yleisempi vaihtoehto.

Siis estrogeenilisä paksuntaa limakalvoa ja vaikuttaako tämä sit kiinnittymiseen/edesauttaa sitä? Mulla eka estrogeenilisäkierto meneillään ja oon ihan pihalla :hungry:

Eihän limakalvo ja vuoto ole ihan suoraan verrannollisia, koska mukana on myös verta ja limakalvo tiivistyy jonkin verran ennen kuin vuotaa pois. Jos kaavinta on onnistunut ilman komplikaatioita, niin ei vaikuta raskautumiseen. Ongelmia tulee lähinnä jos on ollut komplikaatio tai kaavittu ns. liikaa, eli lihaskerrokseen asti, jolloin limakalvon kasvaminen voi häiriintyä ja kasvaa lihaskerroksen sisään.
Kiitos tästä informaatiosta! :happy: Kaavinta meni itellä tosi hyvin ja ilman komplikaatioita, joten luottavaisin mielin jatkan haaveilua.

Ja Laalaalle onnea!!!:Heartred

Ai niin, tähän kiertoon lähti nyt uutena juttuna greippimehut testiin. :joyful: Saapi nähdä onko vaikutusta mihinkään omalla kohdalla. Ovikseen asti aattelin juoda ainakin, ehkä pidemmällekin...?

Kokemuksia?

Siis estrogeenilisä paksuntaa limakalvoa ja vaikuttaako tämä sit kiinnittymiseen/edesauttaa sitä? Mulla eka estrogeenilisäkierto meneillään ja oon ihan pihalla :hungry:

Estrogeenin vaikutus nimenomaan on limakalvon paksuntaminen. Kyllähän se ainakin välillisesti vaikuttaa kiinnittymiseen että limis on riittävä.

Voi luoja tätä pahoinvointia en oo koskaa ennen koskaan tätä kokenutkaa. Enkä tajua miten sitä voi olla jos testit näyttää niin hailakkaa haamua. Sinällään olo olis ihan kuin raskaana, tuikkii ja nippailee alamahalla, eilen olin älyttömän onnellinen koko päivän, nyt itkettää kaikki. Tai varmasti tuo isoin syy ku testi ei ollutkaan vahvistunut. Voi kun niitä ihmeitä tapahtuisi joskus omalle kohdalle, ja saatais vihdoin se meidän toinen lapsi. 1,5v kohta ekasta keskenmenosta. Sen jälkeen ei kyllä joka kk olla yritetty, ehkä se 4 tai 5 kk ennen toista km raskautta ja sit viime kierrossa jatkettiin ja sain haamun 2 päivänä joka katos ja vuoto oli 2päivää myöhäs.
Mutta silti järki sanoo ettei se oo normaalia saad ensin haamua, ja sit vahvempi haamu ja sen jälkeen taas haaleampaa, ku se hormoni pitäs vaan lisääntyä, ei kadota.

Periaatteessa tää on nyt vasta yk 7 ekan km jälkeen ja siitä on 2 kemiallista ja yksi km rv 10, nii ei siihen jää ku 4 negakiertoa, jännä ku ne kierrot tuntunut sairaan pitkältä ajalta.
Mut jotenkin tuntuu et ehkä meillä onkin täs ihan hyvät mahikset saada sit ens kierrossa plussaa vaikka jäisi tämä kemialliseksi.

Muokattu viimeksi:
Takaisin